Raskaaksi 2019

Ainakin aikaistaa ovista, olen kuullut sanottavan. Mulla nyt ovis ei oo kauheen myöhään ollut, kun kp16-18, mut vois sitä vähän aikaistaa. Ilmeisesti voi auttaa pcos:sta kärsiviä.

Aa okei, kiitti tiedosta. :) Mä en varsinaisesti halua aikaistaa ovista, kun kaikki mun tärpit on tulleet kierroista joissa ovis on vasta n. kolmen viikon kohdalla. Ehkä joku hitaasti kypsyvä limakalvo tms (?). Ehkä en siis ainakaan tässä vaiheessa vielä kokeile tuota inositolia, vaan pysyttelen nykyisessä arsenaalissa.

Myo-inositolista on tuolla vauvakuumetta-osiossa ketju, kannattaa sitä lukea niiden jotka ovat kiinnostuneita. Ja jos enkku sujuu, kannattaa ehdottomasti googlailla tutkimuksia. On siis todettu auttavan pcos-naisia, saa ovulaation aikaan ja lyhentää/säännöllistyttää kiertoa. Annos pitäisi olla neljä grammaa päivässä. Noissa kapseleissa taitaa olla vähemmän, mutta sitten taas jos ei mitään erityistä ongelmaa kierron tai oviksen kanssa ole, niin en tiedä tuoko mitään lisähyötyä syödä noin paljon. Tai tuoko ylipäätään mitään lisähyötyä, mutta tuskinpa siihen kuoleekaan.

Myo-inositol ainakin imeytyy paremmin kuin inositol. Jotain muitakin eroja saattoi olla, ihan ulkomuistista nyt tämän kirjoitin ilman mitään lähdeviitteitä.

Oliko StellaMomilla tänään vai huomenna se varhaisultra?
Tänään oli varhaisultra! Ja siellä sykki sydän hurjaa vauhtia, kaikki näytti hyvältä kätilön mukaan! Vastasi rv 7+1 eli on jo yli sentin kokoinen nyytti! Kauheeta vauhtia kasvaa seuraavilla viikoilla ja hän sanoi että koska kaikki on mallillaan niin keskenmenoriski pienenee huomattavasti:Heartred on niin helpottunut olo:hello2

Kiitos. Luteaalivaihe kesti 17 pvää, viimeisinä pientä vaaleanpunaista jäi paperiin... Mut toi oli muutenkin erikoinen kierto, kun tiputteli kp 1 ovikseen saakka ja ovis oli viikkoa tavallista aikaisemmin :confused004

Mikäs sulla tilanne nyt?

Ok, 17 kuulostaa kyllä vähän pitkähköltä... eikös sulla ollut joku maca tai muu käytössä?

Mulla kp 35, dpo ~13, ei mitään tuntemuksia. Mutta ei niitä kyllä normaalisti olekaan, ei menkkoihin eikä raskauteen viittaavia. Suht optimistinen olo ollut. Semmoinen rauhallinen. Aina välillä asia on mielessä, mutta pääsääntöisesti tullut mietittyä muita juttuja.

Mökille ollaan taas lähdössä huomenna, huussioloissa en kyllä rupea testailemaan. Alkuviikko myös niin haipakkaa, ettei (ainakaan vielä) tee mieli testata silloinkaan. Ehkä siis viikon päästä, jos sinne asti pääsee.

Tänään oli varhaisultra! Ja siellä sykki sydän hurjaa vauhtia, kaikki näytti hyvältä kätilön mukaan! Vastasi rv 7+1 eli on jo yli sentin kokoinen nyytti! Kauheeta vauhtia kasvaa seuraavilla viikoilla ja hän sanoi että koska kaikki on mallillaan niin keskenmenoriski pienenee huomattavasti:Heartred on niin helpottunut olo:hello2

Voi miten ihanaa! :Heartred

Paljon onnea StellaMom <3

Myo-inositolista on tuolla vauvakuumetta-osiossa ketju, kannattaa sitä lukea niiden jotka ovat kiinnostuneita. Ja jos enkku sujuu, kannattaa ehdottomasti googlailla tutkimuksia. On siis todettu auttavan pcos-naisia, saa ovulaation aikaan ja lyhentää/säännöllistyttää kiertoa. Annos pitäisi olla neljä grammaa päivässä. Noissa kapseleissa taitaa olla vähemmän, mutta sitten taas jos ei mitään erityistä ongelmaa kierron tai oviksen kanssa ole, niin en tiedä tuoko mitään lisähyötyä syödä noin paljon. Tai tuoko ylipäätään mitään lisähyötyä, mutta tuskinpa siihen kuoleekaan.

Myo-inositol ainakin imeytyy paremmin kuin inositol. Jotain muitakin eroja saattoi olla, ihan ulkomuistista nyt tämän kirjoitin ilman mitään lähdeviitteitä.

Tässä yks suht helppokielinen artikkeli, kokoaa tuloksia eri inositol-tutkimuksista:
https://www.healthline.com/nutrition/inositol

Myoinositolia 4gr ja foolihappoa 400ug. Itselläni se on aikaansaanut ovulaation. Mulla Pco. Ja onhan esimerkiksi masennukseen, näihin pcon sokerijuttuihin apua ja kiinnittymistä tukee. Jotenkin ei ole sitten niin hm hapan tai jotain.. Esimerkiksi kun mulla ruukaa oviksen aikana ja ennen menkkoja tulehdusta tai semmosta niin sitä ei nyt oo ollu kun tuota pidempään käyttänyt. Nyt sanottiin et eka kolmannes juoda sitä (se on siis jauhe joka sekoitetaan illalla veteen mulla) ja sit ihan riittäisi äitiysvitskut.

Toi myoinositoli ei varmuudella heti aikaista ovulaatiota vaan mulla vasta parin kuun käytön jälkeen . Nyt se ja greippimehua juon kuitenkin joka päivä kun se on tottumus niin ilmeisesti toimi. Ja kiinnittyminen tapahtui.

Suosittelen kyllä pitkien kiertojen avuksi, itsellä oli ovulaatio kuitenkin myöhemmin sitten kuin oletus oli. Rupesin laskemaan tarkemmin ja kyllä se vain muistiinpanojen ja oireiden mukaan oli myöhemmin eli juuri kun oli "turvalliset" päivät. Tyhmä olo kun tikutin ja oireet täsmäsi mut niin voihan se olla ollut aiemmin. Saa nähdä kun lopullinen varmuus tietty ultrassa mut jännittää niin kauheasti se sinne menokin .

Onnittelut <3

Pissikippoina myös oon käyttänyt niitä pc mukana tulevia, ne on niin käteviä, kun on niin matalia, ei saa kovin helposti vahingossa pissaa menemään liuskojen maxi viivan yli :) ei mee testit pilalle sen takia, että yli uittaas niitä :D

Mä oon ollut kyllä aivan naatti viime aikoina, vaikka yöt nukun hyvin, ja viime yönä 8,5tuntia,silti tänää nukuin päikkärit, heti ku mies lähti töihin ja esikoinen pelaili pelikoneella. Tuli niin ihanan rauhallista ja hiljaista, että sammuin. Ja heräsin hyvällä tuulella, ei yhtään päikkärien jälkeistä pöhötys oloa ollut.
Iltaa kohden rinnat on taas kipeytynyt, oli pari päivää lievemmät juilimiset. Menkkajomoja välillä mahassa ja selässä , toivottavasti ei tarkoita taas että vuoto alkaa kuitenkin :( maanantaina vasta pitäs olla menkat.
Janottaa kyllä koko ajan. Välillä hikoiluttaa ja välillä paleltaa. Kaikki täsmää sekä menkkoihin että mahd. Raskauteen :)

Miks mä en saa tasasia viivoja näihin pc testeihin, siis et ees kontrolliviiva ois tasasen värinen, saati testiviiva.. Pidättekö vaan sen 3sek niinkuin ohjeessa sanotaan, vai pidempään?
Tein piruuttani nyt illalla uuden ha onhan täs väriä, vaikkakin vaan paikotellen. Aamulla uus :)

Liitteet

• IMG_20190905_210957.jpg
    IMG_20190905_210957.jpg
    11.9 KB · Katsottu: 150
Oli se tän päivänen päiväpissan testi ovis+ ku nyt jo haaleni viiva. Onneks on just 5 päivää putkeen talleteltu, eilen oli välipäivä ja tänään on kerran talleteltu, ehkä saan viel illemmal kerra kaadettua miehen

Liitteet

• 20190905_211549.jpg
    20190905_211549.jpg
    50.8 KB · Katsottu: 144

Voi ihana kuulla. Tosi mahtava juttu! Hyvä, että menit käymään :love017

Takaisin