Raskaaksi 2019

Kp26/28-32. Huono olo vaivaa edelleen ja vatsa sekaisin. Ehkä tämä on vaan stressinpurkua ja
menkat ovat tulossa :oops:

Ensimmäinen lomapäivä. Talon siivous ja järjestely alkaa ja tänään vois yrittää lenkkiä, joogaa
ja vielä uudelleen paljuun :grin:grin
 
Minulla pyörii huominen kontrolli mielessä, ovulaatiotesti vilkutti hymyä, kp12 meneillään. Hirmu hermostunut ja levoton olo eikä sitä vähentänyt sekään, että mies ei muistanut huoltaa siemeniään kun en minä sitä tehnyt :facepalm:, suojaamattoman seksin kielto kun saatiin viikonlopuksi, ei siis päde enää tuo 2-3 päivän ohjeistuksen sääntö, varsinkaan sitten jos insse tehtäisiinkin vasta nyt tiistaina, viimeksi hommailtiin torstaina... ja kun tästä asiasta otin puheen, mies vaan tuumasi, että älä nyt pyöritä sitä koko ajan, mutta minkä mahdat, murr :mad:Miten mies voi olla noin lunki tai jotain :facepalm: o_O

Illalla pitää tehdä vielä uudelleen testi, vaikka neljän tunnin pidätys tekeekin itselle aina tiukkaa, mieluiten teen testin heti aamuvirtsasta, täytyy tietää piikitetäänkö vielä tänä iltana. Ja jännittää mitä se testi näyttää huomenaamulla :nailbiting:
 
Negaa täällä, kp30/32-37?? Dpo12. Plääh. Alkais sit menkat jo. Lämmöt kyl oli taas nousussa. Mietin vaan voiko siihen vaikuttaa se, että itsellä on kuuma?

Monette, ei nuo miehet tajuu kui tärkeetä meille.. Ovistestiäkö teet? Itse oon stressistä ja negoista niin kiukkunen ja surullinen eikä mies tajuu. Nää piinapäivät. :arghh: Nyt oottelee menkkoja. Teen testin ke jos menkkoja ei kuulu tai jotain oireita ilmenee. Näppyjä on kyl mut ei oikein muuta. Luulis olevan jos raskaana ois.
 
Negaa täällä, kp30/32-37?? Dpo12. Plääh. Alkais sit menkat jo. Lämmöt kyl oli taas nousussa. Mietin vaan voiko siihen vaikuttaa se, että itsellä on kuuma?

Monette, ei nuo miehet tajuu kui tärkeetä meille.. Ovistestiäkö teet? Itse oon stressistä ja negoista niin kiukkunen ja surullinen eikä mies tajuu. Nää piinapäivät. :arghh: Nyt oottelee menkkoja. Teen testin ke jos menkkoja ei kuulu tai jotain oireita ilmenee. Näppyjä on kyl mut ei oikein muuta. Luulis olevan jos raskaana ois.

Pahoittelut negasta!
Vois kyllä vielä plussaksi muuttua!
 
Negaa täällä, kp30/32-37?? Dpo12. Plääh. Alkais sit menkat jo. Lämmöt kyl oli taas nousussa. Mietin vaan voiko siihen vaikuttaa se, että itsellä on kuuma?

Monette, ei nuo miehet tajuu kui tärkeetä meille.. Ovistestiäkö teet? Itse oon stressistä ja negoista niin kiukkunen ja surullinen eikä mies tajuu. Nää piinapäivät. :arghh: Nyt oottelee menkkoja. Teen testin ke jos menkkoja ei kuulu tai jotain oireita ilmenee. Näppyjä on kyl mut ei oikein muuta. Luulis olevan jos raskaana ois.

Me mennään vähän samoissa, kun sullakin parin päivää kierron ensimmäiseen mahdolliseen päättymispäivään. Samat fiilikset, alkaispa menkat, kun ei kerran plussaa näy :oops: Mä tosin palelin eilen ihan kamalasti, et kuuma ei oo ollut. Lämpöjä en oo mittaillu.
Mulla tuntuu alavatsassa ja alapäässä todella oudolta. En tiedä, onko oikeesti mahatauti vai mikä. Pientä vihlontaa/pistelyä ajoittain ja vatsa turvoksissa ja siihen sattuu. Täytyy alkaa nyt vaan puuhailemaan kotitöitä, ettei keskity miettimään tätä liikaa. Mä testaan vasta parin päivän päästä varmuuden vuoksi.
 
Miten sulla yleensä on ovulaatio? Ja oliko tässä kierrossa mitään siihen viittaavaa missään vaiheessa?
Ensin oli vatsatauti ja sitten flunssa eli oon ollut kipeenä n. kuukauden ja sen takia ei ole mitään käryä oireista. Sinänsä hassua, että kyllä petihommia oli, vaikka miten nokka vuoti ja yskitti. :rulez
 
Teetkö sä sillä kaksoishormoni testillä? Miten sun inssi ajoitetaan tiedätkö? Pitääkö olla ovisplussa vai ultrallako todetaan? Irrotuspiikinkö laitat? Anteeksi uteluni, kiinnostaa vaan tietää kun itsellä ei ole kokemusta!
Joo, käytössä CB:n kaksoishormoni.
En tiedä vielä miten ajoitetaan tällä kertaa. Muusta kun ei tiedetä kuin, että kontrolliaika saatiin maanantaiksi perjantain käynnillä, jolloin follit oli 10mm kokoisia.

Ultraavat huomenna ja testin teen aamulla, enkä tiedä toivonko hormonitasojen olevan vasta nousussa vai jo piikissä, mutta on miehen kanssa sovittu että jos on tänäiltana tai huomenaamulla plussa, niin käy labrassa sitten jo huomenaamulla ja kysyy voisikohan ne konsultoida sieltä labrasta lääkäriä vielä ennen minun aamun kontrolliaikaa :hilarious:
Viimeksi kun insseä tehtiin oli rakkula ehtinyt puhjeta jo ja kontrolli oli edellisenä päivänä, jolloin johtofolli oli vielä asemissaan ja tuona kontrolliaamuna näytti ovis+ testi. Eli toivoisin että tekevätkin inssen tällä kertaa jo pluspäivänä, kun viimeksi rakkula puhkesi niin nopeaan.
Irrotuspiikistä ei ole ollu mitään puhetta, mutta se vaihtoehto ei tuntuisi itsestä huonollekaan ajoituksen kannalta, mutta ovulaatio on tapahtunut tähän mennessä ilman irrotusta, en tiedä sitten miten tuo piikkilääkitys vaikuttaa :hilarious:
Ja mikä nyt vaikuttaa lisäksi inssen ajoitukseen on follien määrä kontrollikäynnillä.
En tiedä oliko tyhjentävä vastaus kun oma pääkin on aivan kysymyksiä täynnä :confused004
 
NewMoon, ivf:ssä on vaara munasarjojen kiertymiselle, eli mitään sellaisia kiepsahdusliikkeitä ei saa tehdä. Rauhallisesti toki saa liikkua, on ihan suositeltavaakin.

Amalfi, jos olit kipeänä niin ovis on voinut myöhästyä sen takia? Valitettavasti kovin hätäinen ei kannata lääkäriin menon kanssa olla, ei ne siellä hoitoon ota kovin pienestä myöhästymisestä. Mulla oli joskus yli kp 50 ja jouduin jankkaamaan itselleni ajan, jonka sitten sain kuukauden päähän... :meh:

Mulla on kyllä jotain outoa meneillään muniksissa. Tänään sunnuntain kunniaksi makoiltiin aamulla sängyssä koko perhe, mutta mun oli pakko nousta kun molemmilla puolilla oli niin sietämätön paine. Ei varsinaisesti sattunut, mutta tuntui tosi epämukavalta. Vähän nyt ihmetyttää että mitä täällä tapahtuu, ei tämmöistä ole koskaan ennen tuntunut.
 
Negaa täällä, kp30/32-37?? Dpo12. Plääh. Alkais sit menkat jo. Lämmöt kyl oli taas nousussa. Mietin vaan voiko siihen vaikuttaa se, että itsellä on kuuma?

Monette, ei nuo miehet tajuu kui tärkeetä meille.. Ovistestiäkö teet? Itse oon stressistä ja negoista niin kiukkunen ja surullinen eikä mies tajuu. Nää piinapäivät. :arghh: Nyt oottelee menkkoja. Teen testin ke jos menkkoja ei kuulu tai jotain oireita ilmenee. Näppyjä on kyl mut ei oikein muuta. Luulis olevan jos raskaana ois.
Stressin elpymistä sinullekin ja tsemppiä kovasti!
Niin, ei ne vaan tajua, minkäs sille mahtaa, pitää yrittää vaan ymmärtää :rolleyes:
Ovista testaan senkin takia, kun hormonipiikitys pitää lopettaa ovis+ -päivänä.
 
Ymmärsin kyllä! Inssi on mulle jäänyt vähän mysteeriksi, kun me hypätään niiden yli suoran ivf:ään, niin en oo itse kauheesti asiaan perehtynyt. Tuntuu vaan tosi rankalta jos joutuisi sitä ovisplussaa odottamaan ja oviloikin ns. Väärään aikaan ja inssi menee ohi. Toivotaan teille parhainta mahdollista ajoitusta!
Kiitos paljon :happy:
Onhan tämä raskasta, kun ei tiedä mistään mitään, varsinkaan siitä miten ajoitus menee.

Tsemppiä sinullekin ja samalla muillekin!
 
NewMoon, ivf:ssä on vaara munasarjojen kiertymiselle, eli mitään sellaisia kiepsahdusliikkeitä ei saa tehdä. Rauhallisesti toki saa liikkua, on ihan suositeltavaakin.

Amalfi, jos olit kipeänä niin ovis on voinut myöhästyä sen takia? Valitettavasti kovin hätäinen ei kannata lääkäriin menon kanssa olla, ei ne siellä hoitoon ota kovin pienestä myöhästymisestä. Mulla oli joskus yli kp 50 ja jouduin jankkaamaan itselleni ajan, jonka sitten sain kuukauden päähän... :meh:

Mulla on kyllä jotain outoa meneillään muniksissa. Tänään sunnuntain kunniaksi makoiltiin aamulla sängyssä koko perhe, mutta mun oli pakko nousta kun molemmilla puolilla oli niin sietämätön paine. Ei varsinaisesti sattunut, mutta tuntui tosi epämukavalta. Vähän nyt ihmetyttää että mitä täällä tapahtuu, ei tämmöistä ole koskaan ennen tuntunut.

Voiko johtua siis oviksesta tai raskaudesta?
 
Voiko johtua siis oviksesta tai raskaudesta?

Raskaudesta nyt ei ainakaan, kun vasta kp 17. Ovis toki voi olla päällä, mutta ei ole mulla koskaan oireillut näin intensiivisesti.
 
Ai niin, kävin siellä verikokeissa perjantaina. Hb noussut 117 --> 141 :) Olen sen
kyllä voinnissa huomannutkin. Valkosolujen ja verihiutaleiden arvot oikein hyvät.
Kilppari arvot olivatkin sitten muuttuneet reilusti. P-T4-V oli helmikuun lopussa 14.7
ja nyt 20.2. P-TSH oli aiemmin 7.6 ja nyt 0.26. Eli ovat heittäneet vähän liikaa.
Nämä muutokset ainoastaan sillä, että siirryin ottamaan lääkkeen iltaisin. Muutoksen
jälkeen olen nukkunut paljon paremmin ja jaksanut paljon paremmin :joyful: Soittelen
huomenna omahoitajalle, jotta saan varattua soittoajan lääkärille. Saadaan varmaan
annostusta pienentää paitsi, jos olen raskaana :grin Mut ihanaa, että olo nyt paljon
parempi :Heartred
 
Jotkut muutkin oli täällä käyny progesteroni labroissa? Mietin et otan sen uusiks ens kierrosta, oikeaan aikaan. Ja sit vasta ehkä alotan letrot. Oliko siinä joku kellonaika milloin kandee ottaa? En löytänyt netistä, paitsi jonkun erikois(?) progesteronin mikä suositeltiin aamusta ottamaan.
 
Jotkut muutkin oli täällä käyny progesteroni labroissa? Mietin et otan sen uusiks ens kierrosta, oikeaan aikaan. Ja sit vasta ehkä alotan letrot. Oliko siinä joku kellonaika milloin kandee ottaa? En löytänyt netistä, paitsi jonkun erikois(?) progesteronin mikä suositeltiin aamusta ottamaan.

Juu, mä oon ainakin käynyt, ei oo kellonajalla väliä, mut dpo 7 tosiaan se suositeltu päivä!
 
Juu, mä oon ainakin käynyt, ei oo kellonajalla väliä, mut dpo 7 tosiaan se suositeltu päivä!

No sepä se ku viimeks olin tikutuksen mukaan siel joku dpo2 :hilarious: ei ihme et matala. Sillon gyne vaan ohjeisti et mee kp21-25. Menin kp23 enkä tiennyt että pitää olla oviksesta dpo7 eikä gyne tienny millon ovuloin, oletti kai että kp16 tmv. Nykyään kyl ovikset ollu geleen ansiosta (?) kp17 aikoihin.. Seuraava dilemma, söiskö sitä ens kierron vai ehkä parempi vaan luomuna...:think005
 
No sepä se ku viimeks olin tikutuksen mukaan siel joku dpo2 :hilarious: ei ihme et matala. Sillon gyne vaan ohjeisti et mee kp21-25. Menin kp23 enkä tiennyt että pitää olla oviksesta dpo7 eikä gyne tienny millon ovuloin, oletti kai että kp16 tmv. Nykyään kyl ovikset ollu geleen ansiosta (?) kp17 aikoihin.. Seuraava dilemma, söiskö sitä ens kierron vai ehkä parempi vaan luomuna...:think005

No on kyllä taas vähän huonosti ohjeistettu! Mä tosiaan kävin tuolloin kp22, mutta mulla se oli dpo7, kun ovis jo kp14.. Mä en nyt tässä kierrossa vielä jaksanutkaan mitään apuja etsiä kun ajoitukset ei oikein onnaa lomien kanssa. Ni ajattelin vaan käydä progekokeessa nyt uusiks, jos oliskin ollut vaan välissä joku ovuloimaton kierto? Mietin, että ehkä voisit säkin kokeilla vielä luomuna, ja käydä progetestissä oikeana päivänä niin tietäis varmemmin, että ovuloitko normaalisti ilman lääkkeitä.

Toisaalta jos mulla olis tarpeeks malttamaton olo, niin popsisin varmaan "varuiks" lääkkeetkin, jos sellasia olis, että hyvä tässä "neuvoa"...
 
Takaisin
Top