Raskaaksi 2019

Vau, mahtava kuulla että ootte edenneet jo tuohon pisteeseen:Heartred minkälaista vastetta lääkkeet on antanut, oliko kehittynyt paljon folleja? Tsemppiä paljon punktioon ja siirtoon:thumright
Kiitos! Ja tsempit päänsärkyjen ja pistämisten kanssa!
Ihan tarkasti en kyllä muista follikkelien määriä. Oikealla oli selkeästi paremmin. Siellä taisi olla isompia n. 7-8 ja pieniä lisäksi. Toisella puolella oli isompia ehkä 4. Lääkäri on tainnut olla lääkkeen vasteeseen ihan tyytyväinen kun annosta ei ole nostettu missään vaiheessa.
Minusta tuntuu, että tuo vasemman munasarjan huonompi saldo osaltaan selittää tätä meidän lapsettomuutta. Mulla kun on vain sillä puolella se munanjohdin. Jos siis se puoli ovuloi harvemmin niin aika heikoksi jää luomuna mahdollisuudet.

Onpa kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Oliko teillä inssejä tehty ennen ivf jos saa kysyä? Vai menittekö suoraa ivf? Tuu kertoo miten meni punktio sitten! :hello2 mua kiinnostaa sikana nää ivf jutut, kun tod näk meilläkin edessä
Meillä tehtiin alkuvuodesta kaksi inssiä ensin. Toinen ihan omaan kiertoon ja toinen sitten letroilla. Ja korona sitten viivästytti tätä ivf:n alkua. Alunperin piti jo toukokuussa aloittaa. Ja voin kyllä punktiokuulumiset tulla kertomaan. Saa nähdä miten kipeänä siinä on pari päivää niin varmaan ehtii sitten foorumillakin käydä.:wacky:

Täällä menossa joku dpo 6-8. Ei mitään mainitsemisen arvosta. Tuskinpa tästäkään kierrosta on tärpännyt.

Tänään dpo12 kaiketi, en oo varma kun en tikuttanu. Tänään tuli yhdynnän jälkeen pieni tippa verta. Ja vähän on ollu menkkajuilimista. R-testejä ei löydy kotoo yhtään ja en tänään muistanu ostaa ku pääsin pitkäst aikaa kauppaan. Olin tiistaista asti karanteenissa kotona ku olin flunssassa ja tänään vast tuli koronatestin tulos mikä oli onneks negatiivinen et pääsen huomen töihin vaik edelleen on hirvee yskä ja vähän nuhaa on viel. Meil on töissä ohjeistus et ku koronatesti on negatiivinen niin töihin saa mennä kuhan ei oo kuumetta

Täällä mennään kp 17 oonkohan mä nyt viikon pissiny tikkuun tuloksetta, alotankohan mä vaan liian myöhään :bookworm: nyt on menty vähän useemmalla kun joka toinen päivä katotaan, miehen piti huomenna mennä antaa näyte mutta tuleekin kotiin joten jää nähtäväksi :smiley-angelic006

Huh huh. Migreenistä selvitty ja viimeinen iso essee palautettu. Mulla alkaa nyt ensi viikolla nuo pedagogiset opinnot lto-polkua varten ja sitten siinä tehtävää tehdessä iski jälleen sellainen ylitsevuotava ahdistus, että olen valinnut tämänkin väärin, ettei musta ole kasvattajaksi, kun se ainoakin, mitä olisin oikeasti tahtonut kasvattaa kuoli mun kohtuun. :sad010Se meni sitten niin, että mä kirjoitin ja itkin, kirjoitin ja taas itkin. Tuli siitä sitten se 9 sivua lähteineen siitä, mitä on ammattikasvattajuus ja millainen kasvattaja olen.
Sen jälkeen elohiiret pomppi pitkin poikin ja kutittaa kaikkialle. Ihmettelinkin, että kun la. 13.8 ei tuntunut muulta kun tyhjältä, että hetken aattelin päässeeni jo eteenpäin.. Tai kai mä oon päässytkin jo, mutta näköjään taas hieron suolaa haavoihin ihan ihme jutuista. :scared001

Ehkä sitä vaan pitää hyväksyä, ettei tästä ehkä ikinä pääse kokonaan.

No joo se siitä. Tsemppiä teille kovasti toivottelen omiin tilanteisiin :Heartred Mä koitan saada nukutuksi tänä yönä.

Ultrassa käyty. Ovis tulee tukossa olevalta puolelta eli inssi ei tähän kiertoon onnistu. Nyt oli kp 10 ja folli 14mm. Mut ei sureta, kun paukahti mullekin nyt sit pistokset seuraavaan inssiin! Sain hoitajalta vielä pistos opetuksen ja sain piikittää itteeni testiksi:woot:

Mulla on tullut nyt keväästä asti ainakin ovis vuorotellen kummaltakin puolelta, niin ei tullut yllärinä tää et inssi ei onnistu kun laskeskelin etukäteen vähän.

Huh huh. Migreenistä selvitty ja viimeinen iso essee palautettu. Mulla alkaa nyt ensi viikolla nuo pedagogiset opinnot lto-polkua varten ja sitten siinä tehtävää tehdessä iski jälleen sellainen ylitsevuotava ahdistus, että olen valinnut tämänkin väärin, ettei musta ole kasvattajaksi, kun se ainoakin, mitä olisin oikeasti tahtonut kasvattaa kuoli mun kohtuun. :sad010Se meni sitten niin, että mä kirjoitin ja itkin, kirjoitin ja taas itkin. Tuli siitä sitten se 9 sivua lähteineen siitä, mitä on ammattikasvattajuus ja millainen kasvattaja olen.
Sen jälkeen elohiiret pomppi pitkin poikin ja kutittaa kaikkialle. Ihmettelinkin, että kun la. 13.8 ei tuntunut muulta kun tyhjältä, että hetken aattelin päässeeni jo eteenpäin.. Tai kai mä oon päässytkin jo, mutta näköjään taas hieron suolaa haavoihin ihan ihme jutuista. :scared001

No joo se siitä. Tsemppiä teille kovasti toivottelen omiin tilanteisiin :Heartred Mä koitan saada nukutuksi tänä yönä.

:Heartred:Heartred

Ultrassa käyty. Ovis tulee tukossa olevalta puolelta eli inssi ei tähän kiertoon onnistu. Nyt oli kp 10 ja folli 14mm. Mut ei sureta, kun paukahti mullekin nyt sit pistokset seuraavaan inssiin! Sain hoitajalta vielä pistos opetuksen ja sain piikittää itteeni testiksi:woot:

Mulla on tullut nyt keväästä asti ainakin ovis vuorotellen kummaltakin puolelta, niin ei tullut yllärinä tää et inssi ei onnistu kun laskeskelin etukäteen vähän.

Valaiskaa mua, onko noi pistos hoidot jotenkin sit parempi vaihtoehto? :bookworm:

Ultrakuulumisia: 15mm follikkeli, limakalvo huimat 11mm! Keskiviikkoon piikitän, torstaina Ovitrellella irrotus ja viikon päästä maanantaina alkionsiirto. Siirretään nyt kumminkin kakspäiväinen, koska biologi labrassa niin päätti.

Toivottavasti sait nukuttua :Heartred en osaa sanoa mitään järkevää, mutta tuli paha mieli puolestasi. Tsemppiä ja toivotaan että paremmat ajat vielä koittavat:Heartred

No niin, täältä tulee punktiokuulumiset:

Lauantaina illalla siis laitoin irrotuspiikin ja tänään aamulla oli sitten punktio. Vatsa meni vähän kipeäksi jo eilen illalla. Tai ei oikeastaan edes kipeäksi vaan epämukavaksi ja toisen munasarjan alue oli kosketukselle vähän arka. Itse punktio meni tosi helposti. Ottivat minut ajoissa jo sisään ja hoitaja laittoi kanyylin valmiiksi. Sitten vain makoilin ja odottelin hetken. Mies kävi siinä oman osansa hoitamassa. Sitten toinen hoitaja haki toimenpide huoneeseen.

Antoivat kipulääkkeen ja rauhoittavan. Tosi hyvät lääkkeet oli. Oikean munasarjan punktio ei käytännössä tuntunut yhtään miltään. Ainoastaan pieni pistos siinä kun meni neulalla sisään ja sitten ei mitään. Toisella puolella nipisteli vähän mutta sekin oli tosi hetkittäistä. Sitten se olikin jo ohi. Minä olin kuvitellut, että kestäisi ajallisesti paljon kauemmin, mutta olikin tosi nopsaa. Mies talutti minut sitten takaisin sänkyyn pötköttämään. Lääkkeet teki huteran olon niin varmistivat että pysyn pystyssä.

Varmaan puolisen tuntia siinä lepäilin. Sain vielä yhden kipulääkkeen siinä ja tehtiin mahdollisten alkioiden pakastussopimukset. Sitten tuli hoitaja kertomaan että saatiin saaliiksi seitsemän munasolua. Ihan jees määrä. Toki enemmänkin olisin voinut haluta, mutta toisaalta nyt ei ole hyperin riskiä niin hyvä näin. Huomenna soittavat sitten labrasta moniko hedelmöittyi.:nailbiting: Sen jälkeen pääsen aloittamaan terolut kuurin torstaista siirtoa varten. Edellyttäen että on jotain siirrettävää.

Nyt olen makoillut kotona ja otin parin tunnin unetkin. Vielä ei ole tarvinnut ottaa särkylääkettä mutta olo on sellainen ettei tee mieli kumarrella tai kyykistellä. Lääkepöhnä oli kyllä sellainen, että ymmärrän täysin miksi autolla ajo on kielletty koko päiväksi.:wacky:

Tsempit kaikille omiin tilanteisiin.:Heartpink

Valaiskaa mua, onko noi pistos hoidot jotenkin sit parempi vaihtoehto? :bookworm:

Ehkä jonkin verran varmempi oviksen tapahtumisen kannalta kuin letrot. Ja niissä on eri mekanismi, letrot pyrkii buustaamaan omaa hormonituotantoa, kun taas pistokset on jo sitä itse hormonia mitä tarvitaan muniksen kasvuun. Itsellä ainakin se et pääsi kokeilemaan jotain uutta antoi vähän lisää toivoa onnistumisesta ja jaksoi paremmin hoitoprosessia.

No niin, täältä tulee punktiokuulumiset:

Lauantaina illalla siis laitoin irrotuspiikin ja tänään aamulla oli sitten punktio. Vatsa meni vähän kipeäksi jo eilen illalla. Tai ei oikeastaan edes kipeäksi vaan epämukavaksi ja toisen munasarjan alue oli kosketukselle vähän arka. Itse punktio meni tosi helposti. Ottivat minut ajoissa jo sisään ja hoitaja laittoi kanyylin valmiiksi. Sitten vain makoilin ja odottelin hetken. Mies kävi siinä oman osansa hoitamassa. Sitten toinen hoitaja haki toimenpide huoneeseen.

Antoivat kipulääkkeen ja rauhoittavan. Tosi hyvät lääkkeet oli. Oikean munasarjan punktio ei käytännössä tuntunut yhtään miltään. Ainoastaan pieni pistos siinä kun meni neulalla sisään ja sitten ei mitään. Toisella puolella nipisteli vähän mutta sekin oli tosi hetkittäistä. Sitten se olikin jo ohi. Minä olin kuvitellut, että kestäisi ajallisesti paljon kauemmin, mutta olikin tosi nopsaa. Mies talutti minut sitten takaisin sänkyyn pötköttämään. Lääkkeet teki huteran olon niin varmistivat että pysyn pystyssä.

Varmaan puolisen tuntia siinä lepäilin. Sain vielä yhden kipulääkkeen siinä ja tehtiin mahdollisten alkioiden pakastussopimukset. Sitten tuli hoitaja kertomaan että saatiin saaliiksi seitsemän munasolua. Ihan jees määrä. Toki enemmänkin olisin voinut haluta, mutta toisaalta nyt ei ole hyperin riskiä niin hyvä näin. Huomenna soittavat sitten labrasta moniko hedelmöittyi.:nailbiting: Sen jälkeen pääsen aloittamaan terolut kuurin torstaista siirtoa varten. Edellyttäen että on jotain siirrettävää.

Nyt olen makoillut kotona ja otin parin tunnin unetkin. Vielä ei ole tarvinnut ottaa särkylääkettä mutta olo on sellainen ettei tee mieli kumarrella tai kyykistellä. Lääkepöhnä oli kyllä sellainen, että ymmärrän täysin miksi autolla ajo on kielletty koko päiväksi.:wacky:

Tsempit kaikille omiin tilanteisiin.:Heartpink

Kiitos kun tulit kertomaan punktiosta! Iik tosi jännää varmaan odottaa huomiseen, voisin kuvitella et ite oisin ihan hermona :rolleyes: Mut hyviä uutisia sieltä varmasti kuuluu huomenna:Heartred

Ehkä jonkin verran varmempi oviksen tapahtumisen kannalta kuin letrot. Ja niissä on eri mekanismi, letrot pyrkii buustaamaan omaa hormonituotantoa, kun taas pistokset on jo sitä itse hormonia mitä tarvitaan muniksen kasvuun. Itsellä ainakin se et pääsi kokeilemaan jotain uutta antoi vähän lisää toivoa onnistumisesta ja jaksoi paremmin hoitoprosessia.

Jep mulla tuntuu et henkinen puoli vähän helpottaa, kun tietää että pian kokeillaan uutta. Eikä vaan junnata tässä "samassa."

Musta tuntuu että vaikka meillä ei oo vuoden yritys täynnä (koska kkm) niin tuntuu että oon silti junnannu tässä samassa tilanteessa tän vuoden ja 2kk. Oli ihan jees saada noi letrot kun ne nyt kuitenkin aikaisti sitä ovista mikä on sinällään ihan jees että kierrot lyhenee vähän. Mutta silti tosi turhauttavaa. Päätin nyt yrittää lopettaa tupakoinnin, ihan myös se takia että rahaa säästyis ja muutenkin terveyden kannalta. Mä haluan mennä siihen aukkari tutkimukseen ja mies saa kans antaa näytteet ens kierron alussa.. Mutta mikä parasta. Lähdetään reissuun asuntoautolla nyt tälläviikolla. :smiley-angelic003

Mäkin pääsen ens kierrossa pistoksiin!! :happy093

Myös limakalvo näillä tulee yleensä paksummaksi :) mulla oli vaan se 7-8mm viimeks letroilla, nyt toivon että tulee ainakin 10mm :) aina saa lisää toivoa kun jotain uutta tapahtuu.

Jee hyvä Sofia lopetuspäätöksestä!! Mähän sorruin kaks polttamaan lauantaina mut anti olla :p nyt voi taas hyvillä mielin olla polttamatta enkä paljoa juokaan enää, korkeintaan nyt la jos on kaverin tuparit niin parit :) hoitokierrossa nollatoleranssi :)

Takaisin