Raskaaksi 2019

Joo näin se nyt kävi että dpo2 ja sairaslomalle on jäätävä loppu viikoksi. Kuinka ironista että saan jonkun vatsa-kuume-taudin samalla kun piinailen? Fakta on se ettei mahdollisen raskauden oireet voi alkaa heti kun hedelmöittyminen olisi tapahtunut mutta jatkuva etova olo, huimaus, aamuinen oksentelu, lämmöt 37 ja hieman enemmän, maha sekaisin...

Kumpa paranisin pikaisesti
 
Tervetuloa uusille!

Mä päätin etten osta yhtään raskaustestiä enää. Turhaahan se on kun menkat alkaa ennenkuin ehtisi mitään edes näkymään. Itsensä kiusaamista vaan. Sitten tietenkin kun hoidoissa tulee testipäivä niin silloin täytyy, mut sinne on aikaa vielä.

Onpahan taas menkat. Jouduin lähtemään kesken työpäivän kotiinkin kun vuoti niin paljon ettei tunnin välein siteiden vaihto enää oikein uttanut auttanut ja aina kun nousi niin holahti. Rupes heikottamaankin. Vaikka olinkin aloittanut aamulla caprilonin.niin sen vaikutus näkyi vasta iltapäivällä..
No nyt jo parempi, kp 5 mut vuoto pysyy aisoissa.

Sori tämmöinen vuodontäytteinen viesti, kärsiikö kukaan muu todella runsaista vuodoista?

Mulla myös runsaat ja pitkät menkat. En ees vois kuvitella pärjääväni vaan siteillä. :meh: Tsemppiä!


Paranemista beibie! Mullekin kuume nousi eilen illalla ja joka paikka niin kipeä ettei pysty liikkumaan. :dead:
 
Entinen hannijapapu nykyään pelkkä hanni. Mulla on koko viimeviikon ja tän viikon pitäny pientä lämpöä 37.1 ja 36.9 tukkonen olo kun mikä ja pari päivää nippaillu alavatsaa saa nähdä onko menkat vaan ajoissa :mad: onneksi on muutto tiedossa ja laitoin heti ekassa kuormassa testit sinne niin en voi testailla turhaan vaan yritän malttaa mieleni sinne maanantaille jos ei siihen mennessä ala vuotamaan. Ja täällä kans ehkäsyn jättämisen jälkeen alkanu runsaat vuodot ja ihanat mielialan vaihtelut :smiley-angelic008
 
Mulla on kans tosi runsaat menkat. Käytän kuppia ja kaks ekaa päivää on niin että saa olla koko ajan tyhjentämässä.

Mitähän kipuja nää nyt sitte on... Yhtäkkiä alko aika kovat alavatsakivut, tuntuu eniten oikeessa nivusessa ja takapuolessa. Ihana yrittää olla töissä tässä
 
Kurjaa kun noin kauan ootte jo yrittänyt.:sad001
Saako kysyä mikä diagnoosi pojalla on? Mun esikoinen on myös erityislapsi.

Haluan uskoa että kaikelle on syynsä, vaikka se välillä vaikeeta onkin. :) Toivon että meille vielä lapis(a) suodaan.

Meillä on tällä hetkellä dg monimuotoiset kehityshäiriöt, Puhumaan oppi vasta viime kesänä ja siinä on nyt hurjasti menny kyllä eteenpäin. Älyllisesti on normaali, tosi tarkka ja fiksu tseasiassa. On tosi vilkas myös että saa nähdä tuleeko siihen vielä joku dg kun poika on vanhempi, tosin hän kyllä halutessaan pystyy keskittymään 2 tuntiakin tekemäänsä. Vähän mysteeritapaus tuo poika. Juuri oltiin neurolla osastojaksolla eikä siellä mitään uutta tai tarkentavaa löytynyt. Meillä siis poika 1v,4kk iässä sanoi tosi hienosti sanoja mutta pph:lla ollessa tippui rappukäytävän raput 1 kokonaisen kerroksen alaspäin ja siitä lähti taantumaan sanat ja 2v ei enää niitä tullut ollenkaan, vuosi sitten alkoi tulemaan sanoja ja tosiaan kesällä lauseita ja nyt tulee ihan puhetta, toki epäselvää ja monet sanat ei vielä tule oikein, siihen vaikuttaa mm telttamainen kitalaki.

Saako kysyä mikä dg teillä on? :)
 
Mulla myös runsaat vuodot, sain niihin caprilon merkkistä lääkettä. Kyllä elämänlaatuun negatiivisesti jo vaikuttaa tosi runsaat useemman päivän menkat. Nyt on hieman rauhottunu ja suurin vuoto ei kestä enää niin montaa päivää ja sekin niukempaa lääkkeillä.
 
Haluan uskoa että kaikelle on syynsä, vaikka se välillä vaikeeta onkin. :) Toivon että meille vielä lapis(a) suodaan.

Meillä on tällä hetkellä dg monimuotoiset kehityshäiriöt, Puhumaan oppi vasta viime kesänä ja siinä on nyt hurjasti menny kyllä eteenpäin. Älyllisesti on normaali, tosi tarkka ja fiksu tseasiassa. On tosi vilkas myös että saa nähdä tuleeko siihen vielä joku dg kun poika on vanhempi, tosin hän kyllä halutessaan pystyy keskittymään 2 tuntiakin tekemäänsä. Vähän mysteeritapaus tuo poika. Juuri oltiin neurolla osastojaksolla eikä siellä mitään uutta tai tarkentavaa löytynyt. Meillä siis poika 1v,4kk iässä sanoi tosi hienosti sanoja mutta pph:lla ollessa tippui rappukäytävän raput 1 kokonaisen kerroksen alaspäin ja siitä lähti taantumaan sanat ja 2v ei enää niitä tullut ollenkaan, vuosi sitten alkoi tulemaan sanoja ja tosiaan kesällä lauseita ja nyt tulee ihan puhetta, toki epäselvää ja monet sanat ei vielä tule oikein, siihen vaikuttaa mm telttamainen kitalaki.

Saako kysyä mikä dg teillä on? :)

Hui onpa kurjaa kun on tollanen tapaturma käynyt:sad001 mutta hyvä että on jo lähtenyt parempaan suuntaan.

Meillä pojalla on adhd ja aistisäätelyn pulmia (aistihakuisuutta), on ollut pienestä asti vähän vaikea tapaus ja eskarista asti käyty pysykologeilla ja toimintaterapiassa ym. mutta adhd diagnoosi saatiin vasta nyt kakkosluokan syksyllä.
 
Uusille tervetuloa ja muille tsemppiä!
Täällä tylsä alkukierron vaihe menossa kp6/38:rolleyes:
 
Apua luulin että menkkojen pitäisi alkaa vasta su mutta tarkistin ja maaginen päivä pitäisi ollakkin huomenna :banghead: nyt kun olis malttia vaan ettei tarvitsisi yhtä viivaa testissä katsoa vaan ennemmin toteaisi tylsästi että jaa sieltä ne taas alkoi :nailbiting: kuume on ihan älytön :dummy::dummy1:
 
Tiedän miltä toi tuntuu. Meillä on vaatehuoneeseen piilotettuna kokonainen laatikollinen vauvatavaroita odottamassa käyttäjäänsä... se ei niinkään ahdista, mutta ne pari bodya mun vaatekaapissa, jotka ei oo vielä löytäneet tietään sinne, aina välillä muistuttaa kipeestä todellisuudesta. Yk 12 siis menossa, kaiketi.

Mulla on häkkivarastossa 2 jätesäkillistä vauvan vaatteita ja tavaroita. 1 vauvanhaalari on vaatekaapissa kun en oo vaan saanu aikaseks viedä sitä kanssa varastoon.
Ehkä meille vielä joskus se vauva tulee vaikka nyt ei paljon uskoa ole kun ollaan yritetty jo 7/2017 asti. Kerran oon tehny plussan ja se oli sit tuulimunaraskaus 1/2018. Nyt vuoteen ei oo yhtään plussaa tullu vaikka ollaan kuinka yritetty
 
Beibie & Phoenix, täällä kanssa sairastuin sopivasti piinapäivien alkuun. Dpo6 ja neljättä päivää sängyssä. Kaikki yskänlääkkeet sun muut suljettu pois :inpain: Pelkällä panadolilla mennään 39-40° kuumeessa..
 
Muokattu viimeksi:
Beibie & Phoenix, täällä kanssa sairastuin sopivasti piinapäivien alkuun ja vatsa sekasin. Dpo6 ja neljättä päivää sängyssä. Kaikki yskänlääkkeet sun muut suljettu pois :inpain: Pelkällä panadolilla mennään 39-40° kuumeessa..

Voih, ompa nyt sattunut monelle piinailijalle joku pöpö jylläämään. Samaa itekin harmittelen kun en voi ottaa buranaa laskemaan kuumetta tai oikein mitään muutakaan helpottavaa lääkettä. En pystyisi elää itseni kanssa jos ensi viikolla plussaisin ja tällä viikolla käyttänyt kaikkea mahdollista mitä ei raskauden aikana saa käyttää...
 
Voih, ompa nyt sattunut monelle piinailijalle joku pöpö jylläämään. Samaa itekin harmittelen kun en voi ottaa buranaa laskemaan kuumetta tai oikein mitään muutakaan helpottavaa lääkettä. En pystyisi elää itseni kanssa jos ensi viikolla plussaisin ja tällä viikolla käyttänyt kaikkea mahdollista mitä ei raskauden aikana saa käyttää...

Niimpä.. Vähän tuo panadolikin pelottaa mutta lääkäri sanoi että on turvallinen. Mitenköhän tämä syömättömyys ja vähäinen veden juominen voi vaikuttaa? :nailbiting:
 
Niimpä.. Vähän tuo panadolikin pelottaa mutta lääkäri sanoi että on turvallinen. Mitenköhän tämä syömättömyys ja vähäinen veden juominen voi vaikuttaa? :nailbiting:

Ei kyllä välttis oo hyväksi nestehukka ja syömättömyys... mä ostin smoothie-juomia, hedelmiä ja gefilusmehua. Että ees jotain kaloreita & vitskuja :) onneks nyt pusyny sisälläkin vielä :D
 
Meinasinkin kysyä, onko täällä erityislasten äitejä. Meillä kaikki kolme erityisiä. Jokaisella kielelliset erityisvaikeudet ja pojalla ADHD. Poika käy pienluokkaa. Värikästä elämää on. Mies pelkää kovasti, että seuraavallakin muksulla olisi haasteita ja että, kun minulla on jo ikää, on Down -riski suuri. Itse pelkään nyt, että onnistuuko raskautuminen enää.
 
Ei kyllä välttis oo hyväksi nestehukka ja syömättömyys... mä ostin smoothie-juomia, hedelmiä ja gefilusmehua. Että ees jotain kaloreita & vitskuja :) onneks nyt pusyny sisälläkin vielä :D

Tuntuu vaan ettei mikään maistu, alkaa heti yököttämään. Smoothieita en ookkaa kokeillu, se saattais mennäkkin ja on vielä kylmää :happy: Pitää laittaa mies kauppaan kun pääsee töistä :wink
 
Takaisin
Top