Raskaaksi 2019

Olin sitten utelias ja menin wilmasta katsomaan ensi lukuvuoden lukkarit, keskellä lomaa :hilarious::facepalm: Tulee tosi erilainen vuosi. Oma valvontaluokka seiskalta pitkästä aikaa, bilsaa viisi kurssia kolmen sijasta ja kaikki mun edelliset ryhmät on vaihdettu toisille opettajille bilsan vuoksi. Toisaalta hyvä, toisaalta ei. Mutta kiva saada muutosta työn sisällä, kun etenemismahdollisuuksia ei uralla ole. Rehtoriksi en ikinä haluais :wtf: Sori omanapa :grin

Tänään kp11.

Kävin yin joogassa :joyful:
 
Eks oo kamalia? :confused: mulla tullu niitä nyt sen jälkee kun lopetin ehkäsyn viime syksyllä. Muutenki kyllä Finnit lisääntyny sen jälkee ku lopetin laastari en käytön:wideyed:
Mulla kans naama kukkii kun mikäkin, ehkä viikon tai puoltoista saa olla suht vähillä finneillä muuten hirveet pakkelit että kehtaa liikkua..
 
Mul on dpo5-7 en oo tikuttaku täs kierros ovista enkä oo ihan varma et minä päivänä se oli kun ovis kipuja kesti n.2 päivää ja runsas valkovuoto kesti n.5 päivää.

Tänään ostin kaupasta muutaman r-testin, jos aitä vaik ens viikol testais tai sit viikonloppuna:confused005
 
Mulla kans kaks sikakipeetä finniä leuassa, johtuu varmaan noista lugeista tai vkloppuna syödystä suklaasta:hilarious:
 
Kp 8 tänään ja huomenna alan tikuttelee ovista, ihan vaan huvin vuoksi :grin

Meillä on mun puolelta lapsella 2 serkkua, miehen puolelta 5, kuudes syntyy syksyllä. Aika tiiviisti ollaan tekemisissä, varsinkin miehen sisarusten lasten kanssa. Mutta olishan se ihan oma sisarus kiva lapselle :) toivotaan, että toiveet käy kaikilla toteen :happy:
 
Mulla aina ollut tosi hyvä iho ei finnin finniä koskaan noh nyt pillerit lopetettua naamaan tullut jotain ihmeellisiä pieniä näppyjä tusina:shifty:
 
Oon aina laskenu dpo 0 kun oviskivut on päällä, onko se sitten ihan oikein vai ei :) Mutta niiden mukaan on dpo 9-10 tullu ekat plussatki testeihin. En usko et ois dpo 8-9 näkyny niin hyvin. Vaihdan laskukaavaani jos joskus todistetaan toisin :hilarious: kipujahan mulla oli jo aiemminkin, sit tuli kovat kivut jonka jälkeen loppu pikkuhiljaa. Nyt välillä ihan pientä jomottelua vai jossain tuntua.

Serkkuni saanut vauvan tänään :love7
 
Mulla kans naama kukkii kun mikäkin, ehkä viikon tai puoltoista saa olla suht vähillä finneillä muuten hirveet pakkelit että kehtaa liikkua..

Mulla tulee selkään, ei niinkään naamaan vaikka sinnekin yksittäisiä mut selkä on välillä ihan täynnä ja välil oikee kunnon isoja ja kipeitä mohloja varsinkin loppukierrosta.
 
Meillä juhlittiin niitä tytön synttäreitä tänään. :) Ja oon kanniskellu lasten pienintä serkkua (8kk) sylissä koko päivän:love017 Kauheeta ku vaan lisääntyy vauvakuume:shy:
No jep!
Mulla kymmityttö vähän päälle 7kk entiedä helpottaako tytsyn kanssa oleminen vauvakuumeeseen vai tuoko vaan enemmänkin katkeria tuntemuksia joita en haluaisi tuntea :dontknow
 
Moikka! Vieläkö mahtuu esikuumeilija mukaan? :) Puolentoista vuoden yrityksen ja kolmen varhaisen keskenmenon jälkeen (raskaaksi 2017 -ketju tuli rakkaaksi) meille syntyi helmikuussa maailman ihanin tyttö. Kuume saada neidille pikkusisarus on jo suuri. :shy: Ollaan sovittu, että aloitetaan yritys tämän täyttäessä puoli vuotta, mikä täyttyy ensi kierron loppupuolella (tietty koitan vähän puhua, josko riittäisi, että puoli vuotta täyttyy ekan raskaustestin ajankohtana eikä ennen yrityksen alkua...). Nyt meillä on sinänsä tjot-meininki, mutta eipä ota vauva tullakseen, jos ei peitot heilu. :rolleyes: Neiti vähän vaativampi tapaus, nukkuu välissämme ja lisäksi vuoronperään toinen meistä kipeänä, niin ehkäisy on kyllä kohdillaan jo siinä. :confused:

Tyttö on vielä täysimetyksellä (kiinteät aloittanemme aika pian) mutta menkat alkoivat 5 vk synnytyksestä ja olleet suht säännölliset, kierto vain muutaman päivän aiempaa pitempi. Täti tulee oletetusti ensi viikolla (ei mahdollisuutta tärppiin), jospa ensi kierrossa saisi jo jännättävää! Jollei nyt tässä vaiheessa sitten imetys päätä hävittää koko kiertoa...
 
Moikka! Vieläkö mahtuu esikuumeilija mukaan? :) Puolentoista vuoden yrityksen ja kolmen varhaisen keskenmenon jälkeen (raskaaksi 2017 -ketju tuli rakkaaksi) meille syntyi helmikuussa maailman ihanin tyttö. Kuume saada neidille pikkusisarus on jo suuri. :shy: Ollaan sovittu, että aloitetaan yritys tämän täyttäessä puoli vuotta, mikä täyttyy ensi kierron loppupuolella (tietty koitan vähän puhua, josko riittäisi, että puoli vuotta täyttyy ekan raskaustestin ajankohtana eikä ennen yrityksen alkua...). Nyt meillä on sinänsä tjot-meininki, mutta eipä ota vauva tullakseen, jos ei peitot heilu. :rolleyes: Neiti vähän vaativampi tapaus, nukkuu välissämme ja lisäksi vuoronperään toinen meistä kipeänä, niin ehkäisy on kyllä kohdillaan jo siinä. :confused:

Tyttö on vielä täysimetyksellä (kiinteät aloittanemme aika pian) mutta menkat alkoivat 5 vk synnytyksestä ja olleet suht säännölliset, kierto vain muutaman päivän aiempaa pitempi. Täti tulee oletetusti ensi viikolla (ei mahdollisuutta tärppiin), jospa ensi kierrossa saisi jo jännättävää! Jollei nyt tässä vaiheessa sitten imetys päätä hävittää koko kiertoa...

Tervetuloa :welcome
 
Ja asiaan. Mies innostui tässä joku päivä sitten vähähiilarisesta ruokavaliosta ja minä tietty heti kovin epäilevänä googlailin, että mitenhän vaikuttaa sperman laatuun moinen vouhotus. Ja näköjään vaikuttaakin - positiivisesti! :p Sekä miehelle että naiselle.

https://www.telegraph.co.uk/news/20...ase-fertility-chances-five-times-experts-say/

(Tieteellisempiäkin julkaisuja aiheesta löytyi, tuossa vaan asiat vähän ehkä selkeämmin.)

Tiivistetysti: vähähiilarinen ruokavalio näyttää parantavan roimastikin hedelmällisyyttä (esim. IVF-hoidoista tutkittu, että vähähiilarisilla 58 % onnistumismahdollisuus ja korkeahiilarisilla 11 %), jutun hedelmällisyyslääkäri suosittelee kaikille yrittäville naisille ja miehille vähennystä yhteen hiilariannokseen päivässä (esim. aamupalan leipää tai lounaspasta). Ketodieettiä ei kuitenkaan suositella. Tilalle proteiinia, kasviksia, hedelmiä ja hyviä rasvoja.

Ja minä kun olen piintynyt sokerihiiri... :confused:
 
Oon aina laskenu dpo 0 kun oviskivut on päällä, onko se sitten ihan oikein vai ei :) Mutta niiden mukaan on dpo 9-10 tullu ekat plussatki testeihin. En usko et ois dpo 8-9 näkyny niin hyvin. Vaihdan laskukaavaani jos joskus todistetaan toisin :hilarious: kipujahan mulla oli jo aiemminkin, sit tuli kovat kivut jonka jälkeen loppu pikkuhiljaa. Nyt välillä ihan pientä jomottelua vai jossain tuntua.

Serkkuni saanut vauvan tänään :love7
Taisi mennä ajatus noissa dpo:ssa ristiin? :shy: Jos lasket o+:sta etkä sen jälkeisestä päivästä, aloitat laskemisen siis päivää aiemmin eli laskemasi dpo on päivän suurempi kuin perinteisellä mallilla laskettuna. :) Mutta onnittelut serkulle vauvasta, tulkoon tälle uusi pikkuserkku pian! :Heartred

Korjaan itseäni: ethän sinä puhunutkaan o+:sta, vaan oviskivuista, jotka voivat tulla ennen, aikana tai jälkeen oviksen. :)
 
Takaisin
Top