Raskaaksi 2019

Kysymys vielä... Kun olette saaneet ovisplussan, piirtyykö se viiva heti samaa tahtia kuin kontrolli, vai vahvistuuko kuivuessaan? o_O

Mulla piirtyy heti jotain, mutta selvästi haaleampana kuin kontrolliviiva ja sit minuutissa parissa tummenee yhtä vahvaksi. Kontrolliviivaa vahvempia testiviivoja en ole saanut kuin raskaana ja silloinkin vasta vähän pidemmällä. Mutta mulla tuleekin ilmeisesti paljon haaleampia viivoja kuin monilla muilla. Nytkin kp 14, limoja tulee, kahden hedelmällisyysappsin mukaan hedelmällinen vaihe menossa eikä ovistestissä meinaa näkyä testiviivaa lainkaan.

Kyllä on niin toivoton tunne vaan kaiken suhteen, samaan aikaan tuntuu että jokaiselta lähipiiristä tulee raskausuutisia

Oudot " menkat " ei ota
loppuakseen nyt kp11 :shifty: plääh ihmeellistä pientä tiputtelua

Kävin viime viikolla huvikseni testauttamassa kilpirauhasarvon kun suvussa esiintyy monella sen vajaatoimintaa, ei oo kovin kohonnut arvo mutta silti kuitenkin vähän, eikös sekin vaikuta raskautumiseen vai muistanko väärin? :dontknow

Joku aiemmin kertoi miten mietti sitä kun saisi plussan ja kertoisi esim. jouluna lähipiirille, voi että olisi ihanaa! Kiva musta miettiä tälläistä, pitää jotenkin edes vähän sitä toivoa yllä.

Toivottavasti saadaan kaikki
tänä vuonna vielä plussat :smiley-angelic001

Paljonko kilpirauhasarvo sulla? Mulla TSH 2,4 ja pelkään et seki liikaa, raskautta yrittäessä kuulemma kandeis olla alle 2,5. Mut huomenna meen uusiks ottaa tsh ja t4v. Kuulemma tsh yksinään ei ehkä kerro tarpeeksi.. Otan myös ferritiinin.

Flunssa näköjään alkamassa, kurkku kipeä :( eilen illalla lämpö oli jotain 36,83 mut nyt oli 36,68 enää. Eli tuskimpa kertoo raskaudesta.

Täällä tuli täti kylään heti aamusta. Jos jotain positiivista niin kierto voisi ehkä alkaa oleen säännöllinen. Ehkä seuraavassa kierrossa sitten

Lisää näitä. Ei oo kyl vielä missään kierrossa nää rfsut ollut tällaisia, että viivailis näin tummina pitkään. Yleensä ollut tosi nopeana lh-huippuna mulla ja muuten ihan hailua. Tänään täytyisi yrittää ukonkaatoa sit, sil oli kyl melko liskodisko yö, ei lupaa hyvää. Täytyy ehkä antaa sille päikkärit töiden jälkeen:hilarious: jannn, mikä Kp sulla?

Liitteet

• IMG_20190909_071213.jpg
    IMG_20190909_071213.jpg
    28.1 KB · Katsottu: 189
Äh, ei meillä ollu kummallakaan jaksua enää eilen dpo1 varmistukseen, joten mennään niillä aiemmilla just ovista edeltävien päivien talletuksilla nyt sit vaan ja toivotaan et riittää. Ihan hyvillä mielin piinailemaan :)
Eli kp17/29 ja dpo2 tänään.

Tervetuloa Viivi92! Täällä toinen joka on aika vasta jättänyt pillerit pois. Toivottavasti pääsette pian yrittämään. :)

Pahoittelut menkoista haaveilija ja NewMoon. :sad001

Dimou, pidän peukut pystyssä että tuleekin plussa. :) Tiedän tuon tunteen kun kierto on mitä sattuu eikä tiedä milloin testata. :/

Olispa se ovis ollut viime viikonvaihteessa. Olisi ainakin hyödynnetty. Jos se on nyt ois viime kerta muistaakseni maanantaina. Eilen ei mies tehnyt lakanoiden välissä muuta kuin yski. Tänään tuntuu olevan sama meininki. :meh: Todennäköisemmin on kyllä jossain tässä ja saa heittää kirveen tän kierron suhteen kaivoon ellei tänään saa vielä mieheen liikettä.

Kiitos! :happy: Minkä ehkäisyn olet lopettanut ja ootko huomannu jotain vaikutuksia lopettamisesta?

Saankin noukkia sen kirveen kaivosta. Mies yllätti jaksamisellaan. :sex Toivottavasti ei ollut liian myöhään. Miten tää dpo lasketaan? Onko ovispäivä dpo1? Oon vielä vähän hukassa näiden kanssa.

Tsemppiä sinpura, onpa ikävästi venähtänyt vuoto.

Ovis on dpo0, ja jos käytät testejä oviksen ajankohdan arvioimiseen, niin useimmat kai laskee että se LH-huippupäivä (se jolloin ovistesti plussa) on dpo-1 ja vasta seuraava päivä on dpo0. Tämä siksi että munasolu irtoaa vasta 12-24(-36) h LH-huipun jälkeen.

Minä olen nyt todennut, että ovulaation tikuttaminen on ihan kamalaa.:arghh: Silloin kun en tikuttanut niin joutui aika isosti arvioimaan sen hedelmällisen ajan (varsinkin niinkun kierto ei ole ihan säännöllinen) niin tuli mietittyä vain talletteluja pari viikkoa. Silloin jäi paljon lyhyempi aika jännittämisen!:hilarious: Nyt on kp18/23-28 ja dpo4 (vasta!). Ja olen jo nyt ihan lopen kyllästynyt tähän odottamiseen.:banghead:

Nipanderi: Toivottavasti tästä vuotamattomuus lupaa hyvää ja plussaisit vihdoin.:happy:

Äh, muillekin piti jotain kommentoida, mutta enhän minä muista enää. Tsempit kuitenkin!

Luin kuitenkin melatoniinin vaikutuksia ja tietysti nyt sitten päätin et vaihdan ton siihen jossa on sinkki melatoniinin tilalla. Jospa tässä nyt kumminkin kaikki menisi hyvin. Jätin myös soittopyynnön gynelle jotta voin kysyä mahdollisista haittavaikutuksista ja muutenkin. Luin espanjan kielisiä sivuja ja siellä moni on lopettanut sen käytön kun kuukautiset tulleet ja jatkaneet ja moni myös ekan kolmanneksen.. Nyt vaan mietin tota unijuttua. Et kai sitä tulee nukuttua kun oon joka ilta kumminkin ilman vääntelyä nukahtanut...

Kyllä sitä menkkoja saa odotella alkavaksi. Hyvin hyvin haaleaa haamua/viivanpaikkaa edelleen,(ylempi tänää dpo 14,alempi dpo10) kyllä se jopa vähän punertaakin, testi edelleen märkä, eli en kyllä enää testaa apteekin ultra testillä ku max vasta ku menkat myöhässä, nii ei tarvi tiirailla turhia viivoja.

Osasin kyllä odottaa, mutta harmittaahan tuo silti. Mutta ehkä ensi kierrossa, synttäreiden kunniaksi :rolleyes:

Edit. Pregcheck antaa kans hyvin hyvin haaluraista viivaa/viivanpaikkaa. Mutta näillä dpo lla pitäs olla jo kunnon viiva. Ärsyttävää :mad:

Liitteet

• IMG_20190909_093355.jpg
    IMG_20190909_093355.jpg
    25.7 KB · Katsottu: 217
Muokattu viimeksi:
Kyllä sitä menkkoja saa odotella alkavaksi. Hyvin hyvin haaleaa haamua/viivanpaikkaa edelleen,(ylempi tänää dpo 14,alempi dpo10) kyllä se jopa vähän punertaakin, testi edelleen märkä, eli en kyllä enää testaa apteekin ultra testillä ku max vasta ku menkat myöhässä, nii ei tarvi tiirailla turhia viivoja.

Osasin kyllä odottaa, mutta harmittaahan tuo silti. Mutta ehkä ensi kierrossa, synttäreiden kunniaksi :rolleyes:

Edit. Pregcheck antaa kans hyvin hyvin haaluraista viivaa/viivanpaikkaa. Mutta näillä dpo lla pitäs olla jo kunnon viiva. Ärsyttävää :mad:
Tosiaan heti näkee et on haaleaa viivaa/viivanpaikkaa. Olisiko ollut jotain kiinnittymisen yritystä? Onko sulla aiemmin tullut ultrassa tai pc viivanpaikkaa?

Tosiaan heti näkee et on haaleaa viivaa/viivanpaikkaa. Olisiko ollut jotain kiinnittymisen yritystä? Onko sulla aiemmin tullut ultrassa tai pc viivanpaikkaa?

Ultraa kokeilin tässä kierrossa ekaa kertaa, joten siitä ei muuta kokemusta. Viime kuussa pc antoi haamulaista, kuten myös raskauskeijulta tilatut onestepit, sekä liuska että puikko. Sillon menkat oli myöhässä pari päivää, joten sillon oli varmaan ainakin kemiallinen. (kesäkuussakin sain dpo9 ja 10 selkeän haamun, mutta sitten katos, ja vuoto tuli ajallaan)

Toki nyt vielä on rinnat kipeät, niistä katoaa yleensä kipu ennen vuotoa, sekä yöllä kohdun seudulla oli vielä repiviä kipuja ja nippailua, aamulla Korvakuumemittari vilkutti punaista ja 38 astetta korvasta, mutta se laski hetken kuluttua, vielä kuitenkin on n. Puoli astetta lämpö koholla.

Mutta aina kun raskaustestiin oon saanut plussan, se on ollut jo dpo 14 leffaviivat, joten hormoni noussut aina aika nopeaa.
Joten siksi en usko raskauden mahdollisuuteen. Toki joka raskaus erilainen ym. Mutta ohan tuo tän päivänen haaleampi ku dpo 10 aamuinen. Joten sekin kertonee paljon.

Ens kuussa testaan kyllä vasta dpo 13-14.

Kysymys taas! Muistelen lukeneeni jotain että c-vitamiinia ei kannattais ottaa raskautta yrittäessä ja itse löysin jonkun blogista tällaisen tekstin: Runsas C-vitamiinin käyttö: Askorbiinihappo (ascorbic acid) heikentää ilmeisesti keltarauhashormonin tuotantoa, joka on välttämätön kohdun seinämän ylläpitämiseksi, joka taas on välttämätön alkion kiinnittymiseksi. Suositeltava määrä kiinnittymisen estämiseksi on suuri: yhden lähteen mukaan 6-10 grammaa per päivä 5-10 päivän ajan, toisen lähteen mukaan 10-15 grammaa ovulaatiosta kuukautisiin. Tavallisesti C-vitamiinivalmisteissa on korkeintaan 1000mg eli 1 gramma tabletissa, eli näitä tulisi ottaa tasaisin väliajoin päivän mittaan 6-15 tablettia. Merkittäviä haittavaikutuksia ei englanninkielisen wikipedian mukaan pitäisi tällä "megakäytöllä" olla.

Täällä siis flunssaa pukkaa ja tekis tietty mieli ottaa runsaasti ceetä ja sinkkiä, jottei pahaksi äidy,mutta mietin minkä verran ceetä uskaltaa nauttia, ettei nyt ainakaan heikennä omia mahdollisuuksiaan näin juuri oviksen jälkeen.
Onko jollain parempaa tietoa asiasta?

Mulla kyllä vielä myöhemminkin näytti haamua ja jos nyt oon oikeessa niin vasta dpo16 tuli ihan plussa plussa... Nimenomaisesti iltapisusta mut sit aamulla ei tullu ku hailu viivalainen....

Kysymys taas! Muistelen lukeneeni jotain että c-vitamiinia ei kannattais ottaa raskautta yrittäessä ja itse löysin jonkun blogista tällaisen tekstin: Runsas C-vitamiinin käyttö: Askorbiinihappo (ascorbic acid) heikentää ilmeisesti keltarauhashormonin tuotantoa, joka on välttämätön kohdun seinämän ylläpitämiseksi, joka taas on välttämätön alkion kiinnittymiseksi. Suositeltava määrä kiinnittymisen estämiseksi on suuri: yhden lähteen mukaan 6-10 grammaa per päivä 5-10 päivän ajan, toisen lähteen mukaan 10-15 grammaa ovulaatiosta kuukautisiin. Tavallisesti C-vitamiinivalmisteissa on korkeintaan 1000mg eli 1 gramma tabletissa, eli näitä tulisi ottaa tasaisin väliajoin päivän mittaan 6-15 tablettia. Merkittäviä haittavaikutuksia ei englanninkielisen wikipedian mukaan pitäisi tällä "megakäytöllä" olla.

Täällä siis flunssaa pukkaa ja tekis tietty mieli ottaa runsaasti ceetä ja sinkkiä, jottei pahaksi äidy,mutta mietin minkä verran ceetä uskaltaa nauttia, ettei nyt ainakaan heikennä omia mahdollisuuksiaan näin juuri oviksen jälkeen.
Onko jollain parempaa tietoa asiasta?
Minä jätin kokonaan c vitamiinin pois. Mulla kyl on todettu et keltarauhanen ei kunnolla toimi mutta onhan naiset esim puolivälissä vielä syöneet mitä sattuu kun ei oo tajunnut olleensa raskaana tms.. Mut kyllä sitä varmaan järkevästi otettuna voi ottaa

Kyllä on niin toivoton tunne vaan kaiken suhteen, samaan aikaan tuntuu että jokaiselta lähipiiristä tulee raskausuutisia

Oudot " menkat " ei ota
loppuakseen nyt kp11 :shifty: plääh ihmeellistä pientä tiputtelua

Kävin viime viikolla huvikseni testauttamassa kilpirauhasarvon kun suvussa esiintyy monella sen vajaatoimintaa, ei oo kovin kohonnut arvo mutta silti kuitenkin vähän, eikös sekin vaikuta raskautumiseen vai muistanko väärin? :dontknow

Joku aiemmin kertoi miten mietti sitä kun saisi plussan ja kertoisi esim. jouluna lähipiirille, voi että olisi ihanaa! Kiva musta miettiä tälläistä, pitää jotenkin edes vähän sitä toivoa yllä.

Toivottavasti saadaan kaikki
tänä vuonna vielä plussat :smiley-angelic001
Kävitkö kunnallisella kilpirauhasarviota ottamassa? Mitkä ne arvot olivat (TSH ja T4V)? Mulla oli ennen diagnoosia aina kunnallisen lääkärin mukaan "viiterajojen sisällä" vaikka oireet olivat selkeät. Sitten kun olin jo päätymässä psykologille keskustelemaan miksi olen niin masentunut enkä jaksa tehdä mitään, niin hän ehdotti että käy vielä kerran kokeissa. SIlloin ne olivat nousseet viitearvojen ulkopuolelle ja lääkitystä aloitettiin. Puoli vuotta myöhemmin mun kilpirauhanen kuulemma "antoi periksi" koska kroppa sai sitä hormonia muualta, eli se arvo oli jopa lääkityksen kanssa pahentunut. Suosittelen siis säännöllistä tutkimusta asiaan, vaikka olisi "viiterajojen sisällä". Yksityisellä puolella on eri (tarkemmat) viitearvot myös.

Lisää näitä. Ei oo kyl vielä missään kierrossa nää rfsut ollut tällaisia, että viivailis näin tummina pitkään. Yleensä ollut tosi nopeana lh-huippuna mulla ja muuten ihan hailua. Tänään täytyisi yrittää ukonkaatoa sit, sil oli kyl melko liskodisko yö, ei lupaa hyvää. Täytyy ehkä antaa sille päikkärit töiden jälkeen:hilarious: jannn, mikä Kp sulla?

Tänään kp26. Tsemppiä kaatoon!

Kiva oon tota c:tä vetäny nyt viikon :hilarious: vähäisiä määriä kylläkin. Eli vedän tänäänkin. Eikä tässä varmaan edes raskaanakaan olla. Onkos mammavitskuissa c:tä? En muista.

Paljonko kilpirauhasarvo sulla? Mulla TSH 2,4 ja pelkään et seki liikaa, raskautta yrittäessä kuulemma kandeis olla alle 2,5. Mut huomenna meen uusiks ottaa tsh ja t4v. Kuulemma tsh yksinään ei ehkä kerro tarpeeksi.. Otan myös ferritiinin.

Flunssa näköjään alkamassa, kurkku kipeä :sad001 eilen illalla lämpö oli jotain 36,83 mut nyt oli 36,68 enää. Eli tuskimpa kertoo raskaudesta.
Julkisella puolella on kauan ollut että TSH pitäisi olla T4V 9-21 pmol/l ja TSH 0,4-4,5 mU/l. (Yksityisellä puolella se ylempi raja on alempi, 2,5 tai 3). Kun sain lääkitystä minulla oli TSH yli 6 ja T4V 9. Myöhemmin (lääkityksellä) se pomppasi vielä TSH 8 ja T4V 10. Julkisella puolella ei saa helposti B-lausuntoa tästä mutta mun oireet ja arvot todistivat sitten Kelallekin että tarvitsen thyroxiinia :)

Tänään kp26. Tsemppiä kaatoon!

Kiva oon tota c:tä vetäny nyt viikon :hilarious: vähäisiä määriä kylläkin. Eli vedän tänäänkin. Eikä tässä varmaan edes raskaanakaan olla. Onkos mammavitskuissa c:tä? En muista.
Mun mammavitskussa on 65 mg eli ei paljon mitään, joskus otan 500mg kun on flunssakausi. Pitää tänään kysellä vähän tuolta neuvolasta mitä saa ja ei saa syödä enemmän... Pitäisikö ottaa joku lehtiö mukaan että saa kirjoitettua kaikki ylös :D ?

Onko muita vitamiineja mitä kannattaisi välttää nyt kun yrittää raskautta? Tai mitä kannattaa syödä?

Foolihappoa ja D-vitamiinia menee. Sekä sinkkiä myös.

Takaisin