Raskaaksi 2019

Amalfi: ymmärrän että usko tärppiin on mennyt jos jo useamman kierron ajan ollut lääkkeet ilman tärppiä. Toivotaan silti että lopulta tärppää!
Koirankorva: heh minäkin oon aina ajatellut että "en halua" jouluvauvaa mutta todellisuudessa on ihan sama mikä kuukausi kunhan saisin vauvan syliini.. jos tämä on tärppikierto niin la lokakuun lopussa ja se kuulostaa liiankin hyvältä :)
 
Mulla ei nyt tässä kierrossa tärpänny. Tänään alko ihan jäätävät kivut ja vuoto. Nyt on kp3 ku perjantaina jo alko menkat vaikka ei oo siltä tuntunu ku vast tänään. Nyt vaan pitää odottaa että menkat loppuu et pääsis taas hommiin
 
Mulla ei nyt tässä kierrossa tärpänny. Tänään alko ihan jäätävät kivut ja vuoto. Nyt on kp3 ku perjantaina jo alko menkat vaikka ei oo siltä tuntunu ku vast tänään. Nyt vaan pitää odottaa että menkat loppuu et pääsis taas hommiin

Voi ei... zemppiä ja onnea ensi kiertoon !
 
Meillä tuupattiin yk1 käyntiin keskenmenon jälkeen. :rolleyes: Mulla ei ole mitään havaintoa ovulaatiosta ollut ikinä, mutta tärppää, jos tärppää.

Vähän tuossa laskeskelin, milloin pitäisi hedelmöityä, jotta lapsella olisi sama syntymäpäivä kuin minulla, mutta tuskin osuu ovulaatio siihen kohtaan. :p Marrasvauva olisi ihan kiva, mutta samapa tuo loppujen lopuksi on.
 
Joo, varsinkin pitkään yrittäneenä oli kyllä ihan sama millon se vauva sit lopulta syntyy:)) mutta nyt kun on jo yksi jouluvauva, ni samaan syssyyn vaan:)) raskausaika oli joka tapauksessa unelma joulukuisen kanssa. Kesällä ei ollut vielä liian raskaana, että kaikki kuumuus olis ollu pyllystä:))
 
Piinailua myöskin täällä, ajattelin malttaa tuonne torstaille ekan testailun olis dpo 11 silloin, jospas jotain saisi testiin :) Letrot tosiaan alkukierrossa ja hyvät oli vasteet,Ovitrellellä irroiteltiin, joten toiveet on olemassa :P
 
Hei ja kiitokset onnitteluista, mä oon innoissaan, kauhuissaan ja kaikkea siitä väliltä! Uusi työpaikka jännittää, ja toki perjantaina jouduin irtisanoutumaan työpaikasta jossa olen ollut yli 5v. Huh nyt katsotaan mihin tämä polku minut vie. Puhuimme miehen kanssa miten jatketaan yritysten kanssa ja päädyttiin siihen ettei mitään muuteta, paitsi ehkä testejä ei ostella. Seuraan siis kiertoani ilman sen kummempia testejä ja talletukset tehään kun haluataan. Joko tämä tuo meille heti tärppiä tai ei. Se jää nähtäväksi! Mutta edelleen mukana, vaikka keskittyminen ehkä hieman herpaantuu tai siirtyy muualle välillä. Tsemppiä piinailijoille! :)
 
Mulla tähtäimessä toinen jouluvauva:)) toisaalta, nyt kun kp1 iskikin yllättäen näin varhain, niin jos sama meno jatkuu, ni ehtis yrittää paristi ennen sitä:) esikoinen tarttu matkaan pitkän yrityksen jälkeen maalis-huhtikuun vaihteessa ja syntyi joulupäivänä:)

Edit. Joulupäivänä yli vuos sitten, ei viime jouluna:rolleyes:

Meilläkin jouluvauva, tosin vm 2013 eli jo 5v :) Saapi nähdä käykö niin että tulee toinenkin samalle kuuta vai mennäänkö seuraavan vuoden puolelle :D
 
StellaMom tsemppiä uuteen "tilanteeseen" js toivotaan että kun keskittyminen siirtyy tästä vauvahommasta muualle että toiskin nopeesti plussan:happy:
Yritän itekkin nyt vähän "unohtaa" tätä vauvaprosessia et jos se auttais.:rolleyes:

Mietein et mahtaakohan niukoilla kuukautisilla olla jotain vaikutusta raskaaksi tulemiseen kun tänään kp4 ja ei oikeestaan oo tänään tullu muuta ku ihan vähän ruskeeta tuhrua ja yöllä ei tullu mitään. Viimeksi taas kesti vaan 2 päivää ja loppu kun seinään:think005 Ei kyllä oo ikinä ollut näin lyhyitä menkkojao_O
 
StellaMom tsemppiä uuteen "tilanteeseen" js toivotaan että kun keskittyminen siirtyy tästä vauvahommasta muualle että toiskin nopeesti plussan:happy:
Yritän itekkin nyt vähän "unohtaa" tätä vauvaprosessia et jos se auttais.:rolleyes:

Mietein et mahtaakohan niukoilla kuukautisilla olla jotain vaikutusta raskaaksi tulemiseen kun tänään kp4 ja ei oikeestaan oo tänään tullu muuta ku ihan vähän ruskeeta tuhrua ja yöllä ei tullu mitään. Viimeksi taas kesti vaan 2 päivää ja loppu kun seinään:think005 Ei kyllä oo ikinä ollut näin lyhyitä menkkojao_O

Voisko olla myös ohut limakalvo sitten, se voi vaikuttaa. Tosin tiedän kyllä kuitenkin useamman joilla aina lyhyet menkat ja silti raskautuneet. Limistä voi koittaa greippimehulla parantaa :) Onko teillä kuinka pitkään ollu yritys päällä?
 
Voisko olla myös ohut limakalvo sitten, se voi vaikuttaa. Tosin tiedän kyllä kuitenkin useamman joilla aina lyhyet menkat ja silti raskautuneet. Limistä voi koittaa greippimehulla parantaa :) Onko teillä kuinka pitkään ollu yritys päällä?

Greippimehua oon nyt juonutkin viime kierron ovikseen (noin) asti ja nyt alotin taas kp1 sen juomisen:happy:
Ei nyt vielä ihan hirveen kauaa olla yritetty, mut nyt olis yk5 eli viime vuoden syyskuun alkupuolella jätettiin ehkäsy pois. Onkohan niiden limakalvojen paksutamiseen muita konsteja?

Mulla aikasemmasta suhteesta 8v ja 6v lapset ja ne on saanut kyllä alkunsa heti toisesta kierrosta kumpikin niin rupee tässä miettimään että mikä nyt mättää:wideyed: toki sillon olin paljon nuorempi että voi olla siitäkin kiini:joyful: mutta en mielestäni vielä nytkään kyllä liian vanha oo tähän hommaan kun vasta 29v on mittarissa.:hilarious:
 
Greippimehua oon nyt juonutkin viime kierron ovikseen (noin) asti ja nyt alotin taas kp1 sen juomisen:happy:
Ei nyt vielä ihan hirveen kauaa olla yritetty, mut nyt olis yk5 eli viime vuoden syyskuun alkupuolella jätettiin ehkäsy pois. Onkohan niiden limakalvojen paksutamiseen muita konsteja?

Mulla aikasemmasta suhteesta 8v ja 6v lapset ja ne on saanut kyllä alkunsa heti toisesta kierrosta kumpikin niin rupee tässä miettimään että mikä nyt mättää:wideyed: toki sillon olin paljon nuorempi että voi olla siitäkin kiini:joyful: mutta en mielestäni vielä nytkään kyllä liian vanha oo tähän hommaan kun vasta 29v on mittarissa.:hilarious:

Okei :) Helokkiöljy tais olla yksi mikä parantaa limoja. Onko sulla jotain vitamiineja käytössä?
Itellä käytössä, foolihappo, D vitamiini, maca kapselit ja myo-inositol, omegat osan kiertoa ja rautalisä.

Jos sulla on mies vaihtunut niin se voi vaikuttaa myös, ikäähän sulla nyt ei vielä nini paljoa ole ja kun on jo lapsia niin sekin vaikuttaa. Lähipiirissä on ihmisiä joilla miehen vaihduttua on tärpänny heti ja aiemmin mennyt kuukausia, jopa vuosia tärppiin.
 
Okei :) Helokkiöljy tais olla yksi mikä parantaa limoja. Onko sulla jotain vitamiineja käytössä?
Itellä käytössä, foolihappo, D vitamiini, maca kapselit ja myo-inositol, omegat osan kiertoa ja rautalisä.

Jos sulla on mies vaihtunut niin se voi vaikuttaa myös, ikäähän sulla nyt ei vielä nini paljoa ole ja kun on jo lapsia niin sekin vaikuttaa. Lähipiirissä on ihmisiä joilla miehen vaihduttua on tärpänny heti ja aiemmin mennyt kuukausia, jopa vuosia tärppiin.

Perus monivitamiinit, foolihappo +D-vitamiinä oon käyttänyt mut nyt oon miettiny et jos lisäis raudan ja vaihtas noi monivitamiinit mammavitskuihin.:)

Juu mies vaihtunut, mutta hänelläkin kaksi lasta aiemmin.:) Mutta kun tulee 6kk täyteen yritystä eli jos ei tästä tärppää niin ajattelin varata gyneajan varmuuden vuoksi et tarkistas nyt ainakin että siellä olis kaikki ok.
 
StellaMom tsemppiä uuteen "tilanteeseen" js toivotaan että kun keskittyminen siirtyy tästä vauvahommasta muualle että toiskin nopeesti plussan:happy:
Yritän itekkin nyt vähän "unohtaa" tätä vauvaprosessia et jos se auttais.:rolleyes:

Mietein et mahtaakohan niukoilla kuukautisilla olla jotain vaikutusta raskaaksi tulemiseen kun tänään kp4 ja ei oikeestaan oo tänään tullu muuta ku ihan vähän ruskeeta tuhrua ja yöllä ei tullu mitään. Viimeksi taas kesti vaan 2 päivää ja loppu kun seinään:think005 Ei kyllä oo ikinä ollut näin lyhyitä menkkojao_O
Mulla kans ihan puskista menkat ollu ihmeen niukat lokakuussa ja marraskuussa ja vielä tammikuussakin. Alotin vehnänalkioöljyn marraskuun lopussa sen toivossa että auttaa tähän mut ei sen jälkeiset menkat kyllä olleet yhtään runsaammat..
 
Ei mun kohdal kyllä oo ollu apua siis vehnänalkioöljystä eikä vitamiineista eikä greippimehusta. Toki jatkan ainakin d-vitamiinia ja foolihappoa vaikka muut jättäisinkin pois.
 
Perus monivitamiinit, foolihappo +D-vitamiinä oon käyttänyt mut nyt oon miettiny et jos lisäis raudan ja vaihtas noi monivitamiinit mammavitskuihin.:)

Juu mies vaihtunut, mutta hänelläkin kaksi lasta aiemmin.:) Mutta kun tulee 6kk täyteen yritystä eli jos ei tästä tärppää niin ajattelin varata gyneajan varmuuden vuoksi et tarkistas nyt ainakin että siellä olis kaikki ok.

No siis sillä ei välttis oo merkitystä, vaan se keskinäinen geneettinen sopivuus voi olla huonoa ja siksi kestää pidempään :) Mutta 5kk on vielä lyhyt aika, ja onneksi tosiaan voi kyädä gynellä tsekkaan omat paikat :) Kannattaa tutkia että onko eroa juurikaan mammavitskun sisällöllä kun tavis monivitalla, paitsi että A- vitamiinia ei oo mammoissa.
 
Ei mun kohdal kyllä oo ollu apua siis vehnänalkioöljystä eikä vitamiineista eikä greippimehusta. Toki jatkan ainakin d-vitamiinia ja foolihappoa vaikka muut jättäisinkin pois.[/QUOTE Kuinka pitkään teillä olikaan yritystä? Ja D- vitamiinia ja foolihappoa on hyvä syödä jokatapuksessa :) Helokkiöljystä itse puhuin. Kokemusta ei kyllä ole vielä ainakaan kummastakaan " öljystä" :D
 
Mulla kans ihan puskista menkat ollu ihmeen niukat lokakuussa ja marraskuussa ja vielä tammikuussakin. Alotin vehnänalkioöljyn marraskuun lopussa sen toivossa että auttaa tähän mut ei sen jälkeiset menkat kyllä olleet yhtään runsaammat..

No toivotaan että ei lyhyeistä menkoista oo haittaa kummallakaan.:)
 
No siis sillä ei välttis oo merkitystä, vaan se keskinäinen geneettinen sopivuus voi olla huonoa ja siksi kestää pidempään :) Mutta 5kk on vielä lyhyt aika, ja onneksi tosiaan voi kyädä gynellä tsekkaan omat paikat :) Kannattaa tutkia että onko eroa juurikaan mammavitskun sisällöllä kun tavis monivitalla, paitsi että A- vitamiinia ei oo mammoissa.

Juu tiedän että sillä geneettisellä sopivuudellakin on merkitystä. :)
Vois tota Helokkiölyä kyllä miettii kokeiluun kans:)
Voikohan siitä A-vitamiinista olla haittaa kun eihän sitä suositella raskaana olevillekkaan?:confused004
 
Juu tiedän että sillä geneettisellä sopivuudellakin on merkitystä. :)
Vois tota Helokkiölyä kyllä miettii kokeiluun kans:)
Voikohan siitä A-vitamiinista olla haittaa kun eihän sitä suositella raskaana olevillekkaan?:confused004

Aloin miettiin kans että pitäskö se ottaa kokeiluun, vai pahentaakohan se kun mulla on liian paksu limakalvo :D

Ei siitä haittaa oo siinä määrässä mitä niissä vitamiineissa on, mutta sit just sikiölle siitä on haittaa mutta aika suuria määriä sillonkin sitä pitäis syödä säännöllisesti. Mutta siis voihan sen vaihtaa, sit ei tartte miettiä vaihtii kun raskautuu :)
 
Takaisin
Top