Raskaaksi 2019

Mutta siis yksityisellä, eli mikä tahansa yksityinen klinikka, ei lapsettomuuteen erikoistunut? Googlasin kaikki lähialueen yksityiset enkä mistään löytänyt "labralistoilta" tuota analyysiä lähetevapaana ainakaan.

Mun mies kävi siemennesteanalyysissa Terveystalolla, eikä ole lapsettomuuteen erkoistunut klinikka. Kannattaa siis laittaa kaikkiin vaikka sähköpostia, jos jossain kuitenkin tehdään. Tsemppiä teille yritykseen.:)
 
Siis joko se eilinen oli ovis plus tai sitten se oli se tyypillinen huippuvarotus ennen tulevaa ovista, veikkaan jälkimmäistä. :hilarious:
 

Liitteet

  • IMG_20200710_144608.jpg
    IMG_20200710_144608.jpg
    15.7 KB · Katsottu: 81
En usko jostain luin että esim. diabeetikot voi ottaa jonkun 3-5mg (sanokaa jos oon väärässä)
Lukenut myös siitä että ylipainoisempi tai isompi ihminen vois syödä reippaasti enemmän tuon normin.

EDIT: JÄLKIVIISAUS ai kauheeta kuulosti et oisin tarkoittanu et nämä liittyis suhun, ei ollu todellakaan tarkoitus, tai sit yliajattelen vaan tän mun päässä.
Outo toi foolihappo asia kun esim. mun purkin takana lukee että maximi annosta ei saa ylittää tai jotenkin näin mut silti monet syö sitä kyllä paljon enemmän kun 400ug

En oo ylipainoinen mutta reuman takia pitäis vissiin toi 1mg ainakin syödä :)
 
Siis joko se eilinen oli ovis plus tai sitten se oli se tyypillinen huippuvarotus ennen tulevaa ovista, veikkaan jälkimmäistä. :hilarious:

Siis häh? Ai eilen ei voinut olla ovis kun haalistunut niin nopee? Koska sehän on normaalia että jotain väriä on luteaalissakin ovistikussa
 
Siis häh? Ai eilen ei voinut olla ovis kun haalistunut niin nopee? Koska sehän on normaalia että jotain väriä on luteaalissakin ovistikussa


Siis voihan se olla että oli ovis, mut mun mielestä se eilinen tikku ei ollu ihan plussa. Ja siis eilen oli vasta kp13 vaikka ovis on ollu kkm jälkeen yleensä aikasintaan kp16 :bookworm: mut kyl jatkan testausta niin kyl se sit selviää. Eilen tuli talleteltua
 
Kiitos vastauksista :)
Oon nyt ollut yhteydessä kolmeen paikkaan. Yhdessä ei tehdä, yhdessä tarvii lähetteen ja kolmanteen pitää soittaa uudelleen ensi viikolla, kun oli labra mennyt jo kiinni eivätkä voineet sieltä tarkistaa asiaa. Vaikuttaa lähes mahdottomalta kyllä.. :sad001
 
Kiitos vastauksista :)
Oon nyt ollut yhteydessä kolmeen paikkaan. Yhdessä ei tehdä, yhdessä tarvii lähetteen ja kolmanteen pitää soittaa uudelleen ensi viikolla, kun oli labra mennyt jo kiinni eivätkä voineet sieltä tarkistaa asiaa. Vaikuttaa lähes mahdottomalta kyllä.. :sad001

Onpas harmillisen hankalaa. Mutta vaihtoehtojahan on, joko hankitte lähetteen siihen yhteen paikkaan, tai sitten jos lomalla on mahdollista, niin matkustatte vaikka vähän pidemmälle Suomessa johonkin, jossa näytteen saa annettua. Tai toivottavasti se kolmas paikka natsaa ens viikolla!
 
Eka donaferty pussi vedetty naamaan :grin ja vähän parempi mieli ja puhuttiin vähän miehen kanssa. Toivottavasti toi donaferty sopii letrojen kanssa, ettei käy niin ettei edes tule ovista o_O
ja voiko foolihappoa syödä liikaa?? Mulla ku on noita 1mg foolihappo tabuja, ja sit tästä tulis viel lisäks 400ug, niin onkohan se sit jo liikaa..no veikkaan etten aina muista pilleriä enkä pussia niin ehkä tasoittelee, tai sit 400ug lisäks otan 400ug tabun. Donaferty sisältää vain myo-inositolia ja foolihappoa, sekä jotain alfalaktalbumiinia :pompus:

Tosiaan yleensä maksimiannos on se 1mg/vrk mut joskus voidaan käyttää jopa 5mg/vrk annostusta. Foolihappo on vesiliukoinen, eli ei varastoidu mihinkään ja ylimääräinen poistuu. Siksi yliannoksesta ei ole vaaraa. Joillekin erityisryhmille (esim. tietty lääke käytössä) suositellaan raskausaikana 4mg/vrk. Eli jos Jannn muutenkin joudut käyttämään foolihappolisää niin ota vaan kaikki kapselit mitä mietit.
 
Täällä alkaa uutta kiertoa pukkailemaan, dpo11 ja vähän näkyy jo tulevan lugeista läpi. Jos huomisen sais vielä sinniteltyä ennen kun hanat aukeaa. Täytyy nyt vaan toivoa että ens kierrossa ovis olis myöhään ja joku hevoskuuri noita lugeja, et sais sinniteltyä kierron aloituksen yli sen 10.8, kun polin kesätauko päättyy. Tällä hetkellä tuntuu kyllä mahdottomalta tehtävältä:bag:
 
Jesbe teitkö digin? :)
Tein ja pregnant luki. Nyt vaan odotellaan mut hyvin näyttää nousevan hcg tällä kertaa. En vaan ymmärrä vielä koko hommaa ja tuntuu et tää on kaikki suurta huijausta. Sit mä revin heti sen digin auki ja kyllä se oli erinäköinen kuin sillon ku on sanonut että ei raskaana. Ens viikolla sitten uusi ja mä soitin neuvolaan minne aiemmin. Siellä sanottiin et kylläpä sä varaat aikaa usein. Kyllä sit jätin ajan varaamatta ku oli niin töykeä. Tuntu et pitää pyytää anteeksi kun olen km tai kemiallisia saanut ja hölmö innostunut. No julkisen sektorin puolelle kuukauden päästä aika jännittää jännittää
 
Toivottavasti tällä kertaa ei palata takas tänne! Huoh joku kupla mulla on päällä ku ei oo mitään ärtymys juttuu eikä pelota.. ainakaan vielä. Tosi oudon seesteinen olo et ku joskus ollut rauhallinen olo niin nyt jo ihan infernaalista ku ei vaan mikään ärsytä. Tissikipu tullut vastaan nyt enemmän mut ei kuitenkaan niin kipeet ku yleensä on ennen menkkoja mut joo niin asiaan niin hirveä zen mestari täällä nii et mun paras ystävä kysyi että onko mulla joku hätänä ku mä en reagoi mihinkään... En tiedä, kai joku shokki
 
Nii sen verran piti vielä sanomani et ihmeellinen olo muutenkin, jotenkin niin luottamus plussaan on mitä ei aiemmin ole ollut oikeastaan. Tai no kerran oli mut se tiedetään miten kävi. Nyt varmasti ihan jo pelkästään suojaa aivot mua pettymyksiltä, kaveri sanoi (kaksi henkilöä tietää) et mä oon ihan outo ja sit totesi samaan syssyyn et kai se on tuollainen pessimisti ei pety juttu nyt menossa.
 
Tosiaan yleensä maksimiannos on se 1mg/vrk mut joskus voidaan käyttää jopa 5mg/vrk annostusta. Foolihappo on vesiliukoinen, eli ei varastoidu mihinkään ja ylimääräinen poistuu. Siksi yliannoksesta ei ole vaaraa. Joillekin erityisryhmille (esim. tietty lääke käytössä) suositellaan raskausaikana 4mg/vrk. Eli jos Jannn muutenkin joudut käyttämään foolihappolisää niin ota vaan kaikki kapselit mitä mietit.

Ei ollut lääkäri sanonut mitään, kunnes täältä luin että reumasen pitäisi käyttää vähintään 1mg foolia kun yrittää raskaaksi, sit kysyin lääkäriltä ja sain. En tiedä pitäiskö mun (riippuu riippuuko se lääkkeistä vai ihan vaan taudista) mutta ei kai siitä haittaakaan ole :)
 
Minulle farmaseutti sanoi jalkasienivoiteesta, että siinä lukee "ei raskaana oleville", koska lääkkeiden valmistaja pesee kätensä vastuusta, jos joku syyttäisi jostain ongelmasta lääkettä. Todellisuudessa iholle levitettävä voide imeytyy häviävän pienesti elimistöön, hän sanoi.

Arvelen siis, että sama juttu tekstissä "annosta ei saa ylittää".

Foolihappo on vesiliukoinen B-vitamiini, joten ylimääräinen poistuu elimistöstä, kuten moni on jo sanonut.
 
Ei ollut lääkäri sanonut mitään, kunnes täältä luin että reumasen pitäisi käyttää vähintään 1mg foolia kun yrittää raskaaksi, sit kysyin lääkäriltä ja sain. En tiedä pitäiskö mun (riippuu riippuuko se lääkkeistä vai ihan vaan taudista) mutta ei kai siitä haittaakaan ole :)
Suosittelen. Mulla lääkäri ihmetteli miten mä nyt plussasin ilman hoitoja ja kysyi et oonko syönyt sitä acfolia ja sanoin että ei ku B-Complex vitamiinit niin se sano et hakea se vitonen ja jatkaa vielä sitä B-Complexii myös
 
Suosittelen. Mulla lääkäri ihmetteli miten mä nyt plussasin ilman hoitoja ja kysyi et oonko syönyt sitä acfolia ja sanoin että ei ku B-Complex vitamiinit niin se sano et hakea se vitonen ja jatkaa vielä sitä B-Complexii myös

Jospa sulla auttoi thyroxin :) mä en saanut vieläkään kilppariin lääkettä...
 
Takaisin
Top