Raskaaksi 2019

Siis... Toivottavasti en ole nyt tahditon. Mutta mietin, miten ihmeessä alkion siirrosta voi tulla kohdunulkoinen? :wideyed: Ei kai se ole voinut väärään suuntaan kulkea?

Ilmeisesti alkio voi liikahtaa laitettaessa tai liikkua kai itsekin siirron jälkeen jollon voi tuo ku tulla. On kuitenkin niin pieni että sitä on mahdoton täysin hallita vaikka kuin yritetään kohdun perälle asettaa.

Pahoittelut, toivottavasti tuo eka piikki edes auttaisi :sorry::sorry:
Mitkä ovat näitä altistavia tekijöitä?

Vatsanalueen leikkaukset, lapsettomuushoidot, mulla vielä munatorvi ongelmia. Tupakointi taustaa mulla en tiedä vaikuttaako se että joskus on polttanut, sitte kaikki infektiot ilmeisesti. Oli niitä muitakin mutta mulla oli kauhee litania niitä :bag:

Niin, jos alkionsiirto on tehty luomukiertoon ja peittoja on heiluteltu, niin se kohdunulkoinen voi olla ihan luomuraskauskin...

Pari vuotta sitten kävi niinkin, että siirrettiin yksi alkio ja ultrassa havaittiin erimunaiset kaksoset, eli toinen oli luomuraskaus, toinen IVF. Tämäkin on todella harvinaista, mutta kuitenkin sattuu jollekin joskus.

Tätä mäkin mietin että onko tää kohdun ulkoinen ollut luomu mutta sitä tuskin saa selville ikinä, mullahan pitäisi tuubat olla tukossa että ainakin sielä joku reikä on ilmeisesti.

Voi että täällä on tapahtunut niin paljon - iloa ja surua!

Ensinäkin Sofialle suuret sympatiat ja pahoittelut. Kaikista pahimmalle tuntuu, että joudutte vain odottamaan ja odottamaan, sitten kun tapahtuu jotain ja saa plussan, niin se viedään saman tien pois, kaikki toivo ja toiveet huuhtoutuu siinä mukana. :sorry: Niin epäreilua ja sydäntäsärkevää, oot meidän kaikkien ajatuksissa :Heartred
Oliko sulla Sofia kovatkin kivut mahassa ja mikä vointi nyt? Mulla kun oli viimeeksi se keskenmeno, joka oli ku.niin se kipu oli jotain ihan hirveetä. Tosin mulla olikin sitä verta vatsaontelossa ultrassa.

Jukkikselle paljon onnea ja paljon vauvaliimaa! :smiley-angelic003:Heartred

Multa jäänyt omat kuulumisien kirjoittelut ja vähän myöhässä täällä tilanteita elän kun vauvailuun menee kaikki ajat :hilarious:

nyt kivut jo onneksi hallinnassa mutta siis kipu ei ollut edes niin pahaa vielä että en olisi sitä kestänyt mutta oma järki sano että nyt ei oo kaikki kunnossa ja diagnosoinkin itselleni sen ennenkun lääkäri sen totesi. Eivät siis pyytäneet mua näytille vaikka kerroin mun oireet, ainoastaan sain luvan tulla jos en pärjää kipujen kanssa mutta päätin vain lähteä enkä olis lähtenyt pois ennenkun olisivat ultrannu. :bag::bag:

nyt kivut jo onneksi hallinnassa mutta siis kipu ei ollut edes niin pahaa vielä että en olisi sitä kestänyt mutta oma järki sano että nyt ei oo kaikki kunnossa ja diagnosoinkin itselleni sen ennenkun lääkäri sen totesi. Eivät siis pyytäneet mua näytille vaikka kerroin mun oireet, ainoastaan sain luvan tulla jos en pärjää kipujen kanssa mutta päätin vain lähteä enkä olis lähtenyt pois ennenkun olisivat ultrannu. :bag::bag:

Onneksi menit. Olit upean päättäväinen. :Heartred

Omaa napaa;

Tänään illalla loppuu tukilääke, jotenkin hirvittää. Myös oireettomuus pelottaa, ainut on tissikipu ja välillä nippailut mahassa. Sunnuntaina dpo 15 tein digin ja oli 2-3vkoa. Aattelin et ens viikolla jos sinne asti päästään tekisin uuden digin:bookworm: Tuntuu että tää on niin reunalla kävelyä, ei tiedä miten päin olisi. Mutta pitää yrittää mennä päivä kerrallaan.. Muistaako muut plussanneet että mikä rv tuli enemmän oireita jos tuli? Esim pahoinvointi:angelic:

Omaa napaa;

Tänään illalla loppuu tukilääke, jotenkin hirvittää. Myös oireettomuus pelottaa, ainut on tissikipu ja välillä nippailut mahassa. Sunnuntaina dpo 15 tein digin ja oli 2-3vkoa. Aattelin et ens viikolla jos sinne asti päästään tekisin uuden digin:bookworm: Tuntuu että tää on niin reunalla kävelyä, ei tiedä miten päin olisi. Mutta pitää yrittää mennä päivä kerrallaan.. Muistaako muut plussanneet että mikä rv tuli enemmän oireita jos tuli? Esim pahoinvointi:angelic:

Sen kerran kun tulin luomuna raskaaksi, minulla ei ollut oikein mitään oireita alkuun, vain menkkajomojen kaltaisia tuntemuksia ja myöhässä olleet, erittäin niukat menkat, jotka siis olivat kiinnittymisvuotoa tms. Pahoinvointi tuli vasta joskus rv6+, eikä ollut miternkään mainittavaa. Kerran tai kahdesti oksensin rv 11. Tissit kipeytyivät ja kasvoivat vasta rv7+ . Raskaus eteni sinne rv16 aivan hienosti ja kaikki oli koko ajan ultrassa kunnossa (keskenmenon syy ilmeisesti tulehdus). Myös äidilläni on ollut melko oireettomia raskauksia.

Tsemppiä, nämäkin on piinapäiviä kyllä!

Joo ja lisäys, että sitten kun ne minun oireet tulivat, ne olivat todella lieviä.

Kiitos Newmoon ja Omena! Ja pahoittelut vielä Omena... :sad015

Sunnuntaina mulla tuli suihkussa oksennus kun pesuaine haisi niin kauheelle ja eilen illalla yökin kun haistoin miehen vitamiinitablettia:grin mutta ei sen ihmeempää kyllä! Myös alaselässä ollut sunnuntaista asti välillä jomotusta mahan nippailun lisäksi, sitä ei oo edellisillä kerroilla ollut. Nyt pystyn kahviakin juoda pienissä määrin, kun viimeks se oksetti heti alussa. Et jotenkin vähän erilaista nyt ja se huolestuttaa:arghh:

Mulla oli aluksi todella oireetonta! Edes pms oireita ei ollut, ei niin mitään tuntemuksia. Alkoikin sit tulla rytinällä ne oireet rv 7+ päälle jatkuen koko raskauden ajan :hilarious:
Jukkis tsemppiä! Murehdin minäkin tuossa kohtaa ihan hullun lailla, kun tuntui niin uskomattomalta ja itseasiassa vieläkin tuntuu kun poikaa katson :rolleyes:
Kaikki käpälät ristissä teidän puolesta :Heartred

Jaksamista alkuraskauteen Jukkis. Mun tää raskaus on ollut tosi oireeton. Esikoisesta oksensin yli rv15 saakka ja muistan just ton newmoonin mainotseman väsymyksen. Niin nää on erilaisia, eikä niistä voi oikein päätellä onko kaikki hyvin tai huonosti:Heartred käpälät on ristissä teidän puolesta!

Sofialle iso halaus ja voimia koittelemuksen keskelle:Heartred

Omaa napaa;

Mullakin oli melko lieviä oireita. Katoin et alkuun oli vaan noita erilaisia menkkatuntemuksia ja 4+3 oli huonoa oloa joka loppui. Sit 5+0 oon kirjannu et nännit ja rinnat selvästi kipeytyny ja vasta 6+0 alko lähes jokapäiväinen lievä pahoinvointi ja ällötys mutta en joutunu oksentaan kertaakaan. Tosin toi ällötys aaltoili, saatto olla parikin päivää ettei ollu ja sit taas tuli mikä sai tietty aina huolestumaan kun oireet katos. Mut toi ällötys loppu kokonaan joskus 10+ viikolla. Sit myös jonkin verran oli väsymystä. Ja mäkään en oo kyllä ikinä puristellu tissejä niin paljo ku yritysaikana ja alkuraskaudessa :hilarious:

Kiitos Newmoon ja Omena! Ja pahoittelut vielä Omena... :sad015

Sunnuntaina mulla tuli suihkussa oksennus kun pesuaine haisi niin kauheelle ja eilen illalla yökin kun haistoin miehen vitamiinitablettia:grin mutta ei sen ihmeempää kyllä! Myös alaselässä ollut sunnuntaista asti välillä jomotusta mahan nippailun lisäksi, sitä ei oo edellisillä kerroilla ollut. Nyt pystyn kahviakin juoda pienissä määrin, kun viimeks se oksetti heti alussa. Et jotenkin vähän erilaista nyt ja se huolestuttaa:arghh:

Mulla oli molemmat raskaudet täysin erilaisia keskenään. Esikoisesta ei ollut yhtään mitään oireita, vähän turvotusta jostain rv9 alkaen. Toisesta iski aika nopeasti hirveä väsymys ja pahoinvointi. Ei niistä oireista siis juuri voi päätellä juuta eikä jaata. Kovasti tsemppiä tulevaan!

Moi kaikille pitkästä aikaa :smiley-angelic003
Meillä tuli viime kuussa 2v yritystä täyteen ja fiilikset ollu sellaiset etten oo foorumilla käyny ollenkaan.
Nyt on kuukaus mökillä elelty ja akkuja latailtu :Heartred
Eilen oli ovis ja ihan ok hyödynnetty, nyt vaan oottelemaan ajan kulumista taas.

Kävin ferritiinin mittauttamassa, kun reilu vuosi sitten(2/20) oli 48 ja lisärautaa siitä asti syöny, mut sepä oli vaan laskenu ja oli nyt 35.
Eipä taida näillä rautavarastoilla olla hyviä edellytyksiä raskaudelle. Olo on koko ajan tosi väsyny ja uupunu.
Sain soittoajan lääkärille ensi viikolle, niin katsotaan oisko mitään mahiksia infuusiolle, vai jatkanko mä vaan raudan popsimista ja toivon parasta.

Sofialle valtavasti voimia ja Jukkikselle jättimäiset onnittelut! :Heartbigred

Vi
Tsemppiä Nyytti!
Mitä valmistetta oot syönyt? Minkä vahvuista?
Oon syöny vidan vahvaa 50, mutta just kuulin et nostamiseen tarvittais 200-300 päivässä, eli yhtä tyhjän kanssa on ollu.
Nyt alotin ferrodan 100 ja kunhan maha tottuu niin nostan pikkuhiljaa annosta.

Takaisin