Raskaaksi 2019

Joku kirjotti et ubikonia vaan ovikseen asti, why? En mä oo niitä oviksesta menkkoihin pitäny katkolla vaan syöny koko ajan.
3kk jos pitää syyä ylipäätään et alkaa varsinaisesti vaikuttamaan, saati jos syö vaan osan kiertoa.
Sit tietty lopetan jos plussa tulee, kerta raskaana ei saa käyttää.
En usko minkään mitä itse tekee vaikuttavan sikiön/alkioon ennen plussaamista/menkkojen poisjäämistä.
Kroppa on rakennettu niin ihmeellisesti ja suojelee pientä alkua <3

Joku kirjotti et ubikonia vaan ovikseen asti, why? En mä oo niitä oviksesta menkkoihin pitäny katkolla vaan syöny koko ajan.
3kk jos pitää syyä ylipäätään et alkaa varsinaisesti vaikuttamaan, saati jos syö vaan osan kiertoa.
En usko minkään mitä itse tekee vaikuttavan sikiön/alkioon ennen plussaamista/menkkojen poisjäämistä.
Kroppa on rakennettu niin ihmeellisesti ja suojelee pientä alkua :Heartred

En mäkää oo tienny tai huomannu ees täältä et sitä ei sais oviksen jälkeen o_O mut en oo kans jaksa uskoa et pari viikkoa millään aineella tekis tuhoja.. Saahan esim inositolia vetää raskaanakin, muistaakseni :rolleyes:

Täytyy pitää mielessä et tämä oireettomuuskin voi olla hyvä juttu :hilarious: ettei vaan palais maan pinnalle

Mua jännittää nyt ihan todella paljon. Kp 38, ovislimoista on 16 päivää. Ei mulla yleensäkään menkat mitenkään suuremmin itsestään ilmoittele, mutta nyt ei ole ollut niitä vähiäkään merkkejä. Ei ole raskausoireitakaan, mutta niitä ei ollut myöskään aiemmassa raskaudessa kuin jostain rv 9 alkaen. Ainoa poikkeuksellinen asia minkä osaan nyt mainita, on että valkovuotoa holahtelee aika paljon, käyn maanisesti tarkistamassa josko oli verta. Jesbellä tais olla tää sama oire? Itse en pysty edelliseen omaan raskauteen vertaamaan, koska silloin on lugesteronit käytössä. (Ja joo, sitä voi todellakin kutsua mega-annokseksi kuten joku tuossa pari viestiä sitten kirjoitti. 4x200 päivässä. Siinä ei paljoa omia valkovuotoja seurata :hilarious: )

Astma oli myös nyt viikonloppuna tosi pahana, kuten myös edellisessä raskaudessa. Nyt ei kyllä kohtu ole vielä suurentunut eikä vauva paina rintalastaa, jonka piikkiin viimeksi pistin. Voihan se olla ihan vaikka kylmemmät ilmatkin mikä ärsyttää astmaa.

Pakko muuten sanoa myös tuosta "tunteesta", että sitä vain tietää olevansa raskaana. Itse en ainakaan tiennyt. Ei tullut mitään sellaisia kutinoita, vaikka olin jo positiivisen testin tehnyt ja raskaus oli jopa verikokeella varmistettu. Se oli yksi mun suurimpia stressinaiheita. Oireettomuuden olisi ehkä vielä voinut jotenkin hyväksyä koska sitä aika monella on, mutta itsestä tuntui että kaikki muut tiesivät jos raskaudessa on asiat silti hyvin. Ja vastaavasti osasivat muka tuntea senkin että kaikki ei ole hyvin. Mulla ei ollut mitään sellaisia tunteita, joten oireettomuuteen yhdistettynä olin sitten ihan varma että kkm tai tuulimuna tai jotain muuta epämiellyttävää meneillään.

Tässä kierrossa nyt ehkä hetken aikaa pystyi uskomaan että olisi voinutkin onnistua. Kuten tännekin pari päivää sitten kirjoitin, oli sellainen tosi rauhallinen ja seesteinen olo. Eipä ole enää. Tosi vaikea uskoa ivf-taustalla, että nyt olisi mukana luomuna onnistunut jo yk 3. Tosi vaikea uskoa, että meille voisi olla tulossa toukokuinen, musta kun se olisi se kaikkein paras mahdollinen kuukausi. Mulla ja miehellä on silloin synttärit myös, ei tarvitsisi olla helteillä raskaana, talvellakin maha saattaa olla vielä sen kokoinen että mahtuu omiin ulkovaatteisiin. Valmistun ensi toukokuussa. Saisin jäädä vauvan kanssa kotiin rauhassa etsimään töitä.

Tosi vaikea uskoa myöskään siihen että olisi taas ovuloimaton kierto, oli niin selkeät oireet. En uskalla testata, koska pelkään sitä negaa niin paljon. Viime kierrossa ovuloimattomuus oli helppo hyväksyä, koska ei ollut oireitakaan, mutta jos nyt taas on sama homma, niin tietää taas että kroppa on ihan jukopliut sekaisin. Tietää myös että luomumahdollisuudet on entistä pienemmät.

Joo en todellakaan tiedä mistään mitään. Huomenna starttaa lukuvuosi ihan toden teolla. Meniskö sitä mielummin kouluun tälläisenä hermoheikkinä, joka ei pysty keskittymäään mihinkään muuhun kuin itseensä ja tuntemuksiinsa, vai kyrpä otsassa negan tehneenä ja toimimattomia munasarjojaan kiroten. Huonoja vaihtoehtoja molemmat.

[/avautuminen] :bag:

Mä niin tiedän ton tunteen ettei uskalla testata. Varsinkaan kun ei tiedä yhtään minkä pitunen kierto kyseessä

Kroppa on rakennettu niin ihmeellisesti ja suojelee pientä alkua :Heartred

Se kirjoittaja saatoin olla minä...? Jos niin, niin johtui viime kierrossa siitä, että unohdin ubikinonit oviksen jälkeen :grin

Joo, aluksi oli vain ihan hirveän kova nälkä ja yhtäkkiä kaikki ruoat alkoi ällöttää. Yritän heti aamusta syödä jotain pientä raikasta, mutta paha olo saattaa silti tulla päälle. Ylämahassa sellainen tunne, että voisi alkaa närästää, muttei ihan kuitenkaan. Yök. :yuck:
StellaMom just toi ilmat tulee ulos ylhäältä ja alhaalta.... Mut joo se kai kuuluu asiaan. Mulla vain heikottaa jos en muista syödä Onneksi on nuita glukoositabuja heti ottaa jos tulee huono olo
Mä laitoin tänään tuollaisen pillerimuistutus sovellukseen muistutus että SYÖ joka 3. tunti. Mä joudun oikeasti syömään säännöllisesti ettei tule huono tai enemmänkin heikko olo. Se on nyt toiminut! Leipä tms riittää, mandariini myös :)

Tervetuloa Viivi92! Täällä toinen joka on aika vasta jättänyt pillerit pois. Toivottavasti pääsette pian yrittämään. :)

Pahoittelut menkoista haaveilija ja NewMoon. :sad001

Dimou, pidän peukut pystyssä että tuleekin plussa. :) Tiedän tuon tunteen kun kierto on mitä sattuu eikä tiedä milloin testata. :/

Olispa se ovis ollut viime viikonvaihteessa. Olisi ainakin hyödynnetty. Jos se on nyt ois viime kerta muistaakseni maanantaina. Eilen ei mies tehnyt lakanoiden välissä muuta kuin yski. Tänään tuntuu olevan sama meininki. :\ Todennäköisemmin on kyllä jossain tässä ja saa heittää kirveen tän kierron suhteen kaivoon ellei tänään saa vielä mieheen liikettä.

Kysymys vielä... Kun olette saaneet ovisplussan, piirtyykö se viiva heti samaa tahtia kuin kontrolli, vai vahvistuuko kuivuessaan? o_O

Kysymys vielä... Kun olette saaneet ovisplussan, piirtyykö se viiva heti samaa tahtia kuin kontrolli, vai vahvistuuko kuivuessaan? o_O

Viime kierron superplussa tuli kyllä tosi nopeesti näkyviin vahvempana kuin kontrolli :) siis minuutissa jo tumma ja tummeni siitä vielä ajan myötä

Joo, olen pyrkinyt nyt heti aamulla ottamaan sen glukoositabun ja jotain juomista, sitten menee hedelmiä ja sitä hedelmäsosetta johon nyt on kieli mieltynyt ja vatsa. Tänään ekaa kertaa kanan suurkuluttaja ei kestänyt kanan hajua. Onneksi ei tarvinnut itse leikkoa tai paistella.

Mulla myoinositoli (nimenomaan se seidivid plus) määrätty ensimmäinen kolmannes että se on ihan turvallista jopa hyvä. Eli aamulla perus foolihappoa ja illalla otan magnesiumia ja sen seidividin eli 4gr myoinositolia, 400ug foolihappoa ja on hitusen d vitamiinia ja sitte melatoniinia jonka vuoksi illalla Ja myös magnesium väsyttää minua kovin. Ja toki nyt d vitamiinia otan 50ug aamulla. Vaikka auringon alla asun mutta silti.

Se kirjoittaja saatoin olla minä...? Jos niin, niin johtui viime kierrossa siitä, että unohdin ubikinonit oviksen jälkeen :grin
En tosiaan muista kuka, näin vaan lainauksen jossa luki et otti ubikinonia ovikseen asti, mut en jaksanu palata ettimään ja jäin vaan ihmettelemään et miks, oonko missannu jotain :D

Kun sen korkeimman huipun onnistuu saamaan kiinni, niin piirtyy kyllä suht nopeasti, mut ei nyt ihan sekunneissa kuitenkaan :) Muutoin niin testiajan sisällä, eli se jokunen minuutti ni näkee sen lopullisen tuloksen. One stepit tekee näköjään mulla ainakin sitä et kun ei oo se ihan korkein huippu, niin piirtyy hitaasti, tummenee aika paljon ja sit taas haalistuu ns.lopulliseen vahvuuteen.

Äsken tuntu ehkä 5-10sekuntia kipua oikeessa muniksessa ja tietysti kuvittelen kiinnityskivuksi :bag: varmaan vaan suolistossa toimintaa :hilarious:

Tääl kans yks pölhö haluaa kuvitella, et ovistesti tummuu, koska oon jo raskaana:hilarious: naurettava ajatuskin, mut kun haluais niin kovin. Ku huomenna vähintään kp20 ja ovis ei ikinä oo näin myöhään. Vaik ei se sitä tarkoita etteikö nyt vois olla. On tää kroppa sekoillut ihmeellisempiäkin asioita. Mut ekaa kertaa tänä vuonna oon vuotanut näin vähän yhen kierron aikana! Vaan kaks päivää viime viikolla! Mitähän mahtaa käydä luteliaalille. Tuleekohan tästä mega pitkä kierto vai naurettavan lyhyt luteliaali?

Tääl kans yks pölhö haluaa kuvitella, et ovistesti tummuu, koska oon jo raskaana:hilarious: naurettava ajatuskin, mut kun haluais niin kovin. Ku huomenna vähintään kp20 ja ovis ei ikinä oo näin myöhään. Vaik ei se sitä tarkoita etteikö nyt vois olla. On tää kroppa sekoillut ihmeellisempiäkin asioita. Mut ekaa kertaa tänä vuonna oon vuotanut näin vähän yhen kierron aikana! Vaan kaks päivää viime viikolla! Mitähän mahtaa käydä luteliaalille. Tuleekohan tästä mega pitkä kierto vai naurettavan lyhyt luteliaali?

Samaa mäki toivoin ja sit en jaksanu enää ovista tikuttaa vaan siirryin raskaustesteihin :hilarious: nyt vois olla esim dpo8... Testaan ti/ke jos raskauskeijun kirje suvaitsis tulla :) ja ehkäpä viikon päästä menkat ellei nyt pitene jos ei ovuloinutkaan..

Joo, olen pyrkinyt nyt heti aamulla ottamaan sen glukoositabun ja jotain juomista, sitten menee hedelmiä ja sitä hedelmäsosetta johon nyt on kieli mieltynyt ja vatsa. Tänään ekaa kertaa kanan suurkuluttaja ei kestänyt kanan hajua. Onneksi ei tarvinnut itse leikkoa tai paistella.

Mulla myoinositoli (nimenomaan se seidivid plus) määrätty ensimmäinen kolmannes että se on ihan turvallista jopa hyvä. Eli aamulla perus foolihappoa ja illalla otan magnesiumia ja sen seidividin eli 4gr myoinositolia, 400ug foolihappoa ja on hitusen d vitamiinia ja sitte melatoniinia jonka vuoksi illalla Ja myös magnesium väsyttää minua kovin. Ja toki nyt d vitamiinia otan 50ug aamulla. Vaikka auringon alla asun mutta silti.

Raskaana ei kannata melatoniinia käyttää.. Jossain luki että ei edes raskautta suunniteltaessa.

Raskaana ei kannata melatoniinia käyttää.. Jossain luki että ei edes raskautta suunniteltaessa.
Toi on nimenomaisesti suunniteltu siihen kun hoidetaan Pcos tyyppisiä potilaita ja ihan turvallinen on. Ja määrä myös. Nimenomaisesti gyne sen määräsi jotta se lapsi saadaan aikaan ja moni sitä käyttää ja se eka kolmannes tuolla. On erikoistunut lapsettomuushoitoihin. Melatoniinia ei paljon sisällä ja kun sitä mulla insomniaan on ollut niin ei ikinä ole kyllä mainittu sen haitoista. Enemmän olisin huolissaan esim bentsodiatsepiineista joita moni käyttää ja sit stilnoct yms lääkkeet joita määrätään ilman että katsotaan onko se edes hyväksi
Reumaan määrättiin kumman syystä lääke jossa ohjeessa luki ettei raskautta suunniteltaessa eikä raskauden tai imetyksen aikana. Melatoniinia erittää omat aivot kuitenkin niin ennemmin se kuin että olisi valveilla kun itse kärsin siitä unettomuudesta. Eikä ole tullut liika väsymystä, pikemminkin olo on pirteämpi mutta väsymystä luonnollisesti on niin kyllä nukuttaa iltaisin mut aamulla nousee pirteänä ylös.

Kyllä on niin toivoton tunne vaan kaiken suhteen, samaan aikaan tuntuu että jokaiselta lähipiiristä tulee raskausuutisia

Oudot " menkat " ei ota
loppuakseen nyt kp11 :shifty: plääh ihmeellistä pientä tiputtelua

Kävin hetki sitten huvikseni testauttamassa kilpirauhasarvon kun suvussa esiintyy monella sen vajaatoimintaa, ei oo kovin kohonnut arvo mutta silti kuitenkin vähän, eikös sekin vaikuta raskautumiseen vai muistanko väärin? :dontknow

Joku aiemmin kertoi miten mietti sitä kun saisi plussan ja kertoisi esim. jouluna lähipiirille, voi että olisi ihanaa! Kiva musta miettiä tälläistä, pitää jotenkin edes vähän sitä toivoa yllä.

Toivottavasti saadaan kaikki
tänä vuonna vielä plussat :smiley-angelic001

Muokattu viimeksi:
Saankin noukkia sen kirveen kaivosta. Mies yllätti jaksamisellaan. :sex Toivottavasti ei ollut liian myöhään. Miten tää dpo lasketaan? Onko ovispäivä dpo1? Oon vielä vähän hukassa näiden kanssa.

Tsemppiä sinpura, onpa ikävästi venähtänyt vuoto.

Takaisin