Raskaaksi 2019

Näin hirveetä painajaista viime yönä. Sain tyttövauvan ja tajusin, että eihän mun äiti tiennyt raskaudesta, että nyt pitää lähteä puhelinta etsimään. Jätin vauvan rannalle ja sanoin miehelle, että vahtii. Hetken päästä vauva oli kadonnut. Päässyt jotenkin veteen ja hukkunut. Hirveä herätä tuollaisesta unesta :nailbiting:

Mä näin pari päivää sitten unta, että mun veljen kaksostytöt tippui tulivuoren sisään. Olivat jossain luolassa tulivuoren sisällä paljussa, ja paljun reuna sortui ja molemmat tippui sinne tulivuoreen ja kuoli. Se uni oli kaikin tavoin hyvin outo ja ahdistava, ja on kyllä jäänyt päähän pyörimään, en oo ees kenellekään halunnut ääneen puhua kun ahdisti se uni niin.
Unessa veljen vaimo oli myös tosi kylmä, sanoi vaan että eihä asialle enää mitään voi, ei vaikuttanut edes erityisen surulliselta, ku menin pahoittelemaan ja halaamaan. Hän siis ei oikeessa elämässä oo yhtään kylmä ihminen, vaan just päinvastainen, niin sillä oli kaikin tavoin outo uni. Jäi sellanen !?!?-olo ja edelleen meinaa olla.
Olin unessa myös raskaana, ja mietin että miten voin koskaan kertoa kenelläkään siitä raskaudesta, odotin ilmeisesti kaksosia, kun veli oli menettänyt molemmat lapsensa.

Veikkaan samantyppistä jonoa täällä. Onko ensikäynti tavallisella terkkarilääkärillä? Keväällä sain muissa asioissa sellaiselle ajan reilussa kuukaudessa.

Mä varasin kesäkuun alussa tk lääkäriin ajan ja pääsin sinne muistaakseni noin 3-4 viikon sisällä, se teki lähetteen tonne naikkarille/lapsettomuuspolille, mihin sit sain soittoajan 28.8 ja sit nyt ton ekan käynnin sain sinne 13.9 jolloin tehdään se aukkarin. Et suht nopeesti ollaan ite päästy vaikka on ollu kesä tässä välissä ja pieniä sekaannuksia meinas sen lähetteen kanssa tulla.:rolleyes:
Nii ja tossa välissä kävin verikokeissa ja mies kävi antamassa siemennestenäytteen.

Ensi viikon torstaina, sehän ois hyvä tosiaan nähdä et mitä siel on tapahtunut tai ei mut sit ajattelin et jos nyt tulee ovisplussa just ennen niin kuinka sitä nyt viitsis hyödyntää

Ihan 100% hyödyntämistä vaan, ei sillä oo mitään merkitystä. Sillä on, jos ei oo seksiä oviksen aikaan:) ite käynyt ultrassa 2x just ennen ovista ja hyödynnetty on, tuloksettomina kylläkin.

Dpo 13 täälä menossa, huomenna testailen. Mutta on aika varma olo, että huomenna alkaa menkat. Se tunne mahd. Raskaudesta on kadonnut, sitä kesti pari päivää. Mut nyt tuntuu olo jotenkin tyhjältä, eli se enteilee menkkoja. Näin oli myös helmikuussa, yhtäkkiä se raskausolo katos, kohdun nippailut muuttui selkäjuilinnaksi ja tuli vaan varma olo että menee kesken, ja ettei meille tuu toista lokakuista. Siitä meni pari päivää, niin vuoto alkoi. Sillon oli menossa rv 6. Kai se on joku vaisto.

Edelleen on kaikenmoisia oireita, juilii munasarjoja, nivusia, on kylmä, nyt vähän päätä juilii, rinnat on tosi arat ja oon tosi väsynyt, mutta silti se joku olo puuttuu.

Hei kaikille, täällä yksi kuumeilija!

Eilen oli ensimmäinen pilleritön päivä, erilaisia hormonaalisia ehkäisymenetelmiä oon käyttänyt n. 12 vuotta, joten olen todella innoissani tästä hormonivapaasta elämästä:headphone:

Vielä ei ole mies näyttänyt vihreää valoa vauvalle, mutta toivottavasti kyllästyisi kortsuun mahdollisimman pian:hilarious::dummy1:

Tulin tänne nyt kuitenkin kuumeilemaan:rolleyes:
Tervetuloa :welcome

Mä tein tässä kierrossa piruuttani vertailua. Vaaleampi vihreä one step ja tummempi pc.
Molemmissa tummin kp14 ja eilen kp15 olikin kovaa jomotusta koko päivän, joka kyllä jatkuu tänäänkin(ehkä ihan hitusen lievempänä) ja otin aamullakin panadolin.
Mut miksköhän one step taas noin tumma, vaik pc haalistunu.
On kyllä tummunu testiajan jälkeen, joten ehkä syy siinä. Vaik aiemmissa joku logiikka näkyy kuivuttuaankin.
Oletan siis että eilen oli varsinainen ovis ja tänään dpo1.
Eilen pidettiin huilapäivä, mut illasta ois kuulemma luvassa taas, joten jospa tän kierron dpo-5, - 2, -1 ja dpo1 ois riittävät ja hyvillä mielin piinailemaan :)

Liitteet

• IMG_20190908_105458.jpg
    IMG_20190908_105458.jpg
    31.4 KB · Katsottu: 178
Dpo 13 täälä menossa, huomenna testailen. Mutta on aika varma olo, että huomenna alkaa menkat. Se tunne mahd. Raskaudesta on kadonnut, sitä kesti pari päivää. Mut nyt tuntuu olo jotenkin tyhjältä, eli se enteilee menkkoja. Näin oli myös helmikuussa, yhtäkkiä se raskausolo katos, kohdun nippailut muuttui selkäjuilinnaksi ja tuli vaan varma olo että menee kesken, ja ettei meille tuu toista lokakuista. Siitä meni pari päivää, niin vuoto alkoi. Sillon oli menossa rv 6. Kai se on joku vaisto.

Edelleen on kaikenmoisia oireita, juilii munasarjoja, nivusia, on kylmä, nyt vähän päätä juilii, rinnat on tosi arat ja oon tosi väsynyt, mutta silti se joku olo puuttuu.

Ehkä se on vain pelkoa että taas nega.. Toivotaan viivoja :)

NewMoon, mä kuvittelisin ilmankin seksiä et oisin raskaana :hilarious: niinkuin nytkin, no pieni toivo vielä et raskaana vaik ei seksiä oo viikkoon ollu.. Hirvee ristiriita aina, toivoo mut ei usko..

Aamu meni tunteja suunnitellessa ja iltapäivällä lähdetään katsoon koko perheellä Toy Story 4.
Illalla ehkä joogaan vielä ja käsitöitä.

Oon miettinyt uutta harrastusta, uuden blogin aloittamista. Neuleblogi mulla jo on, mutta sinne
kirjoittelen pääasiassa ohjeita etten niinkään kuulumisia kuin pari kertaa vuodessa. Mutta
mietin, että aloittaisin kirjoittelemaan open näkökulmasta ajatuksia ja kuulumisia :) Sellainen
luma -open päiväkirja -tyyppinen.

Kp 8, menee ihan kalenterin mukaan tässä kuussa ainakin suurimman osan kuukaudesta.

Aamu meni tunteja suunnitellessa ja iltapäivällä lähdetään katsoon koko perheellä Toy Story 4.
Illalla ehkä joogaan vielä ja käsitöitä.

Oon miettinyt uutta harrastusta, uuden blogin aloittamista. Neuleblogi mulla jo on, mutta sinne
kirjoittelen pääasiassa ohjeita etten niinkään kuulumisia kuin pari kertaa vuodessa. Mutta
mietin, että aloittaisin kirjoittelemaan open näkökulmasta ajatuksia ja kuulumisia :) Sellainen
luma -open päiväkirja -tyyppinen.

Kp 8, menee ihan kalenterin mukaan tässä kuussa ainakin suurimman osan kuukaudesta.

Luma?

Unista sen verran, että jos näkee unta jostain tutusta joka kuolee niin se tarkoittaa että on ajatellut heitä, ehkä huolissaan tai muuten vain kysymysmerkkejä heistä! Näin itse unta tässä yksi yö että autoin poikapuolta ylös köydellä hakemaan jotain ja sitten tapeltiin kun olin nostanut sitä liian nopeasti ja se oli kopsahtanut pään kattoon tms. Heräsin siihen että hän oli putoamassa alas ja mun käsi säpsähti ottaa kiinni. Löin kättä pöytään. Mieheni heräsi siihen ja kyseli mitä teen ja mä vain mumisin että yritin unessa pelastaa poikaa. Se naurahti ja sanoi että kiva kun huolehdin hänestä myös unessa :joyful:
Unet ovat olleet raskausaikanani erittäin eläviä, ja on varmaan yksi syy miksi väsyttää paljon vaikka nukkuisi sen 9h. En nuku päiväunia mutta nyt olen nukahtanut jopa ilman että oon päättänyt nukkua. Aikamoista!

Newmoon: Vaikken yrittänyt kuin sen vuoden verran tulla raskaaksi ja tiedän, että moni yrittää paljon kauemmin, niin sinä aikana tuli usein tuo sama fiilis. Se epätoivo tuli mulle aina menkkojen ekana päivänä, joskus kp 7 toivo heräsi taas ja oviksen metsästys alkoi. Mun plussakierrossa mä keskityin laihduttamiseen, ajattelin että se voisi auttaa mahdollisuuksissa. Vaikka ovista testailin samalla niin en saanut siitä kiinni, aloitin liian myöhään ja mietin että no ensi kierrossa sitten. :bored: Minun yllätykseksi pikkupojat olivat löytäneet tiensä munasoluun sittenkin.

The tunne, että on raskaana oli mulla vahva jo dpo11 aamulla, olin syönyt proteiinirikkaita aamupaloja ketogeenisen ruokavalion aikana jo 3 viikkoa ja silloin rasvan haju alkoi ällöttää. Söin siis muroja aamupalaksi ensimmäistä kertaa. Illalla join siiderin saunan yhteydessä, aivoissani jokin sanoi mulle "tämä on väärin". Eli kai se tunne vain tulee. Mä sivutin sitä, kunnes seuraavana aamuna tuli haamu pc testiin.
Uskon vahvasti että stressintaso, ruokavalio ja oikeat olosuhteet vain natsahtivat. YK 14 (yk 11 km jälkeen) oli mun onnekas kierto. Nyt toivon että tämä tulee mukaan koko matkan huhtikuuhun!:rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Juu. Mulla kans joka kuukausi menkkojen alkaessa sama fiilis jostain se toivo jaksaa näiden vuosien jälkeen silti nousta.
Mä luulen että olen kokeillut vaikka ja mitä eikä tulosta silti tule. Vhh on mulla kyllä pääsääntöisesti ruokavaliona ollut jo pitkään.
Alkaa ottaa enemmän ja enemmän päähän se, että vuoto alkaa aiemmin. Yleensä luteaali on sen 9 päivää. Mut nyt se sit on 7/8 jos tänään alkaa.
Jostain luin että luteaalivaiheeni on liian lyhyt jos se on alle 10pv. Korjatkaa jos olen väärässä. Olette varmaan kokeilleet kaikenlaisia apuja siihen että saisitte sitä pidennettyä?

Mä tosiaan epäilen että mä en ovuloi joka kierrossa, en ehtinyt käydä tutkimassa, mutta jos aion toista lasta yrittää jossain vaiheessa vielä niin haluan kyllä tutkia sitä. Mut toisaalta, jos en ovuloi aina niin miehelläni on kyllä jotain Hannu Hanhi-siittiöitä! Lisäksi en ole pahoivointia koennut vielä edes ja olen rv 8:lla nyt. Eli hänen siittiöt ovat kyllä sellaisia onnekkaita veijareita :grin

Unista sen verran, että jos näkee unta jostain tutusta joka kuolee niin se tarkoittaa että on ajatellut heitä, ehkä huolissaan tai muuten vain kysymysmerkkejä heistä! Näin itse unta tässä yksi yö että autoin poikapuolta ylös köydellä hakemaan jotain ja sitten tapeltiin kun olin nostanut sitä liian nopeasti ja se oli kopsahtanut pään kattoon tms. Heräsin siihen että hän oli putoamassa alas ja mun käsi säpsähti ottaa kiinni. Löin kättä pöytään. Mieheni heräsi siihen ja kyseli mitä teen ja mä vain mumisin että yritin unessa pelastaa poikaa. Se naurahti ja sanoi että kiva kun huolehdin hänestä myös unessa :joyful:
Unet ovat olleet raskausaikanani erittäin eläviä, ja on varmaan yksi syy miksi väsyttää paljon vaikka nukkuisi sen 9h. En nuku päiväunia mutta nyt olen nukahtanut jopa ilman että oon päättänyt nukkua. Aikamoista!

Newmoon: Vaikken yrittänyt kuin sen vuoden verran tulla raskaaksi ja tiedän, että moni yrittää paljon kauemmin, niin sinä aikana tuli usein tuo sama fiilis. Se epätoivo tuli mulle aina menkkojen ekana päivänä, joskus kp 7 toivo heräsi taas ja oviksen metsästys alkoi. Mun plussakierrossa mä keskityin laihduttamiseen, ajattelin että se voisi auttaa mahdollisuuksissa. Vaikka ovista testailin samalla niin en saanut siitä kiinni, aloitin liian myöhään ja mietin että no ensi kierrossa sitten. :bored: Minun yllätykseksi pikkupojat olivat löytäneet tiensä munasoluun sittenkin.

The tunne, että on raskaana oli mulla vahva jo kp 11 aamulla, olin syönyt proteiinirikkaita aamupaloja ketogeenisen ruokavalion aikana jo 3 viikkoa ja silloin rasvan haju alkoi ällöttää. Söin siis muroja aamupalaksi ensimmäistä kertaa. Illalla join siiderin saunan yhteydessä, aivoissani jokin sanoi mulle "tämä on väärin". Eli kai se tunne vain tulee. Mä sivutin sitä, kunnes seuraavana aamuna tuli haamu pc testiin.
Uskon vahvasti että stressintaso, ruokavalio ja oikeat olosuhteet vain natsahtivat. YK 14 (yk 11 km jälkeen) oli mun onnekas kierto. Nyt toivon että tämä tulee mukaan koko matkan huhtikuuhun!:rolleyes:

Toivottavasti tarkoitat dpo11 eikä kp11 :grin
Mulla noita hajuöklöjä niin usein et en enää uskalla niistä aatella raskautta. Ja nyt ollut outoja unia jne et ei nekään enää näköjään tarkoita raskautta. Varmaan stressasin asiaa. Välillä tulee nähtyä unia et raskaustesti positiivinen, yleensä just ennen ku meinaan tehdä..

Toivottavasti tarkoitat dpo11 eikä kp11 :grin
Mulla noita hajuöklöjä niin usein et en enää uskalla niistä aatella raskautta. Ja nyt ollut outoja unia jne et ei nekään enää näköjään tarkoita raskautta. Varmaan stressasin asiaa. Välillä tulee nähtyä unia et raskaustesti positiivinen, yleensä just ennen ku meinaan tehdä..
Ajatusvirhe varmaan, dpo 11 kyllä! Mulla taas ei ole hajuherkkyyttä yleensä joten se oli sellainen fiilis että nyt ei kaikki ole normaalisti. Toinen oire about 7 päivää oviksen jälkeen oli että vartaloa kutitti ihan kaikkialta ja en saanut unta sen takia. Kirjoitin oireisiin etten ollut syönyt vehnää joka aiheuttaa minulle ihon kutitusta joten en oikein muuta syytä keksi siihen kuin että se oli joku oire. Kiinnittyminen? Who knows...

Mä tein tässä kierrossa piruuttani vertailua. Vaaleampi vihreä one step ja tummempi pc.
Molemmissa tummin kp14 ja eilen kp15 olikin kovaa jomotusta koko päivän, joka kyllä jatkuu tänäänkin(ehkä ihan hitusen lievempänä) ja otin aamullakin panadolin.
Mut miksköhän one step taas noin tumma, vaik pc haalistunu.
On kyllä tummunu testiajan jälkeen, joten ehkä syy siinä. Vaik aiemmissa joku logiikka näkyy kuivuttuaankin.
Oletan siis että eilen oli varsinainen ovis ja tänään dpo1.
Eilen pidettiin huilapäivä, mut illasta ois kuulemma luvassa taas, joten jospa tän kierron dpo-5, - 2, -1 ja dpo1 ois riittävät ja hyvillä mielin piinailemaan :)
Kylläpä mielenkiintoinen vertailu. Ja näkee kuinka tuo ovis+ voi mennä tosiaan nopeasti ohi ja tulla puskista! Kiitos tästä Toivottavasti toisenlainenkin plussa tulee parin vko päästä!

Takaisin