Raskaaksi 2019

Heippahei taas! Onko täällä vielä tuttuja paikalla? Mä kirjoittelin viimeksi varmaan kesäkuussa ja eipä ole mitään tapahtunut sen jälkeen oikeastaan. Tälle kuulle ostin ovistikut taas, koska nyt on mennyt vuosi kun poistin kierukan ja kohta olisi kyllä aika tulla raskaaksi. Aloitin tikuttelua viime viikon keskiviikkona, jolloin tuli haalean vahva toinen viiva, olin kuitenkin varma ettei kp11/28 tulisi plussaa vielä, mutta siitä lähtien ei ole ollut yhtään vahvempia, suorastaan olemattomia. Nyt mietin että oliko kp 11-12 jo ovis, vai mikä oli?

Toinen asia mitä googlailin eilen illalla, mun kutitusta. Siis en ole syönyt mitään poikkeavaa (hiuspohjaa kutittaa vehnästä aina), eikä lakanoita ole vaihdettu (pesuaineet) ja mua kutittaa koko vartalolla. Ihan kuin joku karva välillä tulisi nenälle, mutta siellä ei ole mitään. Sitten selkää kutittaa yhtäkkiä ihan kauheesti ja juuri siinä kohtaa mihin ei itse yletä. Luin että jossain raskauden loppuvaiheessa voi kutittaa kämmeniä ja jalkapohjia ja se on joku maksa ongelma, mutta tähän en löydä syytä. Onko kellään kokemusta?

On täällä tuttuja :) Just juttelin anopin kans tosta kutiamisesta. Miehen veljen puolisolla oli raskauden loppuvaihees järkyttävä kutina, mille ei syytä löydetty. Luuli aluksi johtuvan helteistä, muttei niin ollutkaan. Jotain voidetta sai helpottamaan tilaansa.

Munasarjoja jomottelee taas, josko ne menkat nyt ihan oikeasti olisi jo nurkan takana. Jotenkin niin typerä ja pettynyt olo itseen, kun meni kuvittelemaan että kaikki kierto-ongelmat on jostain taikaiskusta menneet ihan itsekseen parantumaan. No eihän ne ole.

Helena, milloin siskollas on kontrolli? Täällä on 41+4, olin ihan satavarma että sinne joudun (olen itsekin syntynyt yliaikaisena, ei ollut mitään harhakuvitelma että oma lapsi syntyisi ennen laskettua) mutta spontaanisti, ja ihan puskista, lapsi syntyi 41+3 :)

Mäkin tykkään pitää muiden vauvoja sylissä, niissä on myös se bonus että saa antaa pois kun alkavat itkemään tai kakkaavat :p saa tosin nähdä mitkä fiilikset on joulukuussa kun siskolle syntyy vauva ja itse hyvin todennäköisesti ei ole vielä raskaana... onko sitä niin innoissaan sylittelemässä silloin. sukulaiset ja ystävät tietävät meidän lapsettomuustaustan, joten ei onneksi tule yhtään typeriä vihjailuja.

Munasarjoja jomottelee taas, josko ne menkat nyt ihan oikeasti olisi jo nurkan takana. Jotenkin niin typerä ja pettynyt olo itseen, kun meni kuvittelemaan että kaikki kierto-ongelmat on jostain taikaiskusta menneet ihan itsekseen parantumaan. No eihän ne ole.

Helena, milloin siskollas on kontrolli? Täällä on 41+4, olin ihan satavarma että sinne joudun (olen itsekin syntynyt yliaikaisena, ei ollut mitään harhakuvitelma että oma lapsi syntyisi ennen laskettua) mutta spontaanisti, ja ihan puskista, lapsi syntyi 41+3 :)

Mäkin tykkään pitää muiden vauvoja sylissä, niissä on myös se bonus että saa antaa pois kun alkavat itkemään tai kakkaavat :p saa tosin nähdä mitkä fiilikset on joulukuussa kun siskolle syntyy vauva ja itse hyvin todennäköisesti ei ole vielä raskaana... onko sitä niin innoissaan sylittelemässä silloin. sukulaiset ja ystävät tietävät meidän lapsettomuustaustan, joten ei onneksi tule yhtään typeriä vihjailuja.

Rv41+3 kuulemma o_O Lauantaina. Sisko asuu Keski-Suomessa.

On täällä tuttuja :) Just juttelin anopin kans tosta kutiamisesta. Miehen veljen puolisolla oli raskauden loppuvaihees järkyttävä kutina, mille ei syytä löydetty. Luuli aluksi johtuvan helteistä, muttei niin ollutkaan. Jotain voidetta sai helpottamaan tilaansa.
Ei löytynyt selitystä? Eli maksa-arvoja ilmeisesti ainakin testailtiin, sehän kuulemma tulee noin 1% odottajista. Tämä kutina täytyy olla jotain kuivaa ihoa tms. meen tänään suihkuun ja raavin ihoani puhtaaksi sienellä ja sitten rasvaan kaikki paikat.Tämä häiritsee mun unta jo!

Ei löytynyt selitystä? Eli maksa-arvoja ilmeisesti ainakin testailtiin, sehän kuulemma tulee noin 1% odottajista. Tämä kutina täytyy olla jotain kuivaa ihoa tms. meen tänään suihkuun ja raavin ihoani puhtaaksi sienellä ja sitten rasvaan kaikki paikat.Tämä häiritsee mun unta jo!

Joo, kaikki testattiin, mut mitään ei löytynyt. Oli sitten lukenut vaan, että joskus kutinaa voi esiintyä raskaudessa muutenkin vaan. Mystistä kyllä.

Stellamom, tuttuja on:hilarious: plussaa edelleen odotellaan, yk10 kp7 menossa. Ajatukset marraskuun hoitolähetteessä. Loppukierron tukena lugesteron, tosi hyvää kamaa, estää ylimääräiset tiputtelut. Tässä koitan varmaan kömpiä syyskuussa käymään gynellä juttelemassa jos sais letrot käyttöön. Tsemppiä oviksen etsintään!

Täällä ollaan StellaMom edelleen, tervetuloa takaisin :rolleyes:

Täällä yk14, kp15, ovis oli ja meni, ja hyödyntäminen jäi niin vähälle, että ei kyllä itsellä mitään luottoa, että olis tärpännyt. Vaikka tosiaan kai se mahdollista on, että ne simpat elää montakin päivää, mutta kun yli vuoden yrityksessä ei yhtään tärppiä, vaikka pupuilua aina monta kertaa oviksen ympärillä, niin tällaisesta tuskin raskaudun :wink

Eli täällä nyt odotellaan vaan seuraavaa ovista joskus vajaa kuukauden päästä! Seurailen kuitenkin taustalla kaikkien meininkejä ja puhaltelen plussatuulia!:wav

Täällä ollaan StellaMom edelleen, tervetuloa takaisin :rolleyes:

Täällä yk14, kp15, ovis oli ja meni, ja hyödyntäminen jäi niin vähälle, että ei kyllä itsellä mitään luottoa, että olis tärpännyt. Vaikka tosiaan kai se mahdollista on, että ne simpat elää montakin päivää, mutta kun yli vuoden yrityksessä ei yhtään tärppiä, vaikka pupuilua aina monta kertaa oviksen ympärillä, niin tällaisesta tuskin raskaudun :wink

Eli täällä nyt odotellaan vaan seuraavaa ovista joskus vajaa kuukauden päästä! Seurailen kuitenkin taustalla kaikkien meininkejä ja puhaltelen plussatuulia!:wav

Kai siihen vaikuttaa niin monet asiat, ties vaikka nyt vaikka stressaisit vähemmän joka auttais :)

En tiiä onko oikee paikka kysyy mut mites kui moni tuntee suunnilleen ovulaation. Mulla pillereiden kanssa ja nyt ilman on kovemmat ovulaatiokivut. Tai tuntuu et olis melkeempä 2 ovulaatiota jos se on mahdollista ku viikko sitte tuli kunnon kananmunavalkuais ovulaatio vuoto mut mun ovulaation pitäs olla nyt kalenterin mukaan ja ollu eilisesta asti sellasta jomottavaa kipua alavatsalla. Enemmä oikeella puolella ku vasemman. Oonko tulos hulluks vai hulluksi :banghead: silloku tuli se kananmunanvalkuais vuoto nii tuli kans vähän rusehtavaa vuotoo.
:bored:

StellaMom: Täällä taitaa olla yllättävän paljon samaa porukkaa edelleen. Minullakin yk10 alkoi juuri.:banghead: Tervetuloa takaisin!

Hems78: Minä tunsin esikoista yrittäessä ovulaation tosi hyvin. Sellaista toispuolista nippailukipua. Silloin tosiaan useamman kuukauden tikuttelin ovista niin aina täsmäsi että ensin tuli plussa tikkuun ja siitä 12-24h sitten se kipu. Nyt sitten taas välillä tuntuu ja välillä ei. Mutta ne kivut tosiaan voi olla follikkelin kasvukipuja, irtoamiskipuja tai keltarauhasen aiheuttamia, että pelkän kivun perusteella ei oikein voi tietää milloin ovuloi. Limoja en ole itse seurannut. Paitsi että sitä on enemmän laskennallisen ovulaation aikoihin.

Mulla tylsä alkukierto. Odottelen perjantaita ja lääkärin soittoaikaa ja tietoa mitä seuraavaksi tehdään. Aikalailla toivoton on olo luomuplussaan.:arghh:

Jaahas, päätin tilata muutaman raskaustestin netistä, pari digiä ja earlyn, kun kotona vaan yks pc ja Onesteppejä. Jos mää sen plussan saan, niin haluan testata sitten kyllästymiseen asti :hilarious:

Juttelin siskon kans. Hän oli hieman hämmentynyt, että ei sitten heinäkuista vauvaa tullut. Yliaikaiskontrolli on lauantaina rv41+3. Sanoin, et elokuu on hyvä kuukausi. Onhan meidän kuopus silloin syntynyt :grin

Niin, mun sisko sano, että tuntuu kuin juna olisi jo mennyt eikä mitään vauvaa tulekaan :hilarious: Ehkä se kumpu alhaalla muistuttaa kuitenkin lähestyvästä syntymästä :grin:grin

Kerron nyt tännekin kun ei livemaailmassa oikein ole ketään kelle puhua asiasta, miehenkin kanssa vaikeaa lasten kuullen. Eli kävin tänään neuvolalääkärillä, joka ultrasi eikä löytänyt sikiötä. Raskaus on kyllä kohdussa, mutta onko tuulimuna vai oliko liian varhaista että näkyisi neuvolan laitteilla. Lääkäri yritti valaa toivoa vielä mutta itellä luovuttanut fiilis. Huomenaamuna joka tapauksessa naistenpolille aika tarkistusultraan.

Nyt on siis menkoista jo huomenna 9 viikkoa, mutta seksiä harrastettu vain 15.6. ja 30.6. Eli tuosta jälkimmäisestähän se on tärpännyt tai yrittänyt tärpätä.

Tuossa tunti sitten esikoisen kanssa pelailin konsolilla, ja kesken kaiken alkoi alapäähän vihloa ja sattua :wideyed: tosi oudosti
Ja aamulla juili hetken alaselkää. Tänään siis dpo 7
Väsyttääkin aikalailla, mut johtuu varmaan kun esikoinen näki painajaista ja siitä syystä valvottiin keskellä yötä tunnin verran juttelemassa, kun toista niin itketti. Taitaa koulun alku jännittää ja menee jännitys uniinkin asti.

Kerron nyt tännekin kun ei livemaailmassa oikein ole ketään kelle puhua asiasta, miehenkin kanssa vaikeaa lasten kuullen. Eli kävin tänään neuvolalääkärillä, joka ultrasi eikä löytänyt sikiötä. Raskaus on kyllä kohdussa, mutta onko tuulimuna vai oliko liian varhaista että näkyisi neuvolan laitteilla. Lääkäri yritti valaa toivoa vielä mutta itellä luovuttanut fiilis. Huomenaamuna joka tapauksessa naistenpolille aika tarkistusultraan.

Nyt on siis menkoista jo huomenna 9 viikkoa, mutta seksiä harrastettu vain 15.6. ja 30.6. Eli tuosta jälkimmäisestähän se on tärpännyt tai yrittänyt tärpätä.

Voih. Toivottavasti sieltä löytyisi vielä pikkukaverikin. Mulla nt:ssä todettu tuulimuna. Silloin raskaus näkyi ultrassa vähän sellaisena lytistyneenä sirpinmallisena tyhjänä pussina:(

Tsemii :love7

Voih. Toivottavasti sieltä löytyisi vielä pikkukaverikin. Mulla nt:ssä todettu tuulimuna. Silloin raskaus näkyi ultrassa vähän sellaisena lytistyneenä sirpinmallisena tyhjänä pussina:sad001
Tässä siis tykkäsin myötäelämisestä, pahoittelut sinulle tuulimunasta. Mulla näkyi semmonen pyöreä alue vaan kohdussa, sikiöpussi kai?

Takaisin