Raskaaksi 2019

Moikka!

Saisinkohan vielä liittyä seuraan? Olen tämän(kin) ketjun lueskellut lähes kokoaan läpi, mutta mihinkään en ole aiemmin tohtinut kirjoittaa. Pahoittelut jo etukäteen pitkästä viestistä, mutta pieni esittely kuitenkin :)

Ollaan siis mieheni kanssa yritetty lasta kesäkuusta 2018 lähtien (eli yk jotain 14), kyseessä minun ensimmäinen, miehellä on jo entuudestaan yksi lapsi. Olemme molemmat hiukan yli 30-vuotiaita kaikin puolin perusterveitä ja terveellisesti eläviä tyyppejä. Ovulaatiota olen tikuttanut lähes joka kuukausi, ja onestepillä olenkin saanut muutaman kerran selvästi verrokkiviivaa vahvemman oviksen, yleisimmin jää samanvahvuiseksi. Mutta ovis+ aina 13-14 kp ja koko kierron pituus 27-28 pv oviksesta riippuen. Ei tiputteluvuotoja, eikä mitään muita "ongelmia". Ja aktiivisesti on aina touhuiltu koko ovisviikko, mutta tänä aikana ei tosiaan tärpin tärppiä.

Kärsimätön kun olen, kävimme jo yksityisellä lapsettomuusklinikalla ensikäynnillä, minut ultrattiin ja lisäksi lähetettiin verikokeisiin (kilpparit, prolaktiini ja amh), joiden tulokset kaikki kunnossa ja "hyvään hedelmällisyyteen" viittaavia (samoin kuin ultratulokset ja kierrot jne.). Näin ollen meitä vain kehotettiin jatkamaan yritystä. Selvitin kuitenkin itsenäisesti vielä progesteroniarvon dpo7, sillä halusin varmistaa, että todella ovuloin (tämän tein siis ilman lääkärin lähetettä), ja tänään sain vastauksen, jonka mukaan progearvo oli vain 14,88 (pitäisi olla yli 25 tuossa kohtaa, jos ovulaatio on tapahtunut). No soitin tietysti lääkärille, ja kuten tiesinkin, ei ovulaatio välttämättä tapahdu joka kuukausi, joten nyt sitten odotellaan seuraavan kierron loppupäätä ja testataan tuo progearvo uudelleen. Jos silloinkin liian matala, niin sitten kai vasta harkitaan jotain hoitoa..

Mutta kysymys siis: onko täällä kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Ja mikäköhän tuohon keltarauhashormonin toimimattomuuteen/ovuloimattomuuteen voisi auttaa? Onko mitään ns. luomukeinoja?

No, eipähän tarvi enää piinailla, kun ei kerran ovista ole edes tapahtunut, uusia menkkoja odotellessa. Nyt siis kuviteltu dpo8, eli ovis+ oli 14.5. Ohessa vielä tämän kierron ovistikut, eli vaikka nousi yhtä vahvaksi kuin verrokkiviiva, ei kuitenkaan nyt sitten ollut ovulaation merkki, kun progesteronitasot eivät nousseet. Eli tämä myös tiedoksi, että jos jollain muulla näyttää kierto + ovikset + muut ihan oppikirjamaisilta, voi niitä "vikoja" kuitenkin löytyä..

Paljon plussatuulia kaikille ja tsemppiä kierron eri vaiheisiin!
 

Liitteet

  • 20190522_161251.jpg
    20190522_161251.jpg
    9.5 KB · Katsottu: 217
Mulla ei edelleenkään menkat oo alkanu ja testit ei näytä mitää järkevää. Ärsyttäää. Osuu saletisti kylpylän päälle.
 
Kiitos Nipanderi :Heartred

Täti tuli ja nyt siis kp1. Jotain hyvää on se, että viime kierto jäi "vain" 34 päiväiseksi, kun välillä jo murehdin, kun sekin venyi viime kierrossa turhan pitkäksi...
 
Moikka!

Saisinkohan vielä liittyä seuraan? Olen tämän(kin) ketjun lueskellut lähes kokoaan läpi, mutta mihinkään en ole aiemmin tohtinut kirjoittaa. Pahoittelut jo etukäteen pitkästä viestistä, mutta pieni esittely kuitenkin :)

Ollaan siis mieheni kanssa yritetty lasta kesäkuusta 2018 lähtien (eli yk jotain 14), kyseessä minun ensimmäinen, miehellä on jo entuudestaan yksi lapsi. Olemme molemmat hiukan yli 30-vuotiaita kaikin puolin perusterveitä ja terveellisesti eläviä tyyppejä. Ovulaatiota olen tikuttanut lähes joka kuukausi, ja onestepillä olenkin saanut muutaman kerran selvästi verrokkiviivaa vahvemman oviksen, yleisimmin jää samanvahvuiseksi. Mutta ovis+ aina 13-14 kp ja koko kierron pituus 27-28 pv oviksesta riippuen. Ei tiputteluvuotoja, eikä mitään muita "ongelmia". Ja aktiivisesti on aina touhuiltu koko ovisviikko, mutta tänä aikana ei tosiaan tärpin tärppiä.

Kärsimätön kun olen, kävimme jo yksityisellä lapsettomuusklinikalla ensikäynnillä, minut ultrattiin ja lisäksi lähetettiin verikokeisiin (kilpparit, prolaktiini ja amh), joiden tulokset kaikki kunnossa ja "hyvään hedelmällisyyteen" viittaavia (samoin kuin ultratulokset ja kierrot jne.). Näin ollen meitä vain kehotettiin jatkamaan yritystä. Selvitin kuitenkin itsenäisesti vielä progesteroniarvon dpo7, sillä halusin varmistaa, että todella ovuloin (tämän tein siis ilman lääkärin lähetettä), ja tänään sain vastauksen, jonka mukaan progearvo oli vain 14,88 (pitäisi olla yli 25 tuossa kohtaa, jos ovulaatio on tapahtunut). No soitin tietysti lääkärille, ja kuten tiesinkin, ei ovulaatio välttämättä tapahdu joka kuukausi, joten nyt sitten odotellaan seuraavan kierron loppupäätä ja testataan tuo progearvo uudelleen. Jos silloinkin liian matala, niin sitten kai vasta harkitaan jotain hoitoa..

Mutta kysymys siis: onko täällä kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Ja mikäköhän tuohon keltarauhashormonin toimimattomuuteen/ovuloimattomuuteen voisi auttaa? Onko mitään ns. luomukeinoja?

No, eipähän tarvi enää piinailla, kun ei kerran ovista ole edes tapahtunut, uusia menkkoja odotellessa. Nyt siis kuviteltu dpo8, eli ovis+ oli 14.5. Ohessa vielä tämän kierron ovistikut, eli vaikka nousi yhtä vahvaksi kuin verrokkiviiva, ei kuitenkaan nyt sitten ollut ovulaation merkki, kun progesteronitasot eivät nousseet. Eli tämä myös tiedoksi, että jos jollain muulla näyttää kierto + ovikset + muut ihan oppikirjamaisilta, voi niitä "vikoja" kuitenkin löytyä..

Paljon plussatuulia kaikille ja tsemppiä kierron eri vaiheisiin!
Moi ja tervetuloa! <3

Oletko lukenut myo-inositolista? Oon lukenut netistä kokemuksia että ovulaation saanu aikaan niillä joilla ei ole ollut.

Toivottavasti plussaat pian
 
Moi ja tervetuloa! :Heartred

Oletko lukenut myo-inositolista? Oon lukenut netistä kokemuksia että ovulaation saanu aikaan niillä joilla ei ole ollut.

Toivottavasti plussaat pian

Oliko tässä jotakin saatavuusongelmia?
 
Moikka!

Saisinkohan vielä liittyä seuraan? Olen tämän(kin) ketjun lueskellut lähes kokoaan läpi, mutta mihinkään en ole aiemmin tohtinut kirjoittaa. Pahoittelut jo etukäteen pitkästä viestistä, mutta pieni esittely kuitenkin :)

Ollaan siis mieheni kanssa yritetty lasta kesäkuusta 2018 lähtien (eli yk jotain 14), kyseessä minun ensimmäinen, miehellä on jo entuudestaan yksi lapsi. Olemme molemmat hiukan yli 30-vuotiaita kaikin puolin perusterveitä ja terveellisesti eläviä tyyppejä. Ovulaatiota olen tikuttanut lähes joka kuukausi, ja onestepillä olenkin saanut muutaman kerran selvästi verrokkiviivaa vahvemman oviksen, yleisimmin jää samanvahvuiseksi. Mutta ovis+ aina 13-14 kp ja koko kierron pituus 27-28 pv oviksesta riippuen. Ei tiputteluvuotoja, eikä mitään muita "ongelmia". Ja aktiivisesti on aina touhuiltu koko ovisviikko, mutta tänä aikana ei tosiaan tärpin tärppiä.

Kärsimätön kun olen, kävimme jo yksityisellä lapsettomuusklinikalla ensikäynnillä, minut ultrattiin ja lisäksi lähetettiin verikokeisiin (kilpparit, prolaktiini ja amh), joiden tulokset kaikki kunnossa ja "hyvään hedelmällisyyteen" viittaavia (samoin kuin ultratulokset ja kierrot jne.). Näin ollen meitä vain kehotettiin jatkamaan yritystä. Selvitin kuitenkin itsenäisesti vielä progesteroniarvon dpo7, sillä halusin varmistaa, että todella ovuloin (tämän tein siis ilman lääkärin lähetettä), ja tänään sain vastauksen, jonka mukaan progearvo oli vain 14,88 (pitäisi olla yli 25 tuossa kohtaa, jos ovulaatio on tapahtunut). No soitin tietysti lääkärille, ja kuten tiesinkin, ei ovulaatio välttämättä tapahdu joka kuukausi, joten nyt sitten odotellaan seuraavan kierron loppupäätä ja testataan tuo progearvo uudelleen. Jos silloinkin liian matala, niin sitten kai vasta harkitaan jotain hoitoa..

Mutta kysymys siis: onko täällä kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Ja mikäköhän tuohon keltarauhashormonin toimimattomuuteen/ovuloimattomuuteen voisi auttaa? Onko mitään ns. luomukeinoja?

No, eipähän tarvi enää piinailla, kun ei kerran ovista ole edes tapahtunut, uusia menkkoja odotellessa. Nyt siis kuviteltu dpo8, eli ovis+ oli 14.5. Ohessa vielä tämän kierron ovistikut, eli vaikka nousi yhtä vahvaksi kuin verrokkiviiva, ei kuitenkaan nyt sitten ollut ovulaation merkki, kun progesteronitasot eivät nousseet. Eli tämä myös tiedoksi, että jos jollain muulla näyttää kierto + ovikset + muut ihan oppikirjamaisilta, voi niitä "vikoja" kuitenkin löytyä..

Paljon plussatuulia kaikille ja tsemppiä kierron eri vaiheisiin!




Mulla oli tosiaan yhdessä kierossa ainaki progrestroni 1 :-) enkä myöskään saanut plussaa silloin ovistestiin. Sen jälkeen sain taas kunnes raskauduin ja kierto ennen myös progrestroni oli 65 :-)
 
Moi ja tervetuloa! :Heartred

Oletko lukenut myo-inositolista? Oon lukenut netistä kokemuksia että ovulaation saanu aikaan niillä joilla ei ole ollut.

Toivottavasti plussaat pian

Täytyy tutkia tuota, en oo kuullutkaan..

Ankkuri, mulla tsekattu kans progesteroni ja oli vaan 10. Muuutta saatoin olla pari päivää liian ajoissa labrassa. Mut sain silti letrozolet boostaamaan ovista. En oo niitä viel alottanu, tulin maaliskuussa raskaaks joka menikin alussa kesken. Plussa tuli kierrosta, jossa käytin ekaa kertaa gelee royalea. Join myös vähän greippimehua, käytettiin spermaystävällistä liukkaria ja sellasta.. Tässä kierrossa sama, paitsi en oo mehua löytäny. Kohta jännätään plussaako tää kierto :) saan kans ovistikkuihin yleensä tummia viivoja..
 
Luotsasin tänään sijaisena 8lk:aa ja lähdettiin lähikaupassa käymään. Oppilaat vilkaisi mua ja totes, et ilmetty Petri Nygård :hilarious: Otin itsestä kuvan ja totesin, et niinpäs onkin :grin
 

Liitteet

  • IMG_20190522_103335_543.jpg
    IMG_20190522_103335_543.jpg
    25.2 KB · Katsottu: 223
Sori, nyt tulee tällainen paniikkiviesti, mutta samalla tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin :smiley-ashamed008

Ei kai minulla vielä ala kuukautiset, kp22 vasta ja ensimmäiset punajuovat havaittu jo paperissa ensimmäisten tuntemusten kera :eek: , tavallaan lyhin kierto on ollut 25 päivää!?!? Apua! Mitä ihmettä tämä minun kroppa nyt touhuaa, ensin CB:n kaksihormonitesti vilkutti hymyä sellaiset viisi päivää ja en saanu kuitenkaan ovis+ kiinni, niin tästä kierrosta jäi keltarauhashormonivalmiste ottamatta, kahdessa aiemmassa on sitä jo kokeiltu.
Voiko tämä johtua nyt siitä, etten ole sitä käyttänyt tässä kierrossa? Aloitin myös geleet juuri(kp6), voiko ne vaikuttaa? Onko jollain muulla tehnyt näin, jos on jäänyt Terot tai Luget välistä?:anyone
Kyllä ne vaan alkoi jo :sad001
Ja kun katson Flon kalenteria ajoitus menisi taas viikonloppua vasten, että ketuttaa suoraan sanoen! :mad: Ja minä kun luulin, että olisi hyvä mennä tämä kierto omalla hormonitasolla, mutta eipä tässä tietty muuta voinu. Miten käynee inssen kanssa, lääkkeelliseen kiertoon olisi tällä kertaa tarkoitus tehdä, pitää soittaa huomenna klinikalle, kesätaukokin alkaa niillä jo ensi kuussa :shifty: Sori, tämä minun hirmuinen valitus, mutta nyt tuntuu ettei mikään ole kunnossa :arghh:
 
Kiitos vastauksesta! :)
Toivottavasti ei minullakin älä mennä kierrot jatkuvaan noin lyhyiksi! En muista että olisi koskaan itsellä ollut aiemmin mitään välivuotoja tai alkanut kierto näin aikaisin.
Onkos siulla, Nipanderi, ollu myös tuota hormonitukihoitoa?

Ei ole, kävin vastikään lääkärissä asiasta ja on edelleen selvittelyn alla tuo homma. Perusterveydenhuollossa nää "kiireettömät" asiat tuppaa vähän kestämään. Mutta oli siitä puhetta, että ellei mene ohi tässä ennenkun (jos) joku vika löytyy jostain, niin tukilääkitystä kehiin:)
 
Ja onhan se kyllä, että joka kuukausi se syli tuntuu aina vaan tyhjemmältä:(

Tsempit newmoonille, nyt ne saisivat jo lääkärissä onnistua tuon asian kanssa. Ihan kohtuuttoman kauan kestänyt homma! Kai syöt jotain lisärautaa?

Tervetuloa uusille, ankkurillakin pitkä taival jo takana. Hyvä että tutkivat. Onpas ärsyttävää, jos kaikki merkit viittaa ovikseen, mut jos ei sitten tuukkaan. Pistää väkisin mietityttämään voikohan itellä olla sama, kun tää raskaaksi tuleminen on aina niin kiven alla...

Deedeelle tsemppiä. Hyvä että lääkäri nyt. Oliko sulla pcos, vai muistanko väärin? Ehkä muistan omiani...

Mitäs jesbelle kuuluu?:)<3

Jannnille tsempit, nyt vaan ahkeraa miehen kaatoa, niin ei ainakaan mee ovis sitten sivusuun.

Wustille peukut pystyssä, kyllä tähän ketjuun vielä plussia mahtuisi<3

Itsellähän tämä aika kuluu matelemalla, melkeen kuukaudenpäivät pitää odotella taas ovista:( nyt mies onkin koko kesän Suomessa, niin on ainakin kolme kuukautta mahkut aktiiviseen yrittämiseen:)
 
Heheh, ja Helena toi nygård juttu:)) Noi teinit on sitten aina yhtä kohteliaita. Mulle just yks päivä töissä yks tokasi, että näytän ihan lapselta:)) Näin 32 -vuotiaan univelan ryydyttämän ihmisen peilikuva noin omasta näkövinkkelistä on jotain ihan muuta, niin otin sitten kohteliaisuutena:))
 
Holle, ihana kuulla onnistumisia vastaavien onhelmien kanssa painineilta, nostaa hiukan toivoa täälläkin!

Ja Jannille kiitokset vinkeistä, greippimehua on täälläkin vedelty, mutta kai se tarvii ottaa muutkin "poppaskonstit" käyttöön!

Tunnistan niin noi fiilikset Nipanderi, aika kuluu niin hitaasti ja epätoivo meinaa kyllä välillä iskeä! Ei auta kun uskoa, että kyllä se meilläkin vielä tärppää.

Ja kiitos kaikille ihanille vastauksista, tosi kaksijakoinen fiilis ollut tänään, kun aiemmin kuvitellut kuitenkin että kaikki todellakin on kunnossa, mut nyt aloin sit miettiä että entä jos en olekaan ovuloinut tyyliin koko aikana, vaikka testit niin näyttävät ja täysin säännöllinen kierto antaa ymmärtää.. Toisaalta siis hyvä että jotain "häikkää" löytyi (eikä muuten olisi vieläkään löytynyt, jos en itse olisi labraan marssinut ilman lähetettä), mutta toisaalta iski myös kauhee huoli ja ärsyttää nyt vaan odotella taas koko ensi kierto ennen kuin mitään uutta selviää.. Yhdet itkut tais tulla, mutta eiköhän tää olo taas kohta kohene!
 
Paitsi viel tässä omanapailen, mut oliks niin, et ovuloimaton kierto on yleensä normaalia pidempi? Kun mullahan nyt on ollu siis naurettavan lyhyt...
 
Takaisin
Top