Raskaaksi 2019

Mitä toi siis käytännössä tarkottaa kun toinen munanjohdin on poistettu jos saa kysyä? Oletin että sillon ei oviskaan onnistuisi, mitä siinä sitten käy jos on oikealla puolella irtoaminen?

Munasarja toimii siis ihan normaalisti mutta sille munasolulle ei ole reittiä kohtuun. Ovulaatio siis tapahtuu, keltarauhanen toimii jne. Munasolu päätyy sinne kohdun ulkopuolelle ja kuolee siellä. Teoreettinen mahdollisuus olisi, että se onnistuisi seikkailemaan toisen munanjohtimen kautta kohtuun, mutta kai se on tosiaan ihan häviävän pieni.

Normaalisti siis munasolu kulkee munajohdinta pitkin kohtuun ja siittiöt vastaan. Hedelmöittyminenkin tapahtuu siis siellä. Ja noin viikossa munasolu päätyy kohtuun ja jos se on hedelmöittynyt niin kiinnittyy.
 
Juttelin tuttava lääkärin kanssa ja hän oli sitä mieltä että minun olisi hyvä käydä gynekologin pakeilla mikäli voimakas kipu toistuu ensi kierrossa. Mikäli tämä pahin olo ei nyt vuorokauden sisällä helpota, sain ohjeen lähteä päivystykseen että suljetaan kohdunulkoisen raskauden riski pois.

Zemppiä kaikille :Heartred

Alkoiko sulla siis menkat kunnolla nyt? Toivottavasti ei oo mitään vakavaa :sad001
 
Munasarja toimii siis ihan normaalisti mutta sille munasolulle ei ole reittiä kohtuun. Ovulaatio siis tapahtuu, keltarauhanen toimii jne. Munasolu päätyy sinne kohdun ulkopuolelle ja kuolee siellä. Teoreettinen mahdollisuus olisi, että se onnistuisi seikkailemaan toisen munanjohtimen kautta kohtuun, mutta kai se on tosiaan ihan häviävän pieni.

Normaalisti siis munasolu kulkee munajohdinta pitkin kohtuun ja siittiöt vastaan. Hedelmöittyminenkin tapahtuu siis siellä. Ja noin viikossa munasolu päätyy kohtuun ja jos se on hedelmöittynyt niin kiinnittyy.

Ahaa :bookworm: Kiitos selityksestä :)
 
Huh, koko päivänä ei oo ehtinyt lukemaan, niin olikin taas monta sivullista tekstiä:)

Oon kuullu kans että gleestä vois olla apua, ite kokeilen ens kiertoon inofolicia. Periaatteessa en pidä mistään ylimääräisistä ravintolisistä yms. Mutta koska vauvan kaipuu, niin valmis kokeilemaan melkeen mitä vaan:)

Beibie, kuulostaa ikävältä, vähän saman kuulosia mitä itellä oli, ne kyl meni parissa päivässä ohi. Mut mee ihmeessä lääkäriin, niin ei tarvitse arpoa ja huolestua yksinään.

Dadapls (kirjotan tän aina väärin, soriiii:)), jospa se plussa vielä sieltä tulis. Alitajuntakin on ihan uskomaton huijaripirulainen. Kun marraskuussa jätettiin ehkäist pois olin ihan varma tärpistä, kaikki oireet oli paitsi plussa testissä, yhdeksän päivää menkat myöhässä ja sit pettymys:( toivottavasti sun kierto olis kumminkin sitä itseään:)

Tsempit earl oviksen metsästykseen. Ärsyttävä vilkkunaama monta päivää, mutta jospa se kohta sieltä tulis:)

Mitä vielä... Helenalla ainakin kuulosteli myös lupaavalta! Ja azille tsemppiä, mälsiä noi pitkät kierrot, eikä kiva jos vaan pitenee:(

Itsellä tylsää. Menskuja kärsitään. Itellä puolestaan lyheni kierto, nyt oli 28 päivää, josta vaan kolme tiputtelua, mut alko jo dpo8, ei hyvä. Flossa oviskin siirtyi parilla päivällä aikaisemmaksi, että kun mies palaa 20 päivä, niin pääsee melkeen siitä sitten heti ryskyttämään:) onkin mulle kuukauden seksit pystyssä, niin eiköhän ovis tuu ainakin hyödynnetyksi tällä kertaa:)

Edittiä, ja Aidalle toivotaan tuplaovista tai toimivan muniksen ovista, tärppiä joka tapauksessa. Tossa tilanteessa oliskin kyllä hyötyä just tosta mahdollisuudesta kaksosraskauksiin. Muuten en kyl tiedä, eka aattelin et joo, siinähän tulis näppärästi toivottu lapsiluku (itellä) täyteen, mutta kun esikoinen syntyi, niin täytyy kyllä myöntää, että kiittelin moneen kertaan, että onneksi ei tullut kun yksi kerrallaan:) tokihan sitä kaikesta selviää, kun siihen asennoituu ja on pakko, mutta suuren suuri hatunnosto kaikille monikkoraskauden kokeneille huikeille tyypeille:)
 
Muokattu viimeksi:
Uhhuh, viikonlopun reissut tehty :wtf:
Raskasta reissata kaks päivää peräkkäin.

No ens viikonloppuna käyn vain perjantaina syömässä paikallisen mammapiirin kanssa ja muuten viikonloppu vapaa. Ja sitä seuraavalle vkonlopulle varataan hotelliyö ystäväpariskunnan kanssa ja vietetään staycation :grin

Beibie, toivottavasti helpottaa kivut eikä ole mitään vakavaa :Heartpink
Nipanderi, tsemppiä sinne seuraavan puuhastelutuokion odotteluun :thumleft
Ja kaikille muille jaksuhalit kiertoihin ja unohdinkos mä nyt jonkun tästä mainita :smiley-ashamed008
 
Huh, koko päivänä ei oo ehtinyt lukemaan, niin olikin taas monta sivullista tekstiä:)

Oon kuullu kans että gleestä vois olla apua, ite kokeilen ens kiertoon inofolicia. Periaatteessa en pidä mistään ylimääräisistä ravintolisistä yms. Mutta koska vauvan kaipuu, niin valmis kokeilemaan melkeen mitä vaan:)

Beibie, kuulostaa ikävältä, vähän saman kuulosia mitä itellä oli, ne kyl meni parissa päivässä ohi. Mut mee ihmeessä lääkäriin, niin ei tarvitse arpoa ja huolestua yksinään.

Dadapls (kirjotan tän aina väärin, soriiii:)), jospa se plussa vielä sieltä tulis. Alitajuntakin on ihan uskomaton huijaripirulainen. Kun marraskuussa jätettiin ehkäist pois olin ihan varma tärpistä, kaikki oireet oli paitsi plussa testissä, yhdeksän päivää menkat myöhässä ja sit pettymys:sad001 toivottavasti sun kierto olis kumminkin sitä itseään:)

Tsempit earl oviksen metsästykseen. Ärsyttävä vilkkunaama monta päivää, mutta jospa se kohta sieltä tulis:)

Mitä vielä... Helenalla ainakin kuulosteli myös lupaavalta! Ja azille tsemppiä, mälsiä noi pitkät kierrot, eikä kiva jos vaan pitenee:sad001

Itsellä tylsää. Menskuja kärsitään. Itellä puolestaan lyheni kierto, nyt oli 28 päivää, josta vaan kolme tiputtelua, mut alko jo dpo8, ei hyvä. Flossa oviskin siirtyi parilla päivällä aikaisemmaksi, että kun mies palaa 20 päivä, niin pääsee melkeen siitä sitten heti ryskyttämään:) onkin mulle kuukauden seksit pystyssä, niin eiköhän ovis tuu ainakin hyödynnetyksi tällä kertaa:)

Joo sitä just toivon että menkat tulis ajallaan jos on tullakseen ettei turhaan pidä toivoa yllä.
 
Huomenna sitten vaan tampoonit&särkylääkkeet mukaan ja katotaan tuleeko menkat. Tiistaina uutta testiä jos ei kuulu. Mulla on ollu nyt pari viikkoa ihan tylsää kun vielä ollu toipumassa ja tietenkin just tähän jännän äärelle alkuviikko täynnä hommaa :shifty:
 
Deedee, mä käytin viime kesänä macaa, mutta en kyllä huomannut muutosta mihinkään suuntaan. Lisäksi en onnistunut löytämään sitä kapseleina, joten testasin jauhetta. Oli kyllä karmeen makusta, mutta pari kuukautta sitä silti päivittäin jogurtin seassa käytin :wtf:

Luin, että geleetä olis hyvä miestenkin käyttää. Oma mies kuitenkin siitepölyallerginen, niin en oo hänellä testannut. Itsehän siis saatan olla yliherkkä ampiaisen pistoille, koska oon ainakin kaikille muille ötököille, mutta kapselit tuntuu silti sopivan. En kyllä suosittele testaamaan, jos on pahat allergiat, kun kerta löytyy muitakin vaihtoehtoja.

Onko sulla NewMoon tässä kierrossa digi käytössä? Täytyy viissiin itsekin hankkia, niin sais sitten oviksen varmistettua. Mulla oli kierto kuitenkin säännöllinen ennen keskenmenoa, joten toivottavasti palautuu nopeasti normaaliksi.

Dadapls, menee aika sitten ainakin nopeeta, kun riittää tekemistä. Toivottavasti pääset tiistaina testiä tekemään :happy:
 
Mulla kp14 & ovissmiley tänään , kävin perjantaina taas follikkeli ultrassaja siellä oli 17mm folli & 7,2 mm limis, kaikki näytti taas hyvältä.. ollut 3viimeistä kiertoa aina ovis kp 14 niin ehkä kierukan vaikutus on nyt selätetty alussa siis sain oviksen bongattua kerran ja sitten olikin 3(!) kiertoa ilman ovista..

Terolut kuuri nr 2 alkaa siis perjantaina
 
Testaatteko te kaikki ovulaatiota? Itsellä suht säännöllinen kierto niin kuvittelen ainakin tietäväni suunnilleen milloin se on.. vai pitäisikö tästä kuitenkin varmistua testein :confused004

Nyttenkin luulen, että oli ja meni. Osuttiin peiton alle kaiketi oikeaan aikaan, mutta olisihan sitä voinut varmistella pariin otteeseen :grin Joskus meinaa kyllä epätoivo iskeä, kun miehellä ei seksi aina ole ensimmäisenä mielessä ja sitten kun on niin laukeaminen ei ole mitenkään itsestäänselvyys :sad001
Noh.. ongelmamme meillä kaikilla. Tsemppiä jokaiselle omiinsa :smug:
 
Mä en testaile ovista bongailen oireiden mukaan, mutta toki joillekkin sopii enemmän testaaminen :) Täällä täti kurvaili kylään, jostain syystä oli pitkä kierto tämä.. nyt sitten katsotaan miten käy jouluvauva vai ei.. mutta toki oli aavistus jo että jos ekaa raskautta odottelin ehkäisyn lopettamisen jälkeen sen 6kk niin tuskin keskenmenon jälkeen nappaa heti ja hormoonit on varmaan oman aikansa sekaisin..:BangHead
 
Mulla ollut aina ihan epäsäännöllinen kierto ja nyt juuri lopetin nuva ringin joka ollut monta vuotta, joten pakko testata, kun ei mitään hajua ovuloinko edes...
 
Mä vasta alotan testauksen. 10 kiertoa meni testaamatta, mutta luulen ovuloivani hieman myöhemmin, kuin mitä Flo näyttää. Haluan siis vain varmistua täsmällisestä ajankohdasta, niin osaa ajoittaa paremmin.
 
Toivotaan että olis näin:sad010Oon niin vihanen itelleni kun jos jää negaks niin mistä ihmeestä oon nää oireet vetässy kun nytkin oksettaa niin että jäi ruoka kesken.

Mulla isä aina sano että nyt on jesben menkkaoksetukset ku mulla tuli hormonien käytön aikaan tosi huono olo ennen menkkoja, nyt tää närästys oli sitä itseään mutta mutta, testaa myöhemmin uudestaan noilla dpoilla ei monilla näy mitään
 
Ei tämä tulehdus lähde, kauhea kipu ja polte eikä lääkäriin pääse. Kramppaa koko ajan ja kivuliaasti. Omaa napaa nyt ton verran mitään uutta mainittavaa ei oo... Edelleen odottelen et pääsee kattoon et kaikki on hyvin vaik näki et siel jotain on mut niin, km pelottelee ja viime yönä näin unta et pidin kahta vauvaa sylissä jz ne muuttui foliopalloiksi.

Kaikille joilla ovis tulossa nyt urakalla peittoja heiluttaa ja kaikille joilla kp1 tullu niin tsemppiä ja muutenkin tasapuolisesti kiitos kaikille ku vaan ootte ja jaatte teidän elämää yrityksen kanssa on mukavs yhteisö henki
 
Testaatteko te kaikki ovulaatiota? Itsellä suht säännöllinen kierto niin kuvittelen ainakin tietäväni suunnilleen milloin se on.. vai pitäisikö tästä kuitenkin varmistua testein :confused004

Nyttenkin luulen, että oli ja meni. Osuttiin peiton alle kaiketi oikeaan aikaan, mutta olisihan sitä voinut varmistella pariin otteeseen :grin Joskus meinaa kyllä epätoivo iskeä, kun miehellä ei seksi aina ole ensimmäisenä mielessä ja sitten kun on niin laukeaminen ei ole mitenkään itsestäänselvyys :sad001
Noh.. ongelmamme meillä kaikilla. Tsemppiä jokaiselle omiinsa :smug:

Mä en testaa, koska on melko säännöllinen kierto ja stressaannuin valtavasti siitä testaamisesta.

Jesbelle voimia, kuulostaa tosi hurjalta.
 
Deedee, mä käytin viime kesänä macaa, mutta en kyllä huomannut muutosta mihinkään suuntaan. Lisäksi en onnistunut löytämään sitä kapseleina, joten testasin jauhetta. Oli kyllä karmeen makusta, mutta pari kuukautta sitä silti päivittäin jogurtin seassa käytin :wtf:

Luin, että geleetä olis hyvä miestenkin käyttää. Oma mies kuitenkin siitepölyallerginen, niin en oo hänellä testannut. Itsehän siis saatan olla yliherkkä ampiaisen pistoille, koska oon ainakin kaikille muille ötököille, mutta kapselit tuntuu silti sopivan. En kyllä suosittele testaamaan, jos on pahat allergiat, kun kerta löytyy muitakin vaihtoehtoja.

Onko sulla NewMoon tässä kierrossa digi käytössä? Täytyy viissiin itsekin hankkia, niin sais sitten oviksen varmistettua. Mulla oli kierto kuitenkin säännöllinen ennen keskenmenoa, joten toivottavasti palautuu nopeasti normaaliksi.

Dadapls, menee aika sitten ainakin nopeeta, kun riittää tekemistä. Toivottavasti pääset tiistaina testiä tekemään :happy:

No se on totta, eipä tuu koko päivää täälläkään vietettyä :hilarious: Nyt näyttäis sieltä että huomenna testi tulossa kun ei oo menkkaoireita, yleensä siis vatsa kipeenä aamusta ja kaikki vatuttaa, eikä valkkaria. Toinen vaihtoehto on että menkat alkaa aamuyöstä jollon en ehi oireita huomaamaan mutta sekin meni jo. Ja valkkari yleensä loppuu noin päivän ennen menkkoja. Äskenkin vielä tuli ja ihan reilusti eli taitaa tulla myöhässä. Tai sitten elän vielä toivemaailmassa enkä kuuntele oireita :grin Ei ole edes tiputellut ja se on jännä.

Gelee kyllä ois aika hyvä kun kerran luonnon tuottamaa (eettisyys eri asia) ja kerran mehiläisillekkin toimii:wink Itellä kuitenkin ollut siitepölyallergia (siedätetty 3 vuoden ajan ja melkein kokonaan hävis oireet) joten en ehkä uskalla kokeilla. Eikä oo ikinä pistäny ampiainen/mehiläinen joten en tiedä miten reagoin.
Sisko just mulle maca-jauheesta ja myslistä teki sellasen ”lisää vain joqurtti” aamupala purkin, jos ei oo super pahaa niin voisin ostaa kotiin kun luin paljon hyvää siitäkin. Eihän se tietenkään mikään ihme aine ole, mutta terveellistä ainakin.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla isä aina sano että nyt on jesben menkkaoksetukset ku mulla tuli hormonien käytön aikaan tosi huono olo ennen menkkoja, nyt tää närästys oli sitä itseään mutta mutta, testaa myöhemmin uudestaan noilla dpoilla ei monilla näy mitään

Mua ei oikeestaan ikinä okseta, siks ihmettelenkin. Vaan jos on vatsatauti tai syöny jotain pilalle mennyttä, ja sillonki tulee aina ulos tai loppuu parin tunnin päästä. Voihan tää olla vielä jälkioireilua keuhkokuumeesta kun tuntuu ettei vieläkään ruokahalu täysin sen takia palautunut (mikä on hyvä asia koska olen syöppö :hilarious: ). Aika näyttää. Joka hetki vaan kun ei menkkoja kuulu niin toivo kasvaa :sorry: Vaarallista touhua tämä :grin
 
Takaisin
Top