Raskaaksi 2019

Mä lupasin tulla kertomaan kun vauva on syntynyt.

Meidän inseminaatiolla alkunsa saanut poika syntyi 11.8 klo 13.51, rv 41+2. Mitat 3788g 51cm py 34cm. Naikkarilla synnytin ja evakossa ollaan uudessa lastensairaalassa pienen kanssa, sen jätekuilun tulipalon takia.
Tänään tosin pitäis vissiin päästä kotiin kun ikää tulee 2vrk. Jos vaan kaikki vauvalla hyvin eikä tuu mitään hälyttävää eteen, muuten sit siirryttäis tänään takasin naistenklinikalle vauvan kanssa jos ei kotiin pääsisi. Verensokerit hänellä on ollut hyvät. :Heartred
Onneksi olkoon ihana uutinen <3

Mä lupasin tulla kertomaan kun vauva on syntynyt.

Meidän inseminaatiolla alkunsa saanut poika syntyi 11.8 klo 13.51, rv 41+2. Mitat 3788g 51cm py 34cm. Naikkarilla synnytin ja evakossa ollaan uudessa lastensairaalassa pienen kanssa, sen jätekuilun tulipalon takia.
Tänään tosin pitäis vissiin päästä kotiin kun ikää tulee 2vrk. Jos vaan kaikki vauvalla hyvin eikä tuu mitään hälyttävää eteen, muuten sit siirryttäis tänään takasin naistenklinikalle vauvan kanssa jos ei kotiin pääsisi. Verensokerit hänellä on ollut hyvät. :Heartred

Onnea :love7

Kiitos ihanat kun vastasitte mun murheisiin, heti on huolettomampi olo :love017

AZ toivottavasti saat lähetteen takas :Heartred

Kyllä vhh/keto varmasti auttaa jollakin tavalla yrityksessä, mulla vhh auttoi saamaan ovulaation aikaseks. Ei tullu puoleen vuoteen, vhh jälkeen meni pari viikkoo niin ovuloin :thumleft suosittelen myös sitä!

Ovulaatio lähestyy, jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin plussa tulee testiin illalla/huomenna aamulla-aamupäivällä :)

Liitteet

• IMG_20190813_115438.jpg
    IMG_20190813_115438.jpg
    37.1 KB · Katsottu: 115
Onnea alinah! :Heartpink

AZ, onpa erikoista toimintaa, toivottavasti asiat selviää kun puhut lääkärille.

Itse pudotin aikoinaan 20 kg vhh:lla, mutta kaikki on kyllä tullut takaisin. Täytyy taas aloittaa, jos se helpottais raskautumista. Vähintään ylipainoa poistamalla. :)

Onnea Alinahlle pikkuisesta:Heartred

AZ, onpa tympeä juttu, ei muuta kun puhelua, että wtf:angryfire

Tsemppiä ovispäiviin ja piinailuihin ja jokaiseen muuhunkin tilanteeseen. Eilen aloitin luget, tänään vielä vähän tiputtelua, mutta laantumaan päin. On ne vaan hyviä. Plussaan ei silti jaksa toivoa näillä tiputteluilla. Just kattelin flosta. Mulla on ollu tässä kierrossa 3 vuodotonta päivää. 3!:banghead: nyt kp20 dpo3.

Minä itse asiassa jokin aika sitten tutkin (=googlailin) hiilarittomuuden vaikutuksia hedelmällisyyteen. Löytämäni perusteella vhh parantaa roimasti tsänssejä, ketoa ei kuitenkaan suositella (ei eritelty, että miksi).

Keto taitaa ainakin raskausajalle olla liian "kova" nykytietämyksen valossa, tiedä sitten johtuisiko siitä tuokin suositus :bookworm: Itse nyt pari kk ollut vhh:lla, mutten ole liikoja kuitenkaan tiukkaillut ja silti paino laskee hitaasti mutta varmasti. Vaikka söin tällä viikolla paljon suklaatakin :hilarious: Eli ei todellakaan tiukka vhh. Mulla toki bmi noin 35, eli pudotettavaa onkin paljon.

Mikäs on TiinuLiinun tilanne?
Onko multa menny ohi? Viimeks kun muistan oli testiä vailla kadonneen tilalle, mut miten kävi?

Luteaalista, mulla ei ihan vakiona oo nyt pysyny, mut ei kyl isoakaan heittoa. Päivän, ehkä parin eroja ollu. Ihan satavarma oo aina oviksesta niin paha sanoa. 11-12pvää yleensä. Vitsi kun ei muista miten aiemmi ollu.. Pitääkin kaivella jos löytäis jotain kalenteria yritysajoilta. Joku appihan mulla viimeks oli, mut luuri vaihtunu monta kertaa jo välissä.
Nyt luulisin et ovis oli ehkä päivää aikasemmin kun viimeks, mut jossain kp 16-17 maissa. Eli nyt ois dpo 1-2. Voihan piinaviikot :grin

Muutama päivä sitten kirjoittelin, että se kunnon vuoto yltyi lopulta perjantaina. Perjantaina tein vielä aamusta haamulaisen, selkeän haamulaisen, mutta sitten ei mennyt kauaa kun alkoi vuoto. Kipuja oli kyllä ollut, torstai iltana meinasin oksentaa kivusta, oli kuin synnytyksen aikaisia supistuksia. Sillon illalla kyllä jo tiesin ettei se normaaliraskaus ainakaan oo. Monena päivänä, varsinkin illasta, oli ihan jäätäviä supistusmaisia kipuja, poltti alaselkää ja alamahaa. Isoja hyytymiäkin tuli. Kesti kuitenkin sen normi 3- 4 päivää, toki nyt oli sen 2-3 päivää sitä tiputtelua, mitä mulla ei koskaan oo ennen ollut.

Tänään vihlonut oikeaa munasarjaa välillä, tein varuuksi herkän testinkin, ettei mikään kohdunulkoinen ole, niin negaksi sen tulkitsin. Viivanpaikka näkyi, mut väritön. Ehkä vihlonta johtuu munasarjan valmistumisesta ovulaatioon tms. :) toivottavasti sitä :grin

TiinuLiinu, plussataan me tästä kierrosta, me taidetaan olla ihan kiertokamuja, mulla on kp4 menossa nyt =) Flo ennustaa ovista ens perjantaille, oon kyllä lähössä reissuun yksin viikonlopuksi, mutta kerkee koko viikon touhuilla ja vielä pe aamunakin kerkee ennen junaa :P luotto on hyvä <3

Onnea Alinahlle pikkuisesta:Heartred

AZ, onpa tympeä juttu, ei muuta kun puhelua, että wtf:angryfire

Tsemppiä ovispäiviin ja piinailuihin ja jokaiseen muuhunkin tilanteeseen. Eilen aloitin luget, tänään vielä vähän tiputtelua, mutta laantumaan päin. On ne vaan hyviä. Plussaan ei silti jaksa toivoa näillä tiputteluilla. Just kattelin flosta. Mulla on ollu tässä kierrossa 3 vuodotonta päivää. 3!:banghead: nyt kp20 dpo3.

Kunhan se lääkäri nyt vaan soittas niin aion kyllä kysyä et miten on mahdollista tollee vaan vetää lähete pois. Ja että eikö ne siellä muka nää et miehellä aika vasta 28.8:wideyed:
Ajanvarauksessa oleva nainen oli sitä mieltä että ei pitäs olla mitään ongelmaa edes kerta miehellä aika että kyllä ne sen siellä naikkarilla sit näkee, mut en tiedä sit ottaako ne sinne vastaan kun se lähete peruttu. Taitaa tää kesä olla sekottanu noita juttuja.

Nii juu mull taas aamulla pärähti tosi tumma ovistestin joten en nyt sit tiedä mikä on se oikee ovisplussa:wideyed: eilen ja edellispäivänä tuntunu tosi kovia jomotteluita ja vihlontaa alhaalla mut tänään ei enään. Ja tänään olis ekan ovis plussan perusteella dpo3 ja kp20 tänään.

Liitteet

• IMG_20190813_110150.jpg
    IMG_20190813_110150.jpg
    34.8 KB · Katsottu: 121
Muutama päivä sitten kirjoittelin, että se kunnon vuoto yltyi lopulta perjantaina. Perjantaina tein vielä aamusta haamulaisen, selkeän haamulaisen, mutta sitten ei mennyt kauaa kun alkoi vuoto. Kipuja oli kyllä ollut, torstai iltana meinasin oksentaa kivusta, oli kuin synnytyksen aikaisia supistuksia. Sillon illalla kyllä jo tiesin ettei se normaaliraskaus ainakaan oo. Monena päivänä, varsinkin illasta, oli ihan jäätäviä supistusmaisia kipuja, poltti alaselkää ja alamahaa. Isoja hyytymiäkin tuli. Kesti kuitenkin sen normi 3- 4 päivää, toki nyt oli sen 2-3 päivää sitä tiputtelua, mitä mulla ei koskaan oo ennen ollut.

Tänään vihlonut oikeaa munasarjaa välillä, tein varuuksi herkän testinkin, ettei mikään kohdunulkoinen ole, niin negaksi sen tulkitsin. Viivanpaikka näkyi, mut väritön. Ehkä vihlonta johtuu munasarjan valmistumisesta ovulaatioon tms. :) toivottavasti sitä :grin
VOi ei! :( Mut ei muuta kuin uuteen nousuun <3

Nii juu mull taas aamulla pärähti tosi tumma ovistestin joten en nyt sit tiedä mikä on se oikee ovisplussa:wideyed: eilen ja edellispäivänä tuntunu tosi kovia jomotteluita ja vihlontaa alhaalla mut tänään ei enään. Ja tänään olis ekan ovis plussan perusteella dpo3 ja kp20 tänään.
No mitä ihmettä! :O Tosi tumma on kyllä tuo tän päiväinen!
Mä oon tehny eilen illalla ja tänä aamuna ihan selkeän negan, ei oikein minkäänlaista toista viivaa, varsinkaan siinä iltaisessa :D
Täällä ois nyt kp19 ja dpo 2-3 olettaisin.
Miehelle en tässä kierrossa sen kummemmin oviksesta puhunu, niin eilen soitteli(on toisella paikkaunnalla töissä), et koskas se ois niinku hyvä olla paikalla?? Sanoin et tais olla ja mennä jo, "no mitä jos ei?". Vakuutin et voi olla ihan rauhassa, et lykitään ens kuussa lisää, jos ei nyt tärpänny <3

VOi ei! :sad001 Mut ei muuta kuin uuteen nousuun :Heartred

No mitä ihmettä! :O Tosi tumma on kyllä tuo tän päiväinen!
Mä oon tehny eilen illalla ja tänä aamuna ihan selkeän negan, ei oikein minkäänlaista toista viivaa, varsinkaan siinä iltaisessa :D
Täällä ois nyt kp19 ja dpo 2-3 olettaisin.
Miehelle en tässä kierrossa sen kummemmin oviksesta puhunu, niin eilen soitteli(on toisella paikkaunnalla töissä), et koskas se ois niinku hyvä olla paikalla?? Sanoin et tais olla ja mennä jo, "no mitä jos ei?". Vakuutin et voi olla ihan rauhassa, et lykitään ens kuussa lisää, jos ei nyt tärpänny :Heartred

Niimpä, en ymmärrä:eek: jos nyt sit kuitenkin on vasta ovis, taidan kallistua siihen enemmän kun se sopis paremmin mun pitkiin kiertoihin:rolleyes: tosi kiva vaan ku viimeksi perjantaina myöhään illalla ollu tallettelut ja yleensä on sen joka toinen päivä tai joka kolmas päivä talleteltu. No täytynee tänään korjata asia ja talletella taas varmuuden vuoksi :grin

Vai onkohan mahdollista et ovistesti reagoisi hedelmöittymiseen ennen kiinnittymistä? Taitaa ehkä olla aika kaukaa haettua:hilarious:

Tässä vielä kuvat kp16 testistä minkä tulkitsin plussaksi ja tänpäivänen. :) kumpi teistä on tummempi? :grin

Liitteet

• IMG_20190813_135712.jpg
    IMG_20190813_135712.jpg
    9.1 KB · Katsottu: 121
  • IMG_20190813_135650.jpg
    IMG_20190813_135650.jpg
    9.4 KB · Katsottu: 121
TiinuLiinu, plussataan me tästä kierrosta, me taidetaan olla ihan kiertokamuja, mulla on kp4 menossa nyt =) Flo ennustaa ovista ens perjantaille, oon kyllä lähössä reissuun yksin viikonlopuksi, mutta kerkee koko viikon touhuilla ja vielä pe aamunakin kerkee ennen junaa :P luotto on hyvä :Heartred

Joo, tehdään näin :D mä yritän ottaa rennosti tämän kierron. Ei oviksen tikuttelua(saas nähä pystynkö) . Ei macaa tai muutakaan. Pelkät monivitamiinit ja conceive plus liukkari käytössä :D ja liikuntaa tulee nyt enempi, kun esikoisen kanssa kuljen koulumatkat näin alkuun.

Mulla menossa kp 5 ja ovis pitäs olla aikalailla ens viikon torstain paikkeilla :) mutta saas nähdä jos täs kuussa tuleekin jo ennemmin. Viime kuussa tuli 2 päivää normaalia myöhemmin ovulaatio, sekä muutenkin kaikkinensa kierron pituudeksi 32 normaalin 28 päivän sijaan. Se 28 on ollut aina aika vakio mulla.

Muokattu viimeksi:
Niimpä, en ymmärrä:eek: jos nyt sit kuitenkin on vasta ovis, taidan kallistua siihen enemmän kun se sopis paremmin mun pitkiin kiertoihin:rolleyes: tosi kiva vaan ku viimeksi perjantaina myöhään illalla ollu tallettelut ja yleensä on sen joka toinen päivä tai joka kolmas päivä talleteltu. No täytynee tänään korjata asia ja talletella taas varmuuden vuoksi :grin

Vai onkohan mahdollista et ovistesti reagoisi hedelmöittymiseen ennen kiinnittymistä? Taitaa ehkä olla aika kaukaa haettua:hilarious:

Tässä vielä kuvat kp16 testistä minkä tulkitsin plussaksi ja tänpäivänen. :) kumpi teistä on tummempi? :grin
No ei niissä isoa eroa oo, itelle kumpikin ois selkeetäkin selkeempi plussa! Ehkä tän päivänen on inasen tummempi?

Mulla on vielä yks testi jäljellä ni teen sen alkuillasta niin katotaan sit mitä se näyttää:grin
Olis enemmänkin testejä mut kaks oli viallisia kun toisessa oli joku punanen viiru valmiiksi ja toinen oli jotenki imassu itteensä siitä "pienestä pussukasta" (se mikä pitää testit kuivina) jotain itteensä.

En kyllä taida enään ostaa näitä testejä:hilarious:

Voi ei AZ, toivottavasti tuosta sekoilusta ei tuu nyt mitään lisäjonotusta tai muuta harmia. Aika käsittämätön homma kyllä :bored:

NewMoon, suuren suuret tsemppihalit hoitokiertoon, toivottavasti siihen nyt pääsette heti eikä se kontrolli sekoita.

Mä olen tuota vhh:ta aina silloin tällöin miettinyt, oli mm ihan näin hilkulla etten saanut radi-diagnoosia. Oon vaan niin mahdoton pastahiiri :hilarious: leivän pois jättäminen ei ole mikään ongelma, en syö nytkään kuin ehkä kaksi kertaa viikossa, pullaa sun muuta mössöä syön vain juhlissa jne. Mutta millä hitolla sen pastahampaan kolotuksen sitten korjais :dead:

TiinuLiinu, plussataan me tästä kierrosta, me taidetaan olla ihan kiertokamuja, mulla on kp4 menossa nyt =) Flo ennustaa ovista ens perjantaille, oon kyllä lähössä reissuun yksin viikonlopuksi, mutta kerkee koko viikon touhuilla ja vielä pe aamunakin kerkee ennen junaa :P luotto on hyvä :Heartred
Mä tuun heti teijän perässä se kp1 tuli vasta tänään, paripäivää normaalii etuajassa mutta katsotaan :smiley-angelic001

Poika oli tänään julistanut hoitopaikassa että hänestä tulee isoveli ensi vuonna. o_O Ei pitäisi kyllä tietää meidän suunnitelmista :grin Liekö sattumaa, joskus aiemmin tänä vuonna höpötteli myös isovelijuttuja. Silloin kyllä itseasiassa hoitokaveri sai pikkusiskon.

Onnea Alinahille pikkuisen syntymästä!

Takaisin