Joo ei se kuulkaa ihminen viisastu tässä asiassa. Minäkin ivf-lapsen äitinä suunnittelin ajoittavani seuraavan lapsen tiettyyn ajankohtaan. Toki sen verran "järkevä" olin että aloitettiin pari kuukautta ennen sitä sopivinta hetkeä
Mulla olis siis tarkoitus valmistua ensi toukokuussa, aattelin että siitä ois kiva jäädä vauvan kanssa kotiin ja etsiä töitä rauhassa. Saas nähdä kuin käy.
Fun fact: myös esikoinen yritettiin saada ajoitettua heti mun valmistumisen jälkeen. Valmistuin, olin jonkun aikaa työttömänä, hain toiselle alalle opiskelemaan, aloitin opinnot ja sitten tärppäsi. Että NewMoon, ehdottomasti haet opiskelemaan jos yhtään siltä tuntuu!
Nimistä ja sukupuolistakin käytiin keskustelua. Mulla on itselläni pelkkiä siskoja, mutta me ollaan ilmeisesti kykeneviä tuottamaan ainoastaan poikia. Mun vanhemmilla on nyt kuusi lastenlasta, joista vain yksi on tyttö. Me ei kysytty ultrassa sukupuolta, haluttiin jättää synnärille se tieto, mutta aika varmoja oltiin että poika on tulossa. Muuten ei sen kanssa ollut ongelmaa, paitsi juuri tuo nimi. Tytölle olisi ollut vaikka kuinka monta vaihtoehtoa, mutta pojalle ei yhtään. Kun pyysin miestä listaamaan kivoja poikien nimiä niin sanoi Matti ja Juha. Eikä siinä, nimiä nekin, mutta ei kyllä sellaisia joita haluaisin 2010-luvulla syntyneelle lapselle antaa...
Kaikki mun ehdottamat nimet sitten taas oli miehen mielestä lällyjä. Löydettiin onneksi lopulta yksi josta molemmat tykkäsi, ja onneksi lapsikin näytti ihan sen nimiseltä.
(Mutta mitäs me sitten tehdään jos tulee toinen poika
)
Hyvää lomaa Helenalle!