Raskaaksi 2019

Onnea, Otus87 <3 Ja voimia, NewMoon <3

Täällä työläs työpäivä takana. Teinien levottomuus alkaa näkyä
eikä opettajienkaan voimavarat enää kovin suuret ole..

Kp16, dpo3(?). Eilen illalla vielä talleteltiin, vaikka meinas miehelle olla
vaikeaa näin kovalla tahdilla. No, nyt hän saa olla rauhassa monta päivää.
Eiköhän tämä joka toinen päivä kolmeen kertaan ole ihan riittävä.

Mulla dpo10, eilisestä asti jatkunut tökkivä vihlonta munasarjoissa, ummetus ollut jo monta päivää :grin taas tällaisia oireita joita ei ole aiemmin ollut, joten vähän toivonkipinä herää mutta ei silti uskalla testata ennen kuin vasta lauantaina :rolleyes:

Mullaki ajoittaista vihlontaa ja ummetusta ollu pari viikkoa.. Huomenna testit mut sit taukoa ainaki pe asti jos ei menkkoja näy.. Luulis et ois mul muitaki oireita jos ois tärpänny..

Tajusin et tää korkee syke voi johtua stressistäki.. Toiv ei tuu burn out.. Töissä ei jaksais ja vauva- ja kämppästressiä..

Oliko sulla jannn mikä kp tai dpo? Vaikea muistaa kaikkien tilanteita :grin

Ja voihan sitä olla ihan oireetonkin ennen plussaa :)

Onko jollain pms oireena nännikipu? :D mulla kp 21/28 ja nännit olleet ihan tajuttoman kipeät 4 päivää ja eilen alkoi tissiarkuus... Aiemmin ei moista kipuilua ole ollu

Onko jollain pms oireena nännikipu? :D mulla kp 21/28 ja nännit olleet ihan tajuttoman kipeät 4 päivää ja eilen alkoi tissiarkuus... Aiemmin ei moista kipuilua ole ollu
Mulla ei ole ollut ikinä, jos joskus tulee niin pidän sitä kyllä vahvana raskausoireena :grin itselläni kyllä tissit kipeytyy aina enemmän tai vähemmän, mutta eivät ikinä ole esim. Kosketusarat.

Muokattu viimeksi:
Onnea kaikille plussanneille :)

Tsemppiä new moonille kurjaan tilanteeseen! Toivotaan että nyt alkais tilanne helpottamaan ja pääsette aloittamaan hoidot suunniteltunu aikana.

Mulla nyt dpo 7 ehkä.. mulla iski tässä kuussa joku ihme paniikki ja päätin etten haluakkaan yrittä ä enää vauvaa:sad001 ja ovulaation aikana oli yritystä vain kerran joten epäilen että tässä kierrossa onnistuttiin.. pelko yrittämisestä meni jo ohi ja olen kyllä aivan varma että meille saisi vielä yksi pieni tulla:) hirveetä tää naisena olo kun mieli heittelee välillä miten sattuu..
Onko muilla tullut pelkoja jonka takia laittanut yritystä tauolle??

Tsemppiä new moonille kurjaan tilanteeseen! Toivotaan että nyt alkais tilanne helpottamaan ja pääsette aloittamaan hoidot suunniteltunu aikana.

Mulla nyt dpo 7 ehkä.. mulla iski tässä kuussa joku ihme paniikki ja päätin etten haluakkaan yrittä ä enää vauvaa:sad001 ja ovulaation aikana oli yritystä vain kerran joten epäilen että tässä kierrossa onnistuttiin.. pelko yrittämisestä meni jo ohi ja olen kyllä aivan varma että meille saisi vielä yksi pieni tulla:) hirveetä tää naisena olo kun mieli heittelee välillä miten sattuu..

Mullahan on niitä synnytyspelkoja, jonka vuoksi pelkään tätä koko yritystä. En ole nyt viikkoon nukkunut kunnolla, kun olen pelännyt olevani raskaana.:confused: Mikä on sitten taas ihan ristiriidassa sen kanssa miten paljon haluan vauvaa juuri tuon rakastamani miehen kanssa.
Se tosin oli kumma, että viime kesänä, kun tulin raskaaksi, niin sen tavallaan hyväksyi, eikä enää pelottanut. Kumma juttu. Sitä tapausta ennen olin juuri tällainen, että heräilin keskellä yötä synnytyspainajaisiin.

Mulla on yhtäkkiä tullu pelko koko raskautta kohtaan ja masennus et tässäkö tämä ny oli... Mut se menee ohi varmaan ja oon onnellinen mut joku ihme masiskausi iski

Mullahan on niitä synnytyspelkoja, jonka vuoksi pelkään tätä koko yritystä. En ole nyt viikkoon nukkunut kunnolla, kun olen pelännyt olevani raskaana.:confused: Mikä on sitten taas ihan ristiriidassa sen kanssa miten paljon haluan vauvaa juuri tuon rakastamani miehen kanssa.
Se tosin oli kumma, että viime kesänä, kun tulin raskaaksi, niin sen tavallaan hyväksyi, eikä enää pelottanut. Kumma juttu. Sitä tapausta ennen olin juuri tällainen, että heräilin keskellä yötä synnytyspainajaisiin.
Mua ei taas synnytys itsessään pelota lainkaan, mä tykkään olla raskaana ja synnyttää, oon vähän hullu :wacky: mua pelottaa ne muutokset mitä vauva tuo mukanaan, meidän nuorin on ”jo” 7 ni mietin että onko hullua lähteä tähän kaikkeen uudelleen.. mut toisaalta mietin et haluaisin kokea raskauden kun on oikeesti aikuinen,elämän tilanne vakaa ja 40kg painoa vähemmin..

Dpo 9 lienee liian aikaista testata? 8-)) en kyllä ymmärrä miten voi olla tällaisia oireita jo; tosiaan hirvittävä nännikipu, rintoja aristaa, kohdun ”pohja” aristaa yhdynnässä, alavatsa turvoksissa ja mielialavaihteluita (paitsi tänään). Noh todennäköisempää on kyllä, että menkat alkaa kohta... tosin nännikipua ollut jo neljä päivää (jota ei ole ennen ollut) ja tissit kipeytyy yleensä pari päivää ennen menkkoja..
MUTTA kun niin kauheasti tekis mieli testata xD

Ja tosiaan onnea plussanneille! <3

Onko lähipäivän piinailijoita??

Mua ei taas synnytys itsessään pelota lainkaan, mä tykkään olla raskaana ja synnyttää, oon vähän hullu :wacky: mua pelottaa ne muutokset mitä vauva tuo mukanaan, meidän nuorin on ”jo” 7 ni mietin että onko hullua lähteä tähän kaikkeen uudelleen.. mut toisaalta mietin et haluaisin kokea raskauden kun on oikeesti aikuinen,elämän tilanne vakaa ja 40kg painoa vähemmin..

Mä kans tykkään olla raskaana ja synnyttää :grin Uuden lapsen tulo tosin ei pelota, vaikka meilläkin kuopus täyttää 6 v. Tai ehkä se mietityttää, et oon unohtanut kaikki vauvajutut :hilarious:

Mulla on kai jotkut traumat jäänyt siihen touhuun.:wtf: Ilman kivunlievitystä mentiin, kun ei olis kerennyt saada edes. On mullakin tietysti myös tuota, että ihan hullua olisi alusta aloittaa, kun mun ”vauva” on jo 9v. Mutta olisi se silti taas toisaalta niin ihanaa.:)
Ja minäkin olen aina rakastanut olla raskaana ja olla vauvan kanssa.:Heartpink Nyt tuulimunan kokemisen jälkeen en ole tosin varma osaisiko raskaudesta enää niin nauttia.o_O

Mulla käynnisteltiin kaikki kolme synnytystä enemmän tai vähemmän. Ekalla kertaa sain oksitosiinia ja spinaalipuudutuksen, mikä oli erikoista, koska yleensä ensisynnyttäjä saa epiduraalin. Toisella kertaa olin käynnistyksessä yön yli cytoteceillä
ja kyllä tulikin kipeät supistukset. Silloin ei laitettu selkäydinpuudutusta. Kolmannella kertaa kerkesin sairaalaan ja vaihdoin jo vaatteetkin sairaalan
kuteisiin, kun lääkäri tuli kera opiskelijoiden tutkimaan mun paikat ja totesi, että lähde kotiin, ei ole paikat
kypsänä. Kiva homma..yritin sitten illalla kävellä ja urheilla ja yöllä alkoi supparit. Lääkäri siis ronklasi kova-
kouraisesti, että synnytys lähtisi käyntiin. Seuraavana päivänä sitten menin ja laps syntyi kolmen tunnin päästä.

Jollain kerralla noista sain kohdunkaulapuudutteen, joka pistettiin väärään paikkaan ja multa puutui toinen jalka :wideyed:

Dpo 9 lienee liian aikaista testata? :cool:) en kyllä ymmärrä miten voi olla tällaisia oireita jo; tosiaan hirvittävä nännikipu, rintoja aristaa, kohdun ”pohja” aristaa yhdynnässä, alavatsa turvoksissa ja mielialavaihteluita (paitsi tänään). Noh todennäköisempää on kyllä, että menkat alkaa kohta... tosin nännikipua ollut jo neljä päivää (jota ei ole ennen ollut) ja tissit kipeytyy yleensä pari päivää ennen menkkoja..
MUTTA kun niin kauheasti tekis mieli testata xD

Ja tosiaan onnea plussanneille! :Heartred

Onko lähipäivän piinailijoita??

Hyvällä tuurilla dpo 9 vois jo jotain näkyä :woot:

Mulla oli plussakierrossa ainoa oire toi nännikipu. Tuli pari päivää ennen plussaa ja sillon plussasin dpo 14. Nyt on kipu pysyny poissa, mutta vielä tässä on aikaa.

Mulla käynnisteltiin kaikki kolme synnytystä enemmän tai vähemmän. Ekalla kertaa sain oksitosiinia ja spinaalipuudutuksen, mikä oli erikoista, koska yleensä ensisynnyttäjä saa epiduraalin. Toisella kertaa olin käynnistyksessä yön yli cytoteceillä
ja kyllä tulikin kipeät supistukset. Silloin ei laitettu selkäydinpuudutusta. Kolmannella kertaa kerkesin sairaalaan ja vaihdoin jo vaatteetkin sairaalan
kuteisiin, kun lääkäri tuli kera opiskelijoiden tutkimaan mun paikat ja totesi, että lähde kotiin, ei ole paikat
kypsänä. Kiva homma..yritin sitten illalla kävellä ja urheilla ja yöllä alkoi supparit. Lääkäri siis ronklasi kova-
kouraisesti, että synnytys lähtisi käyntiin. Seuraavana päivänä sitten menin ja laps syntyi kolmen tunnin päästä.

Jollain kerralla noista sain kohdunkaulapuudutteen, joka pistettiin väärään paikkaan ja multa puutui toinen jalka :wideyed:

Mulla ekalla kerralla oli myös oksitosiinitippa. Kätilö väheksyi mun kipua ja naureskeli vaan, että nyt se jo irvistää. Suostui se sitten tarkistamaan onko kohdunkaula yhtään auennut lopulta. No oli joo jotain 9,5cm siinä vaiheessa. 45min ponnistus sitten ja mulla sattuu se vaihe kaikista eniten.
Toisen melkein synnytin kotiin, kun oli melkein kivuttomia ne supistukset verrattuna oksitosiiniin tehostamiin. En tajunnut lähteä aikaisemmin, kun harjoitussupistuksia oli ollut ekalta kolmannekselta asti muutenkin ja odottelin kovia kipuja. 2min ponnistus.
Kolmatta hermoilin ja kävin turhankin reissun samojen harjoitussuppareiden takia. Kerkesin sitten lopulta ajoissa. Parin tunnin synnytys sekin oli siitä kun heräsin kotoa. Ja se sisälsi 40min ponnistuksenkin, kun ei isompi vauva meinannut mahtua samoja jälkiä.

Eli ei mitään erikoisia synnytyksiä kai edes. Enkä ole kipuherkkä yleensä. Ehkä on vaan liian monta vuotta välissä tehnyt asiasta mörön.

Mutta, nyt ilmeisesti stressi laukesi, kun kerroin täällä peloistani, koska paperiin tuli verta pyyhittäessä. Kohti uusia pettymyksiä siis.

Onnea Otus87 ja tarrasukkia matkaan :)

Täällä mennään kp12 ja tikutellaan ovista.. pari päivää ollut nippailua mahassa, mutta vielä ikinä ovis ei ole ollut alle kp 16, joten toivon että ei kierto heitä taas älyttömästi ja että ovis olisi mennyt vahingossa kp10 kohdilla ohi

Onnea Otus87 ja tarrasukkia matkaan :)

Täällä mennään kp12 ja tikutellaan ovista.. pari päivää ollut nippailua mahassa, mutta vielä ikinä ovis ei ole ollut alle kp 16, joten toivon että ei kierto heitä taas älyttömästi ja että ovis olisi mennyt vahingossa kp10 kohdilla ohi

Sannsse, meillä siis sama kp! :) Just testailin ja nega vielä. Nyt yk3 ja yk1 oli pillereiden lopetuksen jälkeen omanlaisensa, yk2 oli ovuloimaton TAI päättyi varhaiseen keskenmenoon (en tikuttanut) ja nyt siis haastavahkoa tietää, milloin ovista odotella. Ainakin viiva viime perjantaista vahvistunut :happy:

Me tehtiin nyt miehen kanssa diili, että talletellaan joka toinen päivä. Kelpaa minulle, kun olen usein se halukkaampi osapuoli :smiley-angelic006 Ensin ajattelin, etten kerro, milloin ovis on yms. mutta miestäpä onkin kiinnostanut ja on kysellyt ja haluaa itsekin näillä main satsata tähän :cool:

Otukselle onnea ja tarrasukkia, NewMoonille sympatiaa ja tsemppiä! :Heartred

Takaisin