Raskaaksi 2019

Voimiksia Tonni :Heartred
Meilläkin miehen isällä kasvain avoissa, mutta onneksi hyvälaatuinen, eikä ole pahalaatuiseksi vieläkään kääntynyt ja ikääkin jo on, joten seurantalinja vain. Inhottavia nämä on ja elämä muutenkin tämmöstä epäreilua sontaa, mutta toivon että hyvänlaatuisena nyt teilläkin pysyisi tuo kasvain :Heartred

Tässä mekin miehen kanssa ollaan hoidoista vähän puheltu. Me päästäisiin reilun puolen vuoden päästä hoitoihin, jos haluttaisiin mennä. Meillähän nyt jo vuosi yritystä ja yksi km, mutta koska laskut lähtee alusta km kohdalla niin vasta joulun alla olis mahdollisuus lähetettä kysellä. En tiedä vaan et miten kiireiseen aikaan osuis sit kaikki, kun mulla gradun tekeminen just sillon, harkat ja muut niin mitähän sitä tekis :scratch joten senkin kohdalla kysymysmerkki ja mietitään asiaa :think005

On tää elämä kyllä semmosta paskulii toisinaan, että ei voi kun ihmetellä. Kaikilla meillä täälläkin omat haasteensa. Ei muuta kun tsemppiä naiset :hug013

Helpottavaa kuulla, että elämä jatkuu kasvaimesta huolimatta. Äitini juhli 60-vuotispäivää helmikuussa, joten ajattelin tosiaan, että aikaa vielä on. Syyskuun alussa ottavat uudet kuvat, joita verrataan vanhoihin ja tekevät niiden pohjalta suunnitelmia hoidon kanssa.

Puuh, ehkä tämä tästä :oops:

Kuinkahan pian voi odottaa kierron palautumista normaaliks km jälkeen? Ja kauankohan menee et saa r-testiin negan?
Mä en muista yhtään edellisestä et miten meni. Taisin heti seuraavasta kierrosta sillon tulla uudestaan raskaaksi. Mut miten mä tänkin kierron lasken.. Lääkkeellisestä tyhjennyksestä viime pe, vai sitä edeltävästä maanantaista kun verinen vuoto alkoi :confused005
Mua niin ärsyttää tällanen, kun ei tiedä yhtään miten oma kroppa toimii ja palautuu... :sad001

Lasten nukkumisista oli ollu puhetta. Meillä kaikki saaneet nukkua taaperoksi asti perhepedissä ja pienin 4v tulee edelleen 99,7% öistä mun kainaloon nukkumaan :Heartred Keskimmäinen 6v tulee myös usein, joskaan ei joka yö onneksi ja isoin 10v nukkuis kans viekussa jos vaan sais. Molemmat koirat nukkuu myös sängyissä, mun tai lasten. Peräkanaa valuvat yleensä yön aikana mun sänkyyn, et ahasta on kieltämättä öisin :grin
Monet laskevat uuden kierron alkavan tyhjennyspäivästä. Näin laskien osalla 1. kierto on heti normaalin pituinen, toisilla kierto on tavallista pitempi.

R-testin haaleneminen tuntuu vertautuvan paitsi raskauden kestoon, niin riippuu myös jokaisen omasta hormonitoiminnasta. Yleensä negan pitäisi tulla 4 vko tyhjennyksestä, mutta esim. mulla ei tule tuo aika riittämään, oon luonnostaan korkeahormoninen ja viimeisin raskaus ehti toiselle kolmannekselle, minkä vuoksi HCG on myös korkealla.

Hei te kenellä on ongelmia tai ollut ongelmia ovulaation kanssa, niin onko teillä esiintynyt matalaa mielialaa vähän silleen kestona? Kun mulla selkeesti taas tässä kierrossa vaikeet vaiheet ja mulla on vaan sellanen tasasen paska olo - siis ettei yhtään kiinnosta mikään, ei tunnu olevan aloitekykyä mihinkään ja nukkuisin kellon ympäri heittämällä. Toki mulla lääkitys vetää aika väsyneeksi, kun vaikuttaa kuitenkin keskushermostoon, mutta viime kierrossa kun ovuloin en muista, että näin vaikeita mielialaongelmia olisi ollut. Ovuloimattomissa ja niissä kierroissa, joissa heikompi ovulaatio tapahtuu on tämmöstä enemmän :facepalm:

En ole huomannut mitään normaalista mielialasta poikkeavaa, vaikka tullutkin useampi ovuloimaton kierto putkeen.

Onpas kurjaa Sininen kirahvi ja Tonninseteli :sad001 Jospa asiat ratkeaisi, vaikka odottelu ottaa päähän.

Onpas nyt paskoja uutisia täällä:grumpy::Heartred

Tonni, mun äidillä myös pari vuotta sit löydettiin joku patti päästä, sanottiin että uusi kuvaus 2v päästä, eli loppuvuodesta menee taas. Toiv ei ole kasvanut :sorry: pska juttuja :Heartred

Pääsin tädin hommiin kun veli perheineen tuli käymään :) asuvat ulkomailla niin nähdään pari kertaa vuodessa.

Kaveri joka tuli raskaaksi ekasta inssistä, saa kaksoset :grin kätevää, niin ei tarvitsisi uudelleen raskautua välttämättä, mutta kyllä mielummin ottaisin yhden kerrallaan :p mutta mielummin kaksoset kuin ei mitään:sorry:

Onpas nyt paskoja uutisia täällä:grumpy::Heartred

Tonni, mun äidillä myös pari vuotta sit löydettiin joku patti päästä, sanottiin että uusi kuvaus 2v päästä, eli loppuvuodesta menee taas. Toiv ei ole kasvanut :sorry: pska juttuja :Heartred

Pääsin tädin hommiin kun veli perheineen tuli käymään :) asuvat ulkomailla niin nähdään pari kertaa vuodessa.

Kaveri joka tuli raskaaksi ekasta inssistä, saa kaksoset :grin kätevää, niin ei tarvitsisi uudelleen raskautua välttämättä, mutta kyllä mielummin ottaisin yhden kerrallaan :p mutta mielummin kaksoset kuin ei mitään:sorry:

Oi vitsit, saispa kaksos pojat :angelic: tai helvetti kun ois ees raskaana :smiley-ashamed004

Kuuntelin just podcastia oh baby ja jotain muitakin ja siellä vaan neuvottiin että älkää tehkö niitä raskaustestejä ennenkun menkat on myöhässä. Noita on kyl kiva kuunnella. Oliko jannn sen podcastin nimi mikä missä oli siitä yrityksestä enemmän vai muistanko väärin?

Tuttu ohje, mutta minusta tuo testien tekeminen ennen menkkojen myöhässä oloa on niin kaksipiippuinen juttu. Ymmärrän kyllä, että on turha hötkyillä ja kemiallisista voi tulla turhaa mielipahaa. Mutta toisaalta, jos ne kemialliset jää huomaamatta, niin osaako niihin hakea apua? :pompus: On ihan eri tilanne jos raskaus ei ikinä ala, tai jos kemiallisia on usein. Luulisi, että tämä on kuitenkin hoitoja suunnitellessa tärkeä tieto lääkärille.

Kuuntelin just podcastia oh baby ja jotain muitakin ja siellä vaan neuvottiin että älkää tehkö niitä raskaustestejä ennenkun menkat on myöhässä. Noita on kyl kiva kuunnella. Oliko jannn sen podcastin nimi mikä missä oli siitä yrityksestä enemmän vai muistanko väärin?

Sen nimi oli DocEmilia ja niitä oli kaksi, joissa puhuttiin yritysajasta. Noin 30min per jakso. Ilmeisesti myös Raskaus ja ravinto -jaksossa ravinnosta, jota suositellaan esim ivf hoidoissa.
Ja todellakin teen testejä, haluisin tietää jos kemiallinen :p pystyispä edes raskautua..

Hei kysymys jos joku osais vastata. Lämmöthän nousee luteelin ajaksi jos ovulaati tapahtuu ja vaikkei hedelmöittynen tapahtuisi.mutta nouseeko lämmöt jos ovulaatiota ei tapahdu?

Rakas 2020. Paskan määrä ihmiselämässä pitäisi olla vakio, mutta nyt alkaa läikkyä yli tässä taloudessa.

Rakkaalla äidilläni on todettu keväällä aivokasvain. Tämä asia tuli "silleen ohimennen" minun tietooni näin kesälomalla ja vitsit, että lähti matto alta! Lisää tonkimalla sain selville, että kasvain itsessään ei vaikuta pahanlaatuiselta, mutta sijainti on sellainen, että eivät voi leikkaamalla poistaa.

Mielessä alkoivat tietenkin vilistä täälläkin keskustellut plussatestit ja läheisen kuolemat :sad015 En tiedä mitä nyt ajatella tästä lisääntymisestä. Toisaalta haluaisin nyt mahdollisimman pian onnistua, jotta äiti saisi toivomansa lapsenlapsen, mutta tämä uusi tilanne ei ainakaan vähennä omaa stressiä.

Kumpa olisi se kristallipallo, josta näkisi vaikka edes muutaman vuoden päähän :sad010

Voi tonni, onpa kurjia uutisia. Mun äidiltä on leikattu aivokasvain. Siitä on aikaa kohta 20 vuotta. Hän täyttää kohta 70. Vähän sellainen höntti hän kyllä on, etenkin näin ikääntyessään. En tiedä onko se ollut se kasvain, vanheneminen vai alko (siihenkin on usean kymmenen vuoden liikakäyttö tausta).

Tii-diidi-dii-tiii-diiddi-diii. Huomenna sit naimisiin. Aamulla tehtiin läpystä vaihto miehen kanssa makkariin kun mä heräsin ja hän tuli töistä:hilarious: todettiin yhteen ääneen, et kumpaakaan ei jännitä yhtään:hilarious: onkohan se hyvä vai huono asia:hilarious: ovulaatio on ihan tässä, ehkä huomenna. Meillä on hotelli varattuna, niin tulee (jälleen) hyvin hyödynnettyä:smiley-angelic006

Voi tonni, onpa kurjia uutisia. Mun äidiltä on leikattu aivokasvain. Siitä on aikaa kohta 20 vuotta. Hän täyttää kohta 70. Vähän sellainen höntti hän kyllä on, etenkin näin ikääntyessään. En tiedä onko se ollut se kasvain, vanheneminen vai alko (siihenkin on usean kymmenen vuoden liikakäyttö tausta).

Tii-diidi-dii-tiii-diiddi-diii. Huomenna sit naimisiin. Aamulla tehtiin läpystä vaihto miehen kanssa makkariin kun mä heräsin ja hän tuli töistä:hilarious: todettiin yhteen ääneen, et kumpaakaan ei jännitä yhtään:hilarious: onkohan se hyvä vai huono asia:hilarious: ovulaatio on ihan tässä, ehkä huomenna. Meillä on hotelli varattuna, niin tulee (jälleen) hyvin hyödynnettyä:smiley-angelic006
Ihanaa (ja nautinnollista) hääpäivää! :Heartbigred

Toivoin kanssa, että saataisiin leikattua, mutta niin on keskellä kaikkia oleellisia hermoja ja suonia, että sinne jää. Kamala ajatus elää elämäänsä kasvain päässä :wtf: Itellä olisi olo että POIS SE SIELTÄ JA HETI! Mutta eipä sitä tosiaan sieltä poiskaan saa, eli sen mukaan elettävä.

Hei ihanaa juhlapäivää teille! Nauttikaa :smiley-bounce016

Mä olin niin hirveä jännittäjä, että mulla oli miehelle vaan yksi toive häiden varalle. Se toteutti toiveen ja oltiin häitä EDELTÄVÄ yö yhdessä hotellissa :smiley-ashamed005 Vihkimisen jälkeen siirrettiin sit kamat normi huoneesta sviittiin :hilarious: Mutta toimi! Sain jopa pari tuntia nukuttua, enkä vaan paskantanu ja oksentanut jännityksestä koko yötä :hilarious:

Tuli muuten mieleen että mulla on melkein täys paketti niitä my inositol kapseleita vai mitä lie. Olisko joku kiinnostunut ostamaan ne pois kun mä en niitä nyt näköjään saa aikaseksi syötyä niitä :hilarious: tilasin juuri maca jauhetta ja uusia vitamiineja. Vaihdoin apteekin mama vitskut ruohonjuuren terranova vitskuihin mut ne on kyllä tosi hintavia :wtf:

Toivoin kanssa, että saataisiin leikattua, mutta niin on keskellä kaikkia oleellisia hermoja ja suonia, että sinne jää. Kamala ajatus elää elämäänsä kasvain päässä :wtf: Itellä olisi olo että POIS SE SIELTÄ JA HETI! Mutta eipä sitä tosiaan sieltä poiskaan saa, eli sen mukaan elettävä.

Hei ihanaa juhlapäivää teille! Nauttikaa :smiley-bounce016

Mä olin niin hirveä jännittäjä, että mulla oli miehelle vaan yksi toive häiden varalle. Se toteutti toiveen ja oltiin häitä EDELTÄVÄ yö yhdessä hotellissa :smiley-ashamed005 Vihkimisen jälkeen siirrettiin sit kamat normi huoneesta sviittiin :hilarious: Mutta toimi! Sain jopa pari tuntia nukuttua, enkä vaan paskantanu ja oksentanut jännityksestä koko yötä :hilarious:

Hih, ihana:hilarious: kai se sitten on vähän nii et kun ollaan oltu niin pitkään, niin tietää jo mitä tässä loppuelämäkseen on saamassa:hilarious: sit kun meillä ei oo nyt juhlia vasta kun myöhemmin, et mennään vaan perhepiirillä syömään, niin ei siinäkään oo mitään jännittämistä. Tai se nyt vähän jännittää että onko meillä ruokaa kun mies on hoitanut ne hommat:hilarious:

Anoppia on jännittänyt ehkä eniten. Sitä on muutamaan otteeseen saanut muistuttaa, että se ei ole hän, kuka on menossa naimisiin:hilarious: kaikella rakkaudella siis, mulla on tosi mahtava anoppi kyllä:hilarious::Heartred

Takaisin