Raskaaksi 2019

Kiitos vastauksista :) Amalfi kertonee oliko 5mg vai 0,5mg

Tsemppiä kaikille, toiv plussattais kaikki tänä vuonna!
Joka oviksen jälkeen on se toivo, jospa nyt..

Oon miettiny et jos tulee km niin millä viikoilla tai missä vaiheessa pitäis lääkäriin mennä vai pitääkö käydä kuitenkin tarkastuksessa..jos tosi alussa tulee niin ei välttämättä edes tiedä onko km vai menkat. Surullista miettiä näitä mutta ilmeisen yleisiä keskenmenot..
Mulle sanottiin että jos parin viikon päästä on raskaustesti negatiivinen niin todennäköistä on että kaikki on tullut ulos itsestään ja ei tarvitse tulla tarkistukseen. Mutta mulla se oli niin aikaisessa vaiheessa. Aina riippuu varmasti oireista ja miten pitkällä oli! Jos epäillyttää niin kannattaa mennä lääkäriin.
 
Syklosporiinien kanssa ehdottomasti ei greippiä!
Metotreksaatin kanssa vähintään tuplat foolihappoa jos omatoimisesti ottaa, lääkärin määräyksellä yleensä 5mg.
Vehnis on hyvä idea! Hyviä rasvahappoja tarvitset.

Mulla "vaan" sulfasalatsiini ja klorokiini. :) Klorokiinin kohdalla luki että voi käyttää mutta jos vaan mahd niin ei kannata..kysyn lääkäriltä mielipidettä jos käyn reumalääkärissä tässä keväällä..muuten sit neuvolasta.. Veikkaan kyl et kukaan ei osaa varmuudella sanoa :/
 
Mulla "vaan" sulfasalatsiini ja klorokiini. :) Klorokiinin kohdalla luki että voi käyttää mutta jos vaan mahd niin ei kannata..kysyn lääkäriltä mielipidettä jos käyn reumalääkärissä tässä keväällä..muuten sit neuvolasta.. Veikkaan kyl et kukaan ei osaa varmuudella sanoa :/

Varmempi sitten jättää väliin. Mutta eipä se greippi mikään autuaaksi tekevä ihmeaine olekkaan. Kaikenlaista muutakin kun voi kokeilla olosuhteita parantamaan :)
Mulla on käytössä mama vitskut, vahvasti d- vitskua ja donaferty.

Lääkärin kanssa kannattaa muutenkin jutella, mitä pitää ottaa huomioon kun yritys on päällä ja on jokin pitkäaikaissairaus.
Tärppionnea!
 
Olen kuullut ennenkin että monille määrätty just jopa kymmenkertainen määrä foolihappoo. Yrittäessä suositus 0,4mg, raskaudessa 0,5mg. Jotkut saa lääkäriltä 1mg, jotkut 5mg. Ihan tapauskohtaisya
 
Omega valmisteissa on se verenvuodon riski ja siinä on omegaa. Esim jos leikkaukseen menossa ei sitä ennen saa syyä
Tsemppiä kaikille kellä kp1! Kyllä se meidän vuoro vielä tulee! :)

Mä ostin tota venänalkioöljyä, mutta en millään muista ottaa sitä jokapäivä, että ei oo sen kummemmin huomannu mitään vaikutuksia. Ja luin nyt jostain, että saattaa lisätä verenvuodon riskejä joten en tie uskaltaako edes ottaa jokapäivä..? o_O
 
Ympärillä taas vauvauutisia.. Tuntuu ettei oma vuoro tule koskaan. Mutta ei varmaan ole hyötyä vaipua masennukseen, vaan sitkeästi nousta ylös kuopasta ja jatkaa matkaa..

Tänään kp2 ja tuntuu että aika matelee.

Juon nyt joka päivä 4dl greippimehua ja toivon että ovis olisi ennen kp17 ettei miehen työreissu pilaa vauvantekopuuhia.

Zemppiä kaikille :)
 
Varmempi sitten jättää väliin. Mutta eipä se greippi mikään autuaaksi tekevä ihmeaine olekkaan. Kaikenlaista muutakin kun voi kokeilla olosuhteita parantamaan :)
Mulla on käytössä mama vitskut, vahvasti d- vitskua ja donaferty.

Lääkärin kanssa kannattaa muutenkin jutella, mitä pitää ottaa huomioon kun yritys on päällä ja on jokin pitkäaikaissairaus.
Tärppionnea!

Tarkoitin siis klorokiinin käyttöä raskaana, ei greippimehuun liittyen :)
 
Beibie: Voitko mennä työreissuun mukaan? Riippuu paljon kohteesta ja työnkuvasta, joku tiukka-aikatauluinen asennuskeikka keskelle huitsinnevadaa ei välttis ole sopiva, mutta joku kaupunkireissu vois ollaki, "sattumalta samassa kaupungissa" ;).
 
Beibie: Voitko mennä työreissuun mukaan? Riippuu paljon kohteesta ja työnkuvasta, joku tiukka-aikatauluinen asennuskeikka keskelle huitsinnevadaa ei välttis ole sopiva, mutta joku kaupunkireissu vois ollaki, "sattumalta samassa kaupungissa" :wink.

Täytyy miehen kanssa pohtia näitä eri vaihtoehtoja jotta saataisiin ovis hyödynnettyä...
Jotenkin toivois silti että ovis plussa tulis kp13-15 välillä niin saataisiin helpoiten hyödynnettyä tämän kierron ovulaatio. Mielelläni laskisin miehen reissuun oviksen & sen hyödyntämisen jälkeen, saisin "rauhassa" tunnustella oloa ja nauttia siitä että on edes pienet mahkut :D
 
Muokattu viimeksi:
Noi reissuhommat on kyl yks... Ite kans vähän jännäilen näinkö tästäkin tulee ohi kierto:( no, toivotaan ettei:)
 
Daamos, mulla tuli ekasta keskenmenosta ihan normaalisti seuraavat menkat kp 30. Km oli viikolla 7+6. Nyt kkm jälkeen saa nähä miten kauan menee.

Täällä myös reissuleski... Totesin myös, että jos nyt ei tärppää, niin seuraavan oviksen aikaan mies taitaaki olla reissussa. Tsemppiä kohtalotovereille!

Täällä kp 17 ja uskon, että ovis meni kolmisen päivää sitten. Se hyödynnettiin kyllä... Nyt vaan jännäillään.
 
holle: ei tullut mitään sivuvaikutuksia :)

Mutta niin... Tässähän kävi näin kuten arvelin että dpo9 muuttui kp1.. Nyt alkavassa kierrossa koitan bongata oviksen ja aloitan terolut-kuurin vasta oviksen jälkeen.

Plussatuulia muille :)
Höh mulla kävi sinällään tuuri et alotin terot noin pari päivää ovis kivun jälkeen. Usko raskautumiseen nolla, sillä nyt alko jotaki tuhruvuotoa tulla kuurin ekoilla päivillä Tosin veikkasin aluksi oviksen tapahtuneen 6 päivää sitten noin . Kiinnittymistä en usko olevan huomattiin petipuuhissa et vuotaa ja tuhrusi nyt eilen ja tänään joten liian aikaista kyl olla kiinnittyminen.
Ootko miten oviksen bongannut? Mulla tikut sanoo aina vahvaa ovis plussaa niin se keino on pois jätetty
 
SOS...!! Tein raskaustestin ja siihen tuli haamu :eek: tänään siis kp1 mutta mitä jos olisikin dpo9 ja jotain raskauteen liittyvää vuotoa? Niukka, lähes kivuton vuoto. Vai olisikohan kyseessä huonosti päättynyt kiinnittymisyritys?

Vai onko testi viallinen (one step herkkä) vai näinkö näkyjä...

Kellä ollut terolut: oliko kuukautiset normaalit?
Menkat on ollu muuten normaalisti mut viime kierto oli ihme tuhruu vaan. En ollut raskaana Vasta kp 3 tuli enemmän vuotoo
 
Eikö ovistikkuihinkaan enää voi luottaa kui se on mahollist et näyttää väärin..:/ mul myös jotain clear bluen mut en tiiä onko eri menetelmällä..ja niit vaan 10 ku niin kalliita.
 
Täällä suunnalla normi terolut oireita ei ole. Lämmöt dippasi 9s pv tätä kuuta 35.9 seukki päivänä oli 36.9 sit seukki 36.9 ja nyt jo 37.2. Eli keltarauhanen toimii.
 
Daamos, mulla tuli ekasta keskenmenosta ihan normaalisti seuraavat menkat kp 30. Km oli viikolla 7+6. Nyt kkm jälkeen saa nähä miten kauan menee.

Täällä myös reissuleski... Totesin myös, että jos nyt ei tärppää, niin seuraavan oviksen aikaan mies taitaaki olla reissussa. Tsemppiä kohtalotovereille!

Täällä kp 17 ja uskon, että ovis meni kolmisen päivää sitten. Se hyödynnettiin kyllä... Nyt vaan jännäillään.

Me mennäänkin sitten ihan samoissa :D
 
Takaisin
Top