Raskaaksi 2019

Tänään testattu plus ja ilmoitin neuvolaan. Lasketaan sit ku pääsen varhsisultraan et kuin pitkällä. Eilinen oksentelu ja taas iltapäivästä rupesi niin sit kyl se ja testi kertoo. Jotenki helpottunut olo ku oli mututuntuma ihan oikeessa. Testaan varuiks ennen neuvolaan menoa jos ei menkat ala. Saa pysyä pois nyt seukit 9kk :Heartred

Paljon onnea plussasta :) Missä päin maailmaa sä asustelet muuten?

Moi!
Oon 19-vuotias
Palstaa oon seurannut jo pidempään, meillä yrittäminen alkoi nyt toukokuussa ja ensimmäinen lapsi haaveissa.
Pillerit jätin 7.5 ja kierto aivan todella sekaisin :nailbiting:

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin
Paljon onnea Jesbe:smiley-bounce013!

Tervetuloa! :)
Kp27 dpo12
Ajattelin jo etten testaa tänä aamuna kun jouduin jo pari tuntia ennen heräämistä käydä vessassa. Kannatti silti tehdä!
Haamulainen näkyy, onnea!!
Siis just silloin ku sitä vähiten odottaa! :love017
Nyt jännittää! :nailbiting:
Jeee, onnea!!

Paljon onnea Spyrolle, ja tarrasukkia matkaan :Heartred

Mulla olikin vähän (positiivisen) yllättävä gynekäynti nyt aamulla, kp11 siis menossa..
Aiemmin siis epäilty pco:ta, kun niin paljon folleja muniksissa, ja sitä, ettei mikään niistä sitten kehity tarpeeksi, eikä ovulaatiota tapahdu kaikista merkeistä huolimatta.

No, nyt siellä näytti kaikki tosi hyvältä. Kuulemma jopa "hitaanlaisilta" vaikutti munikset, kun nyt oli vain 4-5 follia per munasarja (viime kerralla oli 13 ja 15 jos nyt oikein muistan), mutta vasemmalla siis täydellinen johtofolli 18 mm, joka irtoamassa parin päivän sisään ja limakalvo oppikirjamainen 3-faasinen ja 8 milliä paksu :happy093

Tämä gyne sanoi, että ei kannata välittää noista alhaisista progesteroniarvoista (arvot ollut kahdessa viime kierrossa 14 ja 16, kun "pitäis olla" 25), kuulemma nuo arvoni ovat riittävät ja viittaavat ovulaatioon (kuten kaikki muukin). Hän siis veikkasi, että olen ovuloinut täysin normaalisti koko ajan, kun kierto säännöllinen, ovistestit näyttää plussaa ja nyt tosiaan tuo ultrakin näyttää niin hyvältä (kuten myös kaikki veriarvot yms.). Hiukan itseäni silti edelleen nuo alhaiset progearvot mietityttävät, mutta kai se on nyt pakko uskoa, kun tämä oli jo toinen lääkäri, joka sanoi, ettei niillä ole väliä (mutta miksi niitä sitten otetaan ja seurataan, jos ei ole väliä?).

Eli mulla ilmeisesti kaikki kunnossa. Onpa omituista, kun koko ajan oon ollut ihan vakuuttuntu siitä, että jotai on mussa pielessä...Tosin lapsettomuusasiaa tämähän ei nyt ratkaissut, vuosi yritystä täysin tuloksetta edelleen takana. Mutta gyne kirjoitti siis lähetteen nyt julkiselle lapsettomuuspolille, jee! Sinne jonot kuulemma 3-6 kk, että vielä pitää malttaa ennen hoitoja...

Mutta jospa saisin nyt tuon miehen jollain ilveellä sinne spermatestiin jo lähiaikoina (paitsi että on vaan saamaton, ja uskoo superspermaansa, kun sillä on jo aiemminkin lapsi siitetty, sitä varmaan jännittää ja pelottaa ilmeisesti niin paljon ensinnäkin se, ettei edes saa mitään purkkiin kyseisessä tilanteessa, toisekseen se, että sieltä löytyykin jotain tosi hälyttävää). Ja sitten spermatestin jälkeen vielä munatorvien aukiolotutkimus. Ne voidaan tehdä jo ennen lapsettomuuspolia, niin päästään sitten suoraan hoitoon, kun on selvitty jonosta.

Ja tietty ennen kaikkea, luomu+ihmettä tässä odotellaan siihen asti, kunnes lisää selviää!
Hienoja uutisia! :)
Mahtavasti onnea Spyro, Jesbe ja Nuppunen! :smiley-bounce016
Ihanaa että täällä tulee plussia, pitää toivoa yllä! Nyt kovasti teille kaikille tarrasukkia!:Heartpink

Joku uusikin taisi tulla mukaan, tervetuloa!

Täällä kp1. :sad001 Toki sitä jo odottelinkin kun sen negan testin tein, mutta aina se silti harmittaa. Varsinkin kun nyt tosiaan kierto venyikin pidemmäksi. :banghead: Ärsyttää, vaikka yritän kyllä ajatella positiivisesti. Se on kyllä ihan kiva juttu että kierto oli nyt lähes yhtä pitkä kuin silloin esikoista yrittäessä eli se nyt ainakin lupaisi parempaa. Ja onneksi on se lääkäri aika jo sovittuna. Se osuu nyt kp18. Eli ovis ehtii kyllä olla ennen sitä. Pitäisiköhän tilata ovistestejä?
Tsemppiä uuteen kiertoon <3

Oon seuraillut jonkin aikaa sivusta tätä keskustelua mutta jospa nyt itekin liityn mukaan. Eli tosiaan nyt menossa yk3, ja kp 18/28. Tässä kierrossa aloin syömään rautalisää, ferritiini arvot olivat matalat kun kesäkuun alussa kävin verikokeissa. Yritys ollut kova etten liikaa seurailis ja ylianalysois kaikkia mahollisia nippailuja ja oireita, mutta yhen asian oon pistänyt merkille! Mulla kipeytyy tissit yleensä aina tasan viikkoa ennen menkkoja, ja siitä oon aina tiennyt että ne alkaa. Mutta tässä kierrossa jäätävä kipu alkoi jo 1-2päivää oviksesta. Luultavasti ihan normaalia eikä viittaa mihinkään, mutta väistämättä aloin miettimään "mitä jos".. Huh mikä romaani, sori siitä :D
Tervetuloa messiin :)

Täällä yk2 ja kp6/28 ja eilen illalla kotiuduttiin mökiltä. Sateisempia kelejä luvassa, niin jospa oltais jokunen päivä kotona. Onkin ihan kamala väsy, niin kiva huilia välillä.
Mies menee tänään jo takas mökille kyllä kun hommia piisaa.
Pari sovellusta käytössä ja toinen ennustaa ovista viikon päästä keskiviikolle ja toinen torstaille, pitänee vkl alottaa tallettelut :)
Ihan mieletön plussa-aalto kyllä meneillään, mahtavaa!!!

Kiitos kaikille onnitteluista! :Heartred
Tää aamu on menny kyl ihan leijuessa, jotenki ihan uskomaton fiilis, kun ei osannu odottaa, että tässä vieläkään mitään tapahtuis.

Paljon onnea plussasta :) Missä päin maailmaa sä asustelet muuten?

Tervetuloa! :)

Haamulainen näkyy, onnea!!

Jeee, onnea!!

Hienoja uutisia! :)

Tsemppiä uuteen kiertoon :Heartred

Tervetuloa messiin :)

Täällä yk2 ja kp6/28 ja eilen illalla kotiuduttiin mökiltä. Sateisempia kelejä luvassa, niin jospa oltais jokunen päivä kotona. Onkin ihan kamala väsy, niin kiva huilia välillä.
Mies menee tänään jo takas mökille kyllä kun hommia piisaa.
Pari sovellusta käytössä ja toinen ennustaa ovista viikon päästä keskiviikolle ja toinen torstaille, pitänee vkl alottaa tallettelut :)
Ihan mieletön plussa-aalto kyllä meneillään, mahtavaa!!!
Asun Etelä Espanjassa .. Kaukana kotoa .. Mut Helsinki Oulu Lappi akselilla pyörin sit ku poksahdan niin pari kuukautta .

Ei oo. Mut vatsa on kyl ollu aika kipee. Sellast nipistelyä ja välillä vihlovaa tunnetta

Ympäri vatsaa vai vain kohtu/munasarjat kohdalla? Mulla on vähän ylempänä kuin nuo alueet..

En viitsi kellekään muulle kertoa, enkä muutenkaan haluis spekuloida vielä, ettei pety kovin, vaikka kyllähän sitä muutenki pettyy :/ Mut ehkä täällä voi höpötellä mitä vaan :) äsken ku makuuasennosta sohvalla nousin istumaan, niin repäs/vihlas oikeelta puolelta alavatsaa. Toivotaan että lupaavaa :p
Mies ulkomailla ja mulla liikaa aikaa ajateltavaks.. Mustasukkasuuskin nostaa päätään vaikka ei aihetta :banghead:

En viitsi kellekään muulle kertoa, enkä muutenkaan haluis spekuloida vielä, ettei pety kovin, vaikka kyllähän sitä muutenki pettyy :/ Mut ehkä täällä voi höpötellä mitä vaan :) äsken ku makuuasennosta sohvalla nousin istumaan, niin repäs/vihlas oikeelta puolelta alavatsaa. Toivotaan että lupaavaa :p
Mies ulkomailla ja mulla liikaa aikaa ajateltavaks.. Mustasukkasuuskin nostaa päätään vaikka ei aihetta :banghead:
Arvaa minu kaveri näkee unii et mies pettää nyt ku raskaana ollut. Ja mul on ihme unii ja seksi unii. Ja oon ollu ihmeen säikky herkkä ja välillä iskee epävarma olo.. Ihan mistä vain . Ja toi ku tuolilla istuin ja pyörin ni vihloo alapään seutua ja muniksia ja nyt enempi keskellä ihme fiilikset

Mulla on muuten viime päivinä ollu ihan hirveen kovat halut. Onkohan se mikään merkki o_O

Mulla ollu koko kuun :hilarious: vähän rauhoittui oviksen aikaan ja jälkeen :grin

NewMoon ehkä se sieltä vielä tulee? Jos sulla normisti ovisplussa haaleempi ku kontrolliviiva, ni jos oliki jo?

Onnea plussista Nuppunen ja Spyro!

Ja Jesbelle Tsemppiä ja toivon et kaikki menee hyvin!

Siis ei vieläkään kunnollista ovisplussaa. No se antaa nyt odottaa. Voikohan se viime kierron primolut vaikuttaa? Ei toki oo ku vasta kp 15. On kyl monta päivää ollu melkein plussa ja oireet päällä..
Primot voi vaikuttaa esim itsellä terolutin aikana ei tullu kahtena kiertona ovista lainkaan.
Sit tuli kummiski ku sai tasoitettua.

Uskon et menee hyvin, mulla be luomu menkat ei yleensä tuu ilman progea ja toi pieni tiputtelu lähinnä vahvisti et nyt on oma keho toiminut ja ei vuotoa yhtään sen enempää ja olo on melko hyvä

Siis mulla ihan tinnitus korvissa ja nenä vuotaa verta ekaa kertaa sit kolmosluokan. Viimeks tuntu et tulis verta mutta ei tullut nenästä siis

Takaisin