Raskaaksi 2019

Hei taas! Mulla on mennyt kuukausi taas edellisestä postauksesta ja paljon on tapahtunut. Ei tosiaan raskauspuolella kai. Tänään alkoi sellainen vahva nippailu vasemmalla puolella. En ole siis varma milloin ovis on ollut mutta Flon mukaan se oli 10 päivää sitten. Jos tämä kipu olisi normaali, eli sellainen menkkamainen niin en edes ajattelis asiaa mutta se tulee ja menee noin sekunnissa, eikä ole erityisen kipeä, koska se menee pois niin nopeasti. Tämäkö on se keltarauhanen joka siellä sykkivästi ilmoittaa olemassaolostaan? Olisihan se jotain jos tässä oman synttärin aikana saisi vihdoin tärppiä, onhan tässä mennyt jo kymmenisen kuukautta siitä ku jätettiin ehkäisyt pois ja yrityskertoja on 11 (10 jos se ensimmäinen oli vain tyhjennysvuoto) ja kuukausiakin on mennyt se 10 myös... Aika varma ettei tämä ole muuta kuin jotain mitä söin tyyliin ja vatsa tekee kepposet mutta aina olisi kiva kuulla miten muut ovat ovat kokeneet tuon keltarauhasen oireilua?
:bookworm:

Mulla samanlaista nippalua ollut.. yk1 menossa ja kp26/32-35 dpo8, yritän olla testaamatta ennen ensi maanantaita, mutta saa nähdä pystynkö olla tekemättä, sen oon päättänyt että aikaisintaan perjantaina testaan.

Mulla samanlaista nippalua ollut.. yk1 menossa ja kp26/32-35 dpo8, yritän olla testaamatta ennen ensi maanantaita, mutta saa nähdä pystynkö olla tekemättä, sen oon päättänyt että aikaisintaan perjantaina testaan.
Mulla on periaatteessa kp 25/27-28 nyt. Ja tämä kipu ei ole ollut samaa kuin menkoissa aikaisemmin siksi mietityttää. Se kipu jota olen tuntenut ennen menkkoja on ollut viiltävä, tämä on jomotus mutta pistävä ja selkeästi vain vasemmalla. Toivottavasti teillä on tärppi tullut myös :) toki harvoilla pn heti ekalla jos ovat lopettaneet jotain ehkäisyä kuulemma.

Tuohon kunnallisen lapsettomuushoitoihin piti vielä lisätä että kaksi yhteistä lasta jos on, niin ei saa julkiselta puolelta hoitoja. Vaikka molemmilla olisi lapsia kaksikin, muttei yhteisiä, niin silloin saa hoidot julkisella.

..

Kiva kuulla StellaMomistakin!
Joo pitäisihän täällä käydä mut ku uusi työ vei mennessään ja ei ole ollut aikaa lusmuilla täällä! :D sitä paitsi, kuka haluaisi heti uudessa työssä huutaa että joo tulin, mut lähden kohta äitiyslomalle hehe!

Mulla on periaatteessa kp 25/27-28 nyt. Ja tämä kipu ei ole ollut samaa kuin menkoissa aikaisemmin siksi mietityttää. Se kipu jota olen tuntenut ennen menkkoja on ollut viiltävä, tämä on jomotus mutta pistävä ja selkeästi vain vasemmalla. Toivottavasti teillä on tärppi tullut myös :) toki harvoilla pn heti ekalla jos ovat lopettaneet jotain ehkäisyä kuulemma.

Jep, mä lopetin ehkäisyn jo viime vuoden heinä-elokuun vaihteessa että kroppa kerkeää tasaantumaan, ja hyvä että niin tein, koska kroppahan oli alussa aivan sekaisin..

Mutta joo, mulla tuo nippailu ja jomotus on myös ihan erilaista kun menkkojen aikaan/ennen menkkoja.

Vuosi julkiselle hoitoihin, mut esim. Jos jotain muita häiriöitä toosan alueella, niin kyllähän niitä sitten voidaan tutkia aikaisemmin.

Mulla tutkitaan parhaillaan vuotohäiriöitä. Samallahan tässä saa kivasti tietoa tuosta oman värkin ja hormonien muusta toiminnasta, kun on lapsenteossakin oleellinen kapine:) nyt puolisen vuotta takana toisen yritystä takana. Tietty itse lapsettomuuteen suuntaavien hoitojen aika on sitten myöhemmin, toivottavasti tulis tärppi ennen sitä:(

Kiva kuulla stellasta, peukut pystyssä teille!:)

Jep, mä lopetin ehkäisyn jo viime vuoden heinä-elokuun vaihteessa että kroppa kerkeää tasaantumaan, ja hyvä että niin tein, koska kroppahan oli alussa aivan sekaisin..

Mutta joo, mulla tuo nippailu ja jomotus on myös ihan erilaista kun menkkojen aikaan/ennen menkkoja.
Toivottavasti siellä pärähtää plussa sitten :) mä mietin että jospa tänään kokeilisin ekan tikun moneen kuukauteen. Ihan vain siksi etteivät vanhene kaapissani. Pari digiä siellä on ainakin, en muista oikein onko muuta.

Toinen asia mitä tässä ajattelin: join eilen kodeiinia sisältävää yskänlääkettä, koska oli aivan sairaan ärsyttävä yskä. Ja lauantaina meni pari siideriä. Voikohan nämä vaikuttaa nyt tähän alkuraskauteen? En olisi ottanut jos olisin tuntenut oireita... No kai aika kertoo sitten miten meni. Nyt kuitenkin yritän voittaa tätä flunssaa ensin. Sit katsotaan mitä se tikku sanoo :happy119

Toivottavasti siellä pärähtää plussa sitten :) mä mietin että jospa tänään kokeilisin ekan tikun moneen kuukauteen. Ihan vain siksi etteivät vanhene kaapissani. Pari digiä siellä on ainakin, en muista oikein onko muuta.

Toinen asia mitä tässä ajattelin: join eilen kodeiinia sisältävää yskänlääkettä, koska oli aivan sairaan ärsyttävä yskä. Ja lauantaina meni pari siideriä. Voikohan nämä vaikuttaa nyt tähän alkuraskauteen? En olisi ottanut jos olisin tuntenut oireita... No kai aika kertoo sitten miten meni. Nyt kuitenkin yritän voittaa tätä flunssaa ensin. Sit katsotaan mitä se tikku sanoo :happy119
Eikös ne sano että tärkeintä on sitten kun asiasta tietää niin korjata ne elämäntavat? Eihän koko elämää pysty elämään jos aina ajattelee että mitä jos olenkin nyt raskaana?:)

Kannattaahan se testata jos mietityttää :) en usko että vaikuttaa koska niin alussa mitenkään.

Itse kärsinyt kanssa flunssasta kohta kaksi viikkoa, onneksi ei oo särkylääkkeitä tarvinnut, nenä tosin niin tukossa että veikkaan poskiontelontulehdusta, pitäisi varmaan jaksaa nenäkannu kaivaa jostain ja kokeilla saisiko sillä helpotusta

Eikä? :nailbiting:

Tää kierto menee todellakin piinaillessa!
Juu mulla ihan pitkään sattu maata sängyssä oikealla kyljellä joku pisti siel jotenki.. Ja nyt jos kolautan minikumpuni johki nii oikealta vihaisesti nippasee.. Muuten aika lailla noussut eri kohtiin ne fiilikset lähinnä navan alle keskelle ku alus oli alempana se semmonen outo kipuilu ku esim yski mut se tuli kans myöhemmin ku luulin et se tulis ns alkuoireena

Kyl minäkin alus otin lääkettä ku tulin tulokseen et jos en tiedä olevani niin en voi varoa koko ajan kaikkee et jos nyt onki... Eikä se alussa mun käsitykseni mukaan edes siirry alkioon juurikin kun ei nainen voi heti tietää

Mites toi kahden lapsen "sääntö" noissa julkisen puolen hoidoissa.
Meinaatteko kaikkia hoitoja, myös "lieviä" (esim.letrot) vai inseminaatiota tai IVF. Mulle sanottiin mein äitipolilta että kyllä saan vielä apuja jos kolmas halutaan. Mulla siis ollu aiemmin clomit ja niillä tullu kaks lasta.

Oliko tarpeeks pitkä pidätys? Tee aamulla?

Teen joo ylihuomenna. Tein predictor earlyn nyt tossa äskön, vähän oli laimeahko virtsa. Töissä tein mun luotto testin eli työpaikan oman, niitä nähny monia ja ikinä oo turhaa kyllä viivaa antanu. Katotaa parin pv päästä tuleeko enemmän viivaa :happy: tossa tuo mihim jotain tuli, on 25 herkkyydeltään.

Liitteet

• IMG_20190513_102712__01.jpg
    IMG_20190513_102712__01.jpg
    11.9 KB · Katsottu: 245
  • IMG_20190513_102704__01.jpg
    IMG_20190513_102704__01.jpg
    14.1 KB · Katsottu: 236
Teen joo ylihuomenna. Tein predictor earlyn nyt tossa äskön, vähän oli laimeahko virtsa. Töissä tein mun luotto testin eli työpaikan oman, niitä nähny monia ja ikinä oo turhaa kyllä viivaa antanu. Katotaa parin pv päästä tuleeko enemmän viivaa :happy: tossa tuo mihim jotain tuli, on 25 herkkyydeltään.
Lupaavaa <3

Takaisin