Raskaaksi 2019

Varasin nyt toukokuun alulle lääkärin. Jos sais vaikka jotain lääkkeellistä tukea tähän omaan kiertoon. Tää nyt on täyttä mutua, mutta vois kuvitella, että ei oo ihan helppo raskautumistaival tämäkään, kun alapäästä suihkuaa verta ihan milloin sattuu:(

Edit. Laskeskelin just. Imetys päättyi aika tasan 2kk sitten, mulla on tänä aikana ollut pian kolmet menkat, plus kaikki muu tiputtelu.

Kiitos kaikille, ollaan puhuttu asiat halki ja nyt mennään vaan päivä kerrallaan .. Taloudellinen tilanne voi helposti suistaa hyvätkin suhteet raiteiltaan .

Nyt optimistisin mielin ja en jotenkaan usko että on niin pahasti asiat että täytyy erota. Vetäydyn vähän mietiskeleen. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti jokaisen tilanteeseen

Voimia Jesbe tuohon tilanteeseen :sad001 Tommoset yhtäkkiset jutut vetäsee maton jalkojen alta niin totaalisesti :(
Ootko vielä testaillu ja onko viiva vahvistunut?

On: Täällä tylsää oviksen odottelua, vasta kp9 menossa ja flo ennustaa ovista ensi tiistaille. Huomenna tai sunnuntaina alotan tikuttelun ja koitan saada ovista kiinni. Viime kierrossa en saanu minkäänlaisia viivoja ovistesteihin, oireita bongasin oviksen ja siitä laskettuna luteaalivaihe oli vain 11päivää. 11-13päivää se on minulla ollut, yleensä dpo13 muuttuu kp1:ksi..

Voimia Jesbe tuohon tilanteeseen :sad001 Tommoset yhtäkkiset jutut vetäsee maton jalkojen alta niin totaalisesti :sad001
Ootko vielä testaillu ja onko viiva vahvistunut?

On: Täällä tylsää oviksen odottelua, vasta kp9 menossa ja flo ennustaa ovista ensi tiistaille. Huomenna tai sunnuntaina alotan tikuttelun ja koitan saada ovista kiinni. Viime kierrossa en saanu minkäänlaisia viivoja ovistesteihin, oireita bongasin oviksen ja siitä laskettuna luteaalivaihe oli vain 11päivää. 11-13päivää se on minulla ollut, yleensä dpo13 muuttuu kp1:ksi..
Viiva on tummentunut en oo ihan varma vielä kuitenkaan

Taloudellinen tilanne voi helposti suistaa hyvätkin suhteet raiteiltaan .

Tää on niiiiiin totta. Nimim. kokemusta on. Just eilen miehelle marttyyrina sanoin että varmaan ihan hyvä ettei tärpänny kun ei varmaan olis rahaa edes korvikkeita ostaa.

Meillä miehen kanssa nyt soputilanne, se älysi et oon kuulemma raskaana enkä ole hänelle kertonut. Sen kaiken huomioi minun alapäästä ja tisseistä. Hyvä luoja se on just tota pelkoa sun muuta mitä ei nyt kaipaa yhtään..

Taloudesta puheen ollen. Teen työtä suomalaisten kanssa rahajutuissa niin todellakin monella on luotot menny ja köyhyyden rajoilla. Sanotaan et espanja on köyhä mutta ei.. Hintataso on sama kuitenkin kuin palkkataso eli halvempaa kuin Suomessa. Toki itse tienaan helposti 1700 kuussa mutta se on Espanjassa rikas jo. Suomessa se riitä mihinkään

Tsemppiä nyt kaikille omiin tilanteisiin <3

Ei kettu, mikä viikko. Olisi joskus kiva keskittyä oppilaisiin
ja perustyöhön..eli opettamiseen. Mutta kun pitää hoitaa
monia asioita. Rehtori ehkä huomasi, että olin tänään jo
pimahtamisen rajamailla :wacky:

Mulla siis fysiikka-kemiavaraston hoitamiseen liittyviä asioita
hoidettavana. Yritin tilata kemikaalijätteiden kuljetusta siinä
onnistumatta (en jaksa selittää..), etsiä sitä labrajätelaatikkoa,
jonka nyt vihdoin löysin tilattavaksi, etsiä fysiikan töihin
polttimoita, jotka silleen erikoisia, että oikeesti saa hakea
ostopaikkaa. Että ens viikolla projekti jatkuu. Voi aargh.

Sori omanapa ja avautuminen.

Ai niin eikä olla puuhailtu sen jälkeen, kun mies kotiutui.
Ei tee kyllä mielikään, kun parhaat päivät meni jo. Mieluusti
harrastelisin vain silloin, kun ovis, ku on tää arki muutenkin rankkaa.

Tän viikonlopun siivoan ja löhöän. Ja ai niin, mietin, miten hitossa
selviän noista keskeneräisistä projekteista.

Mut olipa hauskaa viihdykettä tuo toiselta keskustelupalstalta
bongattu neula-lankatesti, jolla voi tsekata, montako lasta ja
mitä sukupuolta tulis. Se ennusti mulle vielä yhtä tyttöä. Ootteko
ikinä tehnyt kyseistä testiä?

Tsemppiä nyt kaikille omiin tilanteisiin :Heartred

En oo.. Mikä testi? Miten se tehdään?

Tsemppiä nyt kaikille omiin tilanteisiin <3

Onneks on perjantai ja saat (toivottavasti?) huokaista hetkeksi... Toivottavasti saat ladattua akkujas kuitenkin ja että toivottavasti asiat ratkeais helpommin ens viikolla! Millainen lamppu? Sellainen pienempi kuin uuninlamppu? Niitä minihehkulamppuja mitä meni aina yläasteella rikki kun pojat vähän kytki lähteitä..? Löysitkö niitä ollenkaan vai oliko ongelmana kaupan sijainti / toimitus?

Muokattu viimeksi:
Meillä miehen kanssa nyt soputilanne, se älysi et oon kuulemma raskaana enkä ole hänelle kertonut. Sen kaiken huomioi minun alapäästä ja tisseistä. Hyvä luoja se on just tota pelkoa sun muuta mitä ei nyt kaipaa yhtään..
Hyvä et pääsitte sopuun. Kommunikaatiota on joskus liian vähän, siis puhetta puolisoiden kesken, en tarkoita sometusta.
Ymmärrän suuttumisen, etenkin jos oot hairahtunut ja sitten vielä raskaana salaa - on niillä miehilläkin tunteet. Kannattaa pitää hyvää huolta omasta miehestä, se on sen arvoinen kuitenkin <3.
Tsemppiä!

Hankikanto, joo sellaisia E10 -kantaisia minilamppuja sähköoppiin ja minihalogeeneja 12V/10W valo-oppiin. Mulle maksettava korvaus varastonhoidosta on kyllä ihan liian pieni :sour:

Hankikanto: se E10 on 1.3 V/150 mA, joita ei löydy kuin jostain nettikaupasta ja mahdollisesti elektroniikkaliikkeestä. Halogeenin kantaa en muista, mut niitä löytyy ainakin Puuilon joistain liikkeistä.

Helena80: No elektroniikkaliikkeeseen kyllä menisin tai tilaisin, toivottavasti et maanantaiaamulla tarvi... Ainaki meilläpäin on niin huonot kaupat että en edes yritä löytää niistä mitään spesiaalia. Biltema joskus yllättää positiivisesti ja Motonet, mutta rautakaupat on aika nollia. Kelpaisko 1.5V hehkulamppu 1.3V:n sijaan? Kestää ainakin paremmin jännitettä. Mutta mitä siellä sisällä tapahtuu? Olisko himmeämpi? En osaa noista pienistä sanoa.

Aiettä. Muistan lämmöllä niitä fysiikan kytkentäharjoituksia yläasteella. Ope piirsi kaavion ja sit kytkettiin banaanikarvoilla ja saatiin lamput syttymään tai sammumaan kytkimistä, mitä tehtävänantona kulloinkin sattu oleen. Ne oli mukavia. Sopi mun logiikkaan.

Takaisin