Raskaaksi 2019

Palailempa mäkin tänne. Sain pe vielä tummemman haamulaisen pregcheckiin, mut perjantain aikana vuoto paheni. Eilen tuli ihan jäätäviä hyytymiä. Oon kyllä ollut tosi kipeä, ja vahvat raskausoireet. Epäilen, että tää oli kemiallinen. Eli nyt on Kp3, rinnat edelleen arat ja illalla oli pahoinvointi kohtaus, melkein oksensin. Sekä kauhea tuskanhiki, kun mahaan koski niin ja oksetti. Ihan selviä supistuksia, mitä oli synnytyksessäkin aikoinaan. Tätä oli torstaista lähtien joka ilta. Toivottavasti tänään ei enää. Vuoto ainakin hiipunut.
Mikähän on kun ei raskaus jatku normaalisti :(

Tämän kierron menen rennolla asenteella. En tikuta ovista enkä varmaan ota macaa, ainakaa säännöllisesti tai muutakaan. Perus vitamiineilla. Ja ainoastaan conceive plus liukkari käytössä.

Täs tuli lisäksi ilmi että meillä olisi ulkomaan reissua tiedossa ens kesä-heinäkuun vaiheeseen. Joten tietysti sitä raskautuu täs syksyn aikana ja vauvelin laskettuaika osuu tietysti sille kohtaa tai lähelle . Tosin sitten jää välistä reissut siltä erää. Kuitenkin jos miettii et lykkäisi vauvahaaveita puol vuotta et pääsis reissuun, (lapsen paapan 60 v juhlareissu, tietysti esikoiselle tärkeä) niin sekään ei tunnu itsestä oikealta. Kuitenkin mullakin ikää tulee koko ajan ja yli 30 v oon, nii ei pidä pitää itsestään selvyytenä hedelmällisyyttäkään enää :cool:
Tietysti esikoiselle olisi tärkeää päästä, toisaalta mitä sitä etukäteen pohtia, kun ei tässä oo tulosta vieläkään syntynyt :grin

Halaukset twisted:Heartred

Sammie, syitähän tiputteluun voi olla monia. Tulehdukset, rakenteelliset/toiminnalliset pulmat, myomat/polyypit, jotkin sairaudet (esim. Endo tai adenomyoosi, kippari, diabetes ja jotkut munuaissairaudet jne), hormonit, jotkin psyyken lääkkeet jne. Täältä kuultua, että jopa alhainen ferritiini vois aiheuttaa välivuotoja. Myös esim kuparikierukka voi aiheuttaa vuotoja tai merkittävä ali- tai ylipaino.

Mutta myös täysin tavallista, että mitään varsinaista syytä asialle ei ole ja homma menee itsestään ohi. Ainakaan mulla ei vielä tutkimuksista huolimatta ole löytynyt mitään varsinaista selittävää tekijää mun välivuodoille. Pelkään pirusti endoa, se on niin vihelijäinen ja vaikeuttaa nii hitosti raskautumista!

Kiitos vastauksesta ja toivotaan, että endo-pelko on turha! :3some

Mulla ferritiini on hurjan korkea, yli viitearvojen! Mitään sille ei kuitenkaan tarvitse kuulemma tehdä... Ylipainoa löytyy myös liiaksi. Toivottavasti olisi nyt vain joku kertaluontoinen juttu :sour: Ja toivottavasti sullakin ois sitä "ilman syytä" ja plussa tulisi pian! :smiley-angelic001

Millasia kokemuksia muilla on raskauskeijun one step ovistesteitä. Lähinnä kuivumisajasta et millon näyttää viivat?
Mä oon hämmästelly tooodella hidasta värin muodostumista, siis oikeasti muuttuu vielä tuntien päästä tekemisestä.
Aamulla puol kuuden aikaan tein ja laitoin kuivumaan. Kasin aikaan nousin ja ihmettelin, kun on haaleempi kun eilen, hädintuskin näkyi toista viivaa. Laitoin minigrippiin toisten kanssa ja nyt klo 11 jälkeen onkin yhtä tumma kuin eilen! :O IMG_20190811_112203.jpg

Niin ja limat oli ja meni jo, kp 16 oli alavatsa niin kipeä että piti särkylääke ottaa. Nyt ei juuri tuntemuksia. Koskahan se ovis nyt sit oikeesti on/oli:wideyed:

Haha, huomasimpa liittäneeni tähän vahingossa väärän kuva, nää oli pc:t edellisestä kierrosta :D

Muokattu viimeksi:
Voi, onpas täällä pettymyksiä tälle aamua. :sad001 Tsemppihalit kaikille!!!:Heartred

Minulla niska tuntuu paremmalta jo tänään. Kipeä se on edelleen, mutta nyt sellainen normaali kipeysaste, että pystyy toimimaan. Niskajumi+alhainen verensokeri aina ennen syömistä vain tekee viheliäisen pahan olon. Mies jo sanoi, että onko aamupahoinvointia. ( Voi kun olisikin.) Taitaa hänkin haaveilla plussasta aikalailla vaikkei siitä juuri oma-aloitteisesti puhukaan.

Tänään on dpo6. Mitään tuntemuksia ei viel oo ainakaan. Mulla on tehny nyt viimesen pari viikkoo mieli tupakkaa ja oon muutaman tupakan polttanu silloin tällöin. Meinaan kyllä sit lopettaa kokonaan sit kun joskus plussa tulee. En usko et tost muutamast on ollu pahemmin mitään haittaa

Ja täällä alkoi menkat. Pääsen siis hyvin mielin menemään sinne hoitotoimenpiteeseen ja yrittämään sitten seuraavasta kierrosta.

Miten sulla tuo kp 16 viiva ilmestyi? Mulla nuo testit ei ole ikinä kunnon plussia ja sit kun on ovisplussa niin se viiva ilmestyy nopeasti verrattuna niihin melkein plussiin.
En mä osaa ihan varmaks sanoa.. Teen aina aamun ekasta pissasta, kun muuten niin laimeeta. Jätän kuivumaan kun heti ei näy oikee mitää, kömmin takas punkkaan ja katon useamman kerran päivän aikana sit.

Twisted voimahalit <3

Muille kp1 kohdanneille myös. Kyl se meillä iloksi vielä muuttuu..

On: Ab kuuri syöty (oli vain 3pv) ja tunnistaisin ehkä jo oviksen. Molemmin puolin on nippaillut mutta ei kumminkaan o+ tainnu olla vielä tai se aikaistui tai tulee normaalisti myöhemmin. Tänään Flo ja toinen app ennustaa ovista ja olot on vaan et ääni on käheä ja lämmöt tippu mut flunssa niin ei voi luottaa. Oli pari päivää sitten pyyhkiessä vaaleanpunaista valkkarin seassa tiedä sitten mikä siihen syynä eilen särki päätä mut flunssa ja antibiootit. Nyt hukassa ovis ku jomot yms mut eilen venyttelin ja alavatsa (selkeä keskikohta eli kohdun tienoilla) tuntu jokin mikä esti venytyksen mikä ei ollut kun tein samat menkkojen aikaan kun oli kipee maha. Alavatsa edelleen kova hyvä ku on gyne niin saa tietää ettei oo ylimääräistä siellä...

Palailempa mäkin tänne. Sain pe vielä tummemman haamulaisen pregcheckiin, mut perjantain aikana vuoto paheni. Eilen tuli ihan jäätäviä hyytymiä. Oon kyllä ollut tosi kipeä, ja vahvat raskausoireet. Epäilen, että tää oli kemiallinen. Eli nyt on Kp3, rinnat edelleen arat ja illalla oli pahoinvointi kohtaus, melkein oksensin. Sekä kauhea tuskanhiki, kun mahaan koski niin ja oksetti. Ihan selviä supistuksia, mitä oli synnytyksessäkin aikoinaan. Tätä oli torstaista lähtien joka ilta. Toivottavasti tänään ei enää. Vuoto ainakin hiipunut.
Mikähän on kun ei raskaus jatku normaalisti :sad001

Tämän kierron menen rennolla asenteella. En tikuta ovista enkä varmaan ota macaa, ainakaa säännöllisesti tai muutakaan. Perus vitamiineilla. Ja ainoastaan conceive plus liukkari käytössä.

Täs tuli lisäksi ilmi että meillä olisi ulkomaan reissua tiedossa ens kesä-heinäkuun vaiheeseen. Joten tietysti sitä raskautuu täs syksyn aikana ja vauvelin laskettuaika osuu tietysti sille kohtaa tai lähelle . Tosin sitten jää välistä reissut siltä erää. Kuitenkin jos miettii et lykkäisi vauvahaaveita puol vuotta et pääsis reissuun, (lapsen paapan 60 v juhlareissu, tietysti esikoiselle tärkeä) niin sekään ei tunnu itsestä oikealta. Kuitenkin mullakin ikää tulee koko ajan ja yli 30 v oon, nii ei pidä pitää itsestään selvyytenä hedelmällisyyttäkään enää :cool:
Tietysti esikoiselle olisi tärkeää päästä, toisaalta mitä sitä etukäteen pohtia, kun ei tässä oo tulosta vieläkään syntynyt :grin
Mulla oli noi siinä mikä kuitattiin kemiallisena .. Todella kivulias kiristävä tunne nyt oli ku piti olla ovis mut alkoi menkat niin kiristi niin kauan kunnes tuli hyytymä ulos joka oli oudon isohko. No, kiristys loppui siihen ja huohotus.. Tsemppiä ja kyllä se pysyvä plus tulee <3

Täällä nyt kp2 ja mieli on aivan maassa. Mies lohduttaa ja sanoo että kyllä se pysyvä plussa tulee. Jotenkin kerkes jo asennoituu vauvaan. No ensi kierto olkoon meidän sitten <3

Pahoittelut kaikille kp1 ja muillekin tsempit piinapäoviin ja oviksen metsästykseen <3

Täällä nyt kp2 ja mieli on aivan maassa. Mies lohduttaa ja sanoo että kyllä se pysyvä plussa tulee. Jotenkin kerkes jo asennoituu vauvaan. No ensi kierto olkoon meidän sitten :Heartred

Pahoittelut kaikille kp1 ja muillekin tsempit piinapäoviin ja oviksen metsästykseen :Heartred
Voimahalit :Heartred toivottavasti mieli paranee kohta sulla. Mä olin ehkä viikon ihan mieli maassa ja toivoin että olin väärässä vaikka tiesin ja tunsin ettei siellä ollut ketään enää. Nyt kannattaa hemmotella itseäsi viinilasillisella ja vaikka hieronnalla tms. Ottaa pieni hetki itsellesi ennen kuin jatkatte oviksen metsästykseen :)

Täällä nyt kp2 ja mieli on aivan maassa. Mies lohduttaa ja sanoo että kyllä se pysyvä plussa tulee. Jotenkin kerkes jo asennoituu vauvaan. No ensi kierto olkoon meidän sitten :Heartred

Pahoittelut kaikille kp1 ja muillekin tsempit piinapäoviin ja oviksen metsästykseen :Heartred
Jos yhtään lohduttaa, niin km jälkeen nainen on usein erityisen hedelmällinen! Ite sain ennen keskimmäistä pysyvän plussan kkm jälkeisestä kierrosta just.
Halaus :Heartred

Voimahalit :Heartred toivottavasti mieli paranee kohta sulla. Mä olin ehkä viikon ihan mieli maassa ja toivoin että olin väärässä vaikka tiesin ja tunsin ettei siellä ollut ketään enää. Nyt kannattaa hemmotella itseäsi viinilasillisella ja vaikka hieronnalla tms. Ottaa pieni hetki itsellesi ennen kuin jatkatte oviksen metsästykseen :)
Mulla onkin keskiviikkona hierontaan aika :) Oon absolutisti, mutta ostin suklaapatukan illaksi :D kiitos <3

Jos yhtään lohduttaa, niin km jälkeen nainen on usein erityisen hedelmällinen! Ite sain ennen keskimmäistä pysyvän plussan kkm jälkeisestä kierrosta just.
Halaus :Heartred
Toivotaan et tää pitäis meilläkin paikkaansa <3 kiitos <3

Kiitos vastauksesta ja toivotaan, että endo-pelko on turha! :3some

Mulla ferritiini on hurjan korkea, yli viitearvojen! Mitään sille ei kuitenkaan tarvitse kuulemma tehdä... Ylipainoa löytyy myös liiaksi. Toivottavasti olisi nyt vain joku kertaluontoinen juttu :sour: Ja toivottavasti sullakin ois sitä "ilman syytä" ja plussa tulisi pian! :smiley-angelic001

Kiitos, toivotaan:)

Varasin nyt ajan syyskuun alkuun. On taas just ennen ovista. Nostan nyt tän lapsettomuusasian siellä, jos jotain alettais jo kokeilemaan.

On tää yrittäminen näännyttävää. Viimeiset pari kiertoa on kyllä uinut aika syvissä vesissä tämän asian kanssa. Tänään dop1, usko nollassa, tiputtelee runsaasti, luget taas huomisesta eteenpäin.

Tsemppiä muiden tilanteisiin, toivottavasti ne olisivat omaa valoisampia:happy::Heartred

Ei se kp1 tullu sittee tänäänkään, siteesen ei jää mitään mutta en siihen raskauden mahollisuuteen jaksa enää uskoa! Ootellaan

Harmittavan moni täällä samassa veneessä, täällä myös kp1 tänään. Tosin ei kyllä ollut mitään toiveitakaan, kun tallettelut jäi -3 ja -4 dpo, mikä ei näin yli vuoden yrittämisen jälkeen oikein nosta toiveita.. Yk15 alkakoon.

Käytännössä kyllä odotan vaan sitä hoitoaikaa (ollaan jonossa). Kummassakaan ei pitäisi olla mitään vikaa, mutta usko luomuplussaan kyllä jo mennyt täysin :banghead:

Tsemiä kaikille tasapuolisesti, pysyttelen kanssa enemmän tosiaan varmaan taustalla nyt tulevat kuukaudet ennen hoitoja, kun usko raskautumiseen aika lailla 0. Mutta luen kyllä ja puhaltelen plussia :rolleyes:

Harmittavan moni täällä samassa veneessä, täällä myös kp1 tänään. Tosin ei kyllä ollut mitään toiveitakaan, kun tallettelut jäi -3 ja -4 dpo, mikä ei näin yli vuoden yrittämisen jälkeen oikein nosta toiveita.. Yk15 alkakoon.

Käytännössä kyllä odotan vaan sitä hoitoaikaa (ollaan jonossa). Kummassakaan ei pitäisi olla mitään vikaa, mutta usko luomuplussaan kyllä jo mennyt täysin :banghead:

Tsemiä kaikille tasapuolisesti, pysyttelen kanssa enemmän tosiaan varmaan taustalla nyt tulevat kuukaudet ennen hoitoja, kun usko raskautumiseen aika lailla 0. Mutta luen kyllä ja puhaltelen plussia :rolleyes:

Pahoittelut kp1:stä:Heartred kuinka pitkä jono on? Olitteko käynyt jo suunnittelussa? Että millaisella hoito-ohjelmalla lähette liikkeelle? Kiinnostaa, kun ei jaksais enää yhtään odottaa noita omia hoitoja:happy:

Takaisin