Raskaaksi 2019

Huh olipas tullu monta sivua tekstiä! :happy:

Tervetuloa kaikille uusille!

Mielenkiinnolla oon lukenu dadapls sun tekstejä kun noi on ihan kun olisin itte kirjoittanut! :grin

Oon jättänyt vauva hommat ja toiveet ja kaikki aivan mielen perukoille tässä kierrossa kun ollu niin paljo kaikkea muuta ajateltavaa. Seksiä ollaan harrastettu kuinka huvittaa enkä yhtään oo kierron vaiheita seurannut.

Nyt 4 päivää ollut tosi huono olo koko ajan ja samalla sellaista pientä päänsärkyä. Tuntunut myös että flunssa olis tulossa kun nenä ollut tukossa aina välillä viikon ajan. Eilen alkoi vihlomaan tosi kovaa häpyluun alueelta. Avasin kalenterin ja ennustettu tädin tulo olis torstaina.

Tein sitten hätäisenä jo tänää aamupissasta testin. Esikoista yritetään ja kertaakaan ei plussaa ole testiin tullut.. Joten oli pieni yllätys että näin siinä toisen erittäin haalean viivan (pc testi). No epäusko oli todella suuri joten jätin aamupissan kippoon ja lähdin hakemaan uutta testiä. Toinen testi (apteekin herkkä) olikin sitten täysin nega. Pissa ehti olla kipossa yli 2h ennen toisen testin tekoa, onkohan sillä vaikutusta? Joten nyt olen täällä huono vointisena sängyssä pelkkää kysymysmerkkiä. :anyone

Anteeksi omanapailu :smiley-angry017
 
Muokattu viimeksi:
Huh olipas tullu monta sivua tekstiä! :happy:

Tervetuloa kaikille uusille!

Mielenkiinnolla oon lukenu dadapls sun tekstejä kun noi on ihan kun olisin itte kirjoittanut! :grin

Oon jättänyt vauva hommat ja toiveet ja kaikki aivan mielen perukoille tässä kierrossa kun ollu niin paljo kaikkea muuta ajateltavaa. Seksiä ollaan harrastettu kuinka huvittaa enkä yhtään oo kierron vaiheita seurannut.

Nyt 4 päivää ollut tosi huono olo koko ajan ja samalla sellaista pientä päänsärkyä. Tuntunut myös että flunssa olis tulossa kun nenä ollut tukossa aina välillä viikon ajan. Eilen alkoi vihlomaan tosi kovaa häpyluun alueelta. Avasin kalenterin ja ennustettu tädin tulo olis torstaina.

Tein sitten hätäisenä jo tänää aamupissasta testin. Esikoista yritetään ja kertaakaan ei plussaa ole testiin tullut.. Joten oli pieni yllätys että näin siinä toisen erittäin haalean viivan (pc testi). No epäusko oli todella suuri joten jätin aamupissan kippoon ja lähdin hakemaan uutta testiä. Toinen testi (apteekin herkkä) olikin sitten täysin nega. Pissa ehti olla kipossa yli 2h ennen toisen testin tekoa, onkohan sillä vaikutusta? Joten nyt olen täällä huono vointisena sängyssä pelkkää kysymysmerkkiä. :anyone

Anteeksi omanapailu :smiley-angry017

Siis millä tavalla kun olisit ite kirjottanut? :joyful: Oireet vai tyyli vai mikä? :grin Ihan innoistuin nyt :grin

Onks sulla kuvaa siitä ekasta testistä? Täällä on muutama haukan silmät omaava joukossa (ite oon ihan suu auki joka testistä) joka varmaan osais kertoa oliko viivanpaikka vai haamu :)

Oon itekkin miettinyt pitääkö sen olla ns tuore vai voiko odotella kupissa :think005 Ylihuomenna pitäis olla jo vahvistunut jos on vahvistuakseen, tietenkään se ei nyt auta kun haluaa tietää, piinapäiviksi näitä kutsutaankin :joyful:
 
Siis millä tavalla kun olisit ite kirjottanut? :joyful: Oireet vai tyyli vai mikä? :grin Ihan innoistuin nyt :grin

Onks sulla kuvaa siitä ekasta testistä? Täällä on muutama haukan silmät omaava joukossa (ite oon ihan suu auki joka testistä) joka varmaan osais kertoa oliko viivanpaikka vai haamu :)

Oon itekkin miettinyt pitääkö sen olla ns tuore vai voiko odotella kupissa :think005 Ylihuomenna pitäis olla jo vahvistunut jos on vahvistuakseen, tietenkään se ei nyt auta kun haluaa tietää, piinapäiviksi näitä kutsutaankin :joyful:


Joo siis oireet ja muutama muukin kohta oli tosi paljo sellasta tekstiä mitä itekin olisin voinu kirjoittaa :grin (esim. Se et oon kans aina halunnu kaksosia)

Mut siis nii no siitä kävi aika nolo homma et kun siinä ne kaks viivaa oli nii otin kuvia ja tietty niissä kuvissa aina muka joku vikana vaik näkyikin se haamu sieltä selkeästi mut nii sit poistin niitä. Joku 10 min siinä ku olin yrittäny sitä täydellistä kuvaa nii huomasin et se oli haalistunut niin ettei siitä enää näkynytkään kun testiviiva. :laughing001 nyt kun oikein järkeilee nii kyllähän siinä se toinen haamuviiva olis pitäny jäädä näkyviin joten olisko testi sit ollu jotenkin huono.

Testataan siis ylihuomenna uudestaan. Mut on kyl kumma näillä oireilla mitä meillä on nii jos kumpikaan ei oo raskaana :wtf
 
Joo siis oireet ja muutama muukin kohta oli tosi paljo sellasta tekstiä mitä itekin olisin voinu kirjoittaa :grin (esim. Se et oon kans aina halunnu kaksosia)

Mut siis nii no siitä kävi aika nolo homma et kun siinä ne kaks viivaa oli nii otin kuvia ja tietty niissä kuvissa aina muka joku vikana vaik näkyikin se haamu sieltä selkeästi mut nii sit poistin niitä. Joku 10 min siinä ku olin yrittäny sitä täydellistä kuvaa nii huomasin et se oli haalistunut niin ettei siitä enää näkynytkään kun testiviiva. :laughing001 nyt kun oikein järkeilee nii kyllähän siinä se toinen haamuviiva olis pitäny jäädä näkyviin joten olisko testi sit ollu jotenkin huono.

Testataan siis ylihuomenna uudestaan. Mut on kyl kumma näillä oireilla mitä meillä on nii jos kumpikaan ei oo raskaana :wtf

Hyvä kun voi samaistua :love017

Haha voi eii :hilarious: En tiiä tosta katoomisesta, ehkä kun niin kauan katoit sitä niin hävis sinne valkosen värin sekaan lopulta :think005

No niimpä, ihan uskomatonta tällänen mind game oman kropan kanssa :confused:
 
Onnea taas plussanneille!

Siis ainoa asia mikä itseäni harmittaisi joulukuun vauvassa, olisi se pelko siitä että joutuisin itse viettämään joulun synnärillä :wtf: joulu on mulle niin pyhä asia :hilarious: ja sairaaloita inhoan yli kaiken muutenkin..

Siis ite oon niin jouluihminen ku olla voi, eikös me sitten synnärillä oltu aattoaamusta asti useempi päivä, ja ei kyllä ollu hääppöstä olla aattona sielä ja se jouluruoka oli kyllä aika kökköö, mutta oli sentään jotain joulua ja piparipullia :p mutta paras lahja mitä saada voi ja mieleenpainuva joulu muuten:grin [/QUOTE]
 
Muokattu viimeksi:
Onko täällä muita kellä kierto n24-25päivää. Mulla nyt kp 22 menossa ja ovis kai ollu about viikko sitte. En tikuttanu tätä kiertoa mutta ens kierron kyllä meinaan. Jos fakta on se että kiinnittyminen tapahtuu noin 7-12 päivää ovuloimisen jälkeen nii voinko "olettaa" että mulla koska lyhyt kierto se tapahtuu ennemmin ku myöhemmin? Nyt siis dpo6-8 riippuen millon se oli.. ja jotta oireita tulee eli että hCG tarpeeks korkea ja näkyis testissä niin se ois pari päivää kiinnittymisen jälkeen.. eli vaikka oireita ei vielä oo niin voi olla että jotain on tapahtunu? Vaikutanko ehkä hiukan epätoivoiselta. :nailbiting:
 
Onko täällä muita kellä kierto n24-25päivää. Mulla nyt kp 22 menossa ja ovis kai ollu about viikko sitte. En tikuttanu tätä kiertoa mutta ens kierron kyllä meinaan. Jos fakta on se että kiinnittyminen tapahtuu noin 7-12 päivää ovuloimisen jälkeen nii voinko "olettaa" että mulla koska lyhyt kierto se tapahtuu ennemmin ku myöhemmin? Nyt siis dpo6-8 riippuen millon se oli.. ja jotta oireita tulee eli että hCG tarpeeks korkea ja näkyis testissä niin se ois pari päivää kiinnittymisen jälkeen.. eli vaikka oireita ei vielä oo niin voi olla että jotain on tapahtunu? Vaikutanko ehkä hiukan epätoivoiselta. :nailbiting:



Mulla on ollut 23-24 2 kierossa viime kierossa aloitin terolut niin pidensi kiertoa! :)
 
Huhhuh, kun väsyttää. Nukuin viime yönä liian vähän ja näin
painajaisia jo kuudetta yötä. Viikonlopun reissaaminen uuvutti
ilmeisesti aika paljon. Kävin kyllä päikkäreillä, mutta siitäkin
herääminen kestää :meh:

Ääh, on tää menkkojen odottaminen raastavaa puuhaa.
Tuntuu kierto kestävän ikuisuuden :oops:
 
Mä putosin jo keskustelusta, jätin tietosesti foorumin nyt parilta päivältä väliin kun masens menkkojen alku, noro virus ja kylpyläreissun pilalle meno :arghh:
 
En malttanut olla sitten testaamatta, mut negaa näytti
herkällä Clear bluen testillä. Menkkojen alkuun siis
viisi päivää. En näköjään jaksa olla kärsivällinen :confused1
 
Olipas taas päivän aikana tullut tekstiä! :happy:

Jesbelle tsemppiä, toivottavasti rusehtava vuoto on harmitonta! :Heartred

Helenalle, Dadaplsille, Ellalaalle ja Enkkumamalle (olikohan muitakin...) tsemppiä piinailuihin ja kovasti plussatuulia!!!

Täällä eletään tylsiä aikoja. Nyt kp 12/30, ovis ehkä noin 4pv päästä. Minäkään en testaile ovista, vaan mennään tuntemusten mukaan. Onhan tuo jo puolen vuoden sisään kahdesti tärpännyt, niin ilmeisesti tunnistan oviksen. :wink Isäntä lähti työmatkalle ja minä yksin lasten kanssa kotona. Helppoahan se jo muuten on, mutta harrastustaksina saa olla. Harmi kun on sen verran matkaa harrastuksiin, että ei voi itse kulkea. Mutta pääsen onneksi omalle reissulle viikonlopuksi. Sitä odotellessa.
 
Venla: Minä en testaa. Esikoista yrittäessä aloin testailla jossain vaiheessa ja se vahvisti että ovulaatio tapahtuu silloin kuin oireiden perusteella kuvittelenkin. Minä siis tunnen aika selkeän sellaisen toispuolisentoispuolis/repäisyn. Nyt olen luottanut siihen. Tosin toissa kierrossa ei tuntunut mitään, jos sellaisia kiertokangen tulee lisää niin varmaan haluan testaamalla tutkia tuleeko ovis siitä huolimatta.

Jesbelle voimia! :Heartpink

Ellalaa: Tuo on tosiaan kauhean piinaavaa kun omasta mielestä tuntuu ihan raskaana olevalta ja sitten pitää vain odottaa. Minulla oli edellinen kierto sellainen että olin aivan varma raskaudesta vielä sinäkin päivänä kun menkat sitten lopulta alkoivat. Toki kai olisi mahdollista, että jotain yrittikin tapahtua. En tiedä kun en testaillut. Uskomatonta kärsivällisyyttä, mutta johtui vain siitä ettei kotona ollut testejä.:joyful:
Toivon, että sinulla ja Dabapls:lla nuo oireet nyt kertoisivat tulevasta plussasta!

Enkkumama: Minun käsittääkseni lyhyessä kierrossa (itselläkin oli pari 25-26vrk kiertoa juuri) pitäisi ovulaation tapahtua aiemmin ja siitä ovulaatiosta olisi sitten se kutakuinkin 14vrk menkkoihin. Ovulaatiosta hedelmöittymiseen menee hyvinkin yksi päivä ja sen jälkeen munasolu alkaa jakautua. Minä olen aikaisemmin tehnyt hommia alkiolaboratoriossa (tosin lehmänalkioita meillä siellä oli, mutta perusperiaatteet on kyllä samoja). Hedelmöitettiin siis munasoluja maljalla ja kasvatettiin siihen saakka kunnes olivat jakautuneet blastokystivaiheen alkioksi eli siihen kokoon jossa pystyy kiinnittymään kohtuun. Käytännössä ajoitus meni niin että 1vrk "ovulaatiosta" hedelmöitys ja siitä 6vrk myöhemmin suurin osa alkioista oli tarpeeksi kehittyneitä mutta ei edes vielä kaikki. Ja käytännössä ei yksikään tuota ennen. Ja ilmeisesti kiinnittymisestä hetki menee ennenkuin kroppa 'tajuaa" olevansa raskaana. Keltarauhanen toimii siinä vielä sen viikon, että istukka ehtii muodostua ja ottaa homman hoitaakseen.
Jos siis epäilet että luteaalivaihe on lyhyt niin sitä voi tosiaan lääkkeillä pidentää (tukea keltarauhasen toimintaa). Siitä täällä taitaa muutamilla olla kokemustakin.
 
Kiitos tsempeistä, varmaan toi ku kannoin muuttokuormaa sun muuta touhusin niin aiheutti vuotoa ja noi lääkkeet Kyl se km aina kummittelee varsinkin ku kramppeja. Huomenna näkee sit enemmän ja tietää enemmän et mikä tilanne sit on

Ikävää omanapailua mut kyl itku on koko päivän kurkussa ollu ja pelottaa veskissä käynti
 
Kiitos tsempeistä, varmaan toi ku kannoin muuttokuormaa sun muuta touhusin niin aiheutti vuotoa ja noi lääkkeet Kyl se km aina kummittelee varsinkin ku kramppeja. Huomenna näkee sit enemmän ja tietää enemmän et mikä tilanne sit on

Ikävää omanapailua mut kyl itku on koko päivän kurkussa ollu ja pelottaa veskissä käynti
Voisko kantaminen oikeasti vaikuttaa? Kun siis tuskin nyt määrääs enempää riehuit...? Muutoin kuulostaa kyllä liian tutulta, toivottavasti ei. Hyvä että pääset tarkistaan tilanteen! :sad001
 
Mä putosin jo keskustelusta, jätin tietosesti foorumin nyt parilta päivältä väliin kun masens menkkojen alku, noro virus ja kylpyläreissun pilalle meno :arghh:
Voi, paranemisia! Noro :sad001
Täällä on kyllä niin innokasta keskustelua että ite en edes yritä lukea ihan kaikkia, muutama viimeisin sivu riittää per kerta :D.
Tsemppiä koirankorva, voihan sitä ajatella että kuukautisten alkamisviikko on rv1 kunnes toisin todistetaan :wink

Joo siis oireet ja muutama muukin kohta oli tosi paljo sellasta tekstiä mitä itekin olisin voinu kirjoittaa :grin (esim. Se et oon kans aina halunnu kaksosia)

Mut siis nii no siitä kävi aika nolo homma et kun siinä ne kaks viivaa oli nii otin kuvia ja tietty niissä kuvissa aina muka joku vikana vaik näkyikin se haamu sieltä selkeästi mut nii sit poistin niitä. Joku 10 min siinä ku olin yrittäny sitä täydellistä kuvaa nii huomasin et se oli haalistunut niin ettei siitä enää näkynytkään kun testiviiva. :laughing001 nyt kun oikein järkeilee nii kyllähän siinä se toinen haamuviiva olis pitäny jäädä näkyviin joten olisko testi sit ollu jotenkin huono.

Testataan siis ylihuomenna uudestaan. Mut on kyl kumma näillä oireilla mitä meillä on nii jos kumpikaan ei oo raskaana :wtf
o/ täälläkin toivotaan kovasti kaksosia. Olisin ite halunnut olla, tai ainaki suurin piirtein samanikäisen siskon/veljen :). Tuskin tuplaa tulee meille, mut ainahan saa toivoa...
Siis toi on niin klassinen että sihtailee ja sihtailee kameralla eikä mikää kelpaa ja lopulta valo- tai viiva(tässä tapauksessa)-ominaisuus menee ohi, ja sit huomaa ettei ole kuin pari viimeisintä huonointa otosta jäljellä. Mä oon tän pari kertaa toistaneena todennut että poistetaan ne huonoimmat kuvat vasta sitten myöhemmin :D.
 
Onko täällä muita kellä kierto n24-25päivää. Mulla nyt kp 22 menossa ja ovis kai ollu about viikko sitte. En tikuttanu tätä kiertoa mutta ens kierron kyllä meinaan. Jos fakta on se että kiinnittyminen tapahtuu noin 7-12 päivää ovuloimisen jälkeen nii voinko "olettaa" että mulla koska lyhyt kierto se tapahtuu ennemmin ku myöhemmin? Nyt siis dpo6-8 riippuen millon se oli.. ja jotta oireita tulee eli että hCG tarpeeks korkea ja näkyis testissä niin se ois pari päivää kiinnittymisen jälkeen.. eli vaikka oireita ei vielä oo niin voi olla että jotain on tapahtunu? Vaikutanko ehkä hiukan epätoivoiselta. :nailbiting:

Mulla ollut 25pv, ja luteaali ollu 10pv eli dpo11 alkanu menkat. Eli mun kohalla ei ainakaan tuu aiemmin ovis.

Oon lukenut että oireita voi tulla muustakin kun siitä hcg:n noususta, ja myös toisinpäin eli hcg:n nousu voi olla oireeton.
 
Täällä muuten dpo7 menossa ja rinnat jokseensakin hieman arat - kuvittelenko vain? Voisko tuntua näin aikaisin??? Enole kiinnittänyt aiemmin asiaan pahemmin huomiota, mun mielestä oli jo joku päivä sitten jotenkin arat, ehkä eilen, mutta äsköön tajusin et ei tää nyt ihan normaalia ole. Aiemmissa raskauksissa ei ole puskureille tapahtunut käytännössä mitään tai ollut mitään tuntemuksia. Miten sitä voikaan olla toiveikas. Mutta voiko todella näin aikaisin tulla yhtään mitään oireita?

Edit: Lisäksi voisin hieman kuvitella äärimmäisen pientä nippailua navan alla jossain... En oikein tiedä miten suhtaudun tähän, kuuluuko se nipistely/kramppailu asiaan vai ei.
 
Muokattu viimeksi:
Voi, paranemisia! Noro :sad001
Täällä on kyllä niin innokasta keskustelua että ite en edes yritä lukea ihan kaikkia, muutama viimeisin sivu riittää per kerta :D.
Tsemppiä koirankorva, voihan sitä ajatella että kuukautisten alkamisviikko on rv1 kunnes toisin todistetaan :wink


o/ täälläkin toivotaan kovasti kaksosia. Olisin ite halunnut olla, tai ainaki suurin piirtein samanikäisen siskon/veljen :). Tuskin tuplaa tulee meille, mut ainahan saa toivoa...
Siis toi on niin klassinen että sihtailee ja sihtailee kameralla eikä mikää kelpaa ja lopulta valo- tai viiva(tässä tapauksessa)-ominaisuus menee ohi, ja sit huomaa ettei ole kuin pari viimeisintä huonointa otosta jäljellä. Mä oon tän pari kertaa toistaneena todennut että poistetaan ne huonoimmat kuvat vasta sitten myöhemmin :D.

Tää on hyvä tietää ettei poista niitä, terveisin täydellisen kuvan metsästäjä joka tilanteessa:hilarious: Sama kun yrittää vaikka koirasta saada kuvaa kun se tekee esim. jotain tyhmää ja sitte kun keskittyy liikaa siihen laatuun ja poistanu ne huonot ni sepä lähtee vetämään/ vaihtaa asentoa tms :facepalm::grin
 
Takaisin
Top