Raskaaksi 2019

Siis mulla kierrot ollut nyt 27-28 (ja aiemmin 25), joten suht lyhyitä, ja nyt ainakin siis se pelko etten ole noissa ovuloinut (veikkaan että tää kierto tulee oleen 27 päivää, kun feikkiovis+ oli kp 13, ja silloin aina ollu 27). Ja tässä kierrossa en nyt siis todistetusti ovuloinut. Että ota näistä selvää..
 
... ja pahoittelut vielä jäätävästä omanapailusta, tää oli tämmönen oksennusaloitus. Täälläkin varmasti monella vielä paljon tuskaisempia tilanteita ja kokemuksia!

Ja toivotaan tosiaan että NewMoon saisit jotain apuja ja selkoa tilanteeseen huomenna ❤
 
Siis mulla kierrot ollut nyt 27-28 (ja aiemmin 25), joten suht lyhyitä, ja nyt ainakin siis se pelko etten ole noissa ovuloinut (veikkaan että tää kierto tulee oleen 27 päivää, kun feikkiovis+ oli kp 13, ja silloin aina ollu 27). Ja tässä kierrossa en nyt siis todistetusti ovuloinut. Että ota näistä selvää..

Ootko muuten fyysisiä ovisoireita tuntenu tai bongannu koskaan? Limat halut kivut.. Mitä näitä nyt on
 
Ootko muuten fyysisiä ovisoireita tuntenu tai bongannu koskaan? Limat halut kivut.. Mitä näitä nyt on

Oon ainakin mielestäni, lähinnä just limat (joiden määrä kyllä vaihtelee kierroittain) ja välillä ainakin luulen tuntevani myös tietynlaista kipua toisen puolen munasarjassa oletetun oviksen aikaan. Juuri tässä kierrossa irtosi vielä selkeästi limatulppakin kp 12 (ja kp 13 se ovis+), ja tietysti olevinaan moniakin raskausoireita tässä nyt lähipäivinä (toki sopivat varmasti yhtä hyvin ennen menkkoja -oireiksi), mutta mitälie hämyjä sit vaan kaikki?
 
Ankkuri, kovasti tsemppejä tilanteeseen, toivottavasti jotain selviää pian. Olitko missä vaiheessa kiertoa ultrassa, näkyikö silloin follikkelia kasvamassa?

Täällä on menkat lusittu ja ensimmäinen yk pääsee kunnolla vauhtiin. Jotenkin ihan hurjan innostunut ja jännittynyt olo, vaikka tuskin tällä historialla kovin nopesti tärppää :rolleyes:
 
Ankkuri, kovasti tsemppejä tilanteeseen, toivottavasti jotain selviää pian. Olitko missä vaiheessa kiertoa ultrassa, näkyikö silloin follikkelia kasvamassa?

Täällä on menkat lusittu ja ensimmäinen yk pääsee kunnolla vauhtiin. Jotenkin ihan hurjan innostunut ja jännittynyt olo, vaikka tuskin tällä historialla kovin nopesti tärppää :rolleyes:

Kiitos tsempeistä ❤

Kävin ultrassa jo kp5, eli tosi aikaisin. Mutta folleja oli runsaasti, toisella puolella 15 ja toisella 13, joista yksi 9mm "johtofolli" silloin. Follien määrä viittais tosiaan PCO:hon, mutta lääkärin ja lausunnon mukaan PCO(s) kriteerit ei täyty (ei epäsäännöllisiä kuukautisia, hirsutismia, ylipainoa tmv.). Tätä oon kanssa selvitelly aika paljon, että jos olis PCO (mutta ei PCOS), niin onko kuitenkin raskautumisen suhteen "yhtä vaikea", mut tosi hankalaa on löytää tietoa, kun kaikkialla puhutaan vaan niistä ylipitkistä kierroista, ja muista oireista, joita mulla ei ole.
 
Ymmärtääkseni ovuloimaton kierto voi myös olla ns. Normaalin pituinen. Eli kai kaikki on mahdollista.

Mulla on ovis nyt lähikierroissa ollut kp 16 ja kierrot olleet 25 päivää, luteaali jää tietty liian lyhyeksi.

Mun oletetut ovuloimattomat kierrot on kestäneen 40 päivää.

Mulla kans. Tosin kierto on normaalistikin pitkä, n. 34 päivää ja ovis kp20 tienoilla.
 
Tervetuloa uudet ja tsemppiä kaikille!!

Mua kans jännittää kierron pituus, kun yleensä se on 28-32 päivää ja viimeks oli 25. Keväällä aiemmin oli myöskin yks kierto tavallista lyhyempi :confused: Et ota näistä nyt selvää. Tässä kierrossa en tikuttele, kun en vaan jaksa.
 
Taas lämmöt tippu :hilarious: ehkä nää ei mulla kerro mitään.. Ainakaan tässä kierrossa. Ainaki tuottaa stressiä
 
Toivotaan, et riittäis, kun hommailtiin kp7:n, 12 ja 15 päätteeksi. Kun en nyt jaksanut tikutella :shy:

Väsyttää, en saanut nukuttua kuin alle 6h. Ja nyt töihin peseen labratakkeja :yuck:
 
Tää rupee kohta raahaan kirvestä kohti kaivoa, kp25 ja dpo9 pc aamulla niin nega kun voi vaan olla. Viime raskaudessa muistaakseni näkyi jo jotain viivan alkua näillä dpoilla. :sorry:
Näin ne mielialat voi romahtaa päivässä, eilen oli vielä niin positiivinen ja rauhallinen olo.
 
Muokattu viimeksi:
Nipanderi juu täällä oli selkee ovis ja vuosisadan ovis oliki. Kieltäydyin seksistä ku toi lääke mitä nyt syön tuplaa raskauden mahdollisuuden vaik kkm jälkeen tuskin heti raskautua voi mutta ovislimat oli enemmän ku ikinä ja lämmöt ja kaikki. Toisaalta nyt rinnat oviksen jälkeen hiton kipeet niinku tissien yläosassa ja kainalot on niiiiin kipeet. Pms ärtymys mitä minul harvemmin on iski jo ja päänsärky joka aamu. Siis pari aamua mut Huoh ja iltasin palelen vaikka tosiaan plus 30.. Ja taas heräilen aikasin ja ihme unet tuli oviksen aikaan. Epäilin voiko ovis olla mut niin se lääkäri sano ja muutenkin myhäili. Täällä kun ei niin väliä ilmeisesti kropan palautukselle ole.

Tervetuloa uusille minä olen ollu poissa kun menetin vauvani vaikka olin niin "pitkällä" jo...

Nyt ei kuin edelleen myo-inositol lääkäri määräsi taas tasottaan ja siks varmaan ovis tuli ja sit mammavitskut myös hänen mielestä hyvä syödä vielä joku aika....
 
Mie oon ihmetellyt että ku monilla vuoto kestää tosi kauan kkm jälkeen ja ovis tulee sit ku tulee mut mulla se tuli liki heti mikä on outoa.

Itse oletin että oireet oli kkm johtuvaa mut kroppa päätti ovuloida ja tämän gyne vahvisti, iso johtofollikkeli ja kumman paksu limis näille päiville. No eihän ovista hyödynnetty vaikka se on epätodennäköistä että tuliskaan heti raskaaksi kuin esim tuulimunasta tms. Noh, joka tapauksessa lämmöt piti ihan paikkaan ja unohdin mainita sillon follista. Tyystin erilainen kierto nyt. Oviksen jälkeen hirmu olo ja mulla tuli ihan oksennus tällä kertaa ja kivut satakertaiset. Kyllä seksiä oli just päivä ennen mut ei sen jälkeen.

Oviksen jälkeen : tissikipu jatkuu aivan oudossa paikassa, pää on kipeä, pistokipu kuten aina ja muutenkin etoo koko ajan. Närästys tuli takas ja iho kiiltää. Silmät on kuin kuumeessa olis (en ole). Aivastelin jo vaikka en oikeasti tyyliin ikinä aivasta. Nämä ei siis ole mitään toiveita et nyt tulee raskaaksi ku ei oo mahdollista näin pian heti. Kirjaan vain oireita mitkä ei mulla aiemmin ole olleet pms oireita. Esim ärtyisyys on jotaki ihan kauheaa ja itken kun me ihmiset tapetaan hyönteisiä. Onko muilla raskauksien jälkeen tai km jälkeen pms oireet muuttunut tyystin?
Aa ja ikenet vuotaa verta vaikka kuinka hellästi harjaisin.. Nämä ovat paljonkin niitä oireita mitä monella raskautuessa. Jano puuttuu mut huulet on rohtuneet. Mutta siis asiaan eli onko muilla ollut muuttuneet jutut ?
 
Moi ja tervetuloa! :Heartred

Oletko lukenut myo-inositolista? Oon lukenut netistä kokemuksia että ovulaation saanu aikaan niillä joilla ei ole ollut.

Toivottavasti plussaat pian
Seidivid plus on mitä suosittelen jos sitä sieltä löytyy
 
... ja pahoittelut vielä jäätävästä omanapailusta, tää oli tämmönen oksennusaloitus. Täälläkin varmasti monella vielä paljon tuskaisempia tilanteita ja kokemuksia!

Ja toivotaan tosiaan että NewMoon saisit jotain apuja ja selkoa tilanteeseen huomenna ❤
Niin sulle piti tohon myo-inositolista laittaa eli mulla oli mammavitskut, e-vitamiini ja sitte toi seidivid plus joka sisältää myo-inositolin lisäksi vitamiini D ja melatoniinia ja foolihappoa. Lisäksi sen pitäisi oviksen lisäksi avittaa alkion kiinnittymistä ja sitä vedetään jauhe veteen ja on hyvän makuinen ja koko kierto..
Toivottavasti löytyy, itse olen käyttänyt sitä ja raskautunutkin. Palasin tänne ja tonne oonki rustaillut kuulumisia. Tervetuloa ja omanapailu on kaikilla, vertaistukea tää on, hankala se olis avautua jos ei itsestään puhu joten mun puolestani omanapaillaan kaikki <3
 
Seidivid plus on mitä suosittelen jos sitä sieltä löytyy

Kiitos vinkistä Jesbe, ei näytä ainakaan suomalaisissa apteekeissa olevan, mutta voishan sitä toki ulkomailta tilata..

Ilmeisesti noi Donafertyt ja Inofolicit on korvattu Suomessa nyt noilla Inocapseilla, joiden päiväannoksessa on vaan 1050mg myo-inositolia, miksiköhän? Inocapsien esittelyssä lukee "Inocaps ja Inofolic -valmisteiden biologinen hyötyosuus suositellulla annoksella myo-inositolin suhteen on sama". Imeytyykö se muka jotenkin paremmin kapselista vai miten tuo on mahdollista?

Ja tsemppiä Jesbe, eipä ole helppo ollut sunkaan taival ❤
 
Takaisin
Top