Raskaaksi 2019

Millaiset arvot sulla on? Ja teillä muillakin? Ovat toki yksilölliset, mulla ja mun siskolla esim. TSH on ihan erilainen, kun olo on hyvä. Hänellä se on lähellä nollaa, minulla harvoin alle yksi. Silti minun T4V on paljon korkeampi kuin hänen.

Arvot "nätisti viitearvojen keskellä", eivät ole minulla ollenkaan hyvät. T4V:n täytyy olla siellä ihan ylärajan seudulla, niin olo on hyvä.

Mulla oli TSH ylärajoilla ja T4V alarajoilla, viitteissä yleensä molemmat. Nyt ollut raskausaikana TSH alle 1 ja olo ja mieliala ihan erilaiset pelosta ym. huolimatta! T4V ei oo edes mitattu.
 
Tuo TSH alle 2.5 tavoite raskauden aikana koskee tosiaan jo Thyroxinia käyttäviä niin kuin Viivi sanoi, ja vain alkuraskaudessa. Pidemmällä on korkeampi raja.
 
Tänään olisi ollut meidän pienen laskettu aika :sorry: Vetää kyllä mielen surulliseksi ja ikävä on kova, vaikka pikkusisko potkii vatsassa :Heartred
 
Tää greippimehu :hungover::wtf:

No kokeilepa omenaviinietikkaa :hilarious::hilarious: mulla jäi sen juominen kesken puol vuotta sit. Greipistä en huomannut koskaan hyötyä. Paitsi tärppikierrossa join Lidl pink grapefruit (ja söin ekan kerran geleetä), mutta en oo sitä mehua sen jälkeen nähnyt Lidlissä :bag::facepalm:

Sammie hali :Heartred
 
Vähän meinaan olla tulisilla hiilillä jo...:nailbiting: Tulevana tiistaina on kp 30, jolloin menkat yleensä alkaa. En viitsi raskaustestin takia lähteä täältä mökiltä, mutta kyllä tekisi jo huomenna mieli testata! Kotona on yksi herkkä rfsu-testi. Toisaalta, jos se on nega, saan vielä yhden päivän kauemmin elää toivossa pettymyksen sijaan. Vähän sellainen olo, että tänään kaikki on vielä hyvin. :facepalm: Pessimisti ei pety. Hieman positiivisuutta elämänasenteeseen? :inpain:
 
Täällä ei häränkurkkuvuotoa vielä alkunut, joten Vau, huomenna kp1 ja luteliaali 13 päivää. Jos ovis olis parikin päivää myöhemmin, niin se vois riittää, et pääsis seuraavassa kierrossa ilmoittautumaan inssiin.

Ei oikeestaan edes v*tuta, kun mitään odotuksia ei ollut. Toki oli tallettelut sopivina päivinä, mutta kun ei vaan enää yhtään jaksa uskoa, että tässä muka voisi raskaaksi tulla. Tää on nyt lähinnä tällaista ajan tappamista että pääsis taas hoidoissa eteenpäin:happy: tsempit omiin tilanteisiin kaikille:Heartred
 
No kokeilepa omenaviinietikkaa :hilarious::hilarious: mulla jäi sen juominen kesken puol vuotta sit. Greipistä en huomannut koskaan hyötyä. Paitsi tärppikierrossa join Lidl pink grapefruit (ja söin ekan kerran geleetä), mutta en oo sitä mehua sen jälkeen nähnyt Lidlissä :bag::facepalm:

Sammie hali :Heartred

Ei helv.. no se se varmasti on herkkua :hilarious:
Tää on joku god morgon tää greippimehu ja on kyllä :facepalm: löysin cittarista kun käytiin viereisessä kaupungissa ruokakaostoksilla eilen, en oo meijän kylästä koko greippimehua löytänyt mistään kaupasta :bookworm:
Hankala toi kilppari homma kun tavallaan ois kai hyvä olla alhaisempikin mut ei sun arvo mikään "tosi paha" ole, hankala koko kilppari, onko sulla mitään oireita ?
Mulla viimelokakuussa tsekattu viimeeks oli 2.22 ja nyt pitäis varata uus labra kun tuntuu et ei oo tää lääkitys ok :confused005
Mähän itse diagnosoin tän koko kilpparin itelleni viimekesänä? mulla myös äidillä, toisella siskolla, mammalla jne niin oon käynytkin nuorempana vuosittain testauttamassa, viimekesänä kun alkoi tää yritys ja luin just varmaan täältä kilpirauhasenvajaatoiminnasta + raskaushaave ja tiesin heti että mulla kyllä on varmasti se ja vaadin sen testaamista ja pelkällä puhelimen välityksellä lääkäri määräs lääkityksen, silloin huiteli toi tsh lähempänä 5
 
Ei helv.. no se se varmasti on herkkua :hilarious:
Tää on joku god morgon tää greippimehu ja on kyllä :facepalm: löysin cittarista kun käytiin viereisessä kaupungissa ruokakaostoksilla eilen, en oo meijän kylästä koko greippimehua löytänyt mistään kaupasta :bookworm:
Hankala toi kilppari homma kun tavallaan ois kai hyvä olla alhaisempikin mut ei sun arvo mikään "tosi paha" ole, hankala koko kilppari, onko sulla mitään oireita ?
Mulla viimelokakuussa tsekattu viimeeks oli 2.22 ja nyt pitäis varata uus labra kun tuntuu et ei oo tää lääkitys ok :confused005
Mähän itse diagnosoin tän koko kilpparin itelleni viimekesänä? mulla myös äidillä, toisella siskolla, mammalla jne niin oon käynytkin nuorempana vuosittain testauttamassa, viimekesänä kun alkoi tää yritys ja luin just varmaan täältä kilpirauhasenvajaatoiminnasta + raskaushaave ja tiesin heti että mulla kyllä on varmasti se ja vaadin sen testaamista ja pelkällä puhelimen välityksellä lääkäri määräs lääkityksen, silloin huiteli toi tsh lähempänä 5

Eipä kai oo oireita, mahd talvella ummetus saattoi tosta johtua. Sitähän sanotaan että oireisiin on voinut tottua, mutta ei mulla mitään tosi erikoista kai ole. Ai sul oli jo 5 no sit luuliski saavan lääkkeet. Hyvä että sait. Mitä oireita sulla oli?
Mä oon juonu Tropicalin greippiä, ihan ok se oli maultaan.
 
Täällä ei häränkurkkuvuotoa vielä alkunut, joten Vau, huomenna kp1 ja luteliaali 13 päivää. Jos ovis olis parikin päivää myöhemmin, niin se vois riittää, et pääsis seuraavassa kierrossa ilmoittautumaan inssiin.

Ei oikeestaan edes v*tuta, kun mitään odotuksia ei ollut. Toki oli tallettelut sopivina päivinä, mutta kun ei vaan enää yhtään jaksa uskoa, että tässä muka voisi raskaaksi tulla. Tää on nyt lähinnä tällaista ajan tappamista että pääsis taas hoidoissa eteenpäin:happy: tsempit omiin tilanteisiin kaikille:Heartred

Sori en muista, teitkö edes testiä tässä kierrossa? Oliks se se dpo11 nega?:sorry: hitto ku mul niin pitkä luteaali, taas tekis mieli testaa, nännit kipeet ja silleen:hilarious:mut ei siis mitään uutta oiretta, mut kyl testaan huomenna ja/tai ens vkon alussa.:facepalm:
 
Eipä kai oo oireita, mahd talvella ummetus saattoi tosta johtua. Sitähän sanotaan että oireisiin on voinut tottua, mutta ei mulla mitään tosi erikoista kai ole. Ai sul oli jo 5 no sit luuliski saavan lääkkeet. Hyvä että sait. Mitä oireita sulla oli?
Mä oon juonu Tropicalin greippiä, ihan ok se oli maultaan.

Voihan se sitten olla, että se tosiaan on sulla ok? Tarkistin juuri, että TSHn yläraja on 4,5.

Tosiaan, kun muut sanoivat, niin viitearvot ovat vähän erilaiset lääkitystä käyttävillä. Olin unohtanut. Anteeksi, jos hämmensin turhaan. :sorry:
 
Voihan se sitten olla, että se tosiaan on sulla ok? Tarkistin juuri, että TSHn yläraja on 4,5.

Tosiaan, kun muut sanoivat, niin viitearvot ovat vähän erilaiset lääkitystä käyttävillä. Olin unohtanut. Anteeksi, jos hämmensin turhaan. :sorry:

Kyllä mäkin luulin että kaikilla raskaaksi yrittävillä kannattais olla se alle 2,5, mutta hyvä jos ei tarvii :) virheellisesti sitten netissäkin lukee, tai siis voisivat tarkentaa. Mutta voisin
sitä kontrollia kuitenkin kysyä syksyllä. Jos ei plussaa kuulu. Kyllä ne naikkarilla onneks kuitenkin reagoivat siihen mun yli 3 arvoon.
 
Sori en muista, teitkö edes testiä tässä kierrossa? Oliks se se dpo11 nega?:sorry: hitto ku mul niin pitkä luteaali, taas tekis mieli testaa, nännit kipeet ja silleen:hilarious:mut ei siis mitään uutta oiretta, mut kyl testaan huomenna ja/tai ens vkon alussa.:facepalm:

En oo testannut, ei tarvii, kyllä mulla on jo menkat tuloillaan. Mä ottaisin mieluusti tähän luteliaaliin vähän näitä päiviä:bag:

Ootko sä testannut tänään?
 
En oo testannut, ei tarvii, kyllä mulla on jo menkat tuloillaan. Mä ottaisin mieluusti tähän luteliaaliin vähän näitä päiviä:bag:

Ootko sä testannut tänään?

En tänään sentään, eilen kyl. Meinasin kyl jo äsken testata mut aattelin et turhaa. Jos nyt ees huomiseen malttaisi. Voishan tässä vielä 3 päivää testailla, lajin helppous viehättää :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious::hilarious: kiva masokisti harrastus :dance008 mut voi että odotan keskiviikon menkkoja!!!!!!!:happy093
Sopivasti taas toinen koira taitaa sairastaa, varmaan maanantaina lekuriin. Mä en kestä jos sillä on esim diabetes :sad010
 
Eipä kai oo oireita, mahd talvella ummetus saattoi tosta johtua. Sitähän sanotaan että oireisiin on voinut tottua, mutta ei mulla mitään tosi erikoista kai ole. Ai sul oli jo 5 no sit luuliski saavan lääkkeet. Hyvä että sait. Mitä oireita sulla oli?
Mä oon juonu Tropicalin greippiä, ihan ok se oli maultaan.

Pitääkin ostaa testiin sitä enskerralla, jos ois vähän miellyttävämpi :cool:
No siis kaikki oireet mitä vaan voi olla niin oli :hilarious::facepalm:
ja oli itekkin tosi tottunut vaan siihen elämään, tuskin ilman tätä yritystä olisin vieläkään välttämättä lääkityksellä.

Ja ihan off topic mulla oli oikeasti vaan 5 päiväset menkat ihan uskomatonta, normisti 8 päivää ja 9 päivänä lopputuhnut. Tää ei oo yhtään normaalia mulle, huh mikä nautinto:happy: tänään otetaan kyllä muutamat miehenkanssa.
nyt siis kp6 en jaksa odottaa että mahdollinen ovis ja kaikki.

Voi vitsi toivon niin paljon nyt plussia tänne pliis :smiley-angelic001
tsempit niin monelle:Heartpink
 
Kiitos tiedosta ja miten hurjaa, ettei mulle kukaan lääkäri ole vihjaissut tuosta isommasta foolihappomäärästä - myös mulla oli vauvana reikä sydämessä, mutta se kasvoi myöhemmin itsekseen umpeen. En ole keskonen, vaan ihan synnynnäinen vika oli. Tätä asiaa ei sen kummemmin käsitelty edes Sikiötutkimuskeskuksessa, vaikka meidän enkelitytön hydrops todennäköisesti johtui juuri sydänviasta, asia selvinnee vielä. Ja viime elokuussa keskenmenneellä pienellä löi kyllä sydän, mutta ei mitenkään tasaisesti ja keskenhän se sitten menikin. Meillä on vielä konsultaatio Sikiötutkimuskeskuksessa, niin pitääpä ottaa puheeksi. :pompus:

Juu mullekin tää tieto tuli siis teratologisesta tietopalvelusta kun tiedustelin migreenin estolääkkeistä ja tuli puheeksi, kun tekevät perus haastattelun. Lääkärit eikä neuvola ole ottaneet puheeksi ja sit rakenneultran lääkäri ei myöskään ottanut puheeksi vaikka nimenomaan ton mun sydänhomman takia sen suoritti lääkäri, toki siinä vaiheessa viikkoja niin paljon et foolihappo lisästä ei olis enää hyötyä. Tietyt viikot sitä isompaa annosta piti syödä mut en muista enää mihin asti.
 
Takaisin
Top