Raskaaksi 2019

Paljonko silloin olis vuodon alkamisesta? Sanoko ne että tarkistavat? Vieläkö vuodat? Ite pääsin vuodettuani viikon, se oli ylimääräinen tarkastus jonka onneksi sain. Vuosin vielä pari viikkoa sen jälkeen, vaikka g arvioi että vuodan vielä viikon.

Sitte ois reilu pari viikkoa vuodon alkamisesta. Kätilö sanoi et ei tarvi ees tarkastaa jos rtesti vuotojen jälkeen negaa tai ei kovia kipuja/vuotoja. Aattelin mennä muutenki yks. gynelle juttelee ja yhen toisen asian takia. Mut pitää miettiä ajankohtaa vielä. Milloinkohan mahd seuraava ovulointi.. En tiedä kannattaisko odotella seuraavat menkat viel mut ei jaksais panikoida sitäkään et jos sattus tuleeki raskaaks kk sisällä taas..

Hankikanto, joo vois, mut kuulostaa vaan lähinnä ylimääräiseltä stressitekijältä:))

Näin tänään haikaran. Mahtava lintu. Rakastan kevättä<3 varsinkin vaihetta kun muuttolinnut palaa, ekat kukat alkaa puskea aurinkoisille plänteille ja puiden silmut kasvaa valtaviksi palloiksi ennen kuin synnyttävät lehtensä.

Kävi mielessä niinkin naiivi ajatus, että olispa siistii jos haikarat oikeesti tois lapset:)) kuin helppoo olis ottaa yhteys haikaraan ja sanoo, et nyt olis muuten meidän perheessä tilaa yhdelle vauvalle:))

Tänään on ollut tissit vähän kipeet. En kyllä elättele toiveita mistään raskaudesta, ennemminkin uusi pms oire:(

Tekipä hyvää pulikoida ja rentoutua kylpylässä koko perhe. Sai vähän
tuota stressiä pois mielestä ja kehosta :joyful:

Oliskin kiva, jos haikarat tois vauvoja, mulle kyllä sopisi :grin

Tajusin että stressaamisella oon tehny itselleni vain hallaa, toki itsensä seuraaminen on tärkeää ja joillakin onnistuu ku seuraa oireita, mulla se vain pahentaa koko hommaa ku se menee sit suorituksen puolelle ku mietin että oonko nyt ehkä raskaana tai voisiko tämä olla merkki tms.. Nyt täällä on vaan toi tietyllä kohtaa oleva ns treenikipu. Eilen kun kannoin messuilla tavaraa niin auts ku sattui ja repi.. Myös yskiessä. Sanon sitä treenikivuksi koska siltä se tuntuu. Jätin tietyt liikkeet treenisarjasta nyt pois koska se oli epämukava tunne. Ja myös huomio: alavatsa ei veny kun venyttelen. Se venyy yleensä todellakin paljon eikä pistä nuin hanttiin. Nojoo, tätä täällä

Tsemppiä kaikille, keskenmenon kokeneet voi kaikki sympatisoida todella paljon voimia jannn sinne.

Hankikanto: jännitän sun puolesta ja muidenkin myös . Kivempaa ku porukalla

Huomenet,
dpo22/kp36, odottelen edelleen kuukautisia alkavaksi, näin pitkää kiertoa ei ole koskaan aiemmin ollut(itselle normi kierto on maksimissaan 31 ollut tähän mennessä)
dpo18 testasin negan ja lopetin lugekuurin(14 päivää), taisi kroppa mennä hieman sekaisin :S kokeiltiin seksiä lauantaisaunan yhteydessä, että jos se auttaisi kierron alkuun - ei, pientä määrää alkoholia - ei, lumien luontia, että jos fyysinen rasitus jelppaisi - ei
Nyt jätin soittopyynnön polille ja päätin kirjoitella tänne, josko nyt starttaisi :woot:
Inssistä oli puhe tähän alkavaan kiertoon, saa nähdä milloin pääsee ultrattavaksi, jos venyy menkat kovin

Muokattu viimeksi:
Kp 32 menossa, mutta koska en luultavasti ole tässä kierrossa ovuloinut, niin ihan turha jännittää. Tulis vaan se kp 1 :meh:

Nää sekavat kierrot on kyllä syvältä:( täällä viidettä päivää vähäistä verta, dpo8/kp25, ihan kyllästyttää jo, aukeis sitten nyt vaan ihan kunnolla, että pääsis uuteen kierrokseen:(

Helou!
Täällä 28v ikänsä vauvakuumeesta kärsinyt ja viimein toinen puolisko näytti vihreetä valoa!
Yhteiseloa meillä reilu 2v takana ja käytössä olleet e-pillerit jätin viimeisten kuukautisten jälkeen pois, eli noin pari viikkoa sitten. Tämä ensimmäinen kierros meni varoen ovulaation aikaan, sillä oon jostain saanut päähäni että ekasta kierrosta voi olla riskejä raskauteen, tiiä sitte onko perää vaiko mistä oon tollasta päähäni saanut. Kuitenkin itse ajattelen itse yrityksen alkavan vasta kun seuraavat kuukautiset on kärsitty pois :)
Jonkin verran seurailin keskusteluja täältä ja aika pihalla oon kaikista lyhenteistä mitä käytetään, mutta eiköhän ne ajallaan selviä.
En tiiä teenkö hallaa kun tänne rekisteröidyin vai miten käy, puhuttiin nimittäin että lapsi tehdään mutta ei vedetä stressiä tästä vaan ainakin alkuun ”pidetään hauskaa”, eli ehkäisy pois ja lisätään seksikertoja ympäri kierron, voi nimittäin olla että ehkä nää keskustelut lisää stressiä sijoittaa seksi ns. oikeille päiville ja stressi tietenkään ei helpota raskautumista..
Toisaalta molemmat tahtoo pitää tän omana tietonaan, joten ihan hyvä jos näin anonyymisti voi keskustella samassa veneessä olevien kans näitä mitä ei välttämättä mies halua kuulla
Sen verran lueskelin, että ihana ilmapiiri täällä ❤️

Helou!
Täällä 28v ikänsä vauvakuumeesta kärsinyt ja viimein toinen puolisko näytti vihreetä valoa!
Yhteiseloa meillä reilu 2v takana ja käytössä olleet e-pillerit jätin viimeisten kuukautisten jälkeen pois, eli noin pari viikkoa sitten. Tämä ensimmäinen kierros meni varoen ovulaation aikaan, sillä oon jostain saanut päähäni että ekasta kierrosta voi olla riskejä raskauteen, tiiä sitte onko perää vaiko mistä oon tollasta päähäni saanut. Kuitenkin itse ajattelen itse yrityksen alkavan vasta kun seuraavat kuukautiset on kärsitty pois :)
Jonkin verran seurailin keskusteluja täältä ja aika pihalla oon kaikista lyhenteistä mitä käytetään, mutta eiköhän ne ajallaan selviä.
En tiiä teenkö hallaa kun tänne rekisteröidyin vai miten käy, puhuttiin nimittäin että lapsi tehdään mutta ei vedetä stressiä tästä vaan ainakin alkuun ”pidetään hauskaa”, eli ehkäisy pois ja lisätään seksikertoja ympäri kierron, voi nimittäin olla että ehkä nää keskustelut lisää stressiä sijoittaa seksi ns. oikeille päiville ja stressi tietenkään ei helpota raskautumista..
Toisaalta molemmat tahtoo pitää tän omana tietonaan, joten ihan hyvä jos näin anonyymisti voi keskustella samassa veneessä olevien kans näitä mitä ei välttämättä mies halua kuulla
Se voi olla vaarallista liittyä tänne, tulee nimittäin sitten mittailtua esim aamulämpöjä, tarkkailtua itseään ihan liikaa ja ostettua tolkuton määrä erilaisia testejä :D. No, ei varmaan kaikki mut aika moni, olettaisin :D.
Tärppiä sinne!

Hankikanto, joo vois, mut kuulostaa vaan lähinnä ylimääräiseltä stressitekijältä:))

Näin tänään haikaran. Mahtava lintu. Rakastan kevättä<3 varsinkin vaihetta kun muuttolinnut palaa, ekat kukat alkaa puskea aurinkoisille plänteille ja puiden silmut kasvaa valtaviksi palloiksi ennen kuin synnyttävät lehtensä.

Kävi mielessä niinkin naiivi ajatus, että olispa siistii jos haikarat oikeesti tois lapset:)) kuin helppoo olis ottaa yhteys haikaraan ja sanoo, et nyt olis muuten meidän perheessä tilaa yhdelle vauvalle:))

Tänään on ollut tissit vähän kipeet. En kyllä elättele toiveita mistään raskaudesta, ennemminkin uusi pms oire:(
Haikara!?!? ...onko niitä Suomessakin??? :D
Kyllä me joku viikko sitten puhuttiin että onkohan tuo takan piippu vääränlainen kun vauvaa/haikaraa ei oo näkyny vielä(kään), mutta että oikeasti lentelis Suomessakin... En tiedä, laittoiko mies kuitenkin tilaukseen ja et se haikara olis eksynyt (taas). ;)

Sitte ois reilu pari viikkoa vuodon alkamisesta. Kätilö sanoi et ei tarvi ees tarkastaa jos rtesti vuotojen jälkeen negaa tai ei kovia kipuja/vuotoja. Aattelin mennä muutenki yks. gynelle juttelee ja yhen toisen asian takia. Mut pitää miettiä ajankohtaa vielä. Milloinkohan mahd seuraava ovulointi.. En tiedä kannattaisko odotella seuraavat menkat viel mut ei jaksais panikoida sitäkään et jos sattus tuleeki raskaaks kk sisällä taas..
Voithan sä soittaa ajanvaraukseen tai jonnekin ja kysyä? Soittaminen on yleensä halpa tapa ratkaista pähkimiset, usein ne kyllä sanoo mitä kannattaa tehdä.

Kyllä Suomessakin on haikaroita:)) etelä-suomessa, meidän mökilläkin on:)) onkohan se kaulushaikara, sen ääntely kuulostaa ihan siltä kun joku puhaltais pulloon<3 ei oo silti tipauttanut mitään savupiippuun:(

Lisäksi Suomessa pesii myös harmaahaikara:) siinä helsingin motarilla ennen kehä3 välillä näkee lentämässä:) anteeksi, että otin nyt asiakseni alkaa sivistystoimiin:))

Tervetuloa uusille

Muokattu viimeksi:
Helou!
Tervetuloa messiin.. Täällä on ehkä mun mielestä tosi tukeva ilmapiiri eli tosi tsemppaava eikä sellainen katkera.

Lyhenteet oli mullekin hepreaa mut kysyvä ei tieltä eksy

Nyt kp34 ei näy tätiä ja nyt tuntuu siltä että menkat alkaa minä hetkenä tahansa.. Nukuin pommiin ja tuli kiire, oon nyt viime aikoina nukkunut tosi paljon liikaa...

Mitä muut?

Pidentyneet kierrot on persiistä varsinki ku testi on nega. Mut sen verran voi sanoo et joillakin testi plussaa näyttänyt vasta rv7 tai jotain. Mut se on pieni prosentti. Mulla noi hormonihoidot pidentäny kiertoja ja tehny menkoista ilmeisesti huomaamattomat. Nyt kyllä hormonit hyrrää enkä yhtään oo hormoni pillereitä syönyt tässä kierrossa. Rasittavaa vaan ku ei oo tietoa onko vaiko eikö. Ja ei osaa lakata jokaista tuntemusta kyttäämästä

Helou!

http://forum.vau.fi/threads/vauvapalstaslangin-sanakirja.1595175/
Mä opiskelin tuolta :wink Tervetuloa!

BabyMama, tervetuloa! Mä olin kans ihan pihalla kaikista lyhenteistä, vaikka mulla on jo kolme lasta :woot:
Mut pikkuhiljaa niitä oppii :joyful: Ja meil oli kans ajatus, että ei oteta stressiä vaan tulee, jos on tullakseen.
Niin justiinsa..nyt mä stressaan ja ostin ekaa kertaa ovistestejäkin.

Meidän Väärän opettajan päivä ei mennyt ihan putkeen. Mulla oli kyllä mukavaa 7 lk enkussa, mut
mun kollegalla ei oikein sujunut siellä kasin kemiassa. Oppilaat oli päättäny, että ne ei tee yhtään mitään
ku mä en oo paikalla. Se on mun vaikein ryhmä, joka ei ikinä anna positiivista palautetta, mut kai mä
sitten jotain oon tehnyt oikein, kun tollanen vastaanotto oli toiselle opettajalle :wideyed: Kävi sääliks tätä
toista opea, joka on ihan huipputyyppi, mut koki tuollaisen vastaanoton. Tunnin jälkeen oppilaat
tulivat joukolla moittimaan, että olin karannut muualle :grin

Onneksi on niin paljon kaikkea pohdittavaa, ettei kerkiä miettiä näitä raskausasioita, vaikka salaa
toivoisinkin olevani raskaana :rolleyes:

Tänään on kp3 ja menkat jo melkein loppu. On tää outoo ku eilen oli viel aamulla aika runsaat mut sit iltaa kohden niukkeni ja tänään ei oo tullu oikeestaan yhtään mitään:think005

Takaisin