Raskaaksi 2019

Tänne varmaan virittäydyn takaisin.. Pc näyttää negaa ja hieman ruskeaa vuotoa tuli. Tais olla se ylläri sitten siinä.. :'(

Mies kuitenkin haluaisi kovasti jatkaa yritystä ja sanoin että jatketaan vaan. Odottelen vuotoa ja poistin sitten huhtikuisista ja kun pahin paha mieli on ohi, tuun jatkaa tänne yritystä. <3 Lisään sitten itseni listalle.

Sen verran reilusti tuli verta pyyhittäessa että kp1 on aivan just tänään tai huomenna... mä niin toivoin että tää oli meijän kierto :smiley-angry017
Ei muutakun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

Sen verran reilusti tuli verta pyyhittäessa että kp1 on aivan just tänään tai huomenna... mä niin toivoin että tää oli meijän kierto :smiley-angry017
Ei muutakun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

Niimpä mulla sama juttu:sad001

Pahoittelut kp1:stä:(

Täällä dpo0, tänään ei oo ollut vielä oikeastaan vuotoja. Ihme sinänsä, kun niitä oli runsain mitoin ennen ovista. Vähän epäilyttää kun ei hirveenä mitään oireita ollut, että noinkohan oli koko ovista. Sit oon miettiny, et vois oviksia tulla samalta puolen montakin putkeen? Kun on ollut varmaan ainaki viimeiset kolme kiertoa fiilis, että on tullut oikeelta.. Noh parin viikon päästähän sen taas näkee miten käy..

Pahoittelut kp1:stä:sad001

Täällä dpo0, tänään ei oo ollut vielä oikeastaan vuotoja. Ihme sinänsä, kun niitä oli runsain mitoin ennen ovista. Vähän epäilyttää kun ei hirveenä mitään oireita ollut, että noinkohan oli koko ovista. Sit oon miettiny, et vois oviksia tulla samalta puolen montakin putkeen? Kun on ollut varmaan ainaki viimeiset kolme kiertoa fiilis, että on tullut oikeelta.. Noh parin viikon päästähän sen taas näkee miten käy..

Ovis voi tulla monta kertaa peräkkäin samalta puolelta tai vaikka ainakin. Mulle sanoi gyne kerran, että on aika yleistä että toinen munasarja pyörittää kiertoa.

Pahoittelut kp1:stä ja negoista :sour: Tosi ikäviä uutisia, twisted :sad001

Osaatteko sanoa tiputtelusta menkkojen ja oviksen välissä? Mistä voi johtua tai mihin liittyä? Lueskelin, että välivuodot on melko yleisiä ja yleensä harmittomia (joopa :shifty:), mutta ärsyttää ja harmittaa... Toivottavasti ei tosiaan vaikuta kiertoon/hedelmällisyyteen tms. Mulla nyt kp9, eli ovikseen ehkä pari viikkoa vielä :hungover:

Hmm...kirjoitinkin tuonne yrittäviin aiemmin,mutta kirjoitan tännekin. Mulla lyhyt kierto (25pvä) ja flo näytti ovulaatiota kp12 tietämille. Kun yritys olis alunperin ollut tarkotus laittaa käyntiin ensikierrosta, niin ei sen ihmeemmin yritetty vielä tärppiä tälle kierrolle. Touhuiltiin ukon kanssa maaliviivoille asti kp 18 (jälkeekin, mutta tuo lähimpänä oletettua ovulaatiota) ja nyt ei menkkoja kuulu, yleensä alkaa täsmällisesti. Tein eilen jo testin,mutta oli nega, voi tietty olla, että ne menkat sieltä on tuloillaan (itseasias olis ihan toivottavaa että tulisivat,koska mulle pitäs tehdä yks elämänlaatuu parantava toimenpide jota ei voida toteuttaa jos on raskaana...) Mut toki raskauskin on tervetullut, toimenpide sit vaan siirtyis ajalle, jolloin en enää imettäis, jos täs nyt on sattunut raskautuminen tapahtumaan.

Niin, onko yleensäkään porukalla kokemusta Jos tässä nyt on käynyt tärppi, kyse olis myöhäsestä ovulaatiosta, koska tämä näkyis raskaustestissä? Vai onko yleensäkään mahdollista ovuloida kiertopäivällä nro 17-18. Tuntuis hassulta, kun tuosta nyt olis enää normikierrolla vain viikko mun kuukautisiin. Nyt jos olis tapahtunut, niin kaiketi olis kerenny jo ainakin kiinnittymään.

Niin, onko yleensäkään porukalla kokemusta Jos tässä nyt on käynyt tärppi, kyse olis myöhäsestä ovulaatiosta, koska tämä näkyis raskaustestissä? Vai onko yleensäkään mahdollista ovuloida kiertopäivällä nro 17-18. Tuntuis hassulta, kun tuosta nyt olis enää normikierrolla vain viikko mun kuukautisiin. Nyt jos olis tapahtunut, niin kaiketi olis kerenny jo ainakin kiinnittymään.

Kyllähän ovulaatio kp 17-18 on hyvinkin mahdollista, itsellä on useinkin. Mutta mulla myös paljon pidempi kierto. Ehkä sun kierto on vaan ollut syystä tai toisesta myöhässä?

Joo taitaa riippua siitä, kuinka pitkä luteaalivaihe sulla on. Ts. "kuukautiset eivät ole myöhässä, vaan ovulaatio"...

Kyllähän ovulaatio kp 17-18 on hyvinkin mahdollista, itsellä on useinkin. Mutta mulla myös paljon pidempi kierto. Ehkä sun kierto on vaan ollut syystä tai toisesta myöhässä?

Niin, no itse en oo tikuttanut koskaan ovulaatiota; ensimmäisen lapsen kohdalla talleteltiin keskellä kiertoa useampana päivänä, hyvissä ajoin ennen ja muutamia päiviä jälkeen oletetun ovulaation. Heti kertalaakista silloin tärppäs, joten siitä varmaan johtuu "tyhmyyteni" tällä aihealueella. :)

Tottakai on mahdollista, noi on itseasiassa just mun normaalit ovispäivät, vaikka kierto ihan normaali 28-29pvää. Ja kiertojen pituudet voi ihan yllättäen vaihdellakkin. Mun kuopus sai alkunsa pitkästä kierrosta, oisko ovis ollu vasta kp22 tms, vaik muutoin ei heitelly pahemmin.

Twisted, voi pahus :(

Täällä vietetty laatuaikaa ukon kanssa ❤️
Miehen veli sano et lapset tänne vaan, he pärjää kyllä :)
Ollu kyllä ihanan rauhallista, tekee hetkittäin kyllä niin hyvää! Tää on toinen lapsivapaa tänä vuonna.

Halaukset twisted:Heartred

Sammie, syitähän tiputteluun voi olla monia. Tulehdukset, rakenteelliset/toiminnalliset pulmat, myomat/polyypit, jotkin sairaudet (esim. Endo tai adenomyoosi, kippari, diabetes ja jotkut munuaissairaudet jne), hormonit, jotkin psyyken lääkkeet jne. Täältä kuultua, että jopa alhainen ferritiini vois aiheuttaa välivuotoja. Myös esim kuparikierukka voi aiheuttaa vuotoja tai merkittävä ali- tai ylipaino.

Mutta myös täysin tavallista, että mitään varsinaista syytä asialle ei ole ja homma menee itsestään ohi. Ainakaan mulla ei vielä tutkimuksista huolimatta ole löytynyt mitään varsinaista selittävää tekijää mun välivuodoille. Pelkään pirusti endoa, se on niin vihelijäinen ja vaikeuttaa nii hitosti raskautumista!

Halaukset twisted:Heartred

Sammie, syitähän tiputteluun voi olla monia. Tulehdukset, rakenteelliset/toiminnalliset pulmat, myomat/polyypit, jotkin sairaudet (esim. Endo tai adenomyoosi, kippari, diabetes ja jotkut munuaissairaudet jne), hormonit, jotkin psyyken lääkkeet jne. Täältä kuultua, että jopa alhainen ferritiini vois aiheuttaa välivuotoja. Myös esim kuparikierukka voi aiheuttaa vuotoja tai merkittävä ali- tai ylipaino.

Mutta myös täysin tavallista, että mitään varsinaista syytä asialle ei ole ja homma menee itsestään ohi. Ainakaan mulla ei vielä tutkimuksista huolimatta ole löytynyt mitään varsinaista selittävää tekijää mun välivuodoille. Pelkään pirusti endoa, se on niin vihelijäinen ja vaikeuttaa nii hitosti raskautumista!

Edit. Ovulaation ajankohdasta, niin mulla ainakin on aina kp15-17. Kierto 28-29ov. Voihan se olla että on ovulaatio myöhemmin, sillon kiertokin yleensä venyy. Ja jos ovis on ollut myöhemmin ei vielä edes välttämättä näy testissä, jos olisin raskaus:)

Just. Ei mennyt toi editointi putkeen. En osaa näköjään käyttää mun uutta puhelinta vielä:))

Tänne varmaan virittäydyn takaisin.. Pc näyttää negaa ja hieman ruskeaa vuotoa tuli. Tais olla se ylläri sitten siinä.. :'(

Mies kuitenkin haluaisi kovasti jatkaa yritystä ja sanoin että jatketaan vaan. Odottelen vuotoa ja poistin sitten huhtikuisista ja kun pahin paha mieli on ohi, tuun jatkaa tänne yritystä. :Heartred Lisään sitten itseni listalle.
Eikä twisted :3some voi harmituksen harmi! Voimahaleja sinne ihan runsaasti! Mullakin oli km jälkeen tauko kun potutti ja itkitti. Sitten hyväksyin asiani, ja me jatkettiin yritystä. Toivottavasti teille tulee nopeammin uusi plussa kuin meillä :Heartred
Mun kierrot olivat suht pitkät jossain vaiheessa ja ovis tuli kp14-18 aika useinkin. 28 päivää normikierto ja sitten 35 pisimmillään!

Niin, no itse en oo tikuttanut koskaan ovulaatiota; ensimmäisen lapsen kohdalla talleteltiin keskellä kiertoa useampana päivänä, hyvissä ajoin ennen ja muutamia päiviä jälkeen oletetun ovulaation. Heti kertalaakista silloin tärppäs, joten siitä varmaan johtuu "tyhmyyteni" tällä aihealueella. :)

En itsekään ole ikinä tikuttanut :grin Tunnen nykyisin ovulaation hyvin helposti ja esikoinenkin tuli taktiikalla joka toinen päivä kierron ympäri, mutta silloinkin kyllä meni yli puoli vuotta. Saa nähä testaanko ovista nyt, yk1 ja suhteellisen varma oon, että kp 19 se on...

Twistedille tsemppiä! :sad001

Dpo13 nega, korkeet lämmöt johtuu tietysti teroluteista. Näin unta et menkat alkoi, eiköhän ne sieltä kohta iske.

Dpo1, joka kierron tiputtelua taas alkoi. Aika vaikea tässä on mihinkään luomuplussaan uskoa. Ens kuussa taas gynelle. Toivon vaan et aika menee äkkiä ja tulis marraskuu, et saatais alottaa hoidot

Takaisin