Raskaaksi 2019

Mietiskelin myös jesbeä? :)

Yks tuttu ketä en ollu nähnyt tässä muutamaan kuukauteen kävi kylässä ja sanoi mun laihtunee:) piti oikeen peilistä vähän kattoa:) ehkä se voi olla. Viimeiset 7 sitkeää raskauskiloa on tainneet nyt häipyä, kun imetyksen lopetti, onpa kivaa:) nyt kun vielä sais sen plussan, että vois kerätä ne kaikki +20kiloa taas tähän vyötärön ympärille:) kp3.
 
Täällä yksi punttimimmi! Viimeiset 6kk oon käyny salilla 5krt viikossa. Raskaana en uskaltanut juosta, kun pelkäsin sen vaikuttavan. Kesken meni sitten kuitenkin, joten jos uudestaan tärppää, niin kirmailen niin kauan, kun tuntuu hyvältä :grin
 
Mitä mahtaa Jesbelle kuulua?

En kyllä pysty sanoin kuvailemaan kuinka tyytyväinen olen että tää kohdunsuu on parantunut. Se kuitenkin aiheutti niin paljon stressiä kun vuoto saattoi yhtäkkiä pahentua niin että oli reisiä myöten veressä. Ole siinä sitten töissä 100% mukana. Tuntuu et koko kevät meni ihan ohi. No loman jälkeen sitten paremmin.
Mitenköhän sitä sit on täysin mukana kun juoksee ultrissa ja punktiossa ym. Tälleen työlleen omistautuneen tosi vaikea olla, kun ei pysty antaa kaikkeaan. Mut toisaalta tämä on vaan vaihe elämässä.

Nyt nautitaan lomasta :smiley-bounce012
Oi, ihanaa lomaa. Kyllä kesä on ihmisen parasta aikaa. :Heartred

Itse en oo koskaan oikein omistautunu työlleni. En tiedä olisko pitäny. :grin Nykyään hommat on tosin sellaisia, että eipä niille nyt kamalasti kannata omistautuakaan... Ajattelin omistautua nyt vaan vauvaprojektille. Ehtii niitä töitä tehdä sit myöhemminkin. Tosin jos työ olis oikeesti mukavaa, niin ehkä sille sit voiskin enemmän uhrata ajatusta. :wink
 
Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään näistä testikuvista, mutta olen vain niin kovin onnellinen tästä plussasta. Pelkäsin tosissani, ettei tämä onnistuisi. Testi tehty hetki sitten.. täällä Tallinnassa. Nyt juodaankin tällä reissulla viinin sijasta vettä (ja alkoholitonta olutta) :)
Komppaan kyllä muita, että mahtavaa nähdä täällä plussia! Mukavaa reissua :happy:
 
Täällä yksi punttimimmi! Viimeiset 6kk oon käyny salilla 5krt viikossa. Raskaana en uskaltanut juosta, kun pelkäsin sen vaikuttavan. Kesken meni sitten kuitenkin, joten jos uudestaan tärppää, niin kirmailen niin kauan, kun tuntuu hyvältä :grin

Huh, ei onnistuis multa viis salia viikossa. Oon ehkä enemmän sellainen sunnuntaibodari. :grin Ei tartu sen enempää voima kun lihaskaan, mutta pysyypähän selkä terveenä.
 
Tuossa keskenmenneessä raskaudessa ajattelin, että jonnekin 10-12 viikolle asti olisin ratsastanut. Jostain alitajunnasta kuitenkin tuli pelko, kun hevosen selkään kiipesin. Mulla on kumminkin ollu oma hevonen yli 20 vuotta. Ihmeellinen on se suojeluvaisto syntymätöntä lasta kohtaan.
Saa nähdä millainen fiilis itelle tulee kunhan on ajankohtaista tää raskaana ratsastaminen. Hyvä ystävä ratsasti muistaakseni ainakin kk ennen laskettua aikaa. Itse ratsastan tällä hetkellä ponilla joten selästä laskeutuminen ja selkään nousu helpompaa. Tän ponin kanssa tulee kyllä sitten painorajakin nopeammin vastaan joten joka tapauksessa jossain vaiheessa siirryttävä maastakäsittelyyn.
 
Mä silti otan nyt kesätauon kunnon puntista ja sen sijaan treenaan enemmän juoksemista, kun pääsee taas ulos. Syksyllä kurjien kelien alkaessa sitten takaisin salille.
 
Saa nähdä millainen fiilis itelle tulee kunhan on ajankohtaista tää raskaana ratsastaminen. Hyvä ystävä ratsasti muistaakseni ainakin kk ennen laskettua aikaa. Itse ratsastan tällä hetkellä ponilla joten selästä laskeutuminen ja selkään nousu helpompaa. Tän ponin kanssa tulee kyllä sitten painorajakin nopeammin vastaan joten joka tapauksessa jossain vaiheessa siirryttävä maastakäsittelyyn.
Mun hevonen on myös ponikokoinen, mutta kyllä siltäkin korkeudelta maastoutuminen jostain syystä tekee kipeää. :wacky:
 
Mä liikuin viime raskaudessa loppuun saakka. Lajit vaan muuttui. Juoksin kilpaa vielä 10 kilsalla rv10. Vielä synnytystä edeltävänä aamuna olin 2 tunnin lenkillä, en kylläkään enää juosten. Nyttemmin oon vähän tuuriurheilija ton ukon reissuhommien takia. Kun on kotona urheilen enemmän, kun ei oo, niin pääasiassa vaan lenkkeilen vaunujen kanssa. Äitiyslomalla vallan joogasin kotona. Nyt en oo tehny sitäkään. Mut kävin torstaina yhden joogakoulun tutustumistunnilla ja innostuin ottaa kokeiluun 2 viikon kortin joogaa niin paljon kun jaksat. Tykkään kyllä joogasta! Salilla käyn yleensä kerta viikkoon. Vauvauinnin jälkeen tytär lähtee isänsä/isovanhemman kanssa päikkäreille ja mä jään salille. Joskus muinoin harrastin paljonkin toiminnallista treeniä, mut se on kyllä nyt jäänyt.

Kannustan kyllä liikkumaan raskaana, jos pystyy. Uskon kyl et oli helppo raskaus, kun oli edes jonkunnäköisessä kunnossa. Ei ollut juuri mitään kolotuksia ja kipuja raskausaikana:)
 
Tää oli nyt shakatajoogaa. Aika rauhallista. Netissä on youtubessa yoga with adriane kivoja haasteita mitä oon tehny kotona (en nyt tiedä saiks youtube videoita mainostaa tääl, ehkä joku blokkaa sit, jos ei saa) :))
 
Tohon en kyllä osaa sanoa, että miten, mutta tosiaan joogaa on kyllä nykyään joka lähtöön:) olin just joku aika sitten satujoogakoulutuksessa, se oli kyl hauskanen menetelmä, aion kyllä käyttää mukuloiden kanssa:)
 
Huomenta. Menkat loistaa poissaolollaan. Kp 29/24 ja testi näyttää negaa. Voihan se olla myöhäinen ovulaatiokin ja sen takia kierto pitkittyy...en tiedä. Pitäiskö sitä käydä terveyskeskuksessa, jos ei menkat ala? Mitä ihmettä teen? :confused:
 
Voi käydä mutta sinuna en menis vielä kun kuitenkin on vasta kp 29.
Yhdessä vaiheessa itse ovuloin kp 13-21 välillä ja se tosiaan vaikutti kierron pituuteen tietenkin. Muutaman kerran kierto on ollut yli 40 päivää ja silloin oletan olleen ovuloimaton kierto koska en saanut ovisplussaa enkö tuntenut kipuja, eikä muita ovisoireita ollut.
Okei. Mä odottelen sitten ainakin sinne kp40 asti. :)
 
Takaisin
Top