Raskaaksi 2019

Mun pitää kai hyväksyä tosiasia nyt, että olen raskaana. Toki tämä voi muuttua vielä mutta tein digin taas ja se näytti 2-3 viikkoa nyt! Tuntuu edelleen unelta ja odotan kokoajan, että vuoto alkaa ja minut tuodaan takaisin maapallon pinnalle täältä pilvien seasta.

En nyt päivittele tänne hirveästi mun etenemistä, koska musta tuntuu että se olisi piinailijoille yms. Epäreilua. Ehkä tuun vielä takaisin tänne jos vuotoja alkaa. Ei sitä tiedä... Tänään olisi tarkoitus soittaa neuvolaan sitten.

Pahoittelut kp1:stä:Heartred kuinka pitkä jono on? Olitteko käynyt jo suunnittelussa? Että millaisella hoito-ohjelmalla lähette liikkeelle? Kiinnostaa, kun ei jaksais enää yhtään odottaa noita omia hoitoja:happy:

Ollaan käyty siis vaan yksityisellä, jossa tehty alkututkimukset ja verikokeet jne. Mutta rahat ei nyt riitä siellä itse hoitoihin, eli jonossa julkiselle. Joskus syksyn aikana pitäis sinne siis päästä, mutta hoito-ohjelmasta ei vielä tietoa. Veikkaisin inseminaatiota alkuun ja sit varmaan ivf. Yksityisellä olisivat suositelleet ivf:ää suoraan, mutta veikkaan, että julkisella "pitää" ensin kokeilla inssi.

Mulla kierto nyt ollut aivan tasainen (25 pv) ja ovis aina kp13, ultralla tsekattu myös limis ja johtofolli ja kaikki ollut ok. Joten veikkaan, että mitään ovulaation induktiota ei ehkä edes tarvita, mutta katotaan sit kun joskus päästään sinne suunnittelukäynnille, että mitä ovat mieltä.

Tosin en oikein osaa tohon inssiinkään luottaa yhtään, kun kuitenkin ollaan sekstailtu varmaan 90 % kierroista tosi aktiivisesti oviksen aikaan, että jos niistä ei oo raskaus alkanut, niin miten se inssi sit luomukiertoon muuttais tilannetta..

Jotenkin uskon, että vasta ivf vois olla se kaivattu apu. Kun jotain selittämätöntä tässä hommassa nyt vaan on. Mies kuitenkin onnistunut aiemmin toisen naisen raskauttamaan ehkäisyn läpikin, että me ei varmaan sit vaan sovita toisillemme :oops:

Tänään herätessä oli ihan sellainen tunne että olisi maitoa herumassa, ja tulikin pari tippaa kun kokeilin puristaa. Ei ole kyllä aavistustakaan mistä tämäkin taas kertoo. Näin kävi pari kertaa myös edellisen yrityksen aikana.

Lapsi on ollut nyt aika mahoton hoidon aloituksen takia. Illat hirveää hulinaa, yhtä yötä lukuunottamatta nukkunut vanhempien sängyssä. Tänään itki koko aamun ja kesti puoli tuntia kun yksissä tuumin miehen kanssa häntä puettiin, riehui ja vastusteli niin kovin :inpain:

Ollaan käyty siis vaan yksityisellä, jossa tehty alkututkimukset ja verikokeet jne. Mutta rahat ei nyt riitä siellä itse hoitoihin, eli jonossa julkiselle. Joskus syksyn aikana pitäis sinne siis päästä, mutta hoito-ohjelmasta ei vielä tietoa. Veikkaisin inseminaatiota alkuun ja sit varmaan ivf. Yksityisellä olisivat suositelleet ivf:ää suoraan, mutta veikkaan, että julkisella "pitää" ensin kokeilla inssi.

Mulla kierto nyt ollut aivan tasainen (25 pv) ja ovis aina kp13, ultralla tsekattu myös limis ja johtofolli ja kaikki ollut ok. Joten veikkaan, että mitään ovulaation induktiota ei ehkä edes tarvita, mutta katotaan sit kun joskus päästään sinne suunnittelukäynnille, että mitä ovat mieltä.

Tosin en oikein osaa tohon inssiinkään luottaa yhtään, kun kuitenkin ollaan sekstailtu varmaan 90 % kierroista tosi aktiivisesti oviksen aikaan, että jos niistä ei oo raskaus alkanut, niin miten se inssi sit luomukiertoon muuttais tilannetta..

Jotenkin uskon, että vasta ivf vois olla se kaivattu apu. Kun jotain selittämätöntä tässä hommassa nyt vaan on. Mies kuitenkin onnistunut aiemmin toisen naisen raskauttamaan ehkäisyn läpikin, että me ei varmaan sit vaan sovita toisillemme :oops:

Miksi suositteli suoraan ivf? No juu parempi mahis mut hirveesti kalliimpaa.. Mua kiinnostais inssi, mut varmaan ne julkisella puhuis meijätki ivf:ään.. Kyselin tosta inssistä täällä asiaan liittyvässä alotuksessa, ja tottahan se on, että inssi hieman parempi kuin luomuseksi, siinä kuitenkin vain parhaat siittiöt ruiskutetaan suoraan kohtuun.
Muoks* ja jos ette sopis toisille, ni luulis että ois tullu sit keskenmenoja.. Vaikka sama käyny itelle mielessä :( tai sit tää mun reuma estää raskautumisen. Eikä miestä ole viel tutkittu.

Täytyy itse soitella julkiselle ens kuussa kenties jo, milloin ottais meijät sinne.. Jos vasta maaliskuussa ni saatan lähteä yksityiselle, vaikka sit varmaan viel vaikeempi päästä enää julkiselle.. Ja sit ku kp1 ni saatan pitää vähän taukoa täältä ja minimoida stressin. Vaikka ehkä kuitenki tikuttelen ovista mut muuten :p

Tsemppejä kaikille!

Miksi suositteli suoraan ivf? No juu parempi mahis mut hirveesti kalliimpaa.. Mua kiinnostais inssi, mut varmaan ne julkisella puhuis meijätki ivf:ään.. Kyselin tosta inssistä täällä asiaan liittyvässä alotuksessa, ja tottahan se on, että inssi hieman parempi kuin luomuseksi, siinä kuitenkin vain parhaat siittiöt ruiskutetaan suoraan kohtuun.
Muoks* ja jos ette sopis toisille, ni luulis että ois tullu sit keskenmenoja.. Vaikka sama käyny itelle mielessä :sad001 tai sit tää mun reuma estää raskautumisen. Eikä miestä ole viel tutkittu.

Täytyy itse soitella julkiselle ens kuussa kenties jo, milloin ottais meijät sinne.. Jos vasta maaliskuussa ni saatan lähteä yksityiselle, vaikka sit varmaan viel vaikeempi päästä enää julkiselle.. Ja sit ku kp1 ni saatan pitää vähän taukoa täältä ja minimoida stressin. Vaikka ehkä kuitenki tikuttelen ovista mut muuten :p

Tsemppejä kaikille!

Luultavasti yksityisellä suositteli suoraan ivf:ää, kun se on selvästi kalliimpi, saavat enemmän voittoja :wink Ja siis varmaan myös siksi, että tehokkain hoito ja selvää syytä ei löydy. Mutta eipä tässä kai muuten edes mikään kiire olis, mutta ikää tulee koko ajan lisää (täytän 32 tänä vuonna), ja pelko täydellisestä lapsettomuudesta on niin kova. Jos voisikin etukäteen tietää, että joskus lapsen jollain keinolla saa, niin olo olisi paljon helpompi...

Mutta onnea vielä kaikille raskautuneille, myös StellaMomille, ihanaa, että joillain onnistuu ja mielellään teidän juttuja lukee täällä!! Antaa kuitenkin toivoa ja positiivisuutta meille yrittäville <3

Kp19 ja dpo2 ja eilen vihloo kummasti tuolla alakerrassa, varmaan jotain ovikseen liittyvää vielä:rolleyes:
Täällä ei sit viivat haalene mitenkään:hilarious: selvästi oli toi kp16 ilta kaikkeista tummin mutta ihmettelen kyllä et kokoaika testi näin tummaa vieläkin :wideyed:

Mä näin ihmeellistä unta taas, se oli jotenki ihan sekavaa kokonaisuudessa mut sit mulle ilmesty yhtäkkiä siinnä tosi tosi pieni vauva sellanen niinko joku Keskonen olis ollu ja sitä sitte pidin tossa rinnanpäällä paidansisällä kun sillä oli kylmä kun oltiin ulkona:hilarious:

Liitteet

• IMG_20190812_084821.jpg
    IMG_20190812_084821.jpg
    36.2 KB · Katsottu: 119
Niin ja kaikille tsemppiä taas omaan tilanteeseen! :Heartred kovasti oli taas huomoja uutisia ja niin moni odottaa hoitoja tai tutkimuksia ym:sad001

Mullakin lähestyy (28.8) mun soittoaika lapsettomuuspolille:nailbiting:

Täällä ääni käheytynyt tyystin, reuma voi vaikuttaa esim ovulaatioon aika paljon . Mulla on annettu sekin syyksi noihin anovulatorisiin. Esim immuunisairaudet pcos ja stressi, flunssa. Kaikki minussa kertoo et ei tuu kunnon ovis ei nyt eikä myöhemmin.

Kp19 ja dpo2 ja eilen vihloo kummasti tuolla alakerrassa, varmaan jotain ovikseen liittyvää vielä:rolleyes:
Täällä ei sit viivat haalene mitenkään:hilarious: selvästi oli toi kp16 ilta kaikkeista tummin mutta ihmettelen kyllä et kokoaika testi näin tummaa vieläkin :wideyed:

Mä näin ihmeellistä unta taas, se oli jotenki ihan sekavaa kokonaisuudessa mut sit mulle ilmesty yhtäkkiä siinnä tosi tosi pieni vauva sellanen niinko joku Keskonen olis ollu ja sitä sitte pidin tossa rinnanpäällä paidansisällä kun sillä oli kylmä kun oltiin ulkona:hilarious:
Onko one steppejä? Mulla ne ainakin näyttää ihan outoja ja muuttuu vielä ajan kanssa. En jotenkaan luota..Aamulla saattaa olla haileeta, päivällä voimakkaampaa ja illalla taas haileeta, siis sama tikku.
Mä luulen et näistä mun kp15-16 on enteilly plussaa kun kp 16 heti aamusta oli kovat kivut jonka jälkeen enää ollut hyvin lievää "jomottelua" alamahalla, ei aina edes huomaa. Silti kp 17 aamu oli ihan hailu, mut ilta ja kp18 taas yhtä vahvat kun 15 ja 16 testeissä. Limat ja kivut tosiaan loppu jo noihin mennessä. En tiedä. Oletan kyllä oviksen olleen ja menneen, tikutan nyt pari päivää vielä ihan mielenkiinnosta. Liitän kohta kuvan puhelimelta tähän vielä.

Joku selitti aiemmin hyvin noita eri kierron ja oviksen vaiheessa tapahtuvia kipuja, kukahan oli ja voisko toistaa?

Mulla yks kaveri toivoo kanssa plussaa ja hällä lyhyt kierto. 23-25pvää. Luteaali sen 14 eli ovis on hyvin aikasessa vaiheessa kiertoa. Oliko niin et limis ei välttis oo tarpeeks paksu sillon vielä ja munasolulla on vaan lyhyt aika kypsänä, kun on mahdollisuus hedelmöittyä? Oliko tähän jotain tehtävissä? Googlaamalla joku oli saanu avun ihan greippimehusta, pidentäny pari päivää kiertoa ja myöhentäny ovista. Mut osaisko täällä joku antaa jotain vinkkejä tai faktoja asian tiimoilta?

Liitteet

• IMG_20190812_095212.jpg
    IMG_20190812_095212.jpg
    30 KB · Katsottu: 108
Onko one steppejä? Mulla ne ainakin näyttää ihan outoja ja muuttuu vielä ajan kanssa. En jotenkaan luota..Aamulla saattaa olla haileeta, päivällä voimakkaampaa ja illalla taas haileeta, siis sama tikku.
Mä luulen et näistä mun kp15-16 on enteilly plussaa kun kp 16 heti aamusta oli kovat kivut jonka jälkeen enää ollut hyvin lievää "jomottelua" alamahalla, ei aina edes huomaa. Silti kp 17 aamu oli ihan hailu, mut ilta ja kp18 taas yhtä vahvat kun 15 ja 16 testeissä. Limat ja kivut tosiaan loppu jo noihin mennessä. En tiedä. Oletan kyllä oviksen olleen ja menneen, tikutan nyt pari päivää vielä ihan mielenkiinnosta. Liitän kohta kuvan puhelimelta tähän vielä.

Joku selitti aiemmin hyvin noita eri kierron ja oviksen vaiheessa tapahtuvia kipuja, kukahan oli ja voisko toistaa?

Mulla yks kaveri toivoo kanssa plussaa ja hällä lyhyt kierto. 23-25pvää. Luteaali sen 14 eli ovis on hyvin aikasessa vaiheessa kiertoa. Oliko niin et limis ei välttis oo tarpeeks paksu sillon vielä ja munasolulla on vaan lyhyt aika kypsänä, kun on mahdollisuus hedelmöittyä? Oliko tähän jotain tehtävissä? Googlaamalla joku oli saanu avun ihan greippimehusta, pidentäny pari päivää kiertoa ja myöhentäny ovista. Mut osaisko täällä joku antaa jotain vinkkejä tai faktoja asian tiimoilta?

On juu niitä just. Täytyy varmaan sit ens kierrossa kokeilla jotain muita testejä:think005

Pahoittelut kp1:stä:Heartred kuinka pitkä jono on? Olitteko käynyt jo suunnittelussa? Että millaisella hoito-ohjelmalla lähette liikkeelle? Kiinnostaa, kun ei jaksais enää yhtään odottaa noita omia hoitoja:happy:

Jos haluaa edetä hieman tavanomaista nopeammin kannattaa käydä alkututkimukset teettämässä yksityisellä ja ehkä kokeilla jo ovulaatioinduktiohoitoja (eli lääkehoitoa) ennen kuin pääsee vuoden täyttyessä julkiselle. Näin säästyy todennäköisesti muutama kk siinä, että julkisella ei tarvitse teettää tutkimuksia ja odotella jatkoaikoja ja voi päästä melkeimpä heti hoitokiertoon. Toki varmasti katsovat myös yksilöllisesti aina asioita ja hoitoja ja riippuu varmasti myös mikä kaupunki ja jonot.

Kierron aikaiset kivut yksinkertaistettuna:

Ennen ovulaatiota, follikkelin kasvukivut
Ovulaatio, follikkelin puhkeamiskivut
Ovulaation jälkeen, keltarauhasen kasvukivut.

Mitään faktaa mulla ei ole tuohon lyhyeeseen kiertoon antaa, mutta 23-25 on kuitenkin ihan normaali kierto. Luulisin siis että limakalvokin ehtii siinä kehittyä ihan riittävästi. Munasolu on aina hedelmöittymiskypsä vain sen noin 12-24 tuntia, kierron pituus ei vaikuta siihen.

Ymmärtääkseni inssillä voidaan ratkaista sellaisia ongelmia kuten kohdunkaulan rakennepoikkeamat (siittiöt ei pääse hyvin uimaan läpi) kun tavara menee suoraan kohtuun ja jos siemenneste (ilman siittiöitä) tai kohdunlima/ovislima on epäsuotuisaa siittiöiden liikkuvuudelle ja eteenpäinpääsylle, niin inssissä nämä ongelmat kierretään sperman pesulla, eli saadaan ne parhaat ja nopeimmat yksilöt liikkeelle paraatipaikalle. Onnistumisprosentti on siksi niin pieni varmaan kun on niin suuri joukko muitakin ongelmia, jotka ratkeaa vasta ivf:ssä tai eivät ratkea nykytekniikalla/tietämyksellä ollenkaan. Jos ei tiedetä mikä on vialla, niin inssiä usein kokeillaan. Ja julkisella Inssiä halutaan usein kokeilla siksikin, että kustannukset ja haitat huomattavasti pienemmät kuin ivf:ssä ja koska iso osa pareista raskautuu 2v yrityksen aikana ja kolmannenkin vuoden aikana luomusti vielä ja suuri osa pareista tulee tutkimuksiin alle 2-3v yrityksellä niin ivf:ää halutaan säästellä sitä "oikeasti" tarvitseville. Vaikka ei kai se harvinaista ole mennä ivf:n jo alle 2v yritykselläkin.

Itsekin mieluusti kyllä ohittaisin inssit ja menisin suoraan ivf:ään mutta nyt olen tässä kierrossa ekaa kertaa inssiin menossa yksityiselle. Aika julkiselle on kuitenkin syyskuun alussa jo.

Kierron aikaiset kivut yksinkertaistettuna:

Ennen ovulaatiota, follikkelin kasvukivut
Ovulaatio, follikkelin puhkeamiskivut
Ovulaation jälkeen, keltarauhasen kasvukivut.

Mitään faktaa mulla ei ole tuohon lyhyeeseen kiertoon antaa, mutta 23-25 on kuitenkin ihan normaali kierto. Luulisin siis että limakalvokin ehtii siinä kehittyä ihan riittävästi. Munasolu on aina hedelmöittymiskypsä vain sen noin 12-24 tuntia, kierron pituus ei vaikuta siihen.

Okke, kiitti!
Iltasanomien artikkelissa oli tällainen teksti "Syytä lyhyen kierron ja hedelmällisyyden yhteyteen ei tarkkaan tiedetä. Tutkijoiden mukaan lyhyt kuukautiskierto saattaa tarkoittaa, että munasolu pysyy kypsänä tavallista lyhyemmän aikaa. Voi myös olla, että ovulaatio eli munasolun irtoaminen ei tapahdu kunnolla. Kumpikin on tärkeää, kun yrittää tulla raskaaksi."

Itelle ihan vieras aihe, mut googlailin vähän kun kaverin kanssa puhetta oli niin tollanen tuli vaan vastaan. Hyvä tietty jos ei tällasesta ois vaaraa :)

Itsellä limat tulee ennen kun ne irtoaa ja mun luteaali on jostakin syystä ihmeen pitkä. Mulla ovis tapahtuu normisti kp9/14. Hoitojen aikaan oli vasta kp20 jotain ja luteaali mulla sit normikierrossa pitkä eli sen 15 16 päivää... Uskon et limakalvo mulla niin ohut.

Siis niissä raskauskeijun testeissä ihan selkeästi lukee, että tulos ei ole luotettava enää 10 minuutin jälkeen. Ihan sama homma, kuin raskaustesteissä. Ja ne ovistestit pitäisi tehdä päivällä, ei aamulla. Klo 10-20 lukee ohjeessa.

Itse tein eilen aamulla yhden, selkeä nega. Iltapäivällä kun limaa oli ilmestynyt pikkasen pikkareihin, tein toisen, jossa oli selkeä viiva (ei tosin niin vahva vielä kuin pitäisi).

Siis ne ohjeet :bookworm::woot:

Siis niissä raskauskeijun testeissä ihan selkeästi lukee, että tulos ei ole luotettava enää 10 minuutin jälkeen. Ihan sama homma, kuin raskaustesteissä. Ja ne ovistestit pitäisi tehdä päivällä, ei aamulla. Klo 10-20 lukee ohjeessa.

Itse tein eilen aamulla yhden, selkeä nega. Iltapäivällä kun limaa oli ilmestynyt pikkasen pikkareihin, tein toisen, jossa oli selkeä viiva (ei tosin niin vahva vielä kuin pitäisi).

Siis ne ohjeet :bookworm::woot:
No tämäpäs oli mukavansävyinen viesti :grin
Kiva et sulla toimii päiväpissasta tekeminen,kaikilla ei:wink
Juon niin paljon ja käyn tooosi usein vessassa(yliaktiivinen rakko) et mun pissa nyt vaan on tosi laimeeta muulloin kuin aamulla. Yölläkin käyn aina pissalla vähintään kerran, mut tulee sentä useampi tunti rakossa, toisin kuin päivällä.
Mä siis teen nyt ja jatkossa testini aamupissasta, kiitos vaan "neuvoista" :happy:
Jos nää testit on luettavissa vaan ekan 10min aikana, niin mulle ei ois tullu viivan viivaa koko kierrossa.
Mut joo, eiköhän tää oo tullu useammankin käyttäjän voimin todettua et ei mitään hyviä testejä.
Usein testejä säilytetään ihan kuukausia ja vertaillaan aiempiin, mun pc:t kaapissa näyttää ihan saman kuin juuri testattuakin. Niitä siis cittarista seuraavaan kiertoon jos tarve :)

No tämäpäs oli mukavansävyinen viesti :grin
Kiva et sulla toimii päiväpissasta tekeminen,kaikilla ei:wink
Juon niin paljon ja käyn tooosi usein vessassa(yliaktiivinen rakko) et mun pissa nyt vaan on tosi laimeeta muulloin kuin aamulla. Yölläkin käyn aina pissalla vähintään kerran, mut tulee sentä useampi tunti rakossa, toisin kuin päivällä.
Mä siis teen nyt ja jatkossa testini aamupissasta, kiitos vaan "neuvoista" :happy:
Jos nää testit on luettavissa vaan ekan 10min aikana, niin mulle ei ois tullu viivan viivaa koko kierrossa.
Mut joo, eiköhän tää oo tullu useammankin käyttäjän voimin todettua et ei mitään hyviä testejä.
Usein testejä säilytetään ihan kuukausia ja vertaillaan aiempiin, mun pc:t kaapissa näyttää ihan saman kuin juuri testattuakin. Niitä siis cittarista seuraavaan kiertoon jos tarve :)

Oon myös tehnyt aina aamusta samoista syistä. Kyllä on aina ovis piirtynyt, kun on pitänyt. Tai sitten tässä syy miksi yhä vaan täällä plussa usta odottelen:hilarious: noh vitsivitsi:hilarious: on mulla "vähän" muitakin ongelmia tällä saralla:bag: apteekin testit on muuten hyviä, ohjeessaki lukee että voi tehdä millon vaan:happy:

Takaisin