Raskaaksi 2019

Oho, olipas paljon tullut taas juttuja:)

Newmoonille isot tsemppihalit, saisivat nyt saada ne suonet poltettua kunnolla:(

Ja kuumeilijalle, tissit on kipeet mulla, nännitkin tavan kierroissa, mut kyllä niitä saa silti kovakouraisestikin käsitellä, mutta sitten taas raskauskierroissa on ollu ihan sairaan kipeet. Ihan silleen et tyyliin suihkussakäynti, hyvä ettei liivitkin satu.

Mä kanssa tykkäsin raskausajasta ihan sairaan paljon, synnytys on oma tarinansa. Siitä saakka ku olin 3cm auki ja vedet meni, ni oikeestaan vaan oksensin kivusta. Tätä siis jatkui uuuuseita tunteja. Se ihan viimeinen, se ponnistaminen, oli jotenkin kaikkein kivoin vaihe, sillon oli jo niin syvällä synnytyskuplassa, että ei tajunnut maasta eikä kuusta mitään. Vaikka sitäkin sai tosissaan puskea 40 minuuttia:)

Täällä dpo8, ei uskoa onnistumiseen, vaikka tänään ei oo ollut vuotoa, kun ihan pieni tuhru vaan. Kai sitä vois toivoa kiinnittymisvuodoksi, mut enpä taida jaksaa. Lauantaina pitäis olla kp1, jos ei tuu, ni sit vois miettiä testaamista. Ei kyl vielä oo ollu pms veetutustakaan, mutta onhan tässä aikaa sillekin:) nautitaan nyt siitä, ettei ole. Mahaa välillä vähän menkkajomottelee. Siinäpä ne:) odottelen jo ens kuun lääkäriä, et pääsee vähän purkaa näitä vuotojuttuja ja toivottavasti löytyis syykin niihin.

Tsemppiä muille piinailuun, jännäilen täällä kyllä ihan innolla teidän muiden kuulumisia:)

Onko muilla kokemuksia kun kierron puolivälissä tulee ihme tuhruvuotoa? Mulla ei oo koskaan aiemmin tullut, mutta nyt kun kävin vessassa niin tuli. Ja nyt siis tosiaan kp 14/26-28 ja dpo 1 :confused005

Mulle täysi nega, ei tosin ollu herkkä testi ja aikainen testiajankohta. Nooh testaillaan viikon päästä jos niikseen tulee 8)

Mulla on, monta kiertoa ollut jo niin et alkaa tosi aikasilla dpoilla tiputtamaan. Eikä siis tosiaan oo ees mitään tuhrua, olisikin, ihan kunnolla tulee. Ei nyt aivan kuin menkoissa, mutta ei kauheen kaukana oo. Tässä kierrossa on kyllä ollut vähän rauhallisempaa... Rauhallisella tarkoitan, ettei oo vuotanut kun seula:))

Sannsse, meillä siis sama kp! :) Just testailin ja nega vielä. Nyt yk3 ja yk1 oli pillereiden lopetuksen jälkeen omanlaisensa, yk2 oli ovuloimaton TAI päättyi varhaiseen keskenmenoon (en tikuttanut) ja nyt siis haastavahkoa tietää, milloin ovista odotella. Ainakin viiva viime perjantaista vahvistunut :happy:

Me tehtiin nyt miehen kanssa diili, että talletellaan joka toinen päivä. Kelpaa minulle, kun olen usein se halukkaampi osapuoli :smiley-angelic006 Ensin ajattelin, etten kerro, milloin ovis on yms. mutta miestäpä onkin kiinnostanut ja on kysellyt ja haluaa itsekin näillä main satsata tähän :cool:

Otukselle onnea ja tarrasukkia, NewMoonille sympatiaa ja tsemppiä! :Heartred

Kuulostaa ihan meidän diililtä :) Me tosin tehtiin diili oviksen lähimaille. Mut miestä kans alkoi kiinnostaa nyt, kun tajusi, ettei
se enää noin vain tärppääkään. Tää oli eka kierto, jossa me oikeesti ajoitettiin mielestäni oikeaan kohtaan ja vielä monta
kertaa. Saa nähdä, tuleeko pettymys kuitenkin.

Oliko sulla jannn mikä kp tai dpo? Vaikea muistaa kaikkien tilanteita :grin

Ja voihan sitä olla ihan oireetonkin ennen plussaa :)

Mulla kai nyt dpo13 vai 14 ja toisaalt voi olla mitä vaan koska en oo varma millon oli ovis tai oliko ees.. Tai millo alkaa menkat, ku viimeks olo km vuoto. En todellakaan usko et oonoon raskaana, uskon et ois jo toi rintakipu jos ois. No teen huviks huome viel testin.

Nyt en kerkee muit kommaa :Heartred

Mulla ekalla kerralla oli myös oksitosiinitippa. Kätilö väheksyi mun kipua ja naureskeli vaan, että nyt se jo irvistää. Suostui se sitten tarkistamaan onko kohdunkaula yhtään auennut lopulta. No oli joo jotain 9,5cm siinä vaiheessa. 45min ponnistus sitten ja mulla sattuu se vaihe kaikista eniten.
Toisen melkein synnytin kotiin, kun oli melkein kivuttomia ne supistukset verrattuna oksitosiiniin tehostamiin. En tajunnut lähteä aikaisemmin, kun harjoitussupistuksia oli ollut ekalta kolmannekselta asti muutenkin ja odottelin kovia kipuja. 2min ponnistus.
Kolmatta hermoilin ja kävin turhankin reissun samojen harjoitussuppareiden takia. Kerkesin sitten lopulta ajoissa. Parin tunnin synnytys sekin oli siitä kun heräsin kotoa. Ja se sisälsi 40min ponnistuksenkin, kun ei isompi vauva meinannut mahtua samoja jälkiä.

Eli ei mitään erikoisia synnytyksiä kai edes. Enkä ole kipuherkkä yleensä. Ehkä on vaan liian monta vuotta välissä tehnyt asiasta mörön.

Mutta, nyt ilmeisesti stressi laukesi, kun kerroin täällä peloistani, koska paperiin tuli verta pyyhittäessä. Kohti uusia pettymyksiä siis.

Joo, oksitosiini ja cytotec tekee kyllä kovat supparit. Mulla oli keskimmäisen kohdalla huonoa tuuria kätilön kanssa. Mulla on korkea
kipukynnys, jonka tajusin vasta sen synnytyksen jälkeen. Vaikken ikinä ole esim. hammaslääkärissäkään tarvinnut paikkauksiin puudutusta ja pidin sitä ihan normaalina asiana. Menin siis maanantaiaamuna käynnistykseen ja cytotec aloitettiin. Seuraavana yönä alkoi kunnon supistukset, mut minäpä se vaan kärvistelin ja hain geelityynyn, jota lämmittelin ja istuskelin käytävällä. Aamulla kätilö tuli kysyyn kuulumisia ja mä sanoin, että aika kovasti supisteli yöllä. Pyysin, että hän tarkistaisi tilanteen. Hän kieltäytyi ja sanoi, ettei turhan päiten tarkista, kun on tulehdusriski. Sitten otettiin käyrille eikä supparin supparia. Aloin olla aika turhautunut. Lopulta mies saapui paikalle ja sain kätilön vakuutettua, että tarvii tarkistaa. Hän totesi, että jaaha 6 cm ainakin auki ja tsekkasi sen jälkeen synnytyssalit. Kaikki varattuja ja komensi mut kävelylle. Pääsin synnytyssaliin parin tunnin odottelun jälkeen ja illalla poika lopulta syntyi. Kätilö myönsi itse ennen saliin lähtöä, että hän yllättyi siitä, kuinka paljon oli jo avautunut. Mitään pahoittelua en saanut. Hän sanoi olevansa kokenut, että kyllä hän tietää, milloin mitäkin kannattaa tehdä. Okei..

Oho, olipas paljon tullut taas juttuja:)

Newmoonille isot tsemppihalit, saisivat nyt saada ne suonet poltettua kunnolla:sad001

Ja kuumeilijalle, tissit on kipeet mulla, nännitkin tavan kierroissa, mut kyllä niitä saa silti kovakouraisestikin käsitellä, mutta sitten taas raskauskierroissa on ollu ihan sairaan kipeet. Ihan silleen et tyyliin suihkussakäynti, hyvä ettei liivitkin satu.

Mä kanssa tykkäsin raskausajasta ihan sairaan paljon, synnytys on oma tarinansa. Siitä saakka ku olin 3cm auki ja vedet meni, ni oikeestaan vaan oksensin kivusta. Tätä siis jatkui uuuuseita tunteja. Se ihan viimeinen, se ponnistaminen, oli jotenkin kaikkein kivoin vaihe, sillon oli jo niin syvällä synnytyskuplassa, että ei tajunnut maasta eikä kuusta mitään. Vaikka sitäkin sai tosissaan puskea 40 minuuttia:)

Täällä dpo8, ei uskoa onnistumiseen, vaikka tänään ei oo ollut vuotoa, kun ihan pieni tuhru vaan. Kai sitä vois toivoa kiinnittymisvuodoksi, mut enpä taida jaksaa. Lauantaina pitäis olla kp1, jos ei tuu, ni sit vois miettiä testaamista. Ei kyl vielä oo ollu pms veetutustakaan, mutta onhan tässä aikaa sillekin:) nautitaan nyt siitä, ettei ole. Mahaa välillä vähän menkkajomottelee. Siinäpä ne:) odottelen jo ens kuun lääkäriä, et pääsee vähän purkaa näitä vuotojuttuja ja toivottavasti löytyis syykin niihin.

Tsemppiä muille piinailuun, jännäilen täällä kyllä ihan innolla teidän muiden kuulumisia:)

Mun mielestä kans ponnistusvaihe on kaikkein paras!

Mutta teenkö huome one step 10mlU vai pc vai molemmat :hilarious: ei kyl toisaalt viittis hassaa molempii..

Äsken tapahtu kummia... hommailtiin ja oltiin lopettamassa kun alkoi aivan hirvittävät supistukset, olin ihan kaksinkerroin ja teki mieli oksentaa. Supisti ihan kuin olisi ollut vuosisadan menkat ja veti tuonne kakkosenkin puolelle. Makoilen vieläkin kuuma vesipullo vatsalla. Mitä ihmettä tää on??? Tietääkö kukaan? :(

Äsken tapahtu kummia... hommailtiin ja oltiin lopettamassa kun alkoi aivan hirvittävät supistukset, olin ihan kaksinkerroin ja teki mieli oksentaa. Supisti ihan kuin olisi ollut vuosisadan menkat ja veti tuonne kakkosenkin puolelle. Makoilen vieläkin kuuma vesipullo vatsalla. Mitä ihmettä tää on??? Tietääkö kukaan? :sad001

En keksi muuta ku et kysta puhkes! Mulki käyny joskus niin

Voi kai olla sekin! Juma että teki kipeetä ja siihen lisänä se ku tuntu et vetäis suonta tuolta kakkosesta.... oon kyllä kuullu että tollasta voi olla alkuraskaudessa, mutta tuskin näin alussa...

Kuulostaa ihan meidän diililtä :) Me tosin tehtiin diili oviksen lähimaille. Mut miestä kans alkoi kiinnostaa nyt, kun tajusi, ettei
se enää noin vain tärppääkään. Tää oli eka kierto, jossa me oikeesti ajoitettiin mielestäni oikeaan kohtaan ja vielä monta
kertaa. Saa nähdä, tuleeko pettymys kuitenkin.

Oviksen nurkille mekin tähdätään, mutku ei tiedä, milloin se on :grin Pidän niiiin kovin peukkuja teille! :love7

Äsken tapahtu kummia... hommailtiin ja oltiin lopettamassa kun alkoi aivan hirvittävät supistukset, olin ihan kaksinkerroin ja teki mieli oksentaa. Supisti ihan kuin olisi ollut vuosisadan menkat ja veti tuonne kakkosenkin puolelle. Makoilen vieläkin kuuma vesipullo vatsalla. Mitä ihmettä tää on??? Tietääkö kukaan? :(

Kuulostaa kystalta. Niiden puhkeaminen sattuu ihan hulluna!:(

Takaisin