Raskaaksi 2019

StellaMomille onnea uudesta työpaikasta!

Ja kiitos muille tsempeistä koskien tuota mun työpaikkavalitusta. Ehkä tälläkin jutulla oli tarkoituksensa ja mun parempi jatkaa keikkatyöntekijänä, äitiyslomallakin pystyisi sitten helposti vain niitä sunnuntaivuoroja tekemään :wacky:

Mutta joo. Ei mitään uutta sen parin päivän tuhrun jälkeen, kp nyt 71. Taidan ensiviikolla soittaa sinne lääkäriin, että nyt jotain järkeä tähän touhuun.
 
Mulla tänään kp17 ja digitaaliseen ovulaatiotestiin plussa ! Kuinka jännittävää.. tänään tarkoitus illemmalla heilutella peittoja ;) terulut kuuri päivä numero 3 tänään. Onko täällä kellään kokemusta terolutista? Mulla määrättiin siis liian lyhyen luteaalivaiheen hoitoon & pitkiin kiertoihin. Olin aika positiivisesti yllättynyt kun sain heti (yksityiseltä) gynekologilta apua vaikka e-pillerit lopetettu vasta 20.8.2018

Zemppiä kaikille, saanko lisätä itseni listaan? :)
 
Saako kysyä, mikä sun luteaalivaihe oli?

Mulla on luteaalivaihe 12 päivää. Normaalin luteaalivaiheen rajat taitaa olla 12-16 päivää eli tuo minun 12 päivää olisi juuri ja juuri normaalin puolella. Kävin kumminkin yksityisellä gynekologilla joka on erikoistunut lapsettomuuteen ja hän näki 2 ongelmaa mitkä voi olla syynä etten ole jo raskaana. Gyne piti mun epäsäännöllisiä kiertoja (vaan 3 menkat 20.8.2018 lopetettejun pillereiden jälkeen) hieman liian pitkinä vaikka todistettavasti ovuloin ja myös hänen näkemys oli että kaikilla ei riitä 12 päivän luteaalivaihe raskautumisen kannalta vaikka nipin napin normaali onkin. Siksi nyt terolut-kuuri kp15-24 ja yritystä seuraavat 6kk :)
 
No en sitten ihmettele että mun 8-9 päivää ei liene riittävä. Jännä että siihen ei puututtu, tosin kun kerta mennään ivf hoitoon niin sama kai se on mikä mun normi kierron luteaali on.

Joo jännä että ei oo siihen kiinnitetty huomiota, mulle se gyne selitti että ihanne olisi että luteaalivaihe olisi ainakin sen 14 päivää ja siksi kokeillaan mulla nyt terolut-kuurin avulla raskautumista. Toivotaan sulle tärppiä ivf-hoitojen myötä!

Ja tietysti kaikille täällä plussatuulia hoitojen myötä tai luomusti :)
 
beibie, mitkä pillerit sulla oli käytössä? Nuo yksityiset lääkärit on kyllä tehokkaita, ne määrää oikeat lääkkeet kyllä samantien. Vaikka siitähän niille maksetaankin. Nimimerkillä pillerit lopetettu toukokuussa ja 3 menkat takana:banghead:

No jos nyt ei aiheuta toimenpiteitä perhesuunnitteluneuvolassa niin yksityisellehän se on mentävä
 
beibie, mitkä pillerit sulla oli käytössä? Nuo yksityiset lääkärit on kyllä tehokkaita, ne määrää oikeat lääkkeet kyllä samantien. Vaikka siitähän niille maksetaankin. Nimimerkillä pillerit lopetettu toukokuussa ja 3 menkat takana:banghead:

No jos nyt ei aiheuta toimenpiteitä perhesuunnitteluneuvolassa niin yksityisellehän se on mentävä

Mulla ehkäisyhistoria on tälläinen : ehkäisy aloitettu 19-vuotiaana minipillereillä. Välissä oli ehkäisykapseli ja viimeisempänä yhdistelmäehkäisypillerit merkiltään Yaz mitä kerkesin pariin otteeseen syödä.

Joo yksityiset lääkärit tuntuu paljon hanakammin "tarttuvan" ongelmiin ja määrää ehkä helpommin lääkkeitä. Kallista lystiä mutta itsellä ei olisi ollut mitään toivoa saada reseptilääkkeitä kunnalliselta koska oon niin nuori(en omasta mielestä) ja alle vuosi yritetty lasta..
 
Mulla ehkäisyhistoria on tälläinen : ehkäisy aloitettu 19-vuotiaana minipillereillä. Välissä oli ehkäisykapseli ja viimeisempänä yhdistelmäehkäisypillerit merkiltään Yaz mitä kerkesin pariin otteeseen syödä.

Joo yksityiset lääkärit tuntuu paljon hanakammin "tarttuvan" ongelmiin ja määrää ehkä helpommin lääkkeitä. Kallista lystiä mutta itsellä ei olisi ollut mitään toivoa saada reseptilääkkeitä kunnalliselta koska oon niin nuori(en omasta mielestä) ja alle vuosi yritetty lasta..
Me taidetaankin olla saman ikäisiä (vuosimallia 93?), mulla kans e-pillerit aloitettiin siinä 19 vuotiaana, mutta olin tauotta syönyt niitä samoja sen kuutisen vuotta.
Ompa turhauttavaa! Onneksi yksityisellä oli kiinnostusta auttaa. Toivottavasti nyt nuo terolutit toisivat vähän järkeä yritykseen. Pitää nyt itsekin hoitaa tää juttu nyt kuntoon eikä alistua kohtaloon.
 
Joo. Mä sain siihen luget vuosia sitten ja niitä käytinkin puolisen vuotta. Luteaalivaihe piteni 16 päivään silloin. Raskautumiseen se ei auttanut. Mut tosiaan kun meidän hoitomuoto on ivf niin ei kai sillä niin väliä. Olis vaan tässä odottaessa halunnut vielä yrittää kunnolla, mut eihän se onnistu kun aina ne menkat alkaa niin aikaisin.

No toivotaan onnistunutta ivf hoitoa :)
 
Me taidetaankin olla saman ikäisiä (vuosimallia 93?), mulla kans e-pillerit aloitettiin siinä 19 vuotiaana, mutta olin tauotta syönyt niitä samoja sen kuutisen vuotta.
Ompa turhauttavaa! Onneksi yksityisellä oli kiinnostusta auttaa. Toivottavasti nyt nuo terolutit toisivat vähän järkeä yritykseen. Pitää nyt itsekin hoitaa tää juttu nyt kuntoon eikä alistua kohtaloon.

Joo oon 1993 syntynyt !:) joo toivotaan että vielä tänä vuonna alkaisi raskaus! Ja suosittelen yksityisellä käyntiä jos vaan mahdollista taloudellisesti :)
 
Onnea ovisplussasta beibie! Sulla alkaakin nyt sit piinaviikot!

Hipshops, soita vaan sinne terveyskeskukseen! Tai sitten yksityiselle jos sieltä sitten säkin apuja saisit, onhan noi ihan super pitkät kierrot!

NewMoon kyllä kuulostaa lyhyeltä luteaali, kyllä se 10 ihan minimissään tulisi olla.
 
Kiitti DeeDee! Piinaviikot on aina aika piinaavat, toivo hiipii mieleen että josko nyt... ehkä tällä kertaa täti ei tule. Vähän on kyllä pessimistinen olo mutta ei sitä ikinä tiedä :D
 
Mulla oli toista lasta yrittäessä luteaalivaihe yleensä n. 8 päivää. Olin jo soittamassa neuvolaankin että jos sais jotain apuja. Sitte yhessä kierrossa tärppäsikin. Ekaan ultraan mennessä sanoin heti kätilölle että laskettu aika on varmasti myöhemmin kuin mitä kortissa lukee ja niin se siirtyikin kaksi viikkoa eteenpäin. Tärppikierto olikin siis jostain syystä pitempi kuin normaalisti kierto oli
 
Kiitti DeeDee! Piinaviikot on aina aika piinaavat, toivo hiipii mieleen että josko nyt... ehkä tällä kertaa täti ei tule. Vähän on kyllä pessimistinen olo mutta ei sitä ikinä tiedä :D

Täällä samat tuntemukset meneillään! Toivottava vaan parasta..ja piinailtava :rolleyes:
 
Täällä samat tuntemukset meneillään! Toivottava vaan parasta..ja piinailtava :rolleyes:

Jep näinhän se on vaan toivottava parasta vaikka tuntuis miltä. Jos tästä kierrosta tulis "the tärppikierto" la ois lokakuun lopussa eli vielä tämän vuoden puolella reippahasti ;)
 
Mulla tähtäimessä toinen jouluvauva:)) toisaalta, nyt kun kp1 iskikin yllättäen näin varhain, niin jos sama meno jatkuu, ni ehtis yrittää paristi ennen sitä:) esikoinen tarttu matkaan pitkän yrityksen jälkeen maalis-huhtikuun vaihteessa ja syntyi joulupäivänä:)

Edit. Joulupäivänä yli vuos sitten, ei viime jouluna::)
 
Mulla tänään kp17 ja digitaaliseen ovulaatiotestiin plussa ! Kuinka jännittävää.. tänään tarkoitus illemmalla heilutella peittoja :wink terulut kuuri päivä numero 3 tänään. Onko täällä kellään kokemusta terolutista? Mulla määrättiin siis liian lyhyen luteaalivaiheen hoitoon & pitkiin kiertoihin. Olin aika positiivisesti yllättynyt kun sain heti (yksityiseltä) gynekologilta apua vaikka e-pillerit lopetettu vasta 20.8.2018

Zemppiä kaikille, saanko lisätä itseni listaan? :)
Täällä myös yksi Terolut-mimmi. Mulla on lisäksi Letrozol alkukierrossa ovulaatiota boostaamassa. Syynä on siis tiputteluvuodot. Monta kiertoa jo näitä nappeja syönyt ja usko tärppiin mennyt. Mutta syödään nyt kerta on määrätty.
 
@Nipanderi hauska, kun me taas niin toivotaan että tärppäis marraskuun puolelle kun ei joulu vauvaa haluttais (tyhmä sanoa että ei haluttais, kun loppujen lopuksi tietty pääasia että vauva vaan tulis).

Tosin näillä näkymin osuu kaksi ovista niin, että la olis joulukuussa, toinen tosin varmaan osuu ihan vikoille päiville, eli vois sit jopa tammikuulle mennä :hilarious:
 
Takaisin
Top