Omalta kohdalta voin sanoa, että ensimmäisen km jälkeen en pelännyt juurikaan "normaalia" enempää, että seuraavakin menisi kesken. Enemmän tuskastutti se, että seuraavaa raskautta joutui odottamaan. Kun seuraava raskaus sitten alkoi, olin onneni kukkuloilla ja luotin siihen hyvin vahvasti, kunnes eräänä aamuna totesin mielessäni, että kaikki ei ole hyvin. Edelleen yritin psyykata itseäni ja uskoa kaiken olevan hyvin, vaikka vaisto sanoi muuta. Tiputteluvuotojen alettuakin luin, miten normaaleja ne voivat olla. Kaksi viikkoa myöhemmin todettiin kkm, joka oli tapahtunut silloin, kun mulle tuli fiilis, ettei kaikki ole hyvin. Kkm:n "hoito" oli hyvin traumaattinen kokemus, siitä tänne paljon kirjoitinkin. Lisäksi silloin löydettiin anomalia ym. Kun kolmas raskaus alkoi, pelko oli jo paljon, paljon kovempi. Entä jos joudun taas elämään sen painajaisen? Entä, jos joudun elämään sen ilman miestä koronan takia? Vaisto sanoi kaiken olevan kunnossa, mutta kun vuotelu taas alkoi, oli suuri työ pitää oma mieli kasassa. Ultrattiin varhaisraskaudessa kolme kertaa, kahdessa viimeisimmässä näkyi syke ja kolmannen jälkeen en enää vuotanut. Silti uskalsin olla katsomatta vessapaperia vasta joskus rv18-19. Yhden kerran yöllä ja olin tosi onnellinen, kun huomasin, että jollakin lailla luotto raskauteen oli aiempaa suurempi. Nyt 20+3 ja pientä helpotusta, koska tunnen liikkeitä. Kuitenkin tarkistelen myös dopplerilla ja edelleen katson sitä vessapaperia joka kerta.
Olen onnellinen, mutta rehellisesti sanoen myös kateellinen niille, jotka osaavat olla pelkäämättä. Mä en omien kokemusteni jälleen enää osaa. Ajattelen, että on eri asia tiedostaa riskit, kuin elää ne. Ainakin minulle oli ja toistuvuus lisää pelkoa. Tietoisesti harjoittelen raskauteen luottamista esimerkiksi tekemällä hankintoja pienelle "jo nyt".
Ensi viikolla rakenneultra ja taas yksi virstanpylväs
Seuraava lienee 23+0 ja sittemmin 27+0. Pienin askelin eteenpäin.