Raskaaksi 2019

Aloin miettiin kans että pitäskö se ottaa kokeiluun, vai pahentaakohan se kun mulla on liian paksu limakalvo :D

Ei siitä haittaa oo siinä määrässä mitä niissä vitamiineissa on, mutta sit just sikiölle siitä on haittaa mutta aika suuria määriä sillonkin sitä pitäis syödä säännöllisesti. Mutta siis voihan sen vaihtaa, sit ei tartte miettiä vaihtii kun raskautuu :)

Kuinka kauan teillä on yritystä?
Ja juu vois vaihta niihin mammavitskuihin niin ei tarvii sitä sitten miettiä enään. :)
 
Vois itekin ottaa jo mammavitskut käyttöön. Käytin niitä pitkään ennen esikoistakin. Siinä nyt olis kattavasti kaikenlaista. Toki miettinyt että ajaisko joku monivitskuvalmiste+foolihappo saman?
 
Pitäisköhän sitte iteki syödä toi mammavitamiini purkki loppuun. Kun tuli ostettua heti alkuraskaudessa, lopetin sen sitten kun tuli keskenmeno mutta ei siitä taida haittaa olla vaikka niitä söisi nytkin
 
Kuinka kauan teillä on yritystä?
Ja juu vois vaihta niihin mammavitskuihin niin ei tarvii sitä sitten miettiä enään. :)

Toista ollaan yritetty öö mitähän siitä on ainakin 4,5 vuotta. Tosiaan monia syitä miksi ei silloin aiemmin tärpännyt ja nyt sitten mulla on se liian paksu limakalvo ja sitten painoa ihan liikaa ja sitä tässä koitan pois saada, oon jo vuosia koittanu mutta oon tämmönen jojoilija ja tunnesyöppö niin kun esim esikoisen erityis dg saatiin siinä sitten jäi se painon pudotus ja tuli kyllä lohtusyötyä.

Mutta jospa tänä vuonna onnistuisi, pojan asiat on mallillaan ja tuntuu että oma kroppa ois valmis raskauteen kunhan tätä painoa saa pois. Nyt onkin vajaassa kuukaudessa lähtenyt reilu 4 kiloa :) sori rönsyilevä vastaus :D
 
Pitäisköhän sitte iteki syödä toi mammavitamiini purkki loppuun. Kun tuli ostettua heti alkuraskaudessa, lopetin sen sitten kun tuli keskenmeno mutta ei siitä taida haittaa olla vaikka niitä söisi nytkin

Sillon kun mulla oli se tuulimuna, ni ihan kehoitettiin jatkamaan niitten mammavitamiinien syöntiä kun yrittää uutta raskautta. Mut siis varmaan just lähinnä sen foolihapon takia, olettaisin?
 
Toista ollaan yritetty öö mitähän siitä on ainakin 4,5 vuotta. Tosiaan monia syitä miksi ei silloin aiemmin tärpännyt ja nyt sitten mulla on se liian paksu limakalvo ja sitten painoa ihan liikaa ja sitä tässä koitan pois saada, oon jo vuosia koittanu mutta oon tämmönen jojoilija ja tunnesyöppö niin kun esim esikoisen erityis dg saatiin siinä sitten jäi se painon pudotus ja tuli kyllä lohtusyötyä.

Mutta jospa tänä vuonna onnistuisi, pojan asiat on mallillaan ja tuntuu että oma kroppa ois valmis raskauteen kunhan tätä painoa saa pois. Nyt onkin vajaassa kuukaudessa lähtenyt reilu 4 kiloa :) sori rönsyilevä vastaus :D

Kurjaa kun noin kauan ootte jo yrittänyt.:sad001
Saako kysyä mikä diagnoosi pojalla on? Mun esikoinen on myös erityislapsi.
 
Mä oon jatkanu mammavitskuja ton tuulimunan jälkeen, lisäks omega, rauta ja d vitamiini. Tulipahan ostettua greippimehuakin :hilarious:

Ja ps. foolihappoa suositellaan jo hyvissä ajoin ennen raskautta, eli jos yrittää on hyvä syödä foolihappoa, jotta sitä on sitten tarpeeksi :)
 
@NewMoon mikäli b:ssä on foolihappoa se 400mikrog mitä suositellaan niin se riittää :) Ja toki raudan imeyttää c-vitamiini, niin sitä hyvä olla rautavalmisteessa tai erikseen :thumleft (foolihappohan on b-ryhmään kuuluva)
 
Tänään dpo0, terolut-10päivän-kuurin päivä numero 4. Jotenkin tosi matala mieliala koko vauvanyritystouhuun... tuntuu että otan tosi raskaasti tämän etten raskautunut niin helposti kuin olin naiivina olettanut. Muita?

Tuohon vitamiinikeskusteluun osallistuakseni, oon syönyt nyt 6kk foolihapon paremmin imeytyvää muotoa FOLAATTIA sen määrän mitä suositellaan kun yritetään raskautta. Eli jos/mikäli joskus plussaan niin mulla on ainakin mukavasti "varastossa" foolihappoa :) vehnänalkioöljyä otan 1 teelusikan päivässä, jatkan mikäli tulen raskaaksi. On kai todettu että moni kuka on saanut keskenmenon on kärsinyt E-vitamiinin puutoksesta. Vehnänalkioöljy on käytännössä juuri E-vitamiinia. Greippimehua (tropicanan 100%greipistä) juon 3-4dl päivässä alkukierron ajan. Kaiken tämän lisäksi monivitamiinipilleri päivittäin. En oikein tiedä onko mistään näistä hyötyä, muttei ehkä haittaakaan ole. Foolihappo on toki hyvä olla varastoituneena kehoon kun raskaaksi tulee..
 
Mä syön mammavitamiinia edelleen. Totesin että hiustenlähtö vähentyi huomattavasti joten ei se pahitteekskaa varmaan ole.
 
Uhh, mua etoo nyt iltaisin kovasti. Päivät menee ok. Viikonloppuna olin niin väsynyt, etten olisi mitään jaksanut
tehdä. Menkkoihin vielä vajaa kaksi viikkoa, jännäksi menee :nailbiting::woot:
 
Tänne on tullut paljon lisää keskustelua viimesimmän lukemisen jälkeen.

Kurjaa et raskautumisen odotusta on ollu monilla niin kauan ja sit keskenmenoja kans. Toivon pikaista raskautumista!
Työkuvioille ja .
Omaa: luulin jo et en ovuloi, kunnes pe tuli isot limat. Mies tietty koko vkonlopun pois kotoa, ja epävarmaa on edellisen tallettelun suhteen. Tein myös ovistestin limojen aikaa ja posit. oli. Nyt sit jännitetään et olisko joku sissi tarttunu matkaan. Välillä tuntuu et moni asia omassa kropassa on niin et ei ihme ettei raskaudu ja välillä sitä on sit niin varma et NYT! Piinaavia päiviä edessä! Tsemppiä kaikille!
 
Mun pitäisi kyllä ryhdistäytyä nyt noiden vitamiinien kanssa, mikä olikaan paras äitiysvitsku?

Joopatijoo. Soitin sinne ehkäisyneuvolaan. Ajat menee huhtikuulle, käskivät soittaa terkkulaan jos antaisivat aiemman ajan, mutta ”älä kerro niille että soitit tänne eka, muuten ne ei anna aikaa”. Terkkulassa ”joo kuule sun pitäisi tuonne ehkäisyneuvolaan ottaa yhteys”. :banghead:

Eli ei onnea, taitaa viedä tie sitten kuitenkin sinne yksityiselle, nyt kun tätä asiaa aloin hoitamaan.
 
StellaMom tsemppiä uuteen "tilanteeseen" js toivotaan että kun keskittyminen siirtyy tästä vauvahommasta muualle että toiskin nopeesti plussan:happy:
Yritän itekkin nyt vähän "unohtaa" tätä vauvaprosessia et jos se auttais.:rolleyes:

Mietein et mahtaakohan niukoilla kuukautisilla olla jotain vaikutusta raskaaksi tulemiseen kun tänään kp4 ja ei oikeestaan oo tänään tullu muuta ku ihan vähän ruskeeta tuhrua ja yöllä ei tullu mitään. Viimeksi taas kesti vaan 2 päivää ja loppu kun seinään:think005 Ei kyllä oo ikinä ollut näin lyhyitä menkkojao_O
Mullakin lyheni menkat heti sen jälkeen kuin jätin kuparikierukan pois, eli voi olla jotain ehkäisyn kanssa myös. Mutta mietin että onkohan tuo limakalvo tarpeeksi paksu että munasolu kiinnittyisi? Mäkin olen juonut greippimehua muutama kierto ja se ei ole mitenkään vaikuttanut kuukautisten pituuteen. No lääkärissä sen sitten näkee jos on tällaisia ongelmia.
 
Ja sitten vähän omanapailua: Töissä on rauhallista, mulle ei ehdotella mitään uutta koska olen lähdössä. Enää muutama hassu viikko niin saan aloittaa ihan alusta. Se on pelottava ajatus mutta samalla jännittävä! Mä tässä katsoin ohimennen sovellusta jossa sanottiin "olet kp 8:lla nyt" ja mä vain mietin "nyt jo?" eli kyllä tämä työkuvio on laittanut minua unohtamaan hieman! Samalla mä pelkään sitä että tulen nyt tällä kierrolla raskaaksi ja heti uuden paikan koeajan jälkeen joudun kertomaan äitiyslomasta :D Mutta ei se pitäisi estää minua yrittämästä. Voihan tässä mennä vuosia, ja sit nauran tälla ajatukselle.:hilarious:
 
Sehän tässä yrittämisessä on, että lopulta aina joutuu vähän nauramaan omalle typeryydelleen::) vähän niin kuin lasten kasvatuksessakin. Minun lapset ei raivoa julkisesti. Nauretaanpa hetki tälle yhdessä:))

Ei kai, vaan vakavissaan. Kyllä sitä kovin naiivit ajatukset alunperin kaiken tämän raskautumis ja lapsensaanti prosessin kanssa on ollut, mutta elämä on opettanut. Mutta koitetaan tässä olla kyynistymättä:)) leuka rintaan ja kohti uusia kokemuksia:) toivotaan plussaaaltoa ketjuun. Kenelläs olis kohta jännät päivät käsillä?

Omaa. On ollu sairaan niukat menkat, ehkä se vaikuttaa, että alkoivat jo kp25? Tiedä näistä. Tänään käydä täydentämässä kikkavarastot tähän kiertoon:) Kohta mieskin tulee kotiin, niin kivaa, toivottavasti kolmen viikon erossaolo pitää peiton kahistelun aktiivisena:))
 
Tänään dpo1 ja menkkakivut/alaselkäkivut on täällä taas.. mikä dpo ihmiset on aloittaneet täällä testailun? Mietin että tekisin ensimmäisen (herkän)testin dpo8, vaikka aika aikaista kai se on? Henkisesti valmistautunut pettymään, taas :D
 
Nipanderi: suosittelen lämpimästi yksityiselle menemistä jos tuntuu ettei kunnalliselta puolelta saa apua. Ite melkein purskahdin itkuun (onnesta) kun yksityinen gyne lupas auttaa meitä vauvantekotaipaleella nyt heti vaikka "vaan" yk4 :)
 
Takaisin
Top