Raskaaksi 2019

Mulla on nyt ollut vähän taukoa tän foorumin lukemisesta, kun on ollut niin kiirettä. Pikaisesti keskusteluja äsken selasin.

Meillä alkoi nyt ensimmäinen yrityskerta :) Jännittää! Ihana kun mieskin on ihan täysillä mukana :grin
Ei muuta kuin nauti! Ensimmäinen yrityskuukausi/-kuukaudet on erityisen jännittäviä :rolleyes: ja ihanaa että mieskin mukana!

Mun piti tänään rupee ovista tikuttaa, mutta aamukiireessä se unohtu... tarviiko sitä tehä ees aamulla vai vaan samaan aikaan? Viikonloppuna olis tarkotus lähtee hesaan viettää miehen synttäreitä mutta siirtysköhän lapsenteko lomaksio_O neuvokaa konkarit :happy:

Mun piti tänään rupee ovista tikuttaa, mutta aamukiireessä se unohtu... tarviiko sitä tehä ees aamulla vai vaan samaan aikaan? Viikonloppuna olis tarkotus lähtee hesaan viettää miehen synttäreitä mutta siirtysköhän lapsenteko lomaksio_O neuvokaa konkarit :happy:

Mielestäni voi tikutella milloin vain :)

Kynnet on jonkun aikaa lohkeillu, oliks seki joku raskausoire :hilarious: tosin nää kaikki voi johtua siitäki et täs kuukauden kuuri kortisonia ekaa kertaa, loppuu pe. Onhan seki voinu aiheuttaa jotain outoa.. Mustat silmänalusetki ollu, luin et voivoi johtua raskaudesta, niiku viimekski oli..mutta myös esim auringosta :hilarious::wtf:

Miksi ovulaatiotestin tekoa suositellaan tehtäväksi klo 10-20? Voiko aamuvirtsasta tehdä testin luotettavasti?
Syy minkä vuoksi valmistaja on suositellut testin tekemistä muusta kuin aamuvirtsasta on seuraava:
Nukkumisen aikana virtsaa kerääntyy virtsarakkoon useiden tuntien ajan (usein 7-12h). Hormoni, joka on tänä aikana erittynyt virtsaasi on yön aikana laimentunut rakossa olevan muun virtsan takia. Tällöin testaus ei anna aina luotettavaa tulosta jos teet testin ensimmäisestä aamuvirtsasta. Raskaustesteissä asia on tietysti päinvastainen jolloin raskaushormonia on yön aikana kerääntynyt koko ajan vain enemmän ja testi näyttää voimakkaampaa plussaa aamuvirtsasta johon on kerääntynyt enemmän hCG hormonia. Tärkein seikka kuitenkin on se että teet testin aina samaan aikaan päivästä/iltapäivästä. Paras aika testin teolle on aamupäivä. Paras tapa olisi tehdä aamutoimet normaalisti ja juoda virtsaneritystä kiihdyttävää ainetta kuten kahvia tms, odottaa muutama tunti ja tehdä testi seuraavalla vessareissulla. Tällöin testi on täysin luotettava. Ovulaatiotestejä joita kannattaa tehdä luotettavasti aamuvirtsasta ei ole ihmisen fysiologisista syistä.
https://www.raskauskeiju.fi/usein_kysyttya

Miriam, olen usein kuullut että omituiset unet voi olla raskausoire :wink onko sulla usein menkkakivut jo ennen vuotoa?

Toivon että tässä kuussa saadaan mahdollisimman monta nyyttiä haaveilijoille:Heartred Tsemppiä erityisesti muillekin piinapäiviä viettäville :grin

Mulla yleensä tulee kovat krampit just sinä päivänä, kun menkat alkaa. Eli tämmönen monen päivän jomottelu ei ole tyypillistä. Tää päivä onkin kulunut hyvin veskissä rampatessa, koska koko ajan pitää tarkistaa, että alkoiko jo :hilarious:

Kiitos kaikille vastanneille, töissä ei paljoo viitti googletella ymmärräte kyllä :wideyed: meen siis kotiin tikuttaa jos nyt käyn vessassa sit pidättelen kotiin asti

Mulla aika vaihtelee, kun työajatkin vaihtelevat. Tänään kp15, eikä oviksesta tietoakaan :bored:

Miksi ovulaatiotestin tekoa suositellaan tehtäväksi klo 10-20? Voiko aamuvirtsasta tehdä testin luotettavasti?
Syy minkä vuoksi valmistaja on suositellut testin tekemistä muusta kuin aamuvirtsasta on seuraava:
Nukkumisen aikana virtsaa kerääntyy virtsarakkoon useiden tuntien ajan (usein 7-12h). Hormoni, joka on tänä aikana erittynyt virtsaasi on yön aikana laimentunut rakossa olevan muun virtsan takia. Tällöin testaus ei anna aina luotettavaa tulosta jos teet testin ensimmäisestä aamuvirtsasta. Raskaustesteissä asia on tietysti päinvastainen jolloin raskaushormonia on yön aikana kerääntynyt koko ajan vain enemmän ja testi näyttää voimakkaampaa plussaa aamuvirtsasta johon on kerääntynyt enemmän hCG hormonia. Tärkein seikka kuitenkin on se että teet testin aina samaan aikaan päivästä/iltapäivästä. Paras aika testin teolle on aamupäivä. Paras tapa olisi tehdä aamutoimet normaalisti ja juoda virtsaneritystä kiihdyttävää ainetta kuten kahvia tms, odottaa muutama tunti ja tehdä testi seuraavalla vessareissulla. Tällöin testi on täysin luotettava. Ovulaatiotestejä joita kannattaa tehdä luotettavasti aamuvirtsasta ei ole ihmisen fysiologisista syistä.
https://www.raskauskeiju.fi/usein_kysyttya
Empä ollut sitä koskaan noin ajatellut. Pakkaukses (rfsu) lukee että vähintään 4h pidättely ennen testausta noitten kellonaikojen lisäks ja ylenmääräisen nesteenjuontia tulee välttää (ettei laimene).

Mä teen yleensä 10-14 välissä, tänään tein ekan puoli 1 aikoihin ja toisen puoli 7 aikoihin (yleensä teen vaan yhden cb pinkin, mutta unohdin kotiin sen kun lähdin töihin ja tein pc testin niin halusin vielä tehdä ton cb ovis testin)

Ei muuta kuin nauti! Ensimmäinen yrityskuukausi/-kuukaudet on erityisen jännittäviä :rolleyes: ja ihanaa että mieskin mukana!

Jep! Toivon, että yritys ei venyisi kauhean pitkäksi. Ekaa raskautta saatiin melko pitkään odotella ja yksi keskenmenokin silloin koettiin. Mutta on kuitenkin nyt aika luottavainen fiilis silti jostain syystä :)

Tuntuu, että nyt kun vauvakuume on kova niin oon nähnyt paljon enemmän raskaana olevia naisia :grin No ehkä sitä vaan kiinnittää enemmän huomiota. Oon kyllä aina katellut vauvamahoja ihastellen :grin Eikä mua raskaana yhtään haitannut se, että maha kasvaa (lukuunottamatta sitä loppuraskauden tukaluutta :wtf:).

Ovulaatiotesteistä oli puhetta.. Jännä kun nuissa mun vanhoissa testeissä lukee, että pitää tehdä aamuvirtsasta o_O En tiedä sitten onko tieto muuttunut tässä muutamassa vuodessa. Noi on Onni ovulaatiotestejä.

Kävin tänää kaupassa ostamassa verigreippimehua (ei löytynyt tavallista meidän lähikaupasta) niin kuinka paljon sitä pitäisi juoda ja oliko se aamuisin?

Oli nimittäin sen verta pahan makuista että oksat pois, hyvä että desin alas sai :D

Kävin tänää kaupassa ostamassa verigreippimehua (ei löytynyt tavallista meidän lähikaupasta) niin kuinka paljon sitä pitäisi juoda ja oliko se aamuisin?

Oli nimittäin sen verta pahan makuista että oksat pois, hyvä että desin alas sai :D

Huuhdo vehnänalkioöljy tolla alas, niin greippimehu muuttuu herkuksi :hilarious:

Mä oon ottanut venhänalkioöljyn kapseleina, uskon että toimii niinkin hyvin :) itselläni ainakin on toiminut

Takaisin