Raskaaksi 2019

Ite seurasin vahvistumista aamupissasta. Jokusen tein päivä/ilta-aikaan 3-5 tunnin pidätyksellä, mutta olivat aina haaleampia kuin aamuiset, joten totesin ne turhaksi. Selkeiten sen vahvistumisen näki 2-3 päivän välein tehdyistä testeistä.
 
No juu siis kyllä mulla se tunti menee auton ratissa jos haluan kaupoille mut nyt tulin tuloksee et ihan sama käynkö laittamassa 50euroa apteekkiin vai verikokeeseen niin meen sitten verikokeeseen...
 
Lauralle tsemppiä ja viivan vahvistumista! Jospa saatais nyt alkuvuoteen plussatuulta!
Tänne olisi ainakin hyvin tervetullut.
Kp 14 tänään, Flo ennustaa ovista ensi viikolle, en oo mitenkään seuraillut tarkkaan omaa kehoani, että missä mennään. Maca on ollu käytössä kp 3 saakka ja greippimehun aloitin pari päivää sitten. Foolihappokin on otettu nyt uudelleen käyttöön.
Näillä eväillä jännäämään. :sorry:
 
Voi Mindie! Sulla on kamalasti kyllä kaikkea. Onko sulla keskusteluapua noiden asioiden kanssa? Niin rankkoja juttuja että ymmärrän ettei siinä enee negoja haluaisi testailla. Tsemppiä!!


Ja mitä mun testeihin niin pcn tein. En uskaltanut digiä tehdä. Pc antoi samanvahvuisen haamun kun eilen. Olo on kyllä kun vetelis rv30 jo tässä. Naama tukossa, vatsa on kun ilmapallo ja kipeä. Issias hermo veti eilen jumiin...

On mulla ollu keskusteluapua. Oon siis hoitajana vuodeosastolla niin siellä työkaverit tietää nää kaikki jutut niin niiden kaa pystyy keskusteleen.

Tulin kans heti tsekkaa tänne että onko sulla tullu jo vahvistumisia. Mutta jäädäänpä siis viel odottamaan lisää testejä, jos ne mitä oot jo testannu on viel samanlaisia ollu ku eilen. :)
 
On mulla ollu keskusteluapua. Oon siis hoitajana vuodeosastolla niin siellä työkaverit tietää nää kaikki jutut niin niiden kaa pystyy keskusteleen.

Tulin kans heti tsekkaa tänne että onko sulla tullu jo vahvistumisia. Mutta jäädäänpä siis viel odottamaan lisää testejä, jos ne mitä oot jo testannu on viel samanlaisia ollu ku eilen. :)

No hyvä koska aika paljon on stressiä yhdelle ihmiselle. Jaksamisia!
Tänään tai huomenna saan labrojen tulokset. Haen nyt kumminkin yhdet PCt kun kaupunkiin jouduin ajamaan..
 
Voi Mindie, tsemppiä arkeen. Se on inhottavaa, kun kaikella peellä on tapana tapahtua aina samaan aikaan:sad001 rauhallisempaa kevättä ja rentouttavaa matkaa ja plussatuulia kun sitä tarvitaan:)

Tulinkin jo kyttäämään, että onko Lauralla uutisia:))


Juu, se on kyllä ihmeellinen juttu kuinka ne kaikki kasaantuu. On vaan ollu pitkä väli näille kaikille, kun koko viime vuosi oli yhtä alamäkeä ja nyt tuntuu, että tää sama jatkuu tässä alkuvuonna ainakin. :o
 
No hyvä koska aika paljon on stressiä yhdelle ihmiselle. Jaksamisia!
Tänään tai huomenna saan labrojen tulokset. Haen nyt kumminkin yhdet PCt kun kaupunkiin jouduin ajamaan..

No niin on. :(

Täs saa ajatukset vähän edes muualle odottamalla mitä toisten testit sanoo ja mitä muille kuuluu. Sä kans oot odotellut sitä plussaa jo aika kauan niin olis mukava nähdä se plussa sullakin. :)
 
No niin on. :(

Täs saa ajatukset vähän edes muualle odottamalla mitä toisten testit sanoo ja mitä muille kuuluu. Sä kans oot odotellut sitä plussaa jo aika kauan niin olis mukava nähdä se plussa sullakin. :)

Joo muutenkin nää keskustelupalstat on hyvä tapa siirtää ajatuksia muualle. Mut ajattele että tää tammikuu on tämmöin free trial month ja jos se vuosi alkais sullakin vasta helmikuussa. Paremmissa merkeissä. :D Niin mun kaveri sanoi kun se kirosi huonosti alkanutta vuotta...
 
5cd96b20816ada3e5ed5f8bd04a9f1ad
verikokeiden tuloksia kun odottelen niin kyllä mä testasin kerran. Noi kaks ylempää eiliseltä ja alemmat tältä päivältä. Ehkä se on vähän vahvempi. :confused:
 
stellamom , nyt viiminen oli lyhyt kierto taas.. 23 päivää!! kävin ottaan kaikki testit yksityisellä niin ensi viikon ke saan tulokset :-) kilppari otettu jo ja oli normi.
 
stellamom , nyt viiminen oli lyhyt kierto taas.. 23 päivää!! kävin ottaan kaikki testit yksityisellä niin ensi viikon ke saan tulokset :-) kilppari otettu jo ja oli normi.

Mites te joilla on lyhyt kierto nii ootteko kokeillu sitä royal geleetä? Mäkun alotin sen niin mun 27päivän kierto venyi kerran jopa 30päivään. Ennen sitä aina 27.
 
Lauralle tsemppiä ja viivan vahvistumista! Jospa saatais nyt alkuvuoteen plussatuulta!
Tänne olisi ainakin hyvin tervetullut.
Kp 14 tänään, Flo ennustaa ovista ensi viikolle, en oo mitenkään seuraillut tarkkaan omaa kehoani, että missä mennään. Maca on ollu käytössä kp 3 saakka ja greippimehun aloitin pari päivää sitten. Foolihappokin on otettu nyt uudelleen käyttöön.
Näillä eväillä jännäämään. :sorry:

Kiitos! Tuloksia vaan ootellaan. Mä aloitin tähän kiertoon tähdäten viime kierron puolessa välissä myo inositolin. Hassua ajatella että siitä olisi muka ollut apua. Royal gelee ollut jo melkein puolivuotta muita sit tasasesti sieltä yrityksen alusta asti. Tsemppiä piinapäiville kohtahan ne sieltä alkaa!
 
Voi miten jännää Laura666! Toivottavasti verikokeiden tulokset tulisivat jo tänään, mutta näyttäähän tuo lupaavalta!

Mä olen taas kovasti pohtinut tätä tämänhetkistä työtilannetta. Vakkaripaikkaa ei nyt alkuvuodesta napsahtanutkaan, mutta töitä nyt on todennäköisesti tiedossa ja syksyllä sitten uudelleen vakinaistaminen mahdollinen. Niin kovasti haluaisin vakituisen työpaikan, juurikin tuolta nykyisestä paikasta, että pohdin ihan tosissaan, pitäisikö tätä yritystä nyt pistää tauolle - vaikka ei se kyllä oikein ole alkanutkaan näiden pitkien kiertojen takia. Että jos vaan tjottailisi.

Harmittaa. Mutta syksyllä jäisi kyllä vakkaripaikat saamatta jos pitäisi samantien jäädä äitiyslomalle. Ja sen verran haluan kuitenkin olla lojaali työpaikkaakin kohtaan :banghead:

Edit. Ja tuntuu että tässä olisi jalka jo puoliksi oven välissä sitä vakkaripaikkaa varten. Että heitänkö hukkaan sen mahdollisuuden.

Toisaalta ajatus siitä ettei tänäkään vuonna olisi se meidän lapsen vuosi, tuntuu kamalalta.
 
Muokattu viimeksi:
Voi miten jännää Laura666! Toivottavasti verikokeiden tulokset tulisivat jo tänään, mutta näyttäähän tuo lupaavalta!

Mä olen taas kovasti pohtinut tätä tämänhetkistä työtilannetta. Vakkaripaikkaa ei nyt alkuvuodesta napsahtanutkaan, mutta töitä nyt on todennäköisesti tiedossa ja syksyllä sitten uudelleen vakinaistaminen mahdollinen. Niin kovasti haluaisin vakituisen työpaikan, juurikin tuolta nykyisestä paikasta, että pohdin ihan tosissaan, pitäisikö tätä yritystä nyt pistää tauolle - vaikka ei se kyllä oikein ole alkanutkaan näiden pitkien kiertojen takia. Että jos vaan tjottailisi.

Harmittaa. Mutta syksyllä jäisi kyllä vakkaripaikat saamatta jos pitäisi samantien jäädä äitiyslomalle. Ja sen verran haluan kuitenkin olla lojaali työpaikkaakin kohtaan :banghead:

Edit. Ja tuntuu että tässä olisi jalka jo puoliksi oven välissä sitä vakkaripaikkaa varten. Että heitänkö hukkaan sen mahdollisuuden.

Toisaalta ajatus siitä ettei tänäkään vuonna olisi se meidän lapsen vuosi, tuntuu kamalalta.
Jospa jatkatte ihan peruselämää, eli kokeile jos et seuraa tai tikuttele mitään. Sitten jos tulee niin tulee? Sun pitää kai valita että onko se vakkaripaikka se tärkeämpi asia tässä tilanteessa sulle! ymmärrän ajatuksesi, koska kyllä mäkin haluaisi vakkaripaikka ennen kuin lähden mihinkään raskaushommiin. Olen toki mielelläni vaihtamassa jos joku sellainen tulee esille. Tuntuu vain että on mahdotonta päästä edes haastatteluille nykyään.
Tsemppiä ajatuksiin, se päätös kannattaa kuitenkin tehdä. Muista myös että vakkaripaikan "lupauksella" moni työnantaja saa määräaikaisia jatkamaan toiset 6-12kk. Työnantaja pitäisi kyllä ensimmäisen vuoden sisällä olla valmis tarjoamaan vakuituista työsuhdetta jos ovat tyytyväisiä ja jos aikovat tehdä näin. Meillä harjoittelijat saa vakituisen paikan yleensä 4 kkn jälkeen jos ovat tyytyväisiä. En tarkoita että kaikki jotka jatkavat määräaikaisia olisi näitä "luvataan niin jäävät ja sit päästään helposti niistä eroon" mutta niitä on hirveästi.
 
Mulla piti olla ovis 2päivää sitten flon mukaan, mutta oon tikuttanu tiistaista asti ja kaikki negoja. :sad001
Tosi outoja menkkamaisia kipuja ollu nyt ollu pari päivää, mutta nekin menee aika pian ohi.
Nyt mulla on kp17 menossa.
 
Mindielle halusin toivotella rutkasti tsemppiä! <3
Kovin raskaita asioita ja vielä kun kaikki tapahtuu putkeen. Jostain syystä oon huomannut että elämässä usein on parempia kausia ja sitten kun asioita alkaa tapahtua, niin siitä kehkeytyy sellainen vyyhti. Mutta paremmat päivät on edessä päin, niin se on. :happy:
Voisi sanoa monellakin mittapuulla, että meilläkin alkoi epämääräisen huono onni jo viime syksynä ja tuntuu että yhä! Vaikka ajateltiin jotenkin että uusivuosi alkaisi paremmissa merkeissä. Mutta kevättä kohti koitan positiivisin ja avoimin mielin katsoa tulevaa.

hipshops, Todella hankala tilanne. Tosiaan siinä täytyy vähän punnita mikä on se kaikista tärkein prioriteetti. Töitä nyt luulen että kuitenkin aina on, niitä vakituisiakin paikkoja, lapsen saanti ei sitten ikinä niin selkeä juttu ookkaan. (Tai monellekkaan)
Ehkä sellainen tjottailu juurikin, että antaa vähän palloa kohtalolle, ei tarvitsisi kokonaan luopua vauvahaaveista. :shy:
Itse uskon että kaikki menee kuten kuuluukin. Jos sun on tarkoitus saada tuolta vakipaikka, uskon myös että saisit sen. Ehkä jopa raskaudesta viis? Ja vastaavasti uskon, että jos ei nyt olisi vauvan aika, ei sitä myöskään tuu. Kyllä kaikki varmasti järjestyy, työt että raskaus ja vauva aikanaan! :happy:
 
Ite sain vasta lokakuussa vakkaripaikan, vähän jotenkin tuntuu kliseiseltä pyöräyttää heti lapsi kun sai vakipaikan... tosin olen ollut tuolla ensin määräaikaisena ja nyt jo reilun vuoden ollut talossa. Elämää eletään kuitenkin itselle, ei työnantajalle. Meillä kyllä on tosi lapsimyönteinen työpaikka, joten tuo tunne on vaan oman pääni sisällä. Tai tuntuu siis siltä, että kaikki varmaan arvostelee ja ajattelee heti tuota, että "no onpa perus, sai vakipaikan ja heti pullat uunissa"...
Ja aion olla vaan sen vanhempainvapaan ajan, en siis jatka lastenhoidon tuella. Ei ole varaa siihen.
 
Elämää eletään kuitenkin itselle, ei työnantajalle.

Tämä olisi hyvä muistaa! :happy:

Onpa kiva kuulla myös että on lapsimyönteinen työpaikka. Kovasti vouhkataan siitä syntyvyyden laskusta, mutta lapsensaantiin ei hirveästi kannusteta. Toki ymmärtää sen myös työnantajan näkökulmasta, mutta eipä yhteiskuntakaan kovasti tätä ajatusta tue. Monille kun se talous on juuri ratkaiseva kysymys.

Tuli tässä tälläil tälläil offtopicina mieleen kun itse punnitsen onko varaa jatkaa kotihoidontuella vai täytyiskö tässä pikku hiljaa palata töihin. Kiva sitten taas ilmoittaa että no, jäänpä äitiyslomalle joskus. :facepalm:
 
Laura, kyllä siellä on viiva vahvistunut, onpa ihanaa<3 nyt vaan tarrasukkia ja verikokeista hyviä uutisia!

Oon kans samaa mieltä, et kyllä se muu elämä yleensä taipuu tässä mukana. Tietysti vähän alakohtaista tuo vakkaripaikkajuttu. Ehkä itellä just niin optimistinen ajatus, kun tietää kyl, että omalla alalla on töitä, oli vakkaripaikkaa tai ei. Isoja kysymyksiä joka tapauksessa. Vaativat pohdintaa. Tsemppiä siihen!

Mutta se tässä lapsen tekoprosessissa niin haastavaa onkin, kun ei oikein koskaan tiedä onko oma vuoro seuraavassa kierrossa, vuosien päässä vai ikinä, niin sillai toisaalta tuntuis hirveeltä itestä vaan lykätä ja lykätä. Omakin elämä on vähän sellaista etenemistä, että jos järjellä lähtis ajattelemaan, niin ei varmaan ikinä olis sitä hyvää hetkeä:))
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top