Raskaaksi 2019

Olisi minulla jäänyt aika monta ovista todentamatta, jos olisin tehnyt vain päiväpissasta. Alkuun menin ohjeiden mukaan ja ihmettelin, miten niin haaleaa koko aika, sitten siirryin testaamaan aamuisin ja viivan tummuessa myös iltaisin, johan rupesi viivoja löytymään. :) Plus käytännön seikat, ei olisi kiva kesken työpäivän lähteä tikkuja dippailemaan.

No onpas ollut tänään ihan hirvee paineen tunne kohdun/muniksien kohdilla, ja nyt sitä sit rupeen heti taas kuvittelemaan että mahtaakohan tuolla alhaalla jotain tapahtua :nailbiting:
Kamalaa kun ei vaan pysty ottamaan rennosti näitä piinapäiviä vaikka kuin haluis, mut sit tulee aina jotain "oireita" eikä pysty enään olemaan miettimättä koko asiaa:bag:

Jotenkin kyllä en usko plussaan tässäkään kierrossa kun ei oo näitten 11kuukauden aikana yhtään plussaa tullut niin tuskin nyttenkään tulee:sorry:
Kauheeta ku oon taas niin positiivinen :hilarious: :hilarious:

Jotenkin kyllä en usko plussaan tässäkään kierrossa kun ei oo näitten 11kuukauden aikana yhtään plussaa tullut niin tuskin nyttenkään tulee:sorry:
Kauheeta ku oon taas niin positiivinen :hilarious: :hilarious:
Tutun kuuloset ajatukset sanovat että pessimisti ei pety... en olis kyllä mikään kuu lyönny vetoo plussa puolesta! En enää tänäkään kierrosta

Okke, kiitti!
Iltasanomien artikkelissa oli tällainen teksti "Syytä lyhyen kierron ja hedelmällisyyden yhteyteen ei tarkkaan tiedetä. Tutkijoiden mukaan lyhyt kuukautiskierto saattaa tarkoittaa, että munasolu pysyy kypsänä tavallista lyhyemmän aikaa. Voi myös olla, että ovulaatio eli munasolun irtoaminen ei tapahdu kunnolla. Kumpikin on tärkeää, kun yrittää tulla raskaaksi."

Itelle ihan vieras aihe, mut googlailin vähän kun kaverin kanssa puhetta oli niin tollanen tuli vaan vastaan. Hyvä tietty jos ei tällasesta ois vaaraa :)

Mä nyt olen ihan maallikko, mutta musta ainakin tuntuu oudolta että lyhyt kierto johtuisi siitä ettei ovuloi. Eikö just silloin kierto pitene, koska hormoneista ei tule sitä signaalia keholle aloittaa uutta kiertoa :bookworm:

Voi ku joku gynekologi joskus eksyis näihin ketjuihin :angelic:

Mä nyt olen ihan maallikko, mutta musta ainakin tuntuu oudolta että lyhyt kierto johtuisi siitä ettei ovuloi. Eikö just silloin kierto pitene, koska hormoneista ei tule sitä signaalia keholle aloittaa uutta kiertoa :bookworm:

Joo siis näin päin mäkin olen käsittäny, et ovuloimattomuus just pidentäis eikä lyhentäis kiertoa!

Mä en tunne menkkojen alkua mistään, sig vasta kun itekki tietää varmasti että ne on jo alkannut, nyt mulla on ollu varsinkin tänään nivusissa tai hyvinkin jähellä nivusia molemmin puolin ihmeellista juilimista ei niinkään nippailuja mutta jotain aaltomaista kipua se tulee ja menee... la tuli kerran sitä pyyhintävuotoa ja tänään aamulla kerran ja nyt hyvinhyvin haaleaa verta... mielenkiinnolla odotan saanko uusia menkkaoireita

Luteaalivaihe on aina sama periaatteessa ilman lääkkeitä. Ovuloida voi sama nainen missä tahansa vaihetta kiertoa harvemmin kovin paljon heittää. Yksilöllinen ero näissäkin. Itse olen ovuloinut heti menkkojen jälkeen ja myös ihan kp20 jotain ja ollut anovulatorisessa kierrossa joku 70 päivää ku kp58 tajusin sit vaan ottaa terolutit kerta täti ei tullut kylään

Tämä kierto taisi sittenkin olla anovulatorinen ...

Huutelen taas ohi. Mut ovuloimaton kierto voi olla lyhyt tai pitkä, tai jopa ihan normaalin mittanen (jopa säännöllinenkin). Ovuloimaton kierto päättyy kun endometrium kasvaa liian paksuksi ja alkaa luhistua. Ovuloimatonta kiertoa voi epäillä jos kierto on alle 21 päivää tai yli 35 päivää.

Lyhyeen kiertoon: oon lukenut täältä jostain et liian aikanen ovis ja liian myöhänen ovis on todennäkösemmin huonolaatunen. Itsellä kokemusta vain liian myöhäisestä (ovis kp49 -> luteaali vain 7 päivää).

Kyllä tämä naisen keho on kummallinen. Ihan ihme mahakipukohtaus, oviksen tyyppistä kipua (ovis oli 100%varmasti jo), mutta ei muita oviksen oireita.
Musta tuntuu että joka kierto on ihan erilaiset menkkoja edeltävät oireet..

Huominen vielä. Sit pitäs alkaa.

No niinpä, täällä keltsi jyllää ja tissit kipeyty jo, vaikka vielä ei oo ehtinyt lugejakaan aloittaa. Tärppiin usko puhdas nolla, näillä vuodoilla en viitsi edes alkaa epäillä moista. On tää ihmeellinen tää naisen kuukausi.

Mutta sähän siis pääset ilmoittautumaan hoitoihin ihan just:dance011

Mul ovis ihan hukassa. Mut joo esim oli kierto kun en ovuloinut ja kierron pituus 35 päivää joten ei heittänyt ku 5 päivää Myös noi 24 pvn kierrot ollu sitä. Nyt Kp14 ja ovislimat oli meni ja tissit kipeytyi ja masus nippailut molemmin puolin ja lämmöt nousi, laski ja nyt taas nous niin tiedä sitte ku ei niitä ihan kunnon limoja tullut. Jos nyt vaan ottaa iisisti ku ei tarkoitus edes ole raskautua.

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi // ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

Jesbe // 29 // esikoinen haaveissa takana km, kemiallinen ja tm // ya 2014 // kierto 28 - 35p

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

Amalfi // 36 // kolmas toiveissa // ya 01/2018 // kierto 25-29p

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

AZ // 29 // kolmas oma haaveissa(ensimmäinen yhteinen) // ya 9/2018 // kierto36-55p

jannn // 32 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32-39

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 26p

jeilei // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // kkm 1/2019, tm 6/2019 // kierto ~26

TiinuLiinu // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // km 2/2019 // kierto 28p

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 34 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Koirankorva // 25 // ya 12/18 // tm 1/19 // km 4/19

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

Pipana // 26 // kolmas haaveissa // ya 2/2019 // kierto 27-28pv

elmi // 31 // ensimmäinen haaveissa, kkm 7+5 // ya 2/2019 // kierto 28pv

Sammie // 31 // esikoinen haaveissan // ya 2/2019 // kierto 33-39 pv

Mathilda // 36 // esikoinen haaveissa, kkm 5/2019 // ya 3/2019 // kierrosta ei mitään käsitystä

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2019// kierto n. 28-30pv

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

Fantsu // 32 // esikoinen // ya 5/2019 // kierto 29pv

Nyytti // 38 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 29pv

twisted // 31 // neljäs haaveissa // ya 7/2019, kemiallinen 8/19 // kierto 28pv

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

Ginger // 26 // toinen (ensimmäinen yhteinen) toiveena // ya 8/2019 // kierto 30-35pv

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
StellaMom // 33 // LA 4/2020 // ensimmäinen

Voi olla, että listasta oli tuoreempikin versio mutta mikäli nyt joku tippui pois, voin lisää tänne takaisin =) <3

Mullakin taas poikkeuksellisesti kipeytyi tissit dpo 7, sama viimekierrossa. Sitä ennen vuosia aina dpo 1..:shifty:
Joo, heti kun kp 1 alkaa niin pistän viestin. Samalla kysellen sen kontrollin vaikutusta. Vielä en uskalla toivoa että alkaa, en ennenkuin saan varmuuden.

Toivotaan nyt parasta. Koska sulla se kontrolli olikaan?

Mikäs on TiinuLiinun tilanne?
Onko multa menny ohi? Viimeks kun muistan oli testiä vailla kadonneen tilalle, mut miten kävi?

Luteaalista, mulla ei ihan vakiona oo nyt pysyny, mut ei kyl isoakaan heittoa. Päivän, ehkä parin eroja ollu. Ihan satavarma oo aina oviksesta niin paha sanoa. 11-12pvää yleensä. Vitsi kun ei muista miten aiemmi ollu.. Pitääkin kaivella jos löytäis jotain kalenteria yritysajoilta. Joku appihan mulla viimeks oli, mut luuri vaihtunu monta kertaa jo välissä.
Nyt luulisin et ovis oli ehkä päivää aikasemmin kun viimeks, mut jossain kp 16-17 maissa. Eli nyt ois dpo 1-2. Voihan piinaviikot :grin

Omaa napaa kun oon ihan shokissa.. sain papakokeen tulokset. Hpv positiivinen ja papakokeessa solumuutoksia mitkä vaatii jatkotutkimuksia :arghh:
Kutsu sairaalasta jatkoon tulee 6kk sisään..
tää on aivan uus juttu mulle. En tiedä yhtään mitään mistään :nailbiting:
Pitääkö lopettaa nyt yritys, saako raskautua, onko pahakin tilanne kun 6kk sisään pitää päästä jatkotutkimuksiin?? :bag:

Takaisin