Raskaaksi 2019

Saako suunnitellun sektion tosiaan vain sanomalla että synnytys pelottaa? Näin kuulin parilta tutulta. Luulin että olisi vaikeampaa. Ei sillä, että itse haluaisin sen.

Saako suunnitellun sektion tosiaan vain sanomalla että synnytys pelottaa? Näin kuulin parilta tutulta. Luulin että olisi vaikeampaa. Ei sillä, että itse haluaisin sen.

Perjaatteessa mutta sillon käydään keskustelemassa siitä ammattilaisten kanssa. Eli ei ihan tosta noin vaan saa. Mutta jos ei vaan kykene niin eivät voi pakottaa synnyttämään alateitse. Korjatkaa jos selitän taas omiani :D

Hyvää vappupäivän iltaa kaikille taas!

Täällä menossa kp14, ovis tikuttelua siis edelleen, omien laskujen mukaan ovis osuisi ensi viikon maanantaille joka olisi kp 19.. saa nähdä, kierto heitellyt 32-36 välissä, joten saa nähdä..

Kovasti toivoo että nappaisi tässä kierrossa, vaikka onkin yk1 vasta menossa, ja tiedän että pudotus tulee korkealta jos ei tärppää, vaikka itteään yrittää siihen tsempata että ei välttämättä heti tärppää..

Tässä taas miettinyt että onneksi lopetin e-pillereiden käytön jo silloin 10kk sitten niin saanut vähä seurailtua omaa kroppaa..

Perjaatteessa mutta sillon käydään keskustelemassa siitä ammattilaisten kanssa. Eli ei ihan tosta noin vaan saa. Mutta jos ei vaan kykene niin eivät voi pakottaa synnyttämään alateitse. Korjatkaa jos selitän taas omiani :D

Linjaus silti taitaa olla se, että kannustetaan/suositellaan alatiesynnytystä. Kyllä sitä varmaan pelkopolin asiakkaaksi pääsee, mikäli ei mitään suoranaista fysiologista estettä ole alatiesynnytykseen ja siellä sitten keskustellaan tilanteesta?

Linjaus silti taitaa olla se, että kannustetaan/suositellaan alatiesynnytystä. Kyllä sitä varmaan pelkopolin asiakkaaksi pääsee, mikäli ei mitään suoranaista fysiologista estettä ole alatiesynnytykseen ja siellä sitten keskustellaan tilanteesta?

Juuri näin! Ja siellä koitetaan saada sitä pelkoa hallintaan että uskaltaisi alateitse synnyttää. Pahoissa pelkotilanteissa voi sektio olla ratkaisu, eli on mahdollista mutta vältetään mahdollisimman pitkälle.

No sitä ihmettelinkin, kun tää tuttu (mies) sanoi, et ei tarvii kun sanoo et pelottaa. Ja yks toinenki kuulemma tehny niin. No, itse en niin tekisi, ellei oikeasti pelottaisi.

No sitä ihmettelinkin, kun tää tuttu (mies) sanoi, et ei tarvii kun sanoo et pelottaa. Ja yks toinenki kuulemma tehny niin. No, itse en niin tekisi, ellei oikeasti pelottaisi.

Täältä taustalta huutelen että ainakin pk seudulla sen saa jos vaan pitää pintansa. Kun esikoista odotin, kävin semmoisessa Nyyttiryhmässä missä puhuttiin siitä pelosta ja jaettiin kokemuksia toisten esikoista odottavien synnytyspelkoisten kanssa. Itse päädyin silloin synnyttämään alakautta, mutta tulikin lopussa hätäsektio. Seuraava syntyikin sitten alakautta ja 3.asteen repeämät...
Mutta muistelisin että ryhmästä 50% synnytti sektiolla. Kahdelle oli ihan suunniteltu se ja kaksi päättyi hätäsektioon. Minä sain myös kakkosen syntymän jälkeen jälkitarkastuksessa lupauksen, ettei mun tarvii enää synnyttää alakautta koskaan jos lapsen vielä haluan. Jos vielä lasta toivon ja raskaaksi tulen, niin se sektiopäätös etukäteen pitää olla kirjattuna omakantaan jotta sen saa. Näin mulle joku aikoinaan sanoi. Tietysti jos lapsi puskee vauhdilla ulos niin ei siinä paljon sektioida jos ruuhkaa leikkurissa.

Ja synnytyspelon taustalla voi olla monenlaista. Esimerkiksi raiskaus tai muuta seksuaalista väkivaltaa, kontrollin menettämisen pelko yms. Tuskin kovin moni haluaa synnyttää vain sen takia sektiolla että pelkää vain alapäänsä menevän pilalle. Tosin mä pelkään kyllä jo sitäkin seuraavalla kerralla koska toipuminen isoista repeämistä oli todella rankkaa ja seksiä ei voinut harrastaa melkein vuoteen.

Nyt on kuulkaa naiset niin piinalliset piinapäivät etten ehkä kestä. :hilarious:
Ovis oli Flon mukaan viime viikon tiistaina (ma-ke), lauantaiyönä kehittyi virtsaumpi (ei tulehdusta), myöhemmin vielä jäätävä turvotus ja hiiva. Tänään alkoi alavatsakivut, kuitenkin vähän erilaisena, kun menkkakivut tavallisesti. Nyt kp 21/26. Kovinhan nämä on aikasia olemaan raskausoireita, mutta kai sitä saa toivoa. :smiley-ashamed005

Mun entiset oppilaat on alkanu lisääntymään :wideyed: Tänään yks 23 -vuotias mies, jota opetin ysiluokalla, sai muksun :woot:
Tuliko vanha olo...? Aika rientää yllättävän nopsaa joskus. Eihän ne pikku-Villet ja -Kallet koskaan vanhene, tai naapurin Lennut...Eiku...
Mulla joskus kävi vähän vastaavantapaisesti mutta toisinpäin: tapasin vuosia sitten yläasteen luokanvalvojan joka oli jääny eläkkeelle ja oli kuulemma jo seitsemänkymmentä täyttänyt.... :woot: Siitä tyypistä ei ikää kyllä koulussa nähny päällepäin, kun ei se vissiin silloinkaan mikään nuori ollut :D
Aa ja joku aika sitten näin kaupassa yläasteen yhden opettajan joka ei ollut vanhentunut yhtään mielestäni, itelle vaan on tullut reilusti vuosia...ehkä olin aika huono arvioimaan ikiä, tai sitten kyseiset henkilöt ovat säilyttäneet tyylinsä hyvin...

Nyt menossa dpo 9. Kunnon menkkajomotukset alkoi eilen. Lisäksi villit unet ovat jatkuneet ja kuvioihin on ilmestynyt myös alaselän särky. Menkkojen pitäisi alkaa normaalin kierron mukaan huomenna. Jos ei ala, niin sitten lauantaina testaan, vaikka dpo:n puolesta onkin hieman aikaista. Vahva tunne kyllä menkkojen alkamisesta, kun oireet siihen suuntaan viittaa :sour:

Mulla ei mitään tuntemuksia menkoista. Vähän näppyjä tullu ehkä lisää. Ehkä vähän lisääntyny rinnoissa se outo tuntemus. Kai menkoilla kestää vaan pidempään tulla. Mut testaan silti pe/la jos menkkoja ei näy :grin nyt kp35 km alusta alkaen..

Vahva fiilis, että kp1 on päivän parin päästä, pms+tiputtelu:( positiivista muutamaan viime kiertoon verraten, et oli muutama vuotamatinkin päivä ovulaation ja kp1 välissä

Täällä menossa kp15 ja flunssa meinaa iskeä päälle, saa nähdä viivästyykö ovis..

Apteekista pitäisi lähteä ostaa panadolia ja sinkkiä..

Tuliko vanha olo...? Aika rientää yllättävän nopsaa joskus. Eihän ne pikku-Villet ja -Kallet koskaan vanhene, tai naapurin Lennut...Eiku...
Mulla joskus kävi vähän vastaavantapaisesti mutta toisinpäin: tapasin vuosia sitten yläasteen luokanvalvojan joka oli jääny eläkkeelle ja oli kuulemma jo seitsemänkymmentä täyttänyt.... :woot: Siitä tyypistä ei ikää kyllä koulussa nähny päällepäin, kun ei se vissiin silloinkaan mikään nuori ollut :D
Aa ja joku aika sitten näin kaupassa yläasteen yhden opettajan joka ei ollut vanhentunut yhtään mielestäni, itelle vaan on tullut reilusti vuosia...ehkä olin aika huono arvioimaan ikiä, tai sitten kyseiset henkilöt ovat säilyttäneet tyylinsä hyvin...

Tuli! Ikäkriisi vissiin pukkaa. No, näin se menee. Jokainen vanhenee ja onhan se mukavaa, että saa olla elossa ja haaveilla sekä suunitella eämää :joyful: Meidän 5v oppi eilen ajaan pyörällä ilman apupyöriä :woot:

Täällä dpo 13, ummetus jatkunut sekä munasarjojen nippailut. Nyt tänään ollut vähän topakampi tunne vasemmalle kyljessä ajoittain. Finneiltä on vältytty, vaikka yleensä puhkeaa muutama isompi viikko ennen menkkoja :grin Lisäksi näin unta, että tein kaksi positiivista testiä. Pakko yrittää malttaa vielä lauantaihin, kunnes vihdoin testaan :rolleyes:

Miriam, olen usein kuullut että omituiset unet voi olla raskausoire :wink onko sulla usein menkkakivut jo ennen vuotoa?

Toivon että tässä kuussa saadaan mahdollisimman monta nyyttiä haaveilijoille:Heartred Tsemppiä erityisesti muillekin piinapäiviä viettäville :grin

Muokattu viimeksi:
Takaisin