Aida*
Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mä en tiedä miten pääsisin tästä kurjasta olosta yli.. Mietin pitäiskö mennä psyk.sairaanhoitajalle juttelemaan, mutta toisaalta en näe että siitä olisi ongelmaan ratkaisua. Oon käynyt neuvolapsykologilla ja se oli ihan ok, mutta mua vähän ärsytti se, että se yritti aina suunnata mun ajatuksia muualle vaikka olisin vaan halunnut purkaa pahaa oloa. Eikä sillä ollut kauheasti kokemusta lapsettomuudesta. Tää on vaan yhtä pettymystä toisen perään ja mun on vaikea nähdä tästä ulospääsyä, kun ihan sama miten yritetään raskautua niin joku asia aina kusee.
Mene ihmeessä juttelemaan jos yhtään siltä tuntuu. Minä kävin talvella kolmesti tosi ihanan psyk.sairaanhoitajan juttusilla. Hänestä oli masennuskuopassa tosi paljon enemmän hyötyä kuin esim. terveyskeskuslääkäristä. Hänen kauttaan järjestyi myös käynti psykiatrilla, jonka lähetteen avulla pääsin hakemaan kuntoutuspsykoterapiaa.
Toki minun tilanteessa tämä lapsettomuus on vain yksi masennuksen syy, mutta juteltiin kyllä siitäkin paljon.
Netistä löytyy myös ilmainen masennuskysely, jolla voi kartoittaa omaa vointia. Minua sen täyttäminen rohkaisi hakemaan apua tilanteeseen, kun tajusi ihan oikeasti olevansa sairas. Ensimmäisillä juttelu kerroilla sekä lääkärin että hoitajan kanssa tuli ihana olo siitä, että joku ulkopuolinen taho sanoi että onpas sinulla ollut rankkaa ja ei tällaista tarvitsekaan jaksaa. Monesti olen nyt sitten miettinyt, että miksi yritin jaksaa niin pitkään ja että olisi pitänyt hakea apua jo aiemmin.
Tsemppiä!