Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Olisko kyseessä lapsettomuuspolin ensikäynti? Sitä ennen just noi tutkimukset tehdäänkin. Meillä meni silleen et, soitin tammi-helmikuussa pesu-neuvolaan, sain ajan toukokuun alkuun, sperma testin jälkeen toukokuussa lähti lähete ja aika oli lapsettomuuspolille elokuussa. Sit olis ollut marraskuussa hoidonsuunnitteluaika, jossa sit sovittiin hoidoista.
Ne on kyllä inhan pitkät. Käsittääkseni lähetteen voi saada myös yksityiseltä? Joku kai täälläkin oli saanut.
Kesäsulun takia sit venyy aina kaikki kunnallisessa. Mullakin piti nyt huhtikuun kiertoon alkaa hoidot mut koska toi kohdunsuun vuoto, siirrettiin ja koska mulle tehdään ivf pitkällä kaavalla, seuraavaksi voin ilmoittautua hoitoon elokuussa. Eli näillä näkymin syyskuun puolella vasta alkaa lääkkeet. Ja elokuussa tulee vuosi siitä et meillä oli ensikäynti. Toki hoidot olis jo aiemmin alkanut ellei mulla olis noi kohdunkaulansyövän esiasteiden hoito ollut hidastamassa. Ens kuussa tulee 8,5v täyteen yrittämistä..
Ne on kyllä inhan pitkät. Käsittääkseni lähetteen voi saada myös yksityiseltä? Joku kai täälläkin oli saanut.
Kesäsulun takia sit venyy aina kaikki kunnallisessa. Mullakin piti nyt huhtikuun kiertoon alkaa hoidot mut koska toi kohdunsuun vuoto, siirrettiin ja koska mulle tehdään ivf pitkällä kaavalla, seuraavaksi voin ilmoittautua hoitoon elokuussa. Eli näillä näkymin syyskuun puolella vasta alkaa lääkkeet. Ja elokuussa tulee vuosi siitä et meillä oli ensikäynti. Toki hoidot olis jo aiemmin alkanut ellei mulla olis noi kohdunkaulansyövän esiasteiden hoito ollut hidastamassa. Ens kuussa tulee 8,5v täyteen yrittämistä..
Voi NewMoon, en ollutkaan ihan kartalla teidän koko taipaleesta. Hiukkasen tuli hölmö olo tällasesta "vuosi jo yritetty, eikä hoitoihin päästä eikä mitään tapahdu" -vinkumisestani, pahoittelut ❤
Mutta odottavan aika on niin kovin pitkä ja joka kuukautinen valtava pettymys alkaa syömään ihmistä, kuten täällä monet varmasti tietävät. Tarvitsee nyt asetella vaan omia aivoja uuteen moodiin ja yrittää suhtauta asioihin kärsivällisemmin.
Paljon tsemiä NewMoon, olisi kyllä niin jo teidän vuoro onnistua!!!
Ensimmäinen annos pistetty Eipä ollut kovin varma olo kummallakaan, mutta hengissä selvittiin Totesin että ei minusta tuohon yksinään aivan heti ole Ampulli(liuosaine) oli hankala rikkoa ja mies oli silpoa sormenpäänsä siinä Ruiskuun tahtoi jäädä pieniä ilmakuplia, mutta päätettiin lopulta olla välittämättä niistä, olisi jäänyt muuten käyttämättä koko sotku Kun mies oli vedellyt mäntää jo pari kertaa edestakaisin hukaten hieman liuotettua lääkeseosta päätettiin että nyt pistetään, itse pistäminen meni hyvin, ei tuntunut juuri miltään, mies ei sen kanssa arkaillut Itse jäin miettimään, että minkäköhän verran sitä ainetta menikään hukkaan, mutta todellisuudessa varmasti todella pieni määrä, mutta oma paniikkiolotila sai sen näyttämään sille, että olisi mennyt enemmänkin Pistokohtaan ei jäänyt juuri mitään tunnetta, ainakaan tällä kertaa, vain pieni pistojälki jäi :) Tuumittiin yhdessä että kukakohan kyrväs sen ampullin on suunnitellut
Olisikohan kellään neuvoa miten sen lasiampullin saa hyvin rikottua?
Eikun tää ensikäynti on ilmeisesti vasta jonnekin tk-lääkärille, josta sitten tehdään lähete lapsettomuuspolille. Jos mulla olisi todella epäsäännölliset kuukautiset tai jotain selkeitä ongelmia kuulautiskierrossa, saisin ilmeisesti julkiseltakin kyllä nopeammin apuja, mutta kun "kaikki kunnossa" (paitsi etten ovuloi), joudutaan normijonoon.
Mutta selvittelin nyt vielä vähän lisää, ja ilmeisesti voisin saada ton lähetteen lapsettomuuspolille myös esim. työterveyden kautta? Joka tapauksessa ärsyttävän hidasta, sinne ei pääse kun syksyllä/loppuvuodesta, eli ilman yksityiseltä hankittuja reseptejä joutuis odotteleen puolisen vuotta ovuloimattomana. Mutta toki ymmärrän että resurssit ovat rajalliset, joten jonossa odotellaan ja samalla hoidetaan yksityisellä. En vaan ollut tajunnut kuinka pitkät nuo jonot todella ovat.
Mulla kaveri yritti 10kk meni yksityiselle sai letrot ja nappasi heti kolmannesta kierrosta niinku monesti ilmeisesti käy. Itse pyysin samat mut eeeiYksityiseltä letrozolet vaan! Mäki sain mut en oo alottanu vielä. Jos nyt ei tärppiä niin täytyy taas pohtia alotanko seuraavasta kierrosta vai milloin...
Mulla kaveri yritti 10kk meni yksityiselle sai letrot ja nappasi heti kolmannesta kierrosta niinku monesti ilmeisesti käy. Itse pyysin samat mut eeei
Kiitos neuvoista kaikilleSait jo hyvin neuvoja, mutta ampulli tosiaan aukeaa siitä ohuimmasta kohdasta, sen pisteen alta/kohdilta. Piste kannattaa osottaa kohti kattoa. Paperia/vanulappu väliin sinne ns alapuolelle minne kääntää. Peukalo sinne viivojen alueelle pisteen yläpuolelle tarpeeksi ylös ja napakasti kääntää alaspäin, eli katkaisee. Vähänku suklaapatukan