Raskaaksi 2019

Joo kyllä se vaan tuntuu tosi utopistiselta, että pystyis siitä raskaudesta vapaasti nauttimaan. Että semmosta huoletonta raskausaikaa itselle tuskin ainakaan ikinä tulee.
Oikeestaan siel synnytyksessäkin, kun vauva oli just ponnistettu pihalle kysyin ekana, et onko se edes elossa... Beaming Face With Smiling EyesAnguished Face-
Näin jälkikäteen naurattaa jo, mut sillon kun siinäkin kesti niin kauan, niin kerkes paniikki jo iskea onko pojalla kaikki hyvin. Ja noh, tää vauva-aika ihan oma lukunsa, ei ne pelot taida kokonaan hävitä, muuttaa vaan muotoaan Beaming Face With Smiling Eyes

Muoks. Asiasta kukkaruukkuun! Mulla oli muuten koko raskausajan tulehdusarvot koholla, ei paljoa mut tais olla joku 17 pintaan ja tää autoimmuuni-urtikaria oli ihan kauheen vaikee, selvisi syy sillekin, et miksi se paheni raskausaikana, reagoi kai just noihin tulehdusarvoihin, niin et keho luuli et pitää puolustautua joltain, nimittäin nyt oon ollut tosi hyvävointinen tän rokon suhteen, lääkettäkin menee vaan kaksinkertasesti eli mun tapauksessa vähän :) imetys kyllä siinä mielessä sopi mulle paremmin, mut estrogeenit on ilmeisesti tosi matalalla, kun vaihdevuosi oiretta pukkaa, mutta mieliala onneksi tosi hyvä! Oliko tääl kellään jo synnyttäneellä kuin nopeesti alkanut kierto? Ite täysimetin 5kk ja nyt osittain kiinteiden rinnalla, poika täyttää viikon päästä 6kk ja ei niin kun mitään merkkiäkään kierrosta. Vanhat ovulaatiotikutkin testasin, mutta ihan tyhjiä kaikki Beaming Face With Smiling Eyes

Mulla alkoi esikoisesta joskus 8kk kohdalla kierto. Nyt mulle laitettiin pari viikkoa sitten kierukkaa, niin se on alkanut aiheuttaa nyt tiputtelua. Kierto tuskin olis käynnistynyt vielä pitkään aikaan, niin vaihdevuotisen oloiset fiilikset ja näkymät oli jälkitarkastuksessa.

Toivon kovasti ja haluan uskoa et kaikki menee hyvin ketkä painitte pelkojen kanssa raskaana Beating Heart itselläkin oli pelkoja jotka kyllä lieventyi viikkojen kertyessä ja pystyin onnekseni usein laittamaan pelot myös taka-alalle. Luulen että se onnistui ok koska en ole kokenut kemiallisia tai keskenmenoja.

Mulla menkat alkoi kun vauva oli vähän päälle 3kk. En ois uskonut et niin pian kun oli myös täysimetys. Kierrot kuitenkin olleet keskimäärin normia pidempiä ja nyt menossa superpitkä (mulle) kierto ~kp52, joka näyttäs et pian tulee päätökseen koska tiputtelu alkoi. Ei olla käytetty ehkäisyä mutta joulukuussa tarkotus alottaa yhdistelmäehkäisy endon takia ettei se ainakaan ihan vallattomasti pääsis leviämään..

Horisen täällä kun ei oikein muutakaan paikkaa ole Beaming Face With Smiling Eyes Ovis oli kyllä taas selkeästi jo samana päivänä kun testi plussaa... Mitenhän tämä toimii tosiaan inssien kanssa? Sain ohjeet, että inssi on plussan jälkeisenä päivänä, paitsi perjantaisin, silloin samana. Eilen tosiaan aamulla sain sen Clearbluen pysyvän hymynaaman ja iltapäivästä alkoivat pahenevat oviskivut, illalla taas jo ihan mahdottomat. Pakkotalletus kumminkin Cat With Tears Of Joy Ihan hyvin onnistu kun makasi vaan staattisesti oikealla kyljellä Cat With Tears Of Joy No, ehkä ne lauantain ja sunnuntain kerrat sitten pelastaa tämän kierron...

Hyväuskoinen hörhö tilasi myös taas Medigoo:n herkkiä testejä käytettäväksi ennen firman pikkujouluja 3.12. Cold Face

Horisen täällä kun ei oikein muutakaan paikkaa ole Beaming Face With Smiling Eyes Ovis oli kyllä taas selkeästi jo samana päivänä kun testi plussaa... Mitenhän tämä toimii tosiaan inssien kanssa? Sain ohjeet, että inssi on plussan jälkeisenä päivänä, paitsi perjantaisin, silloin samana. Eilen tosiaan aamulla sain sen Clearbluen pysyvän hymynaaman ja iltapäivästä alkoivat pahenevat oviskivut, illalla taas jo ihan mahdottomat. Pakkotalletus kumminkin Cat With Tears Of Joy Ihan hyvin onnistu kun makasi vaan staattisesti oikealla kyljellä Cat With Tears Of Joy No, ehkä ne lauantain ja sunnuntain kerrat sitten pelastaa tämän kierron...

Hyväuskoinen hörhö tilasi myös taas Medigoo:n herkkiä testejä käytettäväksi ennen firman pikkujouluja 3.12. Cold Face

Käyköhän sit niin kuin mulle, että meet sinne ekalla kertaa sillon o+ jälkeisenä päivänä, toteavat että ovis on jo tapahtunut ja tekevät sen inssin silti (onhan siinä se 12-24h aikaa kuitenkin mitä se munasolu voi hedelmöittyä), vaikkei se ookkaan optimi tilanne. Ja sit käskevät tulee seuraaviin jo o+ päivinä.

Käytännössä hirveen epäkätevää, koska ainakin mä joudun herää tosi aikaisin vaikka olis arki vapaapäivä pissaan tikkuun, että mies ehtii sinne antamaan näytteen (meiltä just tunti matkaa tilkkaan, niin pitää mennä paikan päälle) ja kumpikaan ei voi etukäteen asiasta töihin ilmoitella, vaan samana päivänä pitää säätää. Mulla varsinkin semmonen työ, että olis ihan kiva tietää reilusti etukäteen että on pois hetken aikaa (onneksi oon siinä lähellä töissä). Plus vielä se, että entäs jos on mennyt tallettelemaan just edellisenä päivänä - pidättäytymisaikahan normisti hoituis sillain että jättää sen o+ päivän välistä.

Mä niin toivon et plussaisin tähän kiertoon, täällä tänään dpo 5, vielä ei hirveetä piinailufiilistä oo iskenyt Beaming Face With Smiling Eyes

Käyköhän sit niin kuin mulle, että meet sinne ekalla kertaa sillon o+ jälkeisenä päivänä, toteavat että ovis on jo tapahtunut ja tekevät sen inssin silti (onhan siinä se 12-24h aikaa kuitenkin mitä se munasolu voi hedelmöittyä), vaikkei se ookkaan optimi tilanne. Ja sit käskevät tulee seuraaviin jo o+ päivinä.

Käytännössä hirveen epäkätevää, koska ainakin mä joudun herää tosi aikaisin vaikka olis arki vapaapäivä pissaan tikkuun, että mies ehtii sinne antamaan näytteen (meiltä just tunti matkaa tilkkaan, niin pitää mennä paikan päälle) ja kumpikaan ei voi etukäteen asiasta töihin ilmoitella, vaan samana päivänä pitää säätää. Mulla varsinkin semmonen työ, että olis ihan kiva tietää reilusti etukäteen että on pois hetken aikaa (onneksi oon siinä lähellä töissä). Plus vielä se, että entäs jos on mennyt tallettelemaan just edellisenä päivänä - pidättäytymisaikahan normisti hoituis sillain että jättää sen o+ päivän välistä.

Mä niin toivon et plussaisin tähän kiertoon, täällä tänään dpo 5, vielä ei hirveetä piinailufiilistä oo iskenyt Beaming Face With Smiling Eyes

Gaah, hyviä pointteja ja nyt lisää mietittävää siis Cat With Tears Of Joy Tää on kyllä ollut näin niin kauan kuin muistan; plussapäivänä ollut myös ovulaatio. No, katsotaan mitä sanovat sitten ekassa inssissä... Sinänsä helppo meillä sentäs, että mies tekee kotoa töitä (jos nyt ei satu olemaan briteissä juur sillä viikolla, mutta sille nyt ei sitten mitään voi) ja itsellä on "joustava" työ.

Mittasin aamulla taas lämpöjä ja oli nousseet, että kyllä ne tuskat sitten varmaan ovikseen liittyi. Piinaillaan nyt kun ei muutakaan tekemistä ole Cat With Tears Of Joy Jotenkin tekee ekstrapaljon mieli piinailla kun lääkärin mukaan kaikki oli hienosti ja juuri tosiaan ne meidän hoidoissa olleet kaveritkin sai positiivisia uutisia. Vahvasti jo toivoisi, että olisi meidän muidenkin vuoro jo...

Mä muistaakseni sain ihan pyytämällä inssin ovisplus päivälle, tai ehkä eka kerta oli munasolu jo irronnut niin pääsi senkin takia.. vaikka eihän se tarkoita, ettei voisi tärpätä, jos munasolu jo irronnut, tosin riippuu toki onko just irronnut vai 24h sit..

Mä kun aattelin että tämän kierron piinailut vois mennä kevyesti kun pääsin sinne dpo 5:n asti ilman suurempia mietintöjä. Sit tietenkin eilen illalla dpo 6 iski outo tissikipuilu ja ajatus pälkähti tietenkin päähän, että entäs jos.. ja nyt sormet syyhyy testaamaan.. tietenkin Beaming Face With Smiling Eyes

Onneksi käytin kaikki herkät testit viime kierrossa, ja nyt on vaan niitä huonoja liuskoja mitä tuli ovis testien mukana. Mietin jos tänään kävisin ostamassa, mut tiedän et sit sorrun testaan heti seuraavana päivänä ja odottelisin mielellään sinne dpo10. Tästä saattaa siis tulla pitkät reilu pari päivää Cat With Wry Smile

Mites muilla yrittäjillä menee? Oliks tonnilla piinailu jo käynnissä ja mites omppu ja nyytti.. ja onks meitä vielä joku jota en saa nyt äkkiseltään mieleen.. pieneen käy meidän 2019 porukka Astonished Face-

Uuuu siska, lupaavaa! Täällä kärvistellään hurjassa dpo 3:ssa Cat With Tears Of Joy Luoja, että aika meneekin hitaasti. Tissit kipeytyi nyt jo oviksesta, pitkästä aikaa ja taas alkoi oviksen jälkeinen aamuyöheräily. Viimeksi edellämainitut alkoivat vasta juuri ennen plussaa, joten hormonihuuruja.

Meinaan testata torstaina, perjantaina on firman pikkujoulut. Ihan samat asetelmat kun plussakierrossa! Silloin testasin torstaina ja perjantaina oli firman kesäjuhlat Beaming Face With Smiling Eyes Torstaina tuli onneton hailurainen Medigoo 10mlU testiin ja perjantain juhlapäivänä jo vahvempi! Siellä sitten istuin firman juhlissa jalat ristissä ja järjetön jännitys mukana! Migreenin varjolla lähdin kotiin ja ajattelin, että tässä me pavun kanssa sitten ollaan Beating Heart Ei pysynyt papu siitä paria viikkoa mukana Confused Face Firman juhlatkin samassa paikassa taas, jos otettaisiin uusinta paremmilla tuloksilla!

Pikaisesti omanapailen. Olen ollut monta päivää väsynyt ja aloitekyvytön... En ole ehtinyt ja jaksanut tilanteesta käydä kirjoittamassa.

Juuri nyt istun odottamassa inssiin pääsyä. Eilen pärähti plussa o-testiin ihan yllättäen, toissapäivänä oli niin heikko viiva, etten uskonut moista spurttia näkeväni.

En muista kerroinko jo, että aukkarissa oli kaikki kunnossa ja kohdun limakalvo ei ihan optimaalinen, mutta tyydyttävä tilanne.

Palaan myöhemmin keskustelemaan ajan kanssa. :)

Siska ja Tonni, yhdessä piinaillaan! :Heartred

Nimimerkki Suski selitti jossain ketjussa, että inseminaatiossa siittiöt käsitellään niin, että ne ovat heti hedelmöityskykyisiä. Kun normaalisti siittiöiden pitää olla jonkin aikaa naisen elimistössä ennen kuin ne voivat hedelmöittää munasolun. (Siksi luomuhommissa yhdyntä ennen ovulaatiota on tehokkain.) Ja keskimäärin ovulaatio tapahtuu 24 h kuluttua o-plussasta. Ja munasolu kuitenkin elää sen vuorokauden. Siksi inssi tehdään seuraavana päivänä. Käsitellyt siittiöt eivät nimittäin elä niin kauan kuin luomut, yleensä vain muutaman tunnin, joskus jopa vuorokauden tai enemmän. Olin todella kiitollinen kun Suski selitti tämän ja se rauhoitti minua paljon. Toivottavasti rauhoittaa teitäkin. :)

Niin ja vielä tykitän tätä viestiä... Inssi meni hyvin. Edellisestä yhdynnästä ei ollut kuin puoli vuorokautta ;) mutta miehen näyte oli oikein hyvä. Saatiin kehuja tuoreesta tavarasta. :) Kuulemma uusin ja tuorein ohje on, että entisen 2-4 vuorokauden pidättäytymisen sijaan 1-2 vrk ennen inssiä on sopiva. On kuitenkin kuulemma hyvä, että elimistössä on valmiiksi siittiöitä. Vanhemmissa siittiöissä laatu kuulemma jo kärsii.

Oi vitsi, piinailukavereita!

Täällä tilannepäivitystä: joko oon hullu tai raskaana! Eilinen tissikipu on saanut tänään (dpo7) kaveriksi menkkamaista juilintaa, nippailua ja eggismäistä valkovuotoa! Lisäksi viluttaa ja oudoin on, että oon ollut pari päivää todella hyvällä tuulella - siis tasoa niin hyvällä tuulella, että mies kysyi että onko mulla kaikki ihan ok Cat With Tears Of JoyCat With Tears Of Joy

Ja itsekin siis töissä mietin päässäni, et mistäs nyt tuulee, kun mä siis hyräilin siellä menemään ja sillain "life is so good.." toki siis oon ollut migreenitön ja kivuton siis nyt useamman päivän, että voi sekin olla tässä takana.. mut tiettekö, kun tää mun krooninen migreenikin on aina rauhoittunut varmaan 80%:lla raskaana ollessa. Niin voishan se olla...

Ps. Mä tuun niin tippumaan korkeelta, sanokaa mun sanoneen Cat With Tears Of JoyCat With Tears Of Joy

Muokattu viimeksi:
Oi vitsi, piinailukavereita!

Täällä tilannepäivitystä: joko oon hullu tai raskaana! Eilinen tissikipu on saanut tänään (dpo7) kaveriksi menkkamaista juilintaa, nippailua ja eggismäistä valkovuotoa! Lisäksi viluttaa ja oudoin on, että oon ollut pari päivää todella hyvällä tuulella - siis tasoa niin hyvällä tuulella, että mies kysyi että onko mulla kaikki ihan ok Cat With Tears Of JoyCat With Tears Of Joy

Ja itsekin siis töissä mietin päässäni, et mistäs nyt tuulee, kun mä siis hyräilin siellä menemään ja sillain "life is so good.." toki siis oon ollut migreenitön ja kivuton siis nyt useamman päivän, että voi sekin olla tässä takana.. mut tiettekö, kun tää mun krooninen migreenikin on aina rauhoittunut varmaan 80%:lla raskaana ollessa. Niin voishan se olla...

Ps. Mä tuun niin tippumaan korkeelta, sanokaa mun sanoneen Cat With Tears Of JoyCat With Tears Of Joy

Voi että kun tämä tarkoittaisi tosiaan nyt sitä, että sulla on tärpännyt! :Heartred Kuulostaa hyvältä!

Ja jospa ei päästäisi sanomaan! Eikä kyllä sanota joka tapauksessa. <3

Minulla alkoi muuten tissikipu jo. O_o Siis en tosiaankaan tarkoita että olisi raskausoire, eihän se voi olla, mutta jospa tässä kierrossa olisi jotkut superhormonit. Ainakin ovislimoista tuli kehuja.

Pelkään pahoin, että minun pitäisi rajoittaa foorumilla oloa ja keksiä jotain tekemistä pariksi viikoksi,ettei pää leviä piinan yltyessä.

Omppu, foorumitauko voi tosiaan tehdä hyvää. Mäkin teen nykyään semmosia lyhkäisiä taukoja, tosin tällein piinaviikoilla tuntuu että kaipaa jopa vähän enempi tätä foorumia tai vertaistukea tms.. että on joku mihin näitä "pöpeilyjään" jakaa Beaming Face With Smiling Eyes sit taas menkoista ovikseen ja vähän sen jälkeen tuntuu että parempi pitää taukoa, kun fiilikset seilaa niin paljon aiheen suhteen..

Ja hei, eiks tepsukin on täällä ketjussa vielä silloin tällöin pistäytynyt.. olisko muita.. mitähän mahtaa kuulua vai oonks mä vaan missannut jonkun lähiajan viestin :)

Omppu, foorumitauko voi tosiaan tehdä hyvää. Mäkin teen nykyään semmosia lyhkäisiä taukoja, tosin tällein piinaviikoilla tuntuu että kaipaa jopa vähän enempi tätä foorumia tai vertaistukea tms.. että on joku mihin näitä "pöpeilyjään" jakaa Beaming Face With Smiling Eyes sit taas menkoista ovikseen ja vähän sen jälkeen tuntuu että parempi pitää taukoa, kun fiilikset seilaa niin paljon aiheen suhteen..

Just tuo, piinapäivinä ajatus pyörii tässä asiassa ja tulee käytyä useamman kerran päivässä foorumilla. Beaming Face With Smiling Eyes Minun kohdalla hyvä rajoitus voisi olla vaikka maksimissaan pari kertaa päivässä täällä... Mutta en lupaa! Cat With Tears Of Joy

Takaisin