Raskaaksi 2019

Me ostettiin esikoiselle valmiiksi vaunut, sänky ym isot tarvikkeet raskausaikana. Koko ajan pelkäsin, ettei nyyttiä tulekaan ja että sänky jää tyhjäksi. Ajateltiin kuitenkin, että on kivampi olla kaiken valmiina, kun sairaalasta kotiutuu. Oli mulla kaikki vaatteetkin valmiina, kun kolusin kirpparit läpi ja äitiyspakkauksen otin. Olen kyllä hieman taikauskoinen, mutta onneksi kaikki meni hyvin.

Toikkari=toisenlaiset äidit:hilarious: kirjojen lukemiselle on tällä hetkellä aivan liian vähän aikaa. Oikeestaan kaikki mitä on tullut tässä luettua, on ollut melkeenpä poikkeuksetta ammatillista viime vuosina. Harmi sinänsä, tykkään kyllä lukea:happy: onpa hyvä että noistakin aiheista kirjoitetaan. Tosiaan, aina ei ole onnellisia loppuja. Mutta niin kauan kun on vielä vaihtoehtoja ja toivoa, niin toivotaan parasta:Heartred

Mä oon kyllä ihaillut pieniä vaatteita, varsinkin tyttöjen (esikoinen on poika), mutta en oo ostanut, enkä varmaan uskalla ostaa hetkeen vaikka testi näyttäis kahta viivaa, ehkä ekan ultran jälkeen uskaltaisin. :happy:
Esikoisenkin kohdalla ostin vasta rakenneultran jälkeen ekan parin sukkia :D

Tosin jotain kangasta voisinkin ostaa varastoon, kun siitä voi sitten tehdä ihan mitä vaan muutakin :)
Järkevintähän olis jos jotain pitäis ostaa niin sukupuolineutraalit vaatteet tai kankaan, ei sit tulis pettymyksiä suuntaan jos toiseen...

En tiedä mäkään mikä toikkari on :D

Mä lainasin just kirjastosta Hullu kuin äidiksi tullut. Katotaan paljonko kerkeen lukea :) haluttu kirja. Mut täytyy tsekkaa joskus sun vinkki kiitos! Toivotaan ettei kukaan meistä jää lapsettomaksi. Syksyllä luin mm. Anna-Leena Härkösen kirjan, käsitteli mm. keskenmenoja. Oli tosi hyvä. En muista nyt nimeä :/

Olikohan kirjan nimi heikosti positiivinen. Luin sen kanssa tässä hetki sitten, oli hyvä

En oo ikinä ennen kuullutkaan mistään toikkareista :eek: Mä puhun itestäni vaan erityislasten äitinä :rolleyes:

Ihana, joo se on telkkariohjelma. Siinä seurataan aina yhdessä jaksossa yhden perheen elämää loppuraskaudesta siihen kun vauva on muutaman viikon ikäinen. Ei siinä oo tainnu olla kun yks erityislapsiperhe ja yks vauva kenellä oli jokin kasvain kaulalla.

Me ollaan huomenna menossa Tsambikan luostariin ja jos siellä kävelee paljain jaloin ja rukoilee ikonilta hedelmällisyyttä, pitää syntyvä lapsi nimetä Tsambikoksi, jos se on poika ja Tsambikaksi, jos se on tyttö. Mies ajatteli, et voitais hakea sieltä hedelmällisyyttä, mut hän ei halua nimetä lasta noin. Sanoin, et voinhan mä kävellä kengät jalassa niin ei tarvi nimetä lasta luostarin mukaan. Ikonia pitäisi myös lahjoa. Hankalaks menee, kun kaveriperhe ei tiedä projektista :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Se Yösyöttö-leffa tuli just niihin aikoihin kun sain esikoisen, en pystynyt mennä katsomaan kun omat kokemukset oli vielä liian tuoreena muistissa. Siis kun hoitojen avulla alkunsa saaneen vauvan kanssa oli vaikeaa, tuntui siltä ettei siihen ollut oikeutta, itsehän sen oli väkisin halunnut tuoda maailmaan...

Viime kierrosta tuttu muniskipu palasi taas, ja ihan samoihin aikoihin oviksen jälkeen. Ei siis varmaan kannata epäillä kystas tai muuta, mutta onpahan mahtavaa jos tää on uusi normaali. Koko luteaalivaihe kivuissa :meh:

Pahoittelut jukkapalmulle uudesta kierrosta :Heartred

Helenalle hyvää luostarikävelyä. Voihan sen Tsampikon/Tsampikan antaa sitten vaikka kolmanneksi nimeksi, vai? :grin

Toikkarit oli minullekin ihan uusi nimitys, aina oppii uutta :)

Pahoittelut jukkapalmulle ja toivotaan kaikille sitä omaa pikku nyyttiä ja pian.:Heartred

Täällä odotellaan ovista saapuvaksi lähipäivinä, kipuilua ollut jo pari päivää alavatsalla. Kumma juttu, että en muista minulla olleen mitään oviskipuja nuorena, mutta viime kierrossa oli kipuja monta päivää ja kauhea turvotus päällä. Ja sama näyttäisi toistuvan taas. No eipähän jää epäselväksi, että on otolliset ajat lähellä :wink

En tiedä mäkään mikä toikkari on :D

Mä lainasin just kirjastosta Hullu kuin äidiksi tullut. Katotaan paljonko kerkeen lukea :) haluttu kirja. Mut täytyy tsekkaa joskus sun vinkki kiitos! Toivotaan ettei kukaan meistä jää lapsettomaksi. Syksyllä luin mm. Anna-Leena Härkösen kirjan, käsitteli mm. keskenmenoja. Oli tosi hyvä. En muista nyt nimeä :/

Muistaakseni kuuntelin ton äänikirjana ja oli ihan älyttömän hyvä :)

Lääkäri soitti eilen vielä uudestaan ja sanoi että miehen täytyy käydä antamassa siittiönäyte vielä ennen kun meen sinne lapsettomuuspolille. Hyvä että tulee sekin hoidettua nyt kun oltais se hoidettu sit seuraavaksi sen jälkeen jos ei siellä gynellä olis mitään näkyny. :) En kyllä usko et miehessä olis vikaa kun mulla nää epäsäännölliset kierrot on ym ni veikkaan että siinnä on ongelma miks ei oo tärpännyt.
Ja miehen nuorempi lapsi on vasta kolme ja puol vuotta, kun mulla on jo 7 vuotta siitä kun oon saanu viimeksi laosen:wideyed: kauheeta miten mun vauvat on jo niin isoja 7v ja 8v:arghh:

Täälä menossa kp 4 ja ihme tuikkimiset alkoi jo eilen illalla vasemmalla munasarjan kohdalle. Aina välillä tuikkasee oudosti, nyt kuitenkin tuntiin ei oo taas tuntunut mitään, sit voi hetken aikaa tuikkia ja taas lakata.
Joskus ennemminkin kyllä ollut samanlaista,alkukierrosta. Voikohan olla jo jotain munasolun kasvukipuja :confused004
Ovulaatio on kuitenkin vasta todennäköisesti kp 13-14, niinku lähes tulkoon aina ollut. Kyllä tää naisen elämä on yhtä kysymysmerkkiä :cat:

Kiva uni (taas). Siinä oli joku teistä ns. Oikeaa elämässä. Tavallaan mielessäni postasin tänne mutta näytin 4 testiä jollekin ihmiselle.
Oli kaikki positiivisia. Yhteen tuli viiva nopeasti, muissa kesti tosi kauan mut kaikista oli kaksi viivaa.
Ihan kidutusta oli herätä o_O

Dpo 3. Tissit on pikkasen herkät nänneistä mut ei niinkuin joka kierrossa aina, et sattuu ottaa liivit pois eikä oikein voi olla ilman. :rolleyes::eek::shifty:

Toivotaan että nää olis hyviä merkkejä:happy: Vaikka eihän noista unista oo koskaan kiva herätä:sad001 oon joskus nähny samantapasta unta et näytin kans livenä jollekin plussatestejä täällä ryhmässä:hilarious:

Takaisin