Raskaaksi 2019

Ei auta stressittömyys siinä vaiheessa, kun on jommassa kummassa vikaa tai molemmissa.

Meillä vika on minussa ja se vika on se että en ovuloi ilman apuja, esikoinen on toki luomu ihme joka ilmoitti tulostaan 2 vuoden jälkeen, toinen lapsi tärppäsi toisesta inseminaatiosta..

Ehkäisyä ei olla miehen kanssa käytetty ikinä..

Muokattu viimeksi:
Sanoin kans tänään kaverille et eipä sitä stressiä saa pois vaikka haluis. Eikä tietty ihan alkuyrityksessä vielä ollu stressiä. No katsotaan kauanko pitää yrittää, jotta ei jaksa enää stressata.. Toivottavasti ei siihen mene.

Plussatuulia kaikille!

Tänään Alko illalla auheet alamahakivut mitkä enemmän vasemmalla ja kävely tuntuu ikävältä. Joten taisin hätiköidä sen oviksen kanssa:wideyed: eilen ja tänään tullu limojakin ehkä vielä enemmän., joten tais ovis ollakin tänään vasta:grin Tänään (tiistai) siis kp21 ja dpo0 (luulisin:hilarious:)

Tänne oli tullut vaikka kuinka paljon uusia! Tervetuloa kaikille!

Me lähdettiin extempore lomalle jo aiemmin kuin suunniteltiin ja oli kyllä hyvä päätös. Heitettiin vain vaatetta laukkuun ja lähdettiin ajamaan. Paras päätös kun en ehtinyt stressaamaan mitään! Sen verran reilusti unohtui kaikki huolet, että ne ovulaatio testit unohtui myös ostaa.:hilarious: No menköön nyt ilman edelleen ja katsotaan mitä lääkäri on mieltä.

Mä en oikeastaan oo ihan hirveesti mitään muuttanut tän yrittämisen myötä. Kahvia vähensin ja muita paheita ei oikeastaan ole. Alkoholia silloin tällöin muutama lasillinen. Vitamiinit otin käyttöön. Yritän pitää elämän mahdollisimman ns normaalina, koska vaikka eka yk vasta menossa, niin koitan asennoitua tähän niin, että saattaa mennä aikaa ennen kun nappaa.

Tajusin eilen, että oon laskenut tän mun ekan kierron päin honkia. Jotenkin nolottaa, kuinka sen ensin ajattelin :sorry: Olin siis malttamaton ja lopetin pillerit kesken laatan (taukoviikon jälkeen kerkesin vetästä 7 pilsua). Jotenkin kuitenkin ajattelin sen niin, että se kierto pysyy silti samana ja laskin siitä oikeen taukoviikon alusta mun kierron. Eilen tajusin ovisoireista, että se kiertohan tais alkaa alusta siitä kohtaa, kun jätin pillerit pois (vaikka mitään kunnollista tyhjennysvuotoo ei tullutkaan). No, ei se mitään, nyt luultavasti kierto on oikee eli voisin odottaa ekoja luomumenkkoja muutaman viikon päästä. Mut ainakin ollaan säännöllisen tiheesti puuhailtu just sen takia, etten ollu varma miten toi kierto menee:grin Hämäävintä oli muutama pv sitten alkanut turvotus, josta ensin ajattelin et nyt ne menkat on tulossa, mutta kirkkaan valkkarin myötä googlailin vähän ja selvisi, että ovulaation aikanakin voi esiintyä turvotusta.

Tänään tulee puoli vuotta yrityksen aloittamisesta.

Kp6.

Mulle tuli illallisen jälkeen joku hirvee meganärästys ja valvoin kivun takia puolet yöstä. Ei ollut närästyslääkettä mukana, mut en tiedä, olisko se auttanutkaan. Virkeänä uuteen päivään :grin

Mulla on tänään kp 26/29 menossa, onneks ollaan reissussa nii en oo päässy testejä ostamaan.. Vahva olo jostain syystä et menkat alkaa viikonloppuna, oon jo henkisesti valmistautunut yk4 alkuun:wacky:

Täällä myös uusi jäsen ketjuun!
Tässä parin päivän aikana on tullut haalittua hirvittävät määrät tietoa raskautumisesta ja sitä kautta eksyin myös tänne foorumille.

Meillä tosiaan yrittäminen alkaa nyt heinäkuussa, mieheni aloitteesta. Siksi en olekaan ehtinyt vielä vauvakuumeilla muissa ryhmissä :) Kyseessä olisi siis ensimmäinen lapsi.

Nyt on siis menossa kiertopäivä nro 1 eli pari viikkoa tässä vielä odotellaan että päästään kunnolla yrittämään. Otetaan siihen asti sitten harjoittelun kannalta!

Hormonaalisia ehkäisyä ei ole ollut pitkään aikaan käytössä, joten onneksi sellaisesta ei nyt tarvitse murehtia. Katsotaan kuin meidän käy! Ja ihan kaikki tiedot, vinkit ja konstit otetaan vastaan, tuntuu että olen ihan jäljessä näissä perusasioissakin. Tästä foorumista on varmasti paljon apua!

Aika paljon jo tullutkin vinkkejä. Tuo ubikinoni ollut mulla käytössä helmikuusta, koska takana on pari keskenmenoa. Sen pitäisi parantaa munasolujen (kaikkien solujen tietty) laatua, mutta (kuten joku ehkä mainitsikin) pitää käyttää 90 pvä, eli n. 3kk, että alkaa vaikuttaa. Mun mielestä jos ei ole tiedossa mitään vaikeuksia, jotka rajoittaa raskaaksi tulemista, ei ehkä kauheasti kannata vippaskonsteihin sijoittaa. Jotkut lisät voivat ehkä sekottaakin esim. oman kierron, jos siinä on kaikki kunnossa (esim. joillain vissiin royal gelee on sekoittanut kiertoa, ei auttanut).

Mä en ekassa raskaudessa (ennen keskenmenoja) käyttänyt mitään muistaakseni (paitsi macaa smoothieissa, mutta en tiennyt, että sillä voi olla positiivisia vaikutuksia raskautumiseen). Toki en ole koskaan polttanut ja elämäntavat kunnossa mulla ja miehellä.

Mulla oli kans sinkit, Q10 ja geleet käytössä ku yritettiin. Geleestä raskauduinkin heti, mutta meni kesken. Sen jälkeen lopetettiin yrittäminen ja lopetin kaikki vippaskonstit samalla. Menkat tuli normaalisti ja seukki kierrosta tulinkin yllättäen raskaaksi :). Luulin että en voi tulla, kun sovelluksen mukaan oltiin liian aikaisessa (piti sieltä kuitenkin kuikata, vaikka oltiin vaan silloin kun siltä tuntuu, välittämättä kierrosta).

Nyt kun ajattelee, niin gelee ehkä jotenkin tasasi kiertoa, normaalisti mulla on pari pvää tiputellut ennen menkkoja, mutta ennen raskautumista ei ollutkaan.

Nyt mulla on viikko ekaan neuvolaan, missä ultraavat ja jännittää ihan sikana!

Eilen tuli eka kunnon raskaushimo, söin puoli pussia sitruunoita ja mies nauroi vieressä :laughing002.

Unohtui toivotella uudet tervetulleeksi :welcome. Tää on oikeasti hyvä foorumi. Paljon tietoa ja vertaistukea:Heartred

Stressiä käsketty vähempi mutta kun on ongelmia ja vikaa niin se ei aina tee taikoja, jotenkin onnistuin ovuloimaan suht tasaisesti mut aiempi km pelottaa enkä uskalla vieläkään olla onnellinen tai iloinen. Tarvittavat muutokset olen tehnyt mutta silti pelottaa kaikki mahdolliset kolotukset ja julistukset...

Voi kun osaiski olla stressaamatta, mutta kun tietää että vika on itsessä. Niin luo se oman ahdistuksen josta ei helpolla pääse pois :sorry:

Nyt en tiedä ovuloinko vasta nyt.. täytyy mennä tikuttaa.. outoja vatsakipuja ainakin, mitkä voisi kuitata oviksella.

Kp 30/30-36 dpo 12, haalea vaaleanpunainen viiva onestepin 25mlU testii aamulla. Ehkä toivoa on vielä.
Nännit vieläki arat, menkkamaista jomoa ollut välillä maanantaista asti (mulla on menkkakipua vaan sillon ku vuotoa ja kaks ekaa pv vaan). :rolleyes:

Ihaileeko kukaan muu tiytylle sukupuolelle tarkotettuja vaatteita? Saatika uskaltaako joku ostaa niitä? (voihan ne myydä eteenpäin jos sukupuoli on toinen) min. Just kuolaan muutamaa kangasta ja ei en osaa ommella, mutta tiedän ihmisen joka vaatteita ompelee o_O

Täälä menossa nyt kp3 ja päivät tuntuu matelevan, mulla on aina ollut suht säännöllinen kierto ja ovis on kp 14.
Mä aloitin viime kierrossa maca-jauheen (kierron ekat 3vk 1tl/päivässä) ja vehnänalkioöljyn. Greippimehua oon litkinyt aina kp1-14, maaliskuusta asti, mutta jätin sen nyt pois. Meinasin ensin myös ovistestit jättää pois, koska niin säännöllinen kierto ja ovulaation aikaan selvät merkit, mutta niin tuli vaan tilattua niitäkin lisää, kun raskaustestejäkin piti kaappiin tilata olis tietysti voinut jättää kaikki tilaukset tekemättä, ja ostaa testiä vasta jos seuraavat menkat jää tulematta, mutta ei sitä vaan osaa :banghead: :)

Ihaileeko kukaan muu tiytylle sukupuolelle tarkotettuja vaatteita? Saatika uskaltaako joku ostaa niitä? (voihan ne myydä eteenpäin jos sukupuoli on toinen) min. Just kuolaan muutamaa kangasta ja ei en osaa ommella, mutta tiedän ihmisen joka vaatteita ompelee o_O

En ole ostanut mitään vaatetta/tarviketta etukäteen, kun tuntuu että se sitten toisi jotenkin huonoa karmaa... Mutta tiedän myös ihmisiä jotka ovat ostaneet vuosikausia lastenvaatteita (myös sukupuolen mukaan väritettyjä) vaikka eivät ole vielä edes yrittäneet lasta Mutta tuskin tulen itse ostamaan.

Mulla on kaverin ylijäämä vaatteet oottaa ja ei minusta tuo huonoa onnea, on poika tai tyttö niin on ainakin pari vaatetta nyt jo ja ne otin ennen kuin yritys alettiin ku hän tahtoi eroon ja totesi et minä varmaan teen ennen ku muut hänen kaverit niin otinpa vastaan..

En ole ostanut mitään vaatetta/tarviketta etukäteen, kun tuntuu että se sitten toisi jotenkin huonoa karmaa... Mutta tiedän myös ihmisiä jotka ovat ostaneet vuosikausia lastenvaatteita (myös sukupuolen mukaan väritettyjä) vaikka eivät ole vielä edes yrittäneet lasta Mutta tuskin tulen itse ostamaan.

Mulla on ostettuna yksi body, jonka päälle laitan sitten positiivisen testin odottamaan, kun mies tulee töistä/herää. Muuta en oo antanut itseni hankkia, koska todellakin paha karma vaanii. Ystävä kyselee milloin saa tuoda tarpeettomaksi jääneet vaunut pois nurkista, mutten ole antanut lupaa. Niinkuin se plussa olis kiinni siitä missä osotteessa vaunuparkoja säilytetään. :hilarious:

Takaisin