Raskaaksi 2019

Enkkumama: Minun käsittääkseni lyhyessä kierrossa (itselläkin oli pari 25-26vrk kiertoa juuri) pitäisi ovulaation tapahtua aiemmin ja siitä ovulaatiosta olisi sitten se kutakuinkin 14vrk menkkoihin. Ovulaatiosta hedelmöittymiseen menee hyvinkin yksi päivä ja sen jälkeen munasolu alkaa jakautua. Minä olen aikaisemmin tehnyt hommia alkiolaboratoriossa (tosin lehmänalkioita meillä siellä oli, mutta perusperiaatteet on kyllä samoja). Hedelmöitettiin siis munasoluja maljalla ja kasvatettiin siihen saakka kunnes olivat jakautuneet blastokystivaiheen alkioksi eli siihen kokoon jossa pystyy kiinnittymään kohtuun. Käytännössä ajoitus meni niin että 1vrk "ovulaatiosta" hedelmöitys ja siitä 6vrk myöhemmin suurin osa alkioista oli tarpeeksi kehittyneitä mutta ei edes vielä kaikki. Ja käytännössä ei yksikään tuota ennen. Ja ilmeisesti kiinnittymisestä hetki menee ennenkuin kroppa 'tajuaa" olevansa raskaana. Keltarauhanen toimii siinä vielä sen viikon, että istukka ehtii muodostua ja ottaa homman hoitaakseen.
Jos siis epäilet että luteaalivaihe on lyhyt niin sitä voi tosiaan lääkkeillä pidentää (tukea keltarauhasen toimintaa). Siitä täällä taitaa muutamilla olla kokemustakin.

Kiitos tuosta viestistä. Hiukan selkiytti asiaa. Nyt jos uudelle kierrokselle mennään niin täytyy kyllä tikuttaa niin tietää koska se ovis on. Esikoisen aikaan tärppi tuli yk3 ja ne kierrot mitä kerkes tulla oli 25-27pitusia ja silti ovuloin joka kerta kaikissa kierroissa kp14. Nyt siis pari päivää lyhemmät kierrot ollu. On mahdollista että kuukautiset tuleekin ennen kuin kiinnittyminen kerkeää tapahtua? Eli että hedelmöittyminen on tapahtunu mutta ei just kerkeä kiinnittyä. Sekö on ongelma jos luteaalivaihe on liian lyhyt?

Ei oo tänään menkkoja näkynyt eikä mikään viittaa siihen että on tulossa. Mitenkähän päin tässä nyt olisi:bored:

Tänään on ollu taas sekava päivä, aamulla ja päivällä oli olo mitä parhain. Iltapäivästä sitten taas kaikki huonosti ja auton kanssa ongelmia enkä edes jaksa kertoa tätä tarinaa loppuun kun vieläkin kiehuttaa:hilarious: No, huomenna jatkuneepi tämä fiilis kun olen töissä, ja siellä en viihdy yhtään. Tekis mieli vaan itkeä mutta en jaksa :happy3 Oiskohan sittekin menkkaraget menossa..?

Kiitos tuosta viestistä. Hiukan selkiytti asiaa. Nyt jos uudelle kierrokselle mennään niin täytyy kyllä tikuttaa niin tietää koska se ovis on. Esikoisen aikaan tärppi tuli yk3 ja ne kierrot mitä kerkes tulla oli 25-27pitusia ja silti ovuloin joka kerta kaikissa kierroissa kp14. Nyt siis pari päivää lyhemmät kierrot ollu. On mahdollista että kuukautiset tuleekin ennen kuin kiinnittyminen kerkeää tapahtua? Eli että hedelmöittyminen on tapahtunu mutta ei just kerkeä kiinnittyä. Sekö on ongelma jos luteaalivaihe on liian lyhyt?

Näin juuri. Mutta on lyhyelläkin luteaalilla naisia raskautunut, mahdollisuudet vaan pienenee kun ei ole mitään mihin kiinnittyä yleensä. Onnistumiseen tarvitsee siis nopean kiinnittymisen tässä tapauksessa. Näin oon ymmärtänyt ainakin :)

Mulla on ollut 23-24 2 kierossa viime kierossa aloitin terolut niin pidensi kiertoa! :)

Toi terolut on ilmeisesti reseptillä? Kuinka nopeasti pidensivät kiertoa? Tuskin muuten määräävät imettävälle niitä.. pakko kai vaan odottaa!

Näin juuri. Mutta on lyhyelläkin luteaalilla naisia raskautunut, mahdollisuudet vaan pienenee kun ei ole mitään mihin kiinnittyä yleensä. Onnistumiseen tarvitsee siis nopean kiinnittymisen tässä tapauksessa. Näin oon ymmärtänyt ainakin :)

Aivan. Mulla on sovellus puhelimessa joka on viime aikoina nyt ennustanu ovista kp 14/15 vaikka kierto vaan sen 24/25 jolloin luteaalivaihe ois 10 päivää. Jos se kiinnittyminen kerkeäis tapahtua ennen tuota niin menkkojen ei pitäis alkaa vaikka itse raskaushormonia ei oo hirveästi? Vai onko se just hCG joka estää sen vuodon alkamisen?

Voisko kantaminen oikeasti vaikuttaa? Kun siis tuskin nyt määrääs enempää riehuit...? Muutoin kuulostaa kyllä liian tutulta, toivottavasti ei. Hyvä että pääset tarkistaan tilanteen! :sad001

Ihan kannoin vissiin 30kg tavaraa sen kilometrin matkan vaikka kuinka kiellettiin ja ravasin eeskahtaa et kyl se oli varmasti se joka aiheutti ton tiputtelun. Tai tulehdus.

Jännä toi sun rintojen arkuus, mulla oli jokaisessa kierrossa niiiin arat rinnat paitsi nyt ku tuli tärppi. Vieläkään ei mitään kunnon arkuutta, välillä aristaa kainalot ja sit ne vaan roikkuu tuossa niinku patalaput
Navan alapuolella mulla välillä ollu ikään kuin sellainen nytkähdys, ihan tuntee sen ja liitän alkuraskauteen..

Mua ei oikeestaan ikinä okseta, siks ihmettelenkin. Vaan jos on vatsatauti tai syöny jotain pilalle mennyttä, ja sillonki tulee aina ulos tai loppuu parin tunnin päästä. Voihan tää olla vielä jälkioireilua keuhkokuumeesta kun tuntuu ettei vieläkään ruokahalu täysin sen takia palautunut (mikä on hyvä asia koska olen syöppö :hilarious: ). Aika näyttää. Joka hetki vaan kun ei menkkoja kuulu niin toivo kasvaa :sorry: Vaarallista touhua tämä :grin

Mulla alko pahoinvointi toosi aikasin joten voihan se olla sitä itseään.. Nyt jouduin töistä lähtemään etuajassa ku oksennus rupesi lentämään. Ei pysy ku jogurttipohjaiset sisällä Pitää varmaan vaihtaa aamuvuoroon ku iltaisin iskee näin surkean olon ja aamut oon ko krapulassa mut heti pian olo muuttuu hyväksi. Ja testit ei aina näytä, kaveri testasi viel viikolla 7 ja negaa. Se kyl on varmaan hyvin harvinaista mut kuitenkin

Täällä muuten dpo7 menossa ja rinnat jokseensakin hieman arat - kuvittelenko vain? Voisko tuntua näin aikaisin??? Enole kiinnittänyt aiemmin asiaan pahemmin huomiota, mun mielestä oli jo joku päivä sitten jotenkin arat, ehkä eilen, mutta äsköön tajusin et ei tää nyt ihan normaalia ole. Aiemmissa raskauksissa ei ole puskureille tapahtunut käytännössä mitään tai ollut mitään tuntemuksia. Miten sitä voikaan olla toiveikas. Mutta voiko todella näin aikaisin tulla yhtään mitään oireita?

Edit: Lisäksi voisin hieman kuvitella äärimmäisen pientä nippailua navan alla jossain... En oikein tiedä miten suhtaudun tähän, kuuluuko se nipistely/kramppailu asiaan vai ei.

Nii ja nippailuja ollu koko ajan jos jonkinmoista mitä ei ollu keskenmenneessä... Mun ystävä jolla la on lokakuussa niin sillä 2 viikkoa oli hurjia kramppeja ja sillä tuli myös valemenkat ja testasi huonovointisuuden takia räikeän plussan... Nippaillut ja sellaiset ilmeisesti joillakin jossain määrin kuuluu asiaan.

Liian lyhyet kierrot on huonoja ja mulla oli pitkät kierrot huonoja ku sillon ei kuulemma tahdo tarttua siihen limikseen ku se on jo niin "hatara" niin mulla terot taas lyhentää kiertoa normaaliksi muuten saa odotella joskus 40-60 päivää..

Hui, olipas taas juttuja.

Jesbelle tsempit, peukut on täällä pystyssä, että vuoto olis vaaratonta. Onhan niitä raskauksia kun on tiputellut lähes läpi raskauden, eikä oo ollu mitään häikkää, esikoisenkin ryhmässä oli monta. Toivottavasti siis kaikki on hyvin:) hyvä, et pääset huomenna lääkärille.

Dadaplsille piinatsempit, koska meinasit testata uusiksi?:)

Ja kukas se oli kun oli joku hailura (soriii, en muista, sama pää kesät talvet, eikä jaksa selata niin paljon taaksepäin) toivottavasti viiva vahvistuu ja tulee hyvä kuva seuraavaks:)

Koirankorvalle halit, ymmärrettävää että vetää mielen mustaksi, kun suunnitelmat pyllyllään ja uusi kiertokin.

Omassa kierrossa on myös niin tylsää, että ei mitään jaettavaa.

Muutamalla oli jo hyvät dpot, jospa kohta saadaan hyviä uutisia<3 Hankikanto, kyllä ne voi olla oireita, itellä plussakierroissa ollut kyllä selvät oireet jo reilusti ennen menkkojen alkua. Peukut pystyssä!

Jesbe: Pahoinvointiin mulla auttoi syöminen kellon kans, vaikkei yleensä oliskaan nälkä ollutkaan.
Kiitti. Näin se täytyy tehdä. Nyt on pahin olo mikä ollut ja varsin aikasin. Pysyy nyt jogurtti onneksi sisällä...

Kai sun dpoilla jo tulis oireitaki.. Ku jos just kiinnittynyt niin se alkaa kai oireilla sillon...

Aivan. Mulla on sovellus puhelimessa joka on viime aikoina nyt ennustanu ovista kp 14/15 vaikka kierto vaan sen 24/25 jolloin luteaalivaihe ois 10 päivää. Jos se kiinnittyminen kerkeäis tapahtua ennen tuota niin menkkojen ei pitäis alkaa vaikka itse raskaushormonia ei oo hirveästi? Vai onko se just hCG joka estää sen vuodon alkamisen?

Mulle täällä sanottiin että keltarauhashormonin vähyys voi aiheuttaa tiputtelua eli taitaa olla se mikä estää alkamisen. Tosin voihan toi hcg:kin vaikuttaa koska mistä muuten keho tietää keltarauhashormonin tarpeesta?:think005

Hmm osaako joku vastata?

Hui, olipas taas juttuja.

Jesbelle tsempit, peukut on täällä pystyssä, että vuoto olis vaaratonta. Onhan niitä raskauksia kun on tiputellut lähes läpi raskauden, eikä oo ollu mitään häikkää, esikoisenkin ryhmässä oli monta. Toivottavasti siis kaikki on hyvin:) hyvä, et pääset huomenna lääkärille.

Dadaplsille piinatsempit, koska meinasit testata uusiksi?:)

Ja kukas se oli kun oli joku hailura (soriii, en muista, sama pää kesät talvet, eikä jaksa selata niin paljon taaksepäin) toivottavasti viiva vahvistuu ja tulee hyvä kuva seuraavaks:)

Koirankorvalle halit, ymmärrettävää että vetää mielen mustaksi, kun suunnitelmat pyllyllään ja uusi kiertokin.

Omassa kierrossa on myös niin tylsää, että ei mitään jaettavaa.

Muutamalla oli jo hyvät dpot, jospa kohta saadaan hyviä uutisia:Heartred Hankikanto, kyllä ne voi olla oireita, itellä plussakierroissa ollut kyllä selvät oireet jo reilusti ennen menkkojen alkua. Peukut pystyssä!

Testaan huomenna (dpo12) aamusta :nailbiting:

Kiitos tsempeistä, varmaan toi ku kannoin muuttokuormaa sun muuta touhusin niin aiheutti vuotoa ja noi lääkkeet Kyl se km aina kummittelee varsinkin ku kramppeja. Huomenna näkee sit enemmän ja tietää enemmän et mikä tilanne sit on

Ikävää omanapailua mut kyl itku on koko päivän kurkussa ollu ja pelottaa veskissä käynti

Tsemppiä huomiseen ihan kauheesti! :Heartred

Hei hei, oon tässä ollut poissa yli viikon ja tänne oli tullut yli 400 viestiä, joten näin ennen unien menoa en ihan kaikkia ehdi/jaksa lukea. Kertokaas mitäs siellä tapahtuu? Vai tapahtuuko jotain? Itse olen vissiin tässä ovulaatiopäivissä nyt mutta koska uusi työ, niin en ole keskittynyt tikuttamiseen :) onko uusia plussia tullut? Tsekkaan listaa kunhan kerkeen taas :p

Täällä dpo 10 tänään ja alkoi tiputtelu tai jokin. Että huomenna sitten oletettavasti kp 1. Omien laskujen mukaan täti olisi pitänyt tulla vasta to/pe. Että hieman huolestuttaa ja tosi paljon surettaa tämä koko yrittäminen. :angry7:sad010:BangHead Eikä yhtään auta miehen kommentit siitä että ei saisi masentua tai surra tätä asiaa. Täytynee pohtia olisiko jo mentävä jonnekin lääkäriin, jos tuo luteaalivaihekin noin lyhyeksi alkaa menemään.

Taidan nyt yrittää jättää tämän palstan hetkeksi ainakin vähemmälle. Josko sitten siihen stressaamiseen ja liikaa miettimiseen auttaisi..

Pahoittelut avautumisesta.

Tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin ja plussatuulia!

Täällä dpo 10 tänään ja alkoi tiputtelu tai jokin. Että huomenna sitten oletettavasti kp 1. Omien laskujen mukaan täti olisi pitänyt tulla vasta to/pe. Että hieman huolestuttaa ja tosi paljon surettaa tämä koko yrittäminen. :angry7:sad010:BangHead Eikä yhtään auta miehen kommentit siitä että ei saisi masentua tai surra tätä asiaa. Täytynee pohtia olisiko jo mentävä jonnekin lääkäriin, jos tuo luteaalivaihekin noin lyhyeksi alkaa menemään.

Taidan nyt yrittää jättää tämän palstan hetkeksi ainakin vähemmälle. Josko sitten siihen stressaamiseen ja liikaa miettimiseen auttaisi..

Pahoittelut avautumisesta.

Tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin ja plussatuulia!
Toivottavasti tarttuu pikkuinen matkaan pian teillä! <3 Miehes on kyllä oikias, vaikka ehkä se tuntuu tylyltä ja pahalta kun sitä vauvaa niin toivoo ite kovasti. Kannattaa siis kyllä olla elämäs muutakin kuin tikuttelua ja päivien laskemista, tai ainakin mun mielestä/kokemuksella... :D
Onnittelut uudesta työpaikasta! Kaikkea hyvää ja menestystä niihin haasteisiin! :)
(Olisin kuvitellut dpo10 vielä normaaliksi, eikai tarttuminen kahdesta päivästä voi olla kiinni...?)

Takaisin