Raskaaksi 2019

Onko kukaan syönyt vehnänalkioöljyä tai noita gelee royleita? Greippimehusta luki että joidenkin lääkkeiden kanssa ei sovi, mutta en usko että pätee reumalääkkeiden kanssa.. Ostelen mehua kun löydän joskus :) Ehkäpä noista royaleistakin voi olla hyötyä :) kerron ens viikolla tuleeko esim ovis aiemmin!
 
Tsemppiä kaikille kellä kp1! Kyllä se meidän vuoro vielä tulee! :)

Mä ostin tota venänalkioöljyä, mutta en millään muista ottaa sitä jokapäivä, että ei oo sen kummemmin huomannu mitään vaikutuksia. Ja luin nyt jostain, että saattaa lisätä verenvuodon riskejä joten en tie uskaltaako edes ottaa jokapäivä..? o_O
 
Mun mies ihanasti muistuttaa joka päivä lääkkeistä tai mitä vitskuja nyt onkaan vauvapillereiksi sanotaan. Lueskelin reumalääkkeistä ja huomasin et munhan pitää napsia tuplat foolihappoa..normiannos on 400 ja mulla 800
 
Mun mies ihanasti muistuttaa joka päivä lääkkeistä tai mitä vitskuja nyt onkaan vauvapillereiksi sanotaan. Lueskelin reumalääkkeistä ja huomasin et munhan pitää napsia tuplat foolihappoa..normiannos on 400 ja mulla 800
Foolihappo on kyllä tärkeä lisä. Mä otan 5mg foolihappoa päivässä (lääkärin suosituksesta). Normaali annos on tuo 400μg. :)
 
Foolihappo on kyllä tärkeä lisä. Mä otan 5mg foolihappoa päivässä (lääkärin suosituksesta). Normaali annos on tuo 400μg. :)
Aika hurja määrä! Tuos täytyy varman olla oma pillerinsä, mulla menis motivaatio jos noita 400ug:n pillereitä pitäis jokapäivä vetää 12...
Mistäköhän sen sitten tietää, paljonko on tarpeen; luin jostain että liikakaan ei oo hyvästä.
 
Oon pahoillani, jos loukkasin jotain ultrakuulumisillani. Keskenmenon jäljiltä en uskaltanut listaa päivittää, ennen kuin oli joku varmuus tästä raskaudesta. Selasin keskustelua 7 sivua löytämättä listaa enkä sitten viittinyt panostaa sen etsimiseen enempää.

Kivasti olikin tullut tänne plussia, toivotaan, että pysyvät matkassa :happy: Ja plussatuulia toivon muillekin! :happy:

Itse en ainakaan älynnyt edes että tuosta olisi pitänyt jotenkin loukkaantu. En ole saanut edes lisättyä itseäni listalle kun tällä puhelimen romulla ei vaan onnistu noin pitkän tekstin kopioiminen. Onnea sinulle odotukseen :Heartred
 
Aika hurja määrä! Tuos täytyy varman olla oma pillerinsä, mulla menis motivaatio jos noita 400ug:n pillereitä pitäis jokapäivä vetää 12...
Mistäköhän sen sitten tietää, paljonko on tarpeen; luin jostain että liikakaan ei oo hyvästä.

Oiskohan se 0,5mg..? 400ug on tietääkseni 0,4mg. Eli mulla 0,8mg.
 
Mun mies ihanasti muistuttaa joka päivä lääkkeistä tai mitä vitskuja nyt onkaan vauvapillereiksi sanotaan. Lueskelin reumalääkkeistä ja huomasin et munhan pitää napsia tuplat foolihappoa..normiannos on 400 ja mulla 800
Meillä mies käyttää biologista reumalääkettä, hyvin on pärjännyt ilman folioo, trexania tms. välillä joku tulehdus voi olla vahvempi mutta niitä ei tule usein, eikä ne aina ole nivelissä (silmätulehdus esim.) Pitäisi varmaan kysellä hieman lääkäriltä, että voiko se vaikuttaa häneen muulla tavalla :)
 
Onko kukaan syönyt vehnänalkioöljyä tai noita gelee royleita? Greippimehusta luki että joidenkin lääkkeiden kanssa ei sovi, mutta en usko että pätee reumalääkkeiden kanssa.. Ostelen mehua kun löydän joskus :) Ehkäpä noista royaleistakin voi olla hyötyä :) kerron ens viikolla tuleeko esim ovis aiemmin!

Syklosporiinien kanssa ehdottomasti ei greippiä!
Metotreksaatin kanssa vähintään tuplat foolihappoa jos omatoimisesti ottaa, lääkärin määräyksellä yleensä 5mg.
Vehnis on hyvä idea! Hyviä rasvahappoja tarvitset.
 
Jannn: Kuulostaishan se järkevämmältä, ei niin radikaali ero, mutta mistä sitä tietää lääkärin suosituksista (5mg vs 0,5mg), onhan joistain vitamiineistakin täysin eri määriä ihmisillä käytössä.
 
Ei hitsi, tää on kyl ny tässä kierrossa erityisen piinaavaa, kun on sen haalean viivan nähny. Aamulla tuli pyyhkiessä kirkasta verta, mutta ei muuta. Lisäksi on nenä ihan tukossa ollu pari päivää ja sit tänään aamulla maha ihan löysällä. Nuhaa ja vatsatautia on molempia liikkellä mutta voisivat varmaan olla myös alkuraskauden oireita.:wideyed:
 
Arri, olen itse ollut tuossa tilanteessa. Mutta mun "raskausoireet" poistuivat dpo 10 tms. ennen sitä olin aivan varma että nyt tärppäs. Ehkä oli kemiallinen koska en testaillut, lupasin silloin ettei ennen ku menkat ovat myöhässä. sitten tuli sellaista rusehtavaa limaa, jokunen haalea punainen väri. Harmillisesti menkat alkoi sitten seuraavana päivänä voimakkaina, mutta ajattelin kyllä kauan että ehkä, ehkä...
 
Zemppiä Arri, toivotaan että vuoto on harmitonta ja viiva vahvistuu!

Mä niin toivon että kaikille meille tämä vuosi 2019 on plussa vuosi <3

Terkuin beibie kp2
 
Te joilla on ollut km, kauanko meni että tuli ekat menkat sen jälkeen? Tänään on ollut veristä vuotoa ja mietin että joko nyt alkoi menkat vai onkohan tämä jotain muuta...
 
Te joilla on ollut km, kauanko meni että tuli ekat menkat sen jälkeen? Tänään on ollut veristä vuotoa ja mietin että joko nyt alkoi menkat vai onkohan tämä jotain muuta...
Mulla tuli km noin kp 40, eli reilu viikon olin plussannut. Hyvin varhainen km siis, ja menkat tuli about 35 päivää sen km-vuodon jälkeen. Pari kiertoa oli pidempää, nyt olen taas päässyt 27-28 päivän kiertoon.
 
Daamos: Seuraavassa kuukaudessa about normaaliin aikaan (lääkkeellinen tyhjennys, kkm, vuosin pari viikkoa). Yhden vuodottoman päivän päivän jälkeen (spontaani km, vuosin about koko kuukauden). Mutta vain mun kokemus, kaiketi se vaihtelee. Ja tuota spontaanin km:n jälkeistä vuotoa voi vain arvailla että oliko se menkat vai mikä mutta kunnon vuoto se ainakin oli.
 
Kiitos vastauksista :) Amalfi kertonee oliko 5mg vai 0,5mg

Tsemppiä kaikille, toiv plussattais kaikki tänä vuonna!
Joka oviksen jälkeen on se toivo, jospa nyt..

Oon miettiny et jos tulee km niin millä viikoilla tai missä vaiheessa pitäis lääkäriin mennä vai pitääkö käydä kuitenkin tarkastuksessa..jos tosi alussa tulee niin ei välttämättä edes tiedä onko km vai menkat. Surullista miettiä näitä mutta ilmeisen yleisiä keskenmenot..
 
Mulla yks nt:ssä havaittu tuulimunaraskaus, lääkkeellibeb tyhjennys. Raju, pitkään kestänyt vuoto ja siitä about 1kk ni tuli seuraavan kerran menkat.
 
Takaisin
Top