Raskaaksi 2019

Eilen illalla tuli paperiin punaista, mutta tänään ei sitten taas mitään. En kyllä arvosta jos tästä tiputtelusta on tulossa uusi normi. Koskaan ennen ei ole ollut ja nyt toinen kerta peräjälkeen. Tosi kiva varsinkin näin pitkillä kierroilla :shifty:

Tänään kp26. Tsemppiä kaatoon!

Kiva oon tota c:tä vetäny nyt viikon :hilarious: vähäisiä määriä kylläkin. Eli vedän tänäänkin. Eikä tässä varmaan edes raskaanakaan olla. Onkos mammavitskuissa c:tä? En muista.

Ok, mulla 20-24. Äsken tuli kyllä ihan puskista eggiksiäkin, että eiköhän tässä sitten ovista pukkaa.

Jos 6 päivää sitten oli 17mm folli, niin onkohan se sitten jo nyt jotenkin ihan yli iso?

Kävitkö kunnallisella kilpirauhasarviota ottamassa? Mitkä ne arvot olivat (TSH ja T4V)? Mulla oli ennen diagnoosia aina kunnallisen lääkärin mukaan "viiterajojen sisällä" vaikka oireet olivat selkeät. Sitten kun olin jo päätymässä psykologille keskustelemaan miksi olen niin masentunut enkä jaksa tehdä mitään, niin hän ehdotti että käy vielä kerran kokeissa. SIlloin ne olivat nousseet viitearvojen ulkopuolelle ja lääkitystä aloitettiin. Puoli vuotta myöhemmin mun kilpirauhanen kuulemma "antoi periksi" koska kroppa sai sitä hormonia muualta, eli se arvo oli jopa lääkityksen kanssa pahentunut. Suosittelen siis säännöllistä tutkimusta asiaan, vaikka olisi "viiterajojen sisällä". Yksityisellä puolella on eri (tarkemmat) viitearvot myös.

Juu kävin kunnallisella, tänään pitäisi lääkärin soittaa.

Liitteet

• 49B9F85E-EE4E-4F52-B197-4568D8F014D0.jpeg
    49B9F85E-EE4E-4F52-B197-4568D8F014D0.jpeg
    21.7 KB · Katsottu: 247
Muokattu viimeksi:
Moi! Oon täällä taustalla seurannut keskustelua. Onnea kaikille plussanneille ja plussatuulia muille! :Heartred
Tosiaan täällä loppui km-vuoto viime viikon perjantaina (meni kesken rv 5+6). Meinataan nyt jatkaa yritystä heti. Eli tänään varmaan aloitetaan tallettelut ja jatketaan sitä varmaan parisen viikkoa nyt tiuhemmin, ainakin joka toinen päivä :D ovistikkuja en siis ole hankkinut enkä varmaan edisty niitä hankkimaan. Saa nähdä, onko kierto mennyt nyt kuin sekaisin km:stä.

Kiitos asian avaamisesta Hillis ja mangustimamma. :) En ole tikuttanut ovista, yritän arvailla sitä oireista. Jotenkin tuntuisi tympeältä tikuttaa, kun kierto ei ole vielä tasaantunut ja voi olla pitkäkin. Limojen perusteella ovis saattoi olla eilen eli nyt ois sen mukaan dpo1. Joku taisi puhua aiemmin että ovis vaikuttaa mielialoihinkin ja eilen olin myös huonommalla tuulella. Eilen oli myös alavatsakipuja, mutta niitä oli viikko sittenkin niin ehkä hieman ylitulkitsen kaikkia vatsan nipistelyjä. :hilarious:

Viivi92 taidan olla keskimäärin paremmalla tuulella ilman e-pillereitä. Jännä miten niiden vaikutusta mielialaan ei huomaa ennen kun ne on lopettanut. Toisaalta sitten menkkojen ja näemmä vähän ehkä oviksenkin aikaan oon huonommalla tuulella. Kierto on myös vähän mitä sattuu että sen tasaantuminen vie mulla ainakin muutaman kierron verran.

Pahoittelut tädistä sofia2016m. :sad001

Tiinuliinu, höh kun ei viiva vahvistunut.

Mä inhoon menkkoja.
:banghead:

Ei jaksa näitä ekoja päiviä kun vuotaa ja sattuu ihan liikaa :arghh:

Arvatenkin täällä normaalia runsaammat menkat, kipuja ei oo onneksi ekan päivän jälkeen enään niinkään ollu mut tänään kp3 ja vuotaa edelleen kunnolla hyytyminen kanssa kun yleensä mulla aika niukat menkat ja runsasta vuotoa yleensä vaan se 1-2 päivää.

Toi on nimenomaisesti suunniteltu siihen kun hoidetaan Pcos tyyppisiä potilaita ja ihan turvallinen on. Ja määrä myös. Nimenomaisesti gyne sen määräsi jotta se lapsi saadaan aikaan ja moni sitä käyttää ja se eka kolmannes tuolla. On erikoistunut lapsettomuushoitoihin. Melatoniinia ei paljon sisällä ja kun sitä mulla insomniaan on ollut niin ei ikinä ole kyllä mainittu sen haitoista. Enemmän olisin huolissaan esim bentsodiatsepiineista joita moni käyttää ja sit stilnoct yms lääkkeet joita määrätään ilman että katsotaan onko se edes hyväksi
Reumaan määrättiin kumman syystä lääke jossa ohjeessa luki ettei raskautta suunniteltaessa eikä raskauden tai imetyksen aikana. Melatoniinia erittää omat aivot kuitenkin niin ennemmin se kuin että olisi valveilla kun itse kärsin siitä unettomuudesta. Eikä ole tullut liika väsymystä, pikemminkin olo on pirteämpi mutta väsymystä luonnollisesti on niin kyllä nukuttaa iltaisin mut aamulla nousee pirteänä ylös.
Mä en kans olis melatoniinista huolissani, kun sitä kuitenkin oma kroppa erittää. Ite käytän, kun en pysty muuten nukahtamaan.

Mä en kans olis melatoniinista huolissani, kun sitä kuitenkin oma kroppa erittää. Ite käytän, kun en pysty muuten nukahtamaan.
Niin sitä minäkin kun onhan mulla progesteronivajetta ollu niin siihen sit syöty progea, estrogeenivoide meni jossaki vaiheessa kun ei tuottanut estrogeenia tarpeeksi niin tuohan nyt on kehon oma tapa saada unta ja se on luonnollinen hormoni ei vain kaikilla erity. Ja tuskin sitä nyt olis laitettu laajalti käytettyyn lapsettomuusvalmisteeseen jos se olisi huono juttu... Kai toi on jotenkin taas maakohtaista. Mut ku ite ei nuku niin ei sekään voi kovin hyvä olla

Niin sitä minäkin kun onhan mulla progesteronivajetta ollu niin siihen sit syöty progea, estrogeenivoide meni jossaki vaiheessa kun ei tuottanut estrogeenia tarpeeksi niin tuohan nyt on kehon oma tapa saada unta ja se on luonnollinen hormoni ei vain kaikilla erity. Ja tuskin sitä nyt olis laitettu laajalti käytettyyn lapsettomuusvalmisteeseen jos se olisi huono juttu... Kai toi on jotenkin taas maakohtaista. Mut ku ite ei nuku niin ei sekään voi kovin hyvä olla
Mietin kans samaa, että hyvät unet on kuitenkin tarpeen. Kärsin lapsena siitä monta vuotta, etten pystynyt nukahtamaan iltaisin ja aamulla sitten väsytti. Vaikutti oppimiseen ym. Meidän lapsille on reseptillä määrätty melatoniinia, kun iltaisin on niin levotonta motorisesti, etteivät pysty rauhoittumaan.

Mietin kans samaa, että hyvät unet on kuitenkin tarpeen. Kärsin lapsena siitä monta vuotta, etten pystynyt nukahtamaan iltaisin ja aamulla sitten väsytti. Vaikutti oppimiseen ym. Meidän lapsille on reseptillä määrätty melatoniinia, kun iltaisin on niin levotonta motorisesti, etteivät pysty rauhoittumaan.
Niin, on se parempi kuin juuri stilnoct ja bentsot. Nythän kyllä mulla on ollut univaikeuksia, luulisi että nukahtaa mut raskaus kun alko niin mulla alko yöheräily eli hirveä ramppailu ees taas vessaan tai saatan herätä keittiöstä . Niin ja tätä oli myös km raskaudessa ihan alussa..olin siksi niin uupunut koko aamun. Nyt saa nukahdettua paremmin mutta heräily edelleen vaivaa toki paljon lyön ihan stressin piikkiin. La yön olin yksin kotona ja ei herranen aika tullut nukkumisesta mitään ku se meni niin joka pieni rasahdus herätti!! Sillon otin lisä melatoniinin kaapista ja sain nukuttua 2 tuntia lopulta koko yönä. Eilen olinkin ihan zombi

Aah ihana kahvikuppi haisee karmealle. Kana (raaka) ei pilkkoudu ilmeisesti itsestään mutta ei kykene ottaan ulos sitä. Myös itse haisen ihan karmivalle, toivottavasti muut ei haista mun kamalaa hajua....

On se - 1 vaan tänään, kp20-24. On se kroppa jännä, kun sen luulee tuntevansa, mutta kierto toisen perään se kuitenkin yllättää. Myös eggikset on valtavat. Illalla tallettelupuuhiin. Jos vielä alkuviikon jaksais talletella. Onpa hyvä ettei nyt vielä tullut aloitettua niitä lugeja. Jännäksi menee kuinkahan luteliaalille käy.

Liitteet

• IMG_20190909_173941.jpg
    IMG_20190909_173941.jpg
    18.1 KB · Katsottu: 182
Ei vaan oo menkat alkanut, välillä kramppaa/juilii hiukan, ei pahasti vielä. Kuumeessa, 38.3 oli korvamittarin mukaan, posket hehkuu, korvia särkee, vähän kurkkua juilii. Kipeäksi sitä sit vissiin tulin. Ja menkat tulon päällä. Ääh, kyllä elämä on julmaa :hungover:
Mä niin toivoisin että synttärioviksesta raskautuisin. Toivon sitä niin lujasti, tulis kyllä aikalailla juhannus vauva. Ja siihen aikaan meidän olis tarkoitus olla ulkomailla. Mutta ennemmin vauva, ku viikko lämpöisessä :rolleyes:
Tosin jos ei tuu vauvaa, nii sit se viikko/tai kaks lämpöisessä. Tietysti olis ihana plussata keväällä ja lähteä sellasen n. rv 20 masun kans lämmittelemään :rolleyes: menipä haaveiluksi :grin

Ens kiertoon otan maca-jauheen pienellä annoksella takas sillon tällön. Ubikinoni tulee vitamiini valmisteen mukana. Mun ei pitäny enää ovistesteihin tuhlata rahaa, kun ovis on niin selvä, mut ylläri ylläri 21 kpl tulossa postilaatikkoon, raskaustestejä otin vaan 2 Sofin puikkotestiä, eli testaan vaan jos tarve. En enää luota one steppeihin niin laitoin Sofin o-ja rtestejä tilaukseen, koska niillä oon esikoisen aikana testannut ja niihin mulla ei oo tullut mitään turhia viivanpaikkoja,niissä viiva on aina ollut raskauteen viittaava. Ja nuo ovistestit toiminut aina kuten pitää ja selvästi.

Takaisin