Paljon onnea Spyrolle, ja tarrasukkia matkaan
Mulla olikin vähän (positiivisen) yllättävä gynekäynti nyt aamulla, kp11 siis menossa..
Aiemmin siis epäilty pco:ta, kun niin paljon folleja muniksissa, ja sitä, ettei mikään niistä sitten kehity tarpeeksi, eikä ovulaatiota tapahdu kaikista merkeistä huolimatta.
No, nyt siellä näytti kaikki tosi hyvältä. Kuulemma jopa "hitaanlaisilta" vaikutti munikset, kun nyt oli vain 4-5 follia per munasarja (viime kerralla oli 13 ja 15 jos nyt oikein muistan), mutta vasemmalla siis täydellinen johtofolli 18 mm, joka irtoamassa parin päivän sisään ja limakalvo oppikirjamainen 3-faasinen ja 8 milliä paksu
Tämä gyne sanoi, että ei kannata välittää noista alhaisista progesteroniarvoista (arvot ollut kahdessa viime kierrossa 14 ja 16, kun "pitäis olla" 25), kuulemma nuo arvoni ovat riittävät ja viittaavat ovulaatioon (kuten kaikki muukin). Hän siis veikkasi, että olen ovuloinut täysin normaalisti koko ajan, kun kierto säännöllinen, ovistestit näyttää plussaa ja nyt tosiaan tuo ultrakin näyttää niin hyvältä (kuten myös kaikki veriarvot yms.). Hiukan itseäni silti edelleen nuo alhaiset progearvot mietityttävät, mutta kai se on nyt pakko uskoa, kun tämä oli jo toinen lääkäri, joka sanoi, ettei niillä ole väliä (mutta miksi niitä sitten otetaan ja seurataan, jos ei ole väliä?).
Eli mulla ilmeisesti kaikki kunnossa. Onpa omituista, kun koko ajan oon ollut ihan vakuuttuntu siitä, että jotai on mussa pielessä...Tosin lapsettomuusasiaa tämähän ei nyt ratkaissut, vuosi yritystä täysin tuloksetta edelleen takana. Mutta gyne kirjoitti siis lähetteen nyt julkiselle lapsettomuuspolille, jee! Sinne jonot kuulemma 3-6 kk, että vielä pitää malttaa ennen hoitoja...
Mutta jospa saisin nyt tuon miehen jollain ilveellä sinne spermatestiin jo lähiaikoina (paitsi että on vaan saamaton, ja uskoo superspermaansa, kun sillä on jo aiemminkin lapsi siitetty, sitä varmaan jännittää ja pelottaa ilmeisesti niin paljon ensinnäkin se, ettei edes saa mitään purkkiin kyseisessä tilanteessa, toisekseen se, että sieltä löytyykin jotain tosi hälyttävää). Ja sitten spermatestin jälkeen vielä munatorvien aukiolotutkimus. Ne voidaan tehdä jo ennen lapsettomuuspolia, niin päästään sitten suoraan hoitoon, kun on selvitty jonosta.
Ja tietty ennen kaikkea, luomu+ihmettä tässä odotellaan siihen asti, kunnes lisää selviää!