Mä en ehkä ihan vielä uskalla elokuisiin juttelemaan, oottelen varmaan ensi viikkoon. Plussan kyllä ilmoitan tilkkaan heti huomenna.
Ikäero keskustelusta tuli mieleen, että itseä jotenkin jännittää ajatus 4 vuoden (ja 1kk) ikäerosta mikäli tämä raskaus onnistuu. Tuntuu että kaikki vauvoihin liittyvä on valunut aivoista ulos ja jotenkin meistä kolmesta on tullut jo niin rutiineihimme hioutunut tiimi, että uusi tulokas alkaa tuntua melkein vieraalta ajatukselta. Tätä samaa ei ollut kun ikäeroja piti tulla 1v9kk, 2v5kk ja sitten vielä tasan 3 vuotta. Lisäksi kai se suomalaisten ikisuosikki noin 2v ikäero on se "tutuin" lähipiiristä ja omistakin sisarussuhteista.
Ivf keskusteluun totean että mulle olisi ainut outo vaihtoehto lahjoittaa ne alkiot jollekin, tuntuisi hullulta että jossain pyörisi oman lapsen/lapsien sisarus. En kuitenkaan miellä sinänsä alkioiden "pois heittämistä" mitenkään kovin suurena juttuna - toisaalta en ole ivf:n asti edennyt, että vaikea sanoa etukäteen syntyisikö alkioihin joku tunneside. Syntyihän mulla sellainen myös kemialliseen raskauteen - olihan sekin olemassa. Tai eritoten tuulimuna raskauttakin miettii, koen sen melkein vaikeammaksi kuin kkm vaikkei "siellä mitään kasvanut" - tai juuri siksi, tuntui nurinkuriselta koko homma. Vaikka kaikkiahan sitä kantaa eniten mielikuvissaan. Sitä mitä voisi olla, jne.
Äkkiä ne palaa sitten mieleen, kun vähän pääsee konkreettisesti reenailemaan vauvan kanssa. Mutta juu, samaistun, kun itsekin toivoin pientä ikäeroa. Nyt toinen on jo aika iso ja silleen helppo, että hänen kanssa pystyy olla, mennä ja touhuta eikä oo niin sidottu kaikkiin päikkärit ym. Rutiineihin. Nää pienetkin nukkuu niin monta kertaa päivässäCat With Tears Of Joy mut sit taas toisaalta. Aika menee niin hirveän äkkiä. Meidän prinsessa täyttää 25. Pv 4 ja pikkumies samana päivänä 4kk. 1/4 vauvavuotta kohta jo mennytAnxious Face With Sweat- viimeinen vauva ja kasvaa näin nopeaaAnxious Face With Sweat-Beating Heart ja äkkiä se tunne tuli, että ihan kun vauva olis ollut aina meidän perheessäBeating Heart