Raskaaksi 2019

Tsemppiä kaikille kaikkiin tilanteisiin! :Heartpink

Meillä meni tämä kierto harakoille, uutta ootellessa.

Kertokaas vielä mitä luontaistuotteita tai reseptivapaita lääkkeitä teillä on käytössä? Mihin aikaan kiertoa syötte ja ottaako mieskin? Mulla on ollu vaan monivitamiini, jossa foolihappoa ja nyt ajattelin tilata ainakin maca-kapseleita. Kuningatarhyytelöä mietin kans, mutta aika monella tuntu olevan kokemus, että pidentää kiertoa.:scratch

Mulla on kierto yleensä 26 pv, enkä haluais sitä pidentää, kun luteliaaliaikakin on oppikirjan mukaisesti 14 pv.
 
Mulla ei oo kun foolihappo, mut kiinnostaa kyl kans, mitä muilla on:) oma kierto ei tarviis kyl yhtään pidentyä, päinvastoin! Nyt taas ollu pari melkeen 40 kp:n kiertoa:( nyt meneillään kp3, jospa olis mega lyhyt kierto vaihteeksi (lue: niin varmaan joo), et pääsis tosihommiin heti kun mies tulis työreissusta. Harmittaa kyllä kun jää tässä tää yks yk väliin:( ja sit viel kun noi kierrot on pitkiä. Mut ei se auta, näillä mennään mitä annetaan:)
 
Mindielle halusin toivotella rutkasti tsemppiä! <3
Kovin raskaita asioita ja vielä kun kaikki tapahtuu putkeen. Jostain syystä oon huomannut että elämässä usein on parempia kausia ja sitten kun asioita alkaa tapahtua, niin siitä kehkeytyy sellainen vyyhti. Mutta paremmat päivät on edessä päin, niin se on. :happy:
Voisi sanoa monellakin mittapuulla, että meilläkin alkoi epämääräisen huono onni jo viime syksynä ja tuntuu että yhä! Vaikka ajateltiin jotenkin että uusivuosi alkaisi paremmissa merkeissä. Mutta kevättä kohti koitan positiivisin ja avoimin mielin katsoa tulevaa.

hipshops, Todella hankala tilanne. Tosiaan siinä täytyy vähän punnita mikä on se kaikista tärkein prioriteetti. Töitä nyt luulen että kuitenkin aina on, niitä vakituisiakin paikkoja, lapsen saanti ei sitten ikinä niin selkeä juttu ookkaan. (Tai monellekkaan)
Ehkä sellainen tjottailu juurikin, että antaa vähän palloa kohtalolle, ei tarvitsisi kokonaan luopua vauvahaaveista. :shy:
Itse uskon että kaikki menee kuten kuuluukin. Jos sun on tarkoitus saada tuolta vakipaikka, uskon myös että saisit sen. Ehkä jopa raskaudesta viis? Ja vastaavasti uskon, että jos ei nyt olisi vauvan aika, ei sitä myöskään tuu. Kyllä kaikki varmasti järjestyy, työt että raskaus ja vauva aikanaan! :happy:

Toden totta. Pakko tää on joskus loppua ja helpotusta varmasti on tulossa. Ei voi enää tää kauan jatkua. Tietty tien tosi vähän siitä mummon syövästä, mutta pahimmassa tapauksessa voi olla jo hetken päästä myös mummolla huono kunto. :( henkisesti jo siihen täytyy valmistautua. :( ei vaan olis enää yhtään valmis suremaan seuraavaa. :( mutta pakko yrittää iloita kaikkesta mukavasta mahdollisimman paljon. Kun tulis nyt jotain iloista ja positiivista vastaan.. :o
 
Hmmm, kellä käytössä inofolic? Miettiny jos kumminkin satsais, jos se lyhentäisi näitä kiertoja.. Aika suolasen hintaista ravintolisää kyllä...
 
Lista Raskaaksi 2019 -ketjussa kirjoittelevista:

DeeDee // 29v // toinen haaveissa // ya 4/18 // km 7/18, kemiallinen 9/18 // yk 6

Nipanderi / toinen haaveissa / ya 12/18, yk1

Mileim // 28v // toinen haaveissa // ya 11/18

Puhvis // 28v // toinen haaveissa // ya 8/18

Laura666 //25v, toista yritetään/ya 06/18

tiiamariia / 26v / toinen haaveissa / ya 08/18

Jeppis89/ 29v / ensimmäinen toiveissa / ya 4/18, km 10/18

Rauha80/ 38v/toista haaveillaan/ya
6/18

Pene /27v/ ensimmäinen toiveissa / ya 1/2017

Keväthosu / 25v / toinen tekeillä / ya 10/2017 / yk 5

StellaMom / 32v /ensimmäinen toiveissa/ ya 7/18 / yk 6

Babakoors / 24v / ensimmäinen toiveissa ya 7/17

Miitu // 29v // kolmas toiveissa // tjot 12/2018 (virallinen ya syksy 2019 // km 12/18

JJuliaA / 19v / ensimmäinen toiveissa / ya 11/17

Jigi // 31v // toinen haaveissa // tjot 9/18

Hilma79//39v// ensimmäinen yhteinen haaveissa// ya8/17 //km 11/17

AZ/ 29v// kolmas oma haaveissa, (ensimmäinen yhteinen)// ya 9/18

Majalis // 32v // ensimmäinen toiveissa // ya 1/19

Ellalaa // 28v // ensimmäinen haaveissa // tjot 9/18

Pipana// 25v // kolmas haaveissa // tjot 1/19

Hirvi // ensimmäinen haaveissa

Tiania // toinen haaveissa // ya 4/18 // kkm 7/18

Tiinuliinu92 // ensimmäinen haaveissa // ya 2/2017 // km 8/2018

hipshops // 25v // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2018

Uutukainen // 25v // esikoinen haaveissa // ya 12/17

Hillis // 28v // ensimmäinen haaveissa // ya 10/18

Amalfi // 36v // kolmas haaveissa // ya 01/18

Kosmoskukka // 37v // ensimmäinen yhteinen haaveissa (4.) // ya 5/18 // km 9/18

Emiliie10 // toinen haaveissa // 24v // yk1

Nannu79 // toinen haaveissa // 39v // yritystä 8/2017 // Kkm 10/2018

Mami91 / 27 / toinen toiveissa / ya 7/14

Lumileopardi // 40 // kolmas haaveissa // tjot 1/19

Wusti91 // 27koht 28 // eka haaveissa // tuulimuna 1/2018 // ya 6/2017 //

jemuli // 21 // ensimmäinen haaveissa // ya 11/18

Holle // 30 // ensimmäinen haaveissa // yk5

Arri // Toinen haaveissa // ya 6/18

Äh, tällä puhelimella ei tää kopsailu onnistu:( mut löytyy viimesin vissiin sivulta 35:) kohta ekat saa kirjoittaa nimiään plussanneisiin:)

Heh, sori spämmäys heti aamusta:) niin outoa, että tuo esikoinen nukkuu vieläkin, vaik kello kohta puol kahdeksan. Normisti herää viimeistään kuudelta:))
 
Hillis: mä olen nyt ottanut foolihapon (mulla reseptivahvuus) lisäksi vain vehnänalkioöljyä kohdun limakalvon vahvistumisen toivossa :)

Uutukainen: mulla oviskipu tuntuu viistosti alavatsalla, sellainen pistävä tai kirvelevä kipu. Jos se kipu tulee selkeänä, niin sellaista kipua ei kyllä liity mihinkään muuhun kierron vaiheeseen tai vatsavaivoihin. Lievempänä ei ole aivan niin tunnistettava, josta päästäänkin omiin juttuihin :)

Täällä on ollut vähän mystinen tämä ensimmäinen yrityskierto. Flo:n mukaan ovis olisi ollut keskiviikkona ja yleensä ovis on ollut noin päivää ennen Flon arviota. Tiistaina ei ollut mitään merkkejä, eikä oikein keskiviikkonakaan: silloin ei ollut mitään oviskipuja, eikä ihan tyypillistä vvuotoakaan. Torstai oli ihan täysi välipäivä, mutta eilen oli lievä oviskipu ja sopivan oloinen vvuoto. Yleensä bongaan ovulaation selkeänä kipuna ja selkeänä vuotona, mutta nyt jää vähän epämääräiseksi. Jos ovis tosiaan oli eilen, niin sitten oletan vaihteeksi tulevan hieman pidemmän kierron - mä kun kuulun tähän lyhyemmän kierron, noin 23-24 päivän jengiin.

Sänkypuuhat asettuivat nyt viime viikon lauantailla ja eiliselle, nyt alkaakin sitten ensimmäistä kertaa piinailuvaihe. Tulen niin varmasti analysoimaan jokaisen oudon kehotuntemuksen! :D Mieskin jo pohti, että "tehtiinköhän me nyt vauva" :grin
 
Hyviä mietteitä teillä kaikilla tuohon työasiaan. Ei tosiaan ole tämä raskautuminen tuntunut helpolta, ja tyhmältä tuntuisikin joku ehkäisy taas aloittaa, eikä se tosiaan tule kysymykseen. Ehkä tosiaan kohtalo saa hoitaa nämä asiat, tosin ovistikut ei oo ollutkaan pitkään aikaan käytössä kun hakuammunnalta on tuntunut :wacky: taas kp49..

Joo, ihan mahdollista että määräaikaisia sopimuksia sitten vaan annettaisiin. Mutta olisihan se ihan mahtavaa jos olisi työ, jonne palata suoraan äitiysloman jälkeen. Eniten kyllä haaveilen että saisin tehtyä kaksi lasta sitten samalla kertaa putkeen, joten tulisikin pidempi tauko sitten töistä oltua pois.
 
Joku kysyi lisiä niin meillä minä ja mies ollaan otettu 3kk royal geleetä, nyt edellisen kierron puolivälissä aloitettiin myo inositol ajatellen nyt tätä PLUSSA kiertoa. Sit mä oon ottanu rvitskut, foolihapot, biotiinit, msm, d3. Ja mies sit aamuisin beroccaa. Nyt tästä kierrosta unohtui greippimehu kokonaan. Mutta oviksesta asti joka ilta 12cl punkkua. Sinne dpo 6 asti. En tiedä plussan salaisuutta mutta tuskin mistään haittaa on ollut. :)

En kerenny saamaan verikoe tuloksia kun kaivoin kaapista viimeisen digin ja niin lohduttavaa nähdä se plussa tekstinä. Nyt otan kaikki onnittelut vastaan jota annoitte. Ja toivon että pysyy matkassa mukana. Kiitos ihanat ja toivottavasti se plussa pärähtää muillekkin. <3
3ff62de809572e6a199091e425fb52df
 
Uutukainen: mulla oviskipu tuntuu viistosti alavatsalla, sellainen pistävä tai kirvelevä kipu. Jos se kipu tulee selkeänä, niin sellaista kipua ei kyllä liity mihinkään muuhun kierron vaiheeseen tai vatsavaivoihin. Lievempänä ei ole aivan niin tunnistettava, josta päästäänkin omiin juttuihin :)

Todennäköisesti se oli oviskipua, koska se meni jo ohi, ei tarvinnu käydä päivystyksessä näyttämässä itteensä eikä tullu pierua. Viime kierrossa siis tuntui samankaltaista kipua vasemmalla alavatsalla. Tää oli semmosta lievää, arvioisin VAS 2-3 tyyppistä kipua, jomotteli, mut nyt ei mitään.

Onneks on tullu talleteltua useasti :angelic:
 
Todennäköisesti se oli oviskipua, koska se meni jo ohi, ei tarvinnu käydä päivystyksessä näyttämässä itteensä eikä tullu pierua. Viime kierrossa siis tuntui samankaltaista kipua vasemmalla alavatsalla. Tää oli semmosta lievää, arvioisin VAS 2-3 tyyppistä kipua, jomotteli, mut nyt ei mitään.

Onneks on tullu talleteltua useasti :angelic:

Mul pillereiden lopetuksen jälkeen oviskivut alko ihan kauheen kovina. Mut joka kierto ne kivut vaan pieneni. Ja tuntu just tommosena jomotuksena jommalla kummalla puolella..
 
Lista Raskaaksi 2019 -ketjussa kirjoittelevista:

DeeDee // 29v // toinen haaveissa // ya 4/18 // km 7/18, kemiallinen 9/18 // yk 6

Nipanderi / toinen haaveissa / ya 12/18, yk1

Mileim // 28v // toinen haaveissa // ya 11/18

Puhvis // 28v // toinen haaveissa // ya 8/18

tiiamariia / 26v / toinen haaveissa / ya 08/18

Jeppis89/ 29v / ensimmäinen toiveissa / ya 4/18, km 10/18

Rauha80/ 38v/toista haaveillaan/ya
6/18

Pene /27v/ ensimmäinen toiveissa / ya 1/2017

Keväthosu / 25v / toinen tekeillä / ya 10/2017 / yk 5

StellaMom / 32v /ensimmäinen toiveissa/ ya 7/18 / yk 6

Babakoors / 24v / ensimmäinen toiveissa ya 7/17

Miitu // 29v // kolmas toiveissa // tjot 12/2018 (virallinen ya syksy 2019 // km 12/18

JJuliaA / 19v / ensimmäinen toiveissa / ya 11/17

Jigi // 31v // toinen haaveissa // tjot 9/18

Hilma79//39v// ensimmäinen yhteinen haaveissa// ya8/17 //km 11/17

AZ/ 29v// kolmas oma haaveissa, (ensimmäinen yhteinen)// ya 9/18

Majalis // 32v // ensimmäinen toiveissa // ya 1/19

Ellalaa // 28v // ensimmäinen haaveissa // tjot 9/18

Pipana// 25v // kolmas haaveissa // tjot 1/19

Hirvi // ensimmäinen haaveissa

Tiania // toinen haaveissa // ya 4/18 // kkm 7/18

Tiinuliinu92 // ensimmäinen haaveissa // ya 2/2017 // km 8/2018

hipshops // 25v // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2018

Uutukainen // 25v // esikoinen haaveissa // ya 12/17

Hillis // 28v // ensimmäinen haaveissa // ya 10/18

Amalfi // 36v // kolmas haaveissa // ya 01/18

Kosmoskukka // 37v // ensimmäinen yhteinen haaveissa (4.) // ya 5/18 // km 9/18

Emiliie10 // toinen haaveissa // 24v // yk1

Nannu79 // toinen haaveissa // 39v // yritystä 8/2017 // Kkm 10/2018

Mami91 / 27 / toinen toiveissa / ya 7/14

Lumileopardi // 40 // kolmas haaveissa // tjot 1/19

Wusti91 // 27koht 28 // eka haaveissa // tuulimuna 1/2018 // ya 6/2017 //

jemuli // 21 // ensimmäinen haaveissa // ya 11/18

Holle // 30 // ensimmäinen haaveissa // yk5

Arri // Toinen haaveissa // ya 6/18


Plussanneet:
*Laura666 25v, ya 6/18, LA syyskuussa
 
Kiitos ihanat! Must on niin hassua kun kaveri halusi joskus joulukuun alussa tehdä mulle tarot ennustuksen. Ja se oli päivännyt sen kirjekuoreen kertomatta mulle. Siellä oli ollut tammikuun kortti. Ja siis vitsillä heitin et katoppa niistä lapuista koska meille tulee vauvauutisia. No nyt se laittoi kuvan tuosta joulukuisesta ennustuksesta ja sano et halus oottaa tammikuun yli että onko se totta vai ei. Olihan se. :D Onks kukaan muu sortunut tommosiin hömppäjuttuihin??
 
Onnea Laura!
Täällä tammikuun kierto menossa ohi, kun mies palaa reissusta vasta viikon päästä. Tiedossa toki oli jo pidempään. Tähtäin on siis helmikuussa. Vauvakuume on valtava!
 
Täälläkin on maanantaina plussattu haamu ja eilen sen verran vahva plussa, että rupean pikkuhiljaa jo tottumaan ajatukseen, että on siellä ehkä elämää :joyful:
La ois 17.9 laskureiden mukaan. En uskalla jostain syystä kuitenkaan vielä iloita liikaa.

Kuvassa yllä on torstain testi ja alla perjantain.
 

Liitteet

  • IMG_20190111_175952.jpg
    IMG_20190111_175952.jpg
    581.5 KB · Katsottu: 277
Takaisin
Top