Raskaaksi 2019

No voi pee.. Mä en ymmärrä tuota käytäntöä,mut siellä on varmaan enemmän asiakkaita. Annetaanko siis tietty viikko et voi ilmoittautua ja he kertovat mahtuuko?

Meillä kun ei jonoja ollut niin tuollaista lisästressiä ei tullut. Toivottavasti mahdutte ens kierrossa!

Jukkis, hyvältä kuulostaa!

Lyhyessä ilmottaudutaan kun menkat alkaa (siis pitkässä myös) ja sit saa tietää parin päivän sisällä mahtuuko. Pitkässä saa tietää parin viikon sisällä mahtuuko. Toivottavasti ne jättää tilaa myös lyhyen kaavalaisille :)

Joo, luinkohan ivf-ketjusta, et jossain annetaan tyyliin tietty viikko jolloin ilmoittaudutaan jos menkat alkaa. Jos ei ala niin sit saa uuden viikon jne.

Oysissa ainakin tämä, mää siitä skitsoilin sillon syksyllä.:grin

Jannnille tsemppiä tulevaan hoitokiertoon!

Jukkis, onneksi vaikutti vaarattomalta vuoto.

Oysissa ainakin tämä, mää siitä skitsoilin sillon syksyllä.:grin

Jannnille tsemppiä tulevaan hoitokiertoon!

Jukkis, onneksi vaikutti vaarattomalta vuoto.

Miten sä muuten jakselet? :)
Millä viikoilla meet?

Entäs Nipanderi ja muut? :happy:

Miten sä muuten jakselet? :)
Millä viikoilla meet?

Entäs Nipanderi ja muut? :happy:

27+4 nyt. Jäin saikulle loppuajaksi muutama viikko sitten ja oon voinut nyt ihan hyvin. Ajatukset on paljon valoisampia ja odotan vauvan tuloa, vaikka oma vointi synnytyksen jälkeen kovasti huolettaakin. Mulla on onneksi hyvä hoitokontakti, joka jatkuu synnytyksen jälkeen kotikäynteinä jos korona sallii.

Toivottavasti teillä on pian pikkuinen sylissä.:Heartred

Mun täytyy jollekkin tulla purnaa tosta vitun, paskasta miehestä (jota siis kuitenkin rakasta)
Mä taas sanoin kun musta ei tuntunu hyvälle ja koin että olis voinnu kohdella mua paremmin.
Olin siis vapaa päivällä ja mies tuli poikkeemaan kotiin kesken päivän ja siinä sitte tehtiin koti juttuja ja heiluteltiin peittoa. Sen jälkeen hän lähti töihin ja pysty viesteihin vastaa lähinnä -en tiiä, ehkä, ei tai kyllä. Ei siinä sitte taidettu kauheesti puhelimessakaan puhua.. meni mulla tunteisiin ja sanoin miltä tuntuu kun harrastaa seksiä ja sitte kotikuulumiset ei kiinnosta.
Hän on siis tyypillinen marttyyri, etsi sitte mies joka kohtelee sua paremmin, anteeks taas kun sanoin miltä musta tuntuu!!
Nyt tästä on viikko eikä hän oo vieläkään valmis keskustelemaan. Mä kyllä ymmärrän että loukkasin mutta pitäshän pystyy sanoo jos tuntuu pahalta.
Tänään on päivä menny itkiessä, mitäs jos se yht äkkiä mun sanomisen takii lopettaa rakastamasta. Mä nyt oon ehkä tämmönen herkkis että itken muutenkin kaikesta ja vähän liiankin helposti. Mutta kiitos kun sais avautua!

27+4 nyt. Jäin saikulle loppuajaksi muutama viikko sitten ja oon voinut nyt ihan hyvin. Ajatukset on paljon valoisampia ja odotan vauvan tuloa, vaikka oma vointi synnytyksen jälkeen kovasti huolettaakin. Mulla on onneksi hyvä hoitokontakti, joka jatkuu synnytyksen jälkeen kotikäynteinä jos korona sallii.

Toivottavasti teillä on pian pikkuinen sylissä.:Heartred

Onko sullakin ollut masennusta raskausaikana? Jos on niin tiedän miltä tuntuu, vaikka vauva onkin maailman odotetuin ja rakkain :Heartred
Mulla henkisesti raskausaika tositosi vaikea, vaikka vauva on meille hirmu rakas ja valtavan kiitollisia ollaan hänestä :Heartblue
Silti raskaus laukaisi mulla tosi paljon ahdistusta, pelkoa ja jopa masennusta. Mullakin jatkuu hoitokontakti vielä raskauden jälkeenkin onneksi, vaikka vähemmän pelkään omaa jaksamistani silloin kun nyt. On tosi hyvä muutenkin, kun pääsen nyt vielä juttelemaan tonne pelkopolille kun mun psykologi suositteli sitä vahvasti, niin saan ehkä vähän hälvennettyä pelkoja sekä sit jos sietämättömäksi menee, niin käynnistellään tai sit tehdään sektio ton mun vaikean paniikkihäiriötaustan vuoksi. Mutta katsotaan, ehkä tää tästä :)

Tsemppiä sinne:Heartred

Mun täytyy jollekkin tulla purnaa tosta vitun, paskasta miehestä (jota siis kuitenkin rakasta)
Mä taas sanoin kun musta ei tuntunu hyvälle ja koin että olis voinnu kohdella mua paremmin.
Olin siis vapaa päivällä ja mies tuli poikkeemaan kotiin kesken päivän ja siinä sitte tehtiin koti juttuja ja heiluteltiin peittoa. Sen jälkeen hän lähti töihin ja pysty viesteihin vastaa lähinnä -en tiiä, ehkä, ei tai kyllä. Ei siinä sitte taidettu kauheesti puhelimessakaan puhua.. meni mulla tunteisiin ja sanoin miltä tuntuu kun harrastaa seksiä ja sitte kotikuulumiset ei kiinnosta.
Hän on siis tyypillinen marttyyri, etsi sitte mies joka kohtelee sua paremmin, anteeks taas kun sanoin miltä musta tuntuu!!
Nyt tästä on viikko eikä hän oo vieläkään valmis keskustelemaan. Mä kyllä ymmärrän että loukkasin mutta pitäshän pystyy sanoo jos tuntuu pahalta.
Tänään on päivä menny itkiessä, mitäs jos se yht äkkiä mun sanomisen takii lopettaa rakastamasta. Mä nyt oon ehkä tämmönen herkkis että itken muutenkin kaikesta ja vähän liiankin helposti. Mutta kiitos kun sais avautua!

Aina saa avautua :happy: Miehet on vitun putkiaivoja, ei ne ymmärrä että pitäis muutakin läheisyyttä joskus olla kun vaan peitonheiluttelu :banghead: rakastan omaa miestä hirveesti ja tiedän että se mua mutta nyt km aikaan ku hormonit laskee ja oon kauhee itkupilli ja haluisin läheisyyttä niin mitä tekee hän, pelaa vaan kavereidenkaa :hilarious:
Ja todellakin pitää sanoa että miltä itsestä tuntuu!

Aina saa avautua :happy: Miehet on vitun putkiaivoja, ei ne ymmärrä että pitäis muutakin läheisyyttä joskus olla kun vaan peitonheiluttelu :banghead: rakastan omaa miestä hirveesti ja tiedän että se mua mutta nyt km aikaan ku hormonit laskee ja oon kauhee itkupilli ja haluisin läheisyyttä niin mitä tekee hän, pelaa vaan kavereidenkaa :hilarious:
Ja todellakin pitää sanoa että miltä itsestä tuntuu!
Kiitos :love022:Heartred
Niin se on meilläkin ollu, ei toinen voi tietää ellei sitä sano miltä tuntuu. Tää meni sillä vaan jotenkin tunteisiin, kai tää mun itkut on osittäin jotain pms sunnuntaina pitäs alkaa. Hän on sitte tosi tarkka siitä että meijän välinen ei ole seksiä vaan rakastelua niin tää osu ehkä vyön alle :sad010saa nähä auttaako mun rakkauden tunnustukset?

Onko sullakin ollut masennusta raskausaikana? Jos on niin tiedän miltä tuntuu, vaikka vauva onkin maailman odotetuin ja rakkain :Heartred
Mulla henkisesti raskausaika tositosi vaikea, vaikka vauva on meille hirmu rakas ja valtavan kiitollisia ollaan hänestä :Heartblue
Silti raskaus laukaisi mulla tosi paljon ahdistusta, pelkoa ja jopa masennusta. Mullakin jatkuu hoitokontakti vielä raskauden jälkeenkin onneksi, vaikka vähemmän pelkään omaa jaksamistani silloin kun nyt. On tosi hyvä muutenkin, kun pääsen nyt vielä juttelemaan tonne pelkopolille kun mun psykologi suositteli sitä vahvasti, niin saan ehkä vähän hälvennettyä pelkoja sekä sit jos sietämättömäksi menee, niin käynnistellään tai sit tehdään sektio ton mun vaikean paniikkihäiriötaustan vuoksi. Mutta katsotaan, ehkä tää tästä :)

Tsemppiä sinne:Heartred

Jäin pari kuukautta ennen raskauden alkua sairaslomalle työuupumuksen takia ja samalla diagnosoitiin ahdistus- ja masennustila. Välillä vointi on ollut parempi, mutta nyt tuntuu ettei kestä mitään ylimäärästä kuormitusta. Harmittaa, kun ei oo pystynyt nauttia pitkään toivotusta raskaudesta.:sad001

Tsemppiä sinullekin.:Heartred

Jukkis, voi miten mahtavaa että vuoto vaikuttaisi harmittomalta, täällä kovasti lähetän pienelle sitkeyttä:Heartred

Sofia ja Tepsu:Heartbigred miehet:banghead: osaavat olla kyllä yksiä peräaukkoja:mad: omakin aina välillä!

Jannn, voi pelata tota systeemiä:mad: kumpa ensin kierrosta pääsitte vihdoin!

Täällä voidaan hyvin. 24+0 nyt. Eilen vapaapäivällä tein koko päivän pihahommia niin on ollut alapää aika kipeä (liitoskipuja), mutta niitä lukuunottamatta kaikki ok. Raudanpuutetta on ja koitan kovasti saada arvoja nousemaan.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin jatkan tänne ketjuun plussien toivomista:Heartred

Ultrassa enään vähän raskaus materiaalia, kohdun yläosa oli jo täysin puhdas. Lääkäri oli tosi nuori ja harmittaa kun lääkärit vaihtuu kokoajan.. Päästään siirtoon jos menkat alkaa toukokuun lopussa/kesäkuun alussa. Olisikohan ihan tyhmää syödä teroja että sais niillä pelattua aikaa? Lääkäri ei osannut sanoa tehdäänkö siirto nyt luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon, siinä sitä pohdittua kysyin että jospa sitten päätetään kun se kp1 sieltä tulee.. Toki nyt tajusin että jos ne alkaa vklp niin munhan pitäisi sillon jo tietää laitanko laastarit vai en.. Ja onko nyt järkevää vaihtaa luonnolliseen kiertoon ku lääkkeellisestä on raskaus kuitenkin alkanut..

Terolutia käytetään myös raskauden tukilääkkeenö, että jos sulla vielä on hcg koholla niin en ainakaan itse käyttäisi. Pahimmillaan pidentää vaan kiertoa.

Terolutia käytetään myös raskauden tukilääkkeenö, että jos sulla vielä on hcg koholla niin en ainakaan itse käyttäisi. Pahimmillaan pidentää vaan kiertoa.

Nyt siis vasta kp10, etten vielä söis niitä. Mietin että sotkun raskaustesti on nega niin uskaltaisi harkita. Jos testaisi viikon päästä, uskon että sillon jo nega :bookworm:

Jäin pari kuukautta ennen raskauden alkua sairaslomalle työuupumuksen takia ja samalla diagnosoitiin ahdistus- ja masennustila. Välillä vointi on ollut parempi, mutta nyt tuntuu ettei kestä mitään ylimäärästä kuormitusta. Harmittaa, kun ei oo pystynyt nauttia pitkään toivotusta raskaudesta.:sad001

Tsemppiä sinullekin.:Heartred

Voih, tiedän niin ton kun on vaikea nauttia, niin kun moni muukin täällä varmasti :Heartred
Mutta päivä kerrallaan, se on auttanut mua eteenpäin kaikkien huolien ja murheiden kanssa. Onneksi oot saikulla, se oli mullekin täysi pelastus.
Toivon sydämestäni, että pystyisit edes loppuraskaudessa vähän iloitsemaan ja nauttimaan olostasi. :Heartpink
Mulla on ollut tasaisen harmaa raskaus, mutta onneksi on hetkittäisiä parempia päiviä ollut joukossa, jolloin ei ole fyysisesti ollut niin huono olo ja on pystynyt ajattelemaan, että ehkä kaikki järjestyy tän raskauden suhteen eikä mene huonosti. Tosin ahdistusta ei auta se, että mun pitää stixata kotonakin ja mittailla paineita, koska tuo raskausmyrkytyksen uhka on ollut mulla jo vissiin viikolta 30, mutta toistaiseksi ei ole vielä protskuja löytynyt. Siksikin on hyvä et maanantaina pääsen sinne äippäpolille, että jos nuo paineet nousee kovastikin niin kyllä varmaan harkitsevat käynnistelyä.
Voimia :Heartpink

Jukkis, voi miten mahtavaa että vuoto vaikuttaisi harmittomalta, täällä kovasti lähetän pienelle sitkeyttä:Heartred

Sofia ja Tepsu:Heartbigred miehet:banghead: osaavat olla kyllä yksiä peräaukkoja:mad: omakin aina välillä!

Jannn, voi pelata tota systeemiä:mad: kumpa ensin kierrosta pääsitte vihdoin!

Täällä voidaan hyvin. 24+0 nyt. Eilen vapaapäivällä tein koko päivän pihahommia niin on ollut alapää aika kipeä (liitoskipuja), mutta niitä lukuunottamatta kaikki ok. Raudanpuutetta on ja koitan kovasti saada arvoja nousemaan.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin jatkan tänne ketjuun plussien toivomista:Heartred

Kiva kuulla, että on noin hyvin mennyt! :Heartred
Mullakin anemiaa on ollut koko raskausajan ekaa kolmannesta lukuunottamatta. Nyt vähän parantunut mut ei vieläkään missään huippulukemissa olla :hilarious:
Tsemppiä keskiraskauteen! :happy::Heartred

Se tunne kun ajattelet että teet raskaustestin että voitko ottaa sen yhen lasillisen koska menkat pitäs alkaa ~huomenna ja näät siinä haamun ja samalla tajuu että oot tehny ovulaatiotestin kun oot tarkotuksella jättäny r-testit kauppaa niin ei tuu houkutuksia :smiley-angry003 elämäni eka haamu joka ei sit ollukkaan mitään :smiley-angry007

"Riitakin" on edelleen päällä eilen illalla /tänään aamulla jo päästiin vähän jo silleen kunnes mies taas... *huoh* no mä ehdotin että lopetetaan päiväkahviseura hommelit, jos tää mun fiilis ei sit uusis tästä pelkästä sesksistä. Katotaan hän varmaan vähän makustelee ajatusta :smiley-ashamed008

Osaako joku sanoa voiko ovulaatio olla jo vaikka r testi vielä selkeä plus? Vuoto on jatkunut niukkana että siteillä on pärjännyt.. Onneks nyt on vasta toukokuun alku niin ehkä se siitä lähtee vaaleneen :bookworm:

Siis mä oon niin oudoissa fiiliksissä yrittämisen suhteen tällä hetkellä. Tekis mieli pitää taukoa, toisaalta ei.. plääh. Onhan tässä näitä tekijöitä.
  • Sain just uuden duunin - semmosen mistä oon haaveillut useamman vuoden, määräaikainen ens vuoden kesään asti, alotan ensi kuussa. Ihan mahtavaa. Toisaalta tää ei oo kovin vaikuttava tekijä tässä mun kelailussa, mut sekoittaa tämäkin päätä
  • Älysin viime kierrossa että melkein pelkään enemmän että tuun raskaaksi kuin sitä että en tule. Mulla ei tunnu olevan mitään luottoa juuri nyt siihen, etteikö seuraavakin päätyis keskenmenoon.
  • Hiton koronarokote sotku, kun ehdin sen az:n saamaan, ja en tiiä mitään siitä että minkä saan ja miten tässä pitäisi raskautumisen kannalta tehdä. Ehtisin tosin tässä kierrossa tod näk plussaan/menkat alkaa ennen rokotusaikaa.
  • Ja siis tää koko prosessi ottaa psyykkeen päälle just nyt. Mieliala heittää ja menee kaikki tunteisiin. On yksinäinen olo ja tuntuu et mies ei ymmärrä mistään mitään.
Mut joo katotaan, avasin mä ekan ovistestipaketinkin jo.. että kai sitä vaan yritetään kuitenkin? o_O

Siis mä oon niin oudoissa fiiliksissä yrittämisen suhteen tällä hetkellä. Tekis mieli pitää taukoa, toisaalta ei.. plääh. Onhan tässä näitä tekijöitä.
  • Sain just uuden duunin - semmosen mistä oon haaveillut useamman vuoden, määräaikainen ens vuoden kesään asti, alotan ensi kuussa. Ihan mahtavaa. Toisaalta tää ei oo kovin vaikuttava tekijä tässä mun kelailussa, mut sekoittaa tämäkin päätä
  • Älysin viime kierrossa että melkein pelkään enemmän että tuun raskaaksi kuin sitä että en tule. Mulla ei tunnu olevan mitään luottoa juuri nyt siihen, etteikö seuraavakin päätyis keskenmenoon.
  • Hiton koronarokote sotku, kun ehdin sen az:n saamaan, ja en tiiä mitään siitä että minkä saan ja miten tässä pitäisi raskautumisen kannalta tehdä. Ehtisin tosin tässä kierrossa tod näk plussaan/menkat alkaa ennen rokotusaikaa.
  • Ja siis tää koko prosessi ottaa psyykkeen päälle just nyt. Mieliala heittää ja menee kaikki tunteisiin. On yksinäinen olo ja tuntuu et mies ei ymmärrä mistään mitään.
Mut joo katotaan, avasin mä ekan ovistestipaketinkin jo.. että kai sitä vaan yritetään kuitenkin? o_O

Mulla on aika samanlaisia fiiliksiä, keskenmeno pelottaa kun ei sitä vaan jaksais, olihan se sillai helppoo kun se itse prosessi olisi vaikka vaan napin painallus eikä sitä hormoni myrskyä ja fyysisiä kipuja ja sitä vuodon määrää.. Haluan kyllä yrittää ennen sulkua päästä siirtoon mutta se lohduttaa että nyt on kesä tulossa ja pystyy ehkä hieman irtaantumaan jos ei pääsekään siirtoon kun vasta elokuussa. Sit pelkään jo sitä mitäs jos tulee keskenmeno niin kesälomakin on jo ihan pillalla. Mutta toisaalta on niin. Vaikea jo olla yrittämättä raskautta kun koko prosessi on kestänyt jo muutenkin niin pitkään, toki en kauheesti usko luomu plussaan mutta jotenkin on jo ihan lamaantunut tähän yritys hommaan, mikään ei oikeen tunnu enään miltään eikä jaksa enään olla niin ahdistunut.. :bookworm: mutta hienoa että oot saanut sellasen mistä oot haaveillut, saa muuta ajateltavaa :angelic: ja onneksi on tää ryhmä, miehet ei niin ymmärrä mutta me ymmärretään :angelic:

Heräsin keskellä yötä kauheisiin kipuihin ja runsas vuoto. Ei voi olla mitään muuta kun km.. Päästiin 6+2 päiville tällä kertaa:sad010:sad010

Takaisin